Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelandw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2019, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelandw »

Als alles goed gaat vertrek ik deze zomer op reis naar Orlando voor 16 dagen. Nu zou ik graag mobiel bereikbaar willen zijn over 4G met eventueel een mogelijkheid om lokaal te bellen (niet absoluut noodzakelijk). Nu was ik aan het kijken naar de mogelijkheid om hiervoor een eSim aan te vragen, maar ik zie door het bos de bomen niet meer. Welke provider/app kan ik hiervoor het best gebruiken? Ik was aan het kijken naar Airolo maar reviews die ik las spraken over trage verbindingen enzovoorts.

Alvast bedankt,

Roeland
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Moet het persé een eSim zijn? Volgens mij zijn er weinig of geen aanbieders zo ver ik weet.

Ik heb in het verleden goede ervaringen gehad met Arieli mobile. Komt hier ook regelmatig op het forum voorbij.

Maakt gebruik van het t mobile netwerk. Bij de duurste versie (68 USD) kun je ook kiezen voor AT&T. Onbeperkt bellen binnen USA, onbeperkt bellen naar vaste nummers in de wereld en 100 minuten mobiel. Er zijn ook versies met onbeperkt data.

In de grote steden en wat kleinere dorpen rond de nationale parken prima bereik gehad. Voor de dagelijks dingen zoals navigatie en iets opzoeken. In de nationale parken en op de verlaten stukken niet. Maar volgens mij heeft geen enkele provider dat. Misschien verizon uitgezonderd. Maar rond Orlando zou dat geen probleem moeten zijn (nog nooit geweest) maar is volgens mij wel redelijk dichtbevolkt.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
roelandw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2019, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelandw »

Bedankt voor de reactie.

eSim leek mij handig omdat je zo een op uw bestaand nr bereikbaar blijft.
Indien er geen deftige eSim aanbieders beschikbaar zijn zal ik zeker Arieli overwegen. Al veel goeds over gelezen op dit forum.

Mvg,

Roeland
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Ik heb op mijn beide iPhones mijn normale abonnement om laten zetten naar eSim, zodat ik in het gewone slot van SIM kan wisselen.
Is dit geen betere optie voor je?
roelandw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2019, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelandw »

Daar heb ik ook al over gedacht.
Probleem is dat ik een abonnement van het werk heb. Dan moet ik eerst zien of dit mogelijk is (aangezien mijn werk "eigenaar" is van mijn nr.)
Ik hou deze optie voorlopig als plan B ;)

Mvg,

Roeland
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Met KPN en TMobile kun je het prima zelf regelen (weet ik uit ervaring). Mochten ze er later problemen mee hebben, kun je uiteraard altijd weer terug naar een gewone sim.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

@roelandw Dien je ook bereikbaar te zijn voor je werk? Dan wordt het wel wat lastiger en kan ik mij de optie van eSim wel voorstellen. Anders zou ik lekker 3 weken mn telefoon uitlaten :D Je kunt namelijk whatsapp je huidige nummer laten gebruiken, ook al zit er een andere simkaart in. Zie je wel de appjes van je werk. Ook niet ideaal. Maar toch.

Werk is voor mij geen nood op vakantie :thumbup: Dus ben ik lekker 3 weken niet bereikbaar. Je hebt toch vaak ook te maken met tijdsverschil. Ook niet ideaal maar je zou nog een oude telefoon kunnen gebruiken en daar je sim in kunnen doen. Ben je in ieder geval bereikbaar
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

Hebben veel telefoons tegenwoordig niet ruimte voor twee SIMs?

Overigens gebruiken wij Ting. Geen contract en voor het goedkoopste plan krijg je ongelimiteerd bellen/SMS voor $10 per maand. Data kost $5 per GB. Ze gebruiken T-Mobile/Sprint (tegenwoordig hetzelfde).
roelandw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2019, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelandw »

@Big Al Kan je dit per maand nemen? En bieden zij dit aan via eSim?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Als je Ting vergelijkt bij de meeste andere aanbieders, zoals bv Arieli, ben je met een paar GB al gauw duurder uit. Als je denkt weinig data nodig te hebben (bv. offline navigatie) en meestal in de plekken waar je verblijft kunt voldoen met WiFi (al dan niet snel/betrouwbaar) dan is dit een prima optie.

Bij Arieli betaal je voor 30 dagen ongelimiteerd bellen in de US (ook 50 minuten naar BE en NL) inclusief 5GB $29. https://www.arielimobile.com/sm30,
15GB is $38, dus qua kosten zit je ook bij Arieli prima.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Marcel5050 »

Terpies schreef:
25 okt 2021, 16:41


Bij Arieli betaal je voor 30 dagen ongelimiteerd bellen in de US (ook 50 minuten naar BE en NL) inclusief 5GB $29. https://www.arielimobile.com/sm30,
15GB is $38, dus qua kosten zit je ook bij Arieli prima.
Heb hier geen ervaring mee,werkt dit met elke smartphone en ook naar vaste lijn?
Ik veronderstel dat dertig dagen pas ingaan wanneer je online geactiveerd hebt?
Als ik voor 29 dollar 50 minuten naar Belgie vaste lijn kan bellen ben ik tevreden.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

roelandw schreef:
25 okt 2021, 16:18
@Big Al Kan je dit per maand nemen? En bieden zij dit aan via eSim?
Per maand. Alleen een fysieke SIM.

Tarief voor bellen naar Nederland en België is $0,05 per minuut, maar er staat niet bij of dit naar mobiele nummers of vaste lijnen is.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Marcel5050 schreef:
25 okt 2021, 17:44

Ik veronderstel dat dertig dagen pas ingaan wanneer je online geactiveerd hebt?
Jep, hou rekening met het tijdsverschil, dat het geactiveerd moet worden, (daar gaat ook wat tijd overheen). Dat doen ze geloof ik op gezette tijden. Maar als jij 2 of 3 weken naar de VS gaat kom je ruim toe.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Ervaring (meerdere keren al via Arieli kaartjes gebruikt); als je korter dan 30 dagen reist stuur je dag voor of van vertrek naar http://www.arielimobile.com/activation van Arieli met het e-mail adres waarop je kaartje besteld hebt.

In de US doe je het kaartje in je telefoon, en meestal doet het kaartje het dan gelijk.
Je nummer zie je door #NUM# te toetsen of bij iPhone te kijken onder mijn nummer in de contacten.
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Jethz »

Wij gaan Arielimobile proberen. T-mobile compatibele SIM kaartjes (die zijn al aangekomen), dus hopelijk is het netwerk wat goed. Dan deel ik later de ervaringen wel.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Verwacht niet hetzelfde bereik als in Nederland (of Belgie): in sommige gebieden in de US heb je met geen enkele aanbieder dekking (zoals bv grote delen van het zuidwesten waar nauwelijks mensen wonen). Het ligt dus niet aan je kaartje of aan je telefoon.
Als je een verouderde, europees model telefoon hebt (voor 2017!) kun je ook wel problemen hebben met de dekking, omdat de frequentie banden van de verschillende telefoons verschillen in EU tov de rest van de wereld. Met een iPhone (vanaf model 6s en hoger) heb je hier geen last van: die ondersteunen vrijwel alle banden.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door knaapje »

Bovendien kan je telefoon niet geschikt zijn voor in de USA gebruikte frequenties.

Ik heb het zelf met een Samsung en T-Mobile gehad.
T-Mobile bleek in bepaalde regio's frequenties te gebruiken die niet op mijn Samsung zaten,, gevolg was dat ik afhankelijk van de aangestraalde zender ik wel of geen verbinding had.
Met een Iphone schijn je er minder last van te hebben.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

@knaapje
Bovendien kan je telefoon niet geschikt zijn voor in de USA gebruikte frequenties.


Klopt; je moet goed opletten werke banden het netwerk in de USA gebruikt.
In het verleden (t/m 3G) was het type netwerk ook nog van belang.
In Europa gebruikten we GSM, net als T-Mobile en AT&T in de USA. De anderen (Verison, US Cellular en Sprint) gebruikten CDMA.
Dus met onze Europese (smart)phones was het van belang altijd een SIM kaart te nemen die gebruik maakte van het T-Mobile of AT&T netwerk.
Met 4G (LTE) schijnt dat verschil er niet meer te zijn.

https://www.pcmag.com/news/cdma-vs-gsm- ... difference
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

Gast schreef:
27 okt 2021, 15:16
Verwacht niet hetzelfde bereik als in Nederland (of Belgie): in sommige gebieden in de US heb je met geen enkele aanbieder dekking (zoals bv grote delen van het zuidwesten waar nauwelijks mensen wonen). Het ligt dus niet aan je kaartje of aan je telefoon.
Als je een verouderde, europees model telefoon hebt (voor 2017!) kun je ook wel problemen hebben met de dekking, omdat de frequentie banden van de verschillende telefoons verschillen in EU tov de rest van de wereld. Met een iPhone (vanaf model 6s en hoger) heb je hier geen last van: die ondersteunen vrijwel alle banden.
Twee jaar geleden een tocht van Virginia naar Niagara (NY) gemaakt. Veel landelijke routes gekozen, maar daar hadden we vrijwel nimmer een mobiel signaal (met een Amerikaanse telefoon van Verizon).

Dit jaar van Virginia naar Indiana gereden - 2/3 van de reis hadden we geen bereik (Amerikaanse telefoons en hotspot van Sprint/T-Mobile, alsmede een Amerikaanse telefoon van Verizon).

Op veel plekken kwamen we nog Pay Phones tegen...

In Shenandoah NP en grote delen van de Blue Ridge Parkway is ook heel weinig (d.w.z. eigenlijk geen) bereik.

Vorige week nog gekampeerd net ten zuiden van Richmond, VA - geen signaal van T-Mobile en Sprint. Verizon-dekking was echter uitstekend.

Oh - bijna vergeten: rondom ons huis hebben we ook vrijwel geen signaal...
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door knaapje »

@Frasi

Dus met onze Europese (smart)phones was het van belang altijd een SIM kaart te nemen die gebruik maakte van het T-Mobile of AT&T netwerk.
Met 4G (LTE) schijnt dat verschil er niet meer te zijn.

Een simkaart helpt je hier niet bij. De telefoon moet geschikt zijn voor de gebruikte banden en veel Europese versies missen bepaalde in de US gebruikte frequentiebanden.


Update: kon het eerst niet vinden, maar hier vind je meer:

https://www.frequencycheck.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer