Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

Ja, dat staat los van elkaar.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 655
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Elendan »

@deebee7 het nummer krijg je pas als de Sim geactiveerd is. Maar zoek even naar mensen die eerder bij Walmart besteld hebben. Er hebben eerder berichten op dit forum gestaan over walmart bestellingen. Wij doen het niet omdat we het wel leuk vinden om door de supermarkt te struinen. Wel met boodschappenlijstje zodat we niet iets vergeten.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door deebee7 »

txs @Elendan . We bestelden al vaker online voor delivery de eerste dag van aankomst. Maar toen had ik dus al een US nummer voor ik vertrok. (via smartsimUSA) We hebben de eerste week geen auto vandaar de nood aan online bestelling. US nummer is echt nodig omdat universal Cabana bay waar we verblijven geen bestellingen aanneemt en we dus zelf de driver moeten opwachten. Maar ik kan ook de bestelling wat later plaatsen en de eerste dag het even zonder bestelling stellen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

Delivery door Walmart nooit gedaan, wel regelmatig pick-up orders geplaatst. Daarbij was het niet hebben van een Amerikaans telefoonnummer tot nu toe nooit een probleem.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door SuzieQ »

Galapogos schreef:
02 mar 2023, 18:38
Op mijn iPhone kan ik een aantal verschillende eSim-profielen tegelijkertijd instellen. Je kunt er (op mijn toestel) maar één tegelijkertijd actief hebben, maar dat lijkt me niet zo'n probleem? Je kunt dan toch de Nederlandse eSim even uitschakelen? Als je hem nodig hebt schakel je hem met hetzelfde gemak weer in. Je bent dan in de tussentijd alleen even niet bereikbaar op je Nederlandse nummer, dat is alles.
Ik heb een iPhone 13 met een normale simkaart.
Voorheen had ik altijd Samsung dus ga voor het eerst met een iPhone die kant op.
Kan zo'n e-sim naast de normale simkaart? Nu vind ik het op zich geen probleem om mijn eigen simkaart helemaal uit te lucht te hebben.
Maar hoe werkt dit precies?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

Een iPhone 13 ondersteunt dual sim op twee manieren:
- 2 x eSim
- 1 x eSim + 1 x fysieke SIM

Je kunt dus twee simkaarten tegelijkertijd actief hebben in je telefoon, waarvan maximaal 1 een fysieke SIM-kaart is.

Met twee SIM-kaarten actief ben je tegelijkertijd op beide telefoonnummers bereikbaar (er van uitgaande dat beide SIM-kaarten een telefoonnummer hebben). Als je zelf belt of een sms stuurt, kun je kiezen welk nummer je wilt gebruiken.

In de instellingen van je iPhone kun je kiezen via welke SIM-kaart data/internet moet lopen.
Mila2306!
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jan 2023, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mila2306! »

ik ben de berichten aan het doorlezen, maar kom er nog niet helemaal uit.

- wil een esim aanschaffen voor 1 telefoon (iPhone 13) en dan daar een hotspot van maken.
- waar het beste deze esim aanschaffen? Zie dat dit ook via Nederlandse sites kan maar beter in Amerika zelf aanschaffen?
- beste dekking dus via Verizon? Waar kan je deze esim dan aanschaffen? Zie namelijk iedereen over Aerilie of ATT kaartjes en niet Verizon.

thanks!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door SuzieQ »

Galapogos schreef:
20 apr 2023, 07:18
Een iPhone 13 ondersteunt dual sim op twee manieren:
- 2 x eSim
- 1 x eSim + 1 x fysieke SIM

Je kunt dus twee simkaarten tegelijkertijd actief hebben in je telefoon, waarvan maximaal 1 een fysieke SIM-kaart is.

Met twee SIM-kaarten actief ben je tegelijkertijd op beide telefoonnummers bereikbaar (er van uitgaande dat beide SIM-kaarten een telefoonnummer hebben). Als je zelf belt of een sms stuurt, kun je kiezen welk nummer je wilt gebruiken.

In de instellingen van je iPhone kun je kiezen via welke SIM-kaart data/internet moet lopen.
Dankjewel!
Ik zal eens kijken welke provider de beste dekking (voor zover mogelijk) heeft voor onze reis.
Het gaat maar om twee weken, de eerste week zijn wij op een cruiseschip met wifi.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
coelho
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2023, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door coelho »

Mijn vrouw gaat over een paar dagen voor een week naar Washington en New York en bedacht zich net dat een dataverbinding daar ook wel makkelijk zou zijn. Ze heeft geen telefoon die eSIM ondersteunt en wil gewoon op haar eigen NL nummer bereikbaar zijn. We hebben wel een MiFi liggen, Huawei E5577s-321 met ondersteuning van de USA 800 en 1900Mhz banden.

Omdat ze niet technisch is, ben ik op zoek naar een plug&play optie waarbij ze snel een simcard kan kopen (op het vliegveld of zo), en deze meteen werkend in de MiFi kan plaatsen, dus zonder activatie via telefoon want dat maakt het weer omslachtig. Zo'n 5-10GB voor een week zou voldoende moeten zijn. Iemand de gouden tip?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

@coelho
Als haar telefoon een 2e SIM-kaart slot heeft; wat is dan het voordeel van een Mifi?
Niet zeker of op de luchthaven kopen de beste optie is: SIM kaarten en databundels zijn relatief duur in de VS. Dus vooraf even goed uitzoeken en direct na aankomst even bij een T-Mobile, AT&T winkel langs. Of bij de Target/Walmart.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

@coelho Heeft je vrouw toevallig een abonnement bij T-Mobile in Nederland? Dan is het eventueel een optie om daar simpelweg de bundel Travel & Surf voor af te sluiten. Je krijgt dan voor 20 euro een bundel van 5GB die je kunt gebruiken op het Amerikaanse netwerk van T-Mobile. Dat is volgens mij de allermakkelijkste optie, want je hebt dan überhaupt geen andere simkaart of mifi-device nodig. Als de bundel op is, kun je desgewenst meteen een nieuwe aanschaffen.
coelho
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2023, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door coelho »

Frasi schreef:
23 apr 2023, 12:24
@coelho
Als haar telefoon een 2e SIM-kaart slot heeft; wat is dan het voordeel van een Mifi?
Niet zeker of op de luchthaven kopen de beste optie is: SIM kaarten en databundels zijn relatief duur in de VS. Dus vooraf even goed uitzoeken en direct na aankomst even bij een T-Mobile, AT&T winkel langs. Of bij de Target/Walmart.
Helaas maar 1 SIM slot in haar telefoon.
Galapogos schreef:
23 apr 2023, 12:50
@coelho Heeft je vrouw toevallig een abonnement bij T-Mobile in Nederland? Dan is het eventueel een optie om daar simpelweg de bundel Travel & Surf voor af te sluiten. Je krijgt dan voor 20 euro een bundel van 5GB die je kunt gebruiken op het Amerikaanse netwerk van T-Mobile. Dat is volgens mij de allermakkelijkste optie, want je hebt dan überhaupt geen andere simkaart of mifi-device nodig. Als de bundel op is, kun je desgewenst meteen een nieuwe aanschaffen.
Ze heeft KPN, die rekenen 20 euro per 2GB, behoorlijk prijzig als je het mij vraagt...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14318
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote »

coelho schreef:
23 apr 2023, 11:43
We hebben wel een MiFi liggen, Huawei E5577s-321 met ondersteuning van de USA 800 en 1900Mhz banden.
Het is nog maar de vraag of die Huawei MIFI gaat werken in Amerika. Ik heb er in 2017 goed gebruik van kunnen maken maar in 2018 werkte het ineens niet meer. Iets met Amerika en China.... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Pepito »

Jozs schreef:
25 mar 2023, 22:06


Echter kocht ik vroeger vaak simkaarten op ebay, deze werden altijd prima afgeleverd. Maar nu kan je dus blijkbaar ook gewoon een Esim kopen op ebay heb ik gemerkt. Heb zelf nog geen ervaring met deze verkoper, maar mijn ervaring leert me dat een verkoper met goeie reviews steeds betrouwbaar is. En indien je toch een probleem zou hebben, vraag je gewoon je geld terug.

Esim T-mobile Ebay

Leuke prijs ook: 17,95 USD voor het 10gb plan en 19,95 USD voor unlimited. Meerdere sims zelfs nog iets goedkoper. Volgende maand ga ik deze Esim kopen voor mijn reis in mei. Ik zal mijn ervaring hiermee delen daarna. Maar als je smartphone dus Esim ondersteunt en je bent tevreden met T-mobile, lijkt me dit een prima keuze en hou ik niemand tegen om het al eens te testen. :wink:

Tip: Het betreft een Esim dus dit wordt gewoon doorgestuurd en dus niet per post verzonden. Toch probeert Ebay automatisch verzendingskosten aan te rekenen als je BE of NL als shipping adress opgeeft. Zorg dat je afleveradres een Amerikaanse adres is (BV een hotel) en dan betaal je geen verzending.
Vrijdag geprobeerd om deze aan te schaffen en te gebruiken. Dat ging niet helemaal zoals verwacht, en uiteindelijk heb ik bij een T-mobile winkel een (e-)sim gehaald voor de volledige prijs.
Dit ligt denk ik niet aan de verkoper, maar wel aan mijn ervaring met eBay.
- Vanuit hotel in Miami
- Via de link op eBay.com uitgekomen.
- sims in winkelmandje
- eBay account? Had ik dat nog, nou eigenlijk niet (een jaar of 10 niet meer gebruikt, en ww wist ik ook niet meer…)
- nieuw account aangemaakt met “Continue with Apple” optie.
- sims betaald met Paypal, als aflever adres om de verzendkosten op gratis te zetten, adres van familie in LA ingevuld.
- Koop ging goed, kreeg bevestiging.
- Nog geen 10 minuten later e-mails van EBay dat mijn “bid” geannuleerd is. Dat ik niet in lijn met de voorwaarden heb gehandeld. Dat mijn account “suspended” is.
- met het suspended account, kon ik de IMEI etc. niet aan de verkoper doorgeven, en dus stopt het proces.
- contact met eBay opgenomen…. Vroegen wat multiple choice vragen waaruit ik kon opmaken dat er op de een of andere manier een link lijkt met mijn marktplaats account.
- maar uiteindelijk dat uitslag dat dit account met alle gelinkte accounts permanent suspended blijven, en dat ze niet de reden waarom kunnen geven. Lekker dan.

- uiteindelijk nog een ander account aan kunnen maken daarmee de verkoper een bericht met uitleg en de IMEI nummers gestuurd in de hoop dat het toch goed zou komen.
- aangezien verkoper aangeeft binnen 2 uur te reageren, en ik na 5 uur nog niets had en dezelfde dag nog een nummer wilde hebben maar naar T-Mobile gegaan.
- Bij T-mobile sims aangeschaft en e-sims geactiveerd.
- paar uur later bericht ‘Ok’ van verkoper op eBay.
- volgende ochtend verzoek om e-Sims te installeren op de telefoons. Maar dat heb ik nu dus niet meer gedaan, omdat ik die via T-Mobile zelf al had.

Waarom mijn eBay account gesuspend is weet ik dus niet, maar zorg dat je vooraf een goed werkend eBay account hebt, zodat je niet in mijn situatie komt.
Verkoper lijkt verder dus wel betrouwbaar en heeft zij het later op dit niet gebruikelijke verzoek wel geleverd.
En ze zijn wel goedkoop. (Gelukkig, kost me op deze manier dus ook niet zoveel geld, alleen maar tijd en ergernis.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Jozs »

Heel vaag dit, maar ligt inderdaad aan ebay. Ik vraag me af of het te maken heeft met een bestelling met een buitenlands IP adres.

Ik heb er ook net 2 besteld bij die verkoper. (vanuit thuis) Ik vertrek volgende week dinsdag 2/5 maar heb gevraagd ze te activeren op maandag 1/5, een dag voor vertrek dus voor de zekerheid. Ik gebruik al een 10-tal jaar een Amerikaans Ebay account, waardoor dit bij mij vermoedelijk geen probleem zal geven. Ik zal mijn ervaring delen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Nog even terugkomend op Airalo en het niet hebben van een telefoonnummer. Wij hebben dit afgelopen september aan de hand gehad. Onze credit card is geskimd tijdens onze reis en we hebben moeten bellen met International Card Services om de kaar te laten blokkeren.

Als je dit met je Nederlandse/Belgische nummer doet kan dit inderdaad aardig in de kosten lopen. Goed om te weten dat je deze onverwachte telefoonkosten veelal kunt declareren op je reisverzekering. Wij hebben deze extra telefoonkosten (ruim 83 euro) vergoed gekregen van onze reisverzekeraar (ANWB). :wink:

Overigens tijdens onze laatste reis gebruikt gemaakt van Skype om een aantal Amerikaanse nummers te bellen. Je betaald dan enkele centen per minuut. Moet wel je mobiele dataverbinding goed genoeg zijn, of wifi uiteraard.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Jozs »

Ondertussen meer dan jaar geleden telefoonkosten gemaakt na pech met de wagen dus denk ik niet dat onze reisverzekering hier nog in zal tussenkomen, maar bedankt voor de tip! Ik had er niet bij stilgestaan dat onze reisverzekering hier eventueel in zou kunnen tussenkomen.
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door KrekelJapie »

coelho schreef:
23 apr 2023, 11:43
Mijn vrouw gaat over een paar dagen voor een week naar Washington en New York en bedacht zich net dat een dataverbinding daar ook wel makkelijk zou zijn. Ze heeft geen telefoon die eSIM ondersteunt en wil gewoon op haar eigen NL nummer bereikbaar zijn. We hebben wel een MiFi liggen, Huawei E5577s-321 met ondersteuning van de USA 800 en 1900Mhz banden.

Omdat ze niet technisch is, ben ik op zoek naar een plug&play optie waarbij ze snel een simcard kan kopen (op het vliegveld of zo), en deze meteen werkend in de MiFi kan plaatsen, dus zonder activatie via telefoon want dat maakt het weer omslachtig. Zo'n 5-10GB voor een week zou voldoende moeten zijn. Iemand de gouden tip?
Je hebt in deze steden toch bijna overal wifi. Misschien makkelijkste om via whats app te bellen.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Jozs »

Ok, had beloofd om kort toe te lichten wat mijn ervaring met de (unlimited) T-mobile esim via ebay is.

Vorige week gekocht, gevraagd aan de verkoper om ze te activeren op 1/5, netjes melding gekregen op mijn iphone en esim dus geactiveerd dag voor vertrek, nummer werd toegewezen en esim nog even uitgeschakeld zolang ik in BE/NL was. Gisteren 2/5 dan vertrokken, op het vliegtuig roaming van mijn persoonlijke simkaart uitgeschakeld en de t-mobile sim ingeschakeld. Bij landen in Vegas onmiddellijk ontvangst via 5g. Zeer tevreden, vooral voor die prijs.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1822
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Timothy555 »

@Jozs en voor die prijs had je dus ook een werkend Amerikaans telefoonnummer waarop je oproepen en SMS’ kon ontvangen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer