Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marloes
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 feb 2006, 03:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Marloes »

Nee dat ziet er anders uit. Er staat nergens dat het voor 5 dagen is. :?
Er staat: unlimited 4g LTE. Preferred rate vip card. 50% off of or more. On all mobile plans up to 30 days.

Het sim kaartje is van t-mobile, maar inloggen moet via smartsim.com/orange.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door harryh »

die link werkt niet, wel deze smartsimusa.com/orange. Ik zou denken dat het dan deze is https://smartsimusa.com/valencia-orange ... ate-plans/, 50% or more off.
Marloes
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 feb 2006, 03:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Marloes »

Dat lijkt er wel op ja. En met deze link zie ik ook de kosten, fijn! Bedankt!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ron Notenboom »

@Almere vak V Heb je wellicht ervaring met het T-Mobile netwerk in Oregon en Washington ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Repie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 feb 2020, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Repie »

Dag allemaal, Ik hoop eind april samen met mijn zoon naar NY te reizen waar we 6 dagen zijn, dan met de auto naar Niagara Waterfalls (ook de Canada-kant) en dan na twee dagen richting Grand Rapids waar we vrienden bezoeken van een eerdere trip naar de States.

Nu lees ik hier positieve ervaringen over Arieli, de simkaart die ik ook in gedachten had om te bestellen. Heeft iemand ervaring met deze simkaart en de dekking in Canada?

Verder geven vrienden en familie aan dat je best zonder kunt, omdat je WiFi 'all over the place' hebt. Ik wil mijn mobiel ook graag gebruiken als navigatie en denk dat het toch wel handig is om zo'n simkaart te bestellen.

Wat denken jullie? :?:
Repie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 feb 2020, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Repie »

En dan nog de vraag of de huidige huurauto's nog een 'sigarettenaansteker' hebben, zodat ik deze kan gebruiken om mijn mobiel aan te hangen tijdens het navigeren...
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Deze AT&T kaart via arieli werkt zowel in de US als Canada

http://www.arielimobile.com/attxgb
Overigens:
Navigeren kun je ook met offline kaarten, bijvoorbeeld via Sygic app (gratis) of Here. Iets omslachtiger is het via google maps waarbij je eerst online een gebied selecteert op de kaart en daarna dit gebied download als offline map.

Dus als navigeren je enige reden is om een Sim kaart te bestellen (ik weet niet exact aantal dagen dat jullie er In totaal zijn) dan kan het relatief duur zijn om zo’n kaart te nemen...

De meeste auto’s hebben tegenwoordig al usb poorten, maar zeker ook een 12-volt (sigarettenaansteker) aansluiting :thumbup:
Repie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 feb 2020, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Repie »

Terpies schreef:
29 feb 2020, 16:10
Deze AT&T kaart via arieli werkt zowel in de US als Canada

http://www.arielimobile.com/attxgb
Overigens:
Navigeren kun je ook met offline kaarten, bijvoorbeeld via Sygic app (gratis) of Here. Iets omslachtiger is het via google maps waarbij je eerst online een gebied selecteert op de kaart en daarna dit gebied download als offline map.

Dus als navigeren je enige reden is om een Sim kaart te bestellen (ik weet niet exact aantal dagen dat jullie er In totaal zijn) dan kan het relatief duur zijn om zo’n kaart te nemen...

De meeste auto’s hebben tegenwoordig al usb poorten, maar zeker ook een 12-volt (sigarettenaansteker) aansluiting :thumbup:
Bedankt, Terpies :clap:

Het gaat idd met name over navigeren. Zodat je ook realtime informatie meekrijgt. Wij moeten zo'n beetje drie keer dwars door NY met de auto en dan lijkt mij dat toch wel handig. We reizen overigens verder vooral met de metrocard. De link die jij stuurde verwijst naar de kaart die ik op het oog had, maar zag net dat je dan geen hotspot kunt opzetten (zou handig zijn voor mijn zoon en 10GB werk je er in twee weken toch niet doorheen als je de data alleen gebruikt voor Whatsapp en geen video's gaat kijken oid). Dan komt de kaart op 68$ -/- de 5% met de actiecode.

Ik heb de offline kaarten al gedownload in mijn Google-account :usa2: dus denk dat ik die maar gewoon ga gebruiken. Ik snap jouw punt, het zijn best wel kosten waarvan ik me afvraag of het nodig is. In de hotels heb je sws WiFi en ook onderweg kun je meestal wel ergens terecht (McD of andere fastfood-keten).
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Je kunt met die kaart wel hotspot opzetten, alleen deze SIM werkt niet in een MiFi router.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Almere vak V »

Ron Notenboom schreef:
28 feb 2020, 21:01
@Almere vak V Heb je wellicht ervaring met het T-Mobile netwerk in Oregon en Washington ?
Die heb ik. Weet alleen niet of je er vrolijk van wordt. Kort door de bocht, goedkoop en slechte dekking.

Mijn vrouw en kinderen hebben zo'n plan van AT&T. Is een stukkie duurder maar heeft voor het Noordwesten de beste dekking. Ikzelf heb Verizon. By far de beste dekking in Amerika. Tenminste voor mijn zakelijke activiteiten.

Dus ik zou voor 1 van die 2 gaan. Daarna zou je T-mobile kunnen doen. Het enige waar ik echt ver van zou willen blijven is Sprint. Ik zal niet zeggen dat je daar in het Westen niks aan hebt. Maar niet veel in ieder geval.
Ferno67
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ferno67 »

Terpies schreef:
29 feb 2020, 21:49
Je kunt met die kaart wel hotspot opzetten, alleen deze SIM werkt niet in een MiFi router.
Hi, Ik ga einde April richting Florida en wil graag een MIFI router kunnen gebruiken (ik heb een Alcatel Link Touch die tot nu prima in India, Thailand, Vietnam, Hongkong en Japan heeft gewerkt)) wat is de beste Data Sim Optie voor een MIFI router in Florida?

Ik ga veel rond rijden en van Miami tot aan Pensacola, dus veel gebieden waar de dekking wat minder zal zijn.

Werken de arieli mobile kaarten wel goed als je de Hotspot functie van je Android telefoon aan zet? Of is dat ook geblokkeerd?

Ik zie op hun site wel dat je de Hostpot functionaliteit tegen meerprijs en met beperkte dataplan kunt activeren, maar in de FAQ lees ik weer dit:

" WILL THE SIM CARD WORK IN A PHONE AS A HOTSPOT OR IN MIFI DEVICE?
At this point the plans do not offer hotspot or MIFI capability."

Wat koop je dan bij deze optie:

https://www.arielimobile.com/atttxgb

"10GB data for Hotspot/tethering included"
joanneglaudemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2020, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door joanneglaudemans »

Vanaf 23 maart gaan wij 2,5 week rondreizen in de zuidkust van Amerika. Hiervoor hebben wij natuurlijk navigatie nodig.
Via ons autoverhuur kunnen wij wel navigatie krijgen maar dat is €11 per dag. en aangezien we voor 18 dagen navigatie nodig hebben vinden we dat een duur geintje...

Wij willen via google maps werken, maar hebben hiervoor internet nodig. Daarom willen wij een simkaart aanschaffen met data. Nu heb ik er een gevonden, maar ik ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft (zie link onderaan).

Andere tips zijn ook welkom :)

https://www.bol.com/nl/p/at-t-usa-canad ... 0108606593
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelb »

Allereerst: om Google maps te gebruiken heb je /geen/ internetverbinding nodig. Ja, het voegt functionaliteit toe (dynamische navigatie, verkeersinformatie, etc), maar door gewoon voor vertrek even de kaart te downloaden van het gebied waar je heen gaat kun je Google maps gewoon volledig offline gebruiken.

Zorg dat je een kabeltje bij je hebt en installeer Android auto op je telefoon. De meeste auto's hebben hier tegenwoordig ondersteuning voor. Telefoon inprikken en je hebt al je apps en navigatie gewoon op het scherm van de auto.

AT&T prepaid sim kaartjes kun je gewoon in de US kopen. gratis of $5 bij een AT&T winkel als je daar ook direct een bundel activeert, $9 oid bij de gemiddelde supermarkt voor een lege prepaid SIM. Na activeren (Wifi nodig) kun je dan met een creditcard saldo storten en een bundel activeren.

Als je niet voor AT&T zelf kiest, maar voor een van de virtual operators die gebruik maken van het netwerk van AT&T (Straight Talk, Boom, H2O, etc) dan zijn de starterpacks in de supermarkt vaak qua prijs exact gelijk aan de kosten van de bundel en is de sim dus gratis. Nadeel van die operators is dan wel weer dat je over het algemeen geen tethering kan doen (telefoon gebruiken als hotspot).
joanneglaudemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2020, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door joanneglaudemans »

Dankjewel. Google maps offline kaarten werkt idd ook prima, maar wij willen onderweg ook onze route aan willen kunnen passen en dan wil google niet altijd alle plaatsen vinden (hebben we in december in New York ervaren).

Thanks voor de tip over Android auto, mijn man gebruikt dat ook in zijn auto, dus wie weet kunnen we dat in onze huurauto ook gebruiken.

Ja, dat is een ook een optie natuurlijk. Alleen landen wij 's avonds (20:30) en dan zijn de (AT&T) winkels niet meer open in omgeving Orlando Airport...

Een hotspot hebben we niet perse nodig, in zo goed als al onze hotels hebben wij wifi, dus dat is op zich geen must.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelb »

Je pikt een starterkit gewoon op in een willekeurige supermarkt. Even activeren, saldo laden via credit card en you're all set. Kost 5 minuten, enige vereiste is dat je even wifi nodig hebt.
petra_leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 dec 2019, 13:37

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door petra_leo »

Wij doen van de zomer vancouver, seattle en vancouver island aan.

Ik zit net te lezen hier over Android auto, enig idee of dat ook voor de iphone geldt ? We wilde een oude iphone meenemen, maar in mijn samsung kan ook een 2e sim (werkt dat prettig 2 sims in 1 toestel ?)

Heb nu voor deze gekeken : https://www.arielimobile.com/attxgb

AT&T prepaid Unlimited.
- ik neem aan dat ik deze in canada kan activeren ?
- iemand ervaring met het bereik en snelheid van internet als je onderweg bent ?
- FREE 200 minutes of International MOBILE and LANDLINE calling ( kan ik dan 200 minuten gratis naar Nederland bellen ?)
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

petra_leo schreef:
04 mar 2020, 14:52
Ik zit net te lezen hier over Android auto, enig idee of dat ook voor de iphone geldt ? We wilde een oude iphone meenemen, maar in mijn samsung kan ook een 2e sim (werkt dat prettig 2 sims in 1 toestel ?)
iPhone heeft Apple CarPlay, wat imho een beter systeem is dan Android auto, met betere integratie van de apps (ik gebruikte ze tot voor kort beide).
Als je een scherm in de (Huur)auto hent waarbij je je telefoon kunt koppelen heb je vrijwel altijd compatibiliteit met BEIDE systemen: Android en Apple.

Je andere vragen:
- je activeert de kaart dag voor vertrek, in Canada stop je kaartje in je telefoon en je kunt bellen.
- bereik is afwachten en afhankelijk van gebied waarin je bent (bv stad of in the middle of nowhere verschilt nogal of je wel/geen bereik hebt) over het algemeen 4g/LTE qua snelheid
- ja je kunt 200 minuten gratis naar NL bellen
petra_leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 dec 2019, 13:37

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door petra_leo »

@Terpies Dank je wel, helemaal duidelijk !!
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door jan de korte »

Heeft er iemand wel eens een esim gebruikt van airalo? Tarieven lijken erg goed, 10gb voor 30 dagen voor 26 dollar.
Ik kan overigens nergens wat lezen over het gebruiken van een hotspot met een Esim maar dat is geen vereiste.. zou wel handig zijn.
Wij gaan in Juni naar Washington, oregon, en volgens mij is daar het bereik van arialo (At&T) wel goed als ik de coverage map bekijk.
MUSA4
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2018, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door MUSA4 »

@jan de korte Ik zit zelf ook al een tijdje te kijken naar airalo, maar ik heb nu nog geen telefoon met eSim. Je zou eventueel de eSim van T-Mobile USA kunnen proberen (10GB/$40) als je meer ''zekerheid'' wilt.

Je kunt anders ook nog eens kijken op https://esimdb.com/usa
Op die site staan allemaal verschillende eSim providers en kun je ze allemaal vergelijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer