Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Stokkie&Syll
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2022, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Stokkie&Syll »

Hoi!

Misschien een domme vraag, maar wij vertrekken zaterdag en ik heb zojuist via Airalo een esim aangeschaft en geïnstalleerd. Nu blijft hij in de app staan op “not activated”, komt dit doordat hij hier (uiteraard) nog geen verbinding kan maken en wordt hij automatisch geactiveerd als ik hem in Amerika aanzet of mis ik een stap?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Bushmaster »

ja klopt, activation is pas als ie verbinding maakt met US netwerk
Stokkie&Syll
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2022, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Stokkie&Syll »

Bushmaster schreef:
31 aug 2022, 20:56
ja klopt, activation is pas als ie verbinding maakt met US netwerk
Top! Dankjewel voor de snelle reactie :-)
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Wouterkaas »

Zojuist ook met TRY30 voor 11 dollar een 5 gb plan aangeschaft. Goeie deal! :thumbup:
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door MarjoleinW »

Hoi allemaal, ik heb in januari 2020 een USA sim card gekocht bij Arieli Mobile waar toen iedereen heel enthousiast over was. Vanwege Corona ging de reis niet door maar nu gaan we over twee maanden weer naar the USA (hoop ik). Nou hoop ik 'm tijdens deze reis te gebruiken maar de reacties zijn niet meer zo positief zie ik.

Is er iemand die ook deze card gekocht heeft en veel later heeft gebruikt?
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door tomaat85 »

Marjolein, een maatje van mij kon 6 maanden terug GEEN gebruik maken van zijn Arieli kaart. Ook deze was kort voor de corona ellende begon gekocht. Je leest alleen maar slechte berichten sindsdien. Ik heb ook een kaartje nog liggen maar gok het niet en heb inmiddels Airalo gekocht. Mijn 5ct, tenzij je even zonder internet kan, een plan B hebt of voldoende ruimte in het het schema hebt om een winkel te bezoeken ...niet gokken.
Grote Amerika fan
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Bertus »

Ik zou zeggen je hebt hem installeer hem ( doe het in de VS) werkt het niet koop dan wat anders of Airalo
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

thebruins schreef:
14 jul 2022, 08:48
Opgelet, AT&T werkt niet meer op oudere phones. .
Had ik ook last van in maart. Ik had mijn oude Samsung S5 mee die zeker weten ook 4G aan kon en had een AT&T prepaid SIM gekocht. Ik had bereik en ook data (4G) bereik volgens de telefoon maar toch werkte het niet omdat AT&T weigert te werken met 'oude' telefoons
Naar aanleiding van bovenstaande berichten de volgende vraag: ik heb een smartphone se uit 2016. Dit is een lte-telefoon. Echter op techzine las ik dat apple bij deze tel. destijds voor de meest recente A9-chip heeft gekozen, maar niet voor het meest recente 4G-modem, waardoor ondersteuning voor 4G+ (LTE-advanced) achterwege is gebleven. Dus hoewel lte gelijk zou staan aan 4G vraag ik me af of hij in amerika werkt gezien de ervaring van @thebruins. Iemand ervaring met dit type telefoon? Of weet iemand hoe dit zit?
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mr. Patrick »

Laat ik dan ook nog maar een duit in het zakje doen. Ik had ook een Arieli gekocht voor onze reis in maart 2022. De sim-kaart was van een budget-provider die van het T-Mobile netwerk gebruik maakt, maar geen T-mobile en geen Arieli.
Wij vertrokken zondagochtend en op zaterdagavond heb ik toen de activatieprocedure doorlopen. Tijdens de tussenlanding in NY merkte ik dat ik wel verbinding kreeg met een US netwerk, maar geen data-verbinding kreeg. Via de wifi allerhande instructies met stappen doorlopen, maar geen verbinding.
Ook toen we op Atlanta landden geen verbinding. Wat erg vervelend was, want ik had er op gerekend met Google Maps naar het hotel te navigeren. Daarom een auto moeten zoeken met werkende navigatie, waardoor een deel van de auto's (waaronder de door ons gewilde Tahoe) afvielen.
Op maandagochtend werkte het op miraculeuze wijze wel. Later bleek in de kleine lettertjes dat activatie in het weekend niet kon, dat gaat dan pas op maandagmorgen.
Na exact twee weken had ik geen verbinding meer. Hoewel de spec die ik kocht van Arieli 30 dagen zou moeten werken. Ik belde het servicenummer van de budget-provider en werd na heel wat servicemenu's door een vriendelijke medewerker geholpen. Die zei me dat ik slechts een kaartje had voor 14 dagen. Het was ondertussen al dag 16 toen ik me bedacht dat het probleem wel eens niet aan mijn telefoon of aan de verbruikte data zou liggen en de tijd nam om te bellen, overigens. Maar toen ik hem het verhaal uitlegde was hij zo vriendelijk om me nog een week gratis te activeren, waardoor ik nog exact naar het vliegveld kon navigeren op de laatste dag.
Dus voor mij ook geen Arieli meer, ik ga wel op zoek naar een Walmart-kaartje op de eerste dag en zet er sowieso een offline app op met de juiste kaarten voor het eerste stuk van de reis.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Division »

Je had ook een TomTom GO-abonnement in de TomTom-app voor 1 maand als backup kunnen afsluiten voor €3,99. Doe ik ook in 't geval data niet werkt bij aankomst, maar tot nu toe bij Airalo geen problemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door tomaat85 »

We zijn net terug van een weekje NYC en naar volle tevredenheid hebben we allebei gebruik gemaakt van Airalo. Op beide Iphones een 5GB afgesloten en op de E-Sim probleemloos alles kunnen doen op internet. Zodra we na de landing de telefoons in gebruik namen direct goede ontvangst. De 5GB zijn op maar hoofdzakelijk omdat we de eerste dag in de AirBnB nog geen wifi hadden (2,5 gb pp verbruikt met de hotspot functie).
Wat ons betreft een aanrader dus :thumbup:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Almere vak V »

Mr. Patrick schreef:
11 okt 2022, 10:50
Ook toen we op Atlanta landden geen verbinding. Wat erg vervelend was, want ik had er op gerekend met Google Maps naar het hotel te navigeren. Daarom een auto moeten zoeken met werkende navigatie, waardoor een deel van de auto's (waaronder de door ons gewilde Tahoe) afvielen.
Kwestie van kaarten downloaden in Google maps en je kunt offline overal heenrijden in je Tahoe...
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mr. Patrick »

Dat is niet correct. Je moet om een route te starten met Google Maps een werkende internetverbinding hebben. Er was hier ergens een topic waarin dat uitgebreid besproken werd, maar kan het niet vinden.
Google Maps blijft wel werken als je de kaarten offiline hebt gedownload, je verbinding valt weg en je wijkt niet af van de route die Maps voor je bedacht heeft, maar dat is allesbehalve praktisch.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Marcel5050 »

Mr. Patrick schreef:
11 okt 2022, 10:50

Na exact twee weken had ik geen verbinding meer. Hoewel de spec die ik kocht van Arieli 30 dagen zou moeten werken. Ik belde het servicenummer van de budget-provider en werd na heel wat servicemenu's door een vriendelijke medewerker geholpen. Die zei me dat ik slechts een kaartje had voor 14 dagen. Het was ondertussen al dag 16 toen ik me bedacht dat het probleem wel eens niet aan mijn telefoon of aan de verbruikte data zou liggen en de tijd nam om te bellen, overigens. Maar toen ik hem het verhaal uitlegde was hij zo vriendelijk om me nog een week gratis te activeren, waardoor ik nog exact naar het vliegveld kon navigeren op de laatste dag.
Dus voor mij ook geen Arieli meer, ik ga wel op zoek naar een Walmart-kaartje op de eerste dag en zet er sowieso een offline app op met de juiste kaarten voor het eerste stuk van de reis.
Hier juist hetzefde meegemaakt begin dit jaar.Kaart gekocht voor 4 weken.ook slechts de tweede dag werkend gekregen en direkt bericht dat de service eindigde twee weken later wat dan ook gebeurde.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Marcel5050 »

tomaat85 schreef:
28 okt 2022, 16:42
We zijn net terug van een weekje NYC en naar volle tevredenheid hebben we allebei gebruik gemaakt van Airalo. Op beide Iphones een 5GB afgesloten en op de E-Sim probleemloos alles kunnen doen op internet. Zodra we na de landing de telefoons in gebruik namen direct goede ontvangst. De 5GB zijn op maar hoofdzakelijk omdat we de eerste dag in de AirBnB nog geen wifi hadden (2,5 gb pp verbruikt met de hotspot functie).
Wat ons betreft een aanrader dus :thumbup:
Hoor veel goeds over airalo maar klopt het dat dit niet werkt met Android?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Nee, dat klopt niet. Kijk wel even op de site of de app of je toestel compatible is.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Marcel5050 »

Is gelukt op mijn android,waarschijnlijk ergens verkeerde link gebruikt.Wilde dit nu ook gebruiken voor mijn trip naar Egypte maar daarvoor komt een terplaatse gekochte sim goedkoper uit.
Peter & Paula
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 28 okt 2007, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Mijdrecht

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Peter & Paula »

Afgelopen juli naar Amerika geweest. Heb via Sim4usa een simcard gekocht met 6Gb rn volop bellen voor 1 maand.
Werkt vlekkeloos.
Ga maart as weer naar Amerika. Is het dan voldoende om in Amerika bij Lebara een upgrade te kopen?
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - nieuwe Moturis camper naar Salt Lake City gebracht
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mr. Patrick »

Voor onze reis naar Canada volgend jaar wil ik ook weer een tijdelijke SIM. Ik heb gezien dat Telus het enige netwerk is dat in de gebieden waar wij naar toe gaan nog iets van dekking heeft buiten de steden, dus die moet het worden.
Ik lees de lovende berichten over Airolo en denk dat een e-SIM via hen een goed idee is. Ik heb nog een paar vraagjes:
1) Airolo verkoopt Tuque Mobile die gebruik maakt van Bell, Rogers en Telus netwerk. Schakelt die vanzelf over, naar wat beschikbaar is of krijg ik één netwerk toegewezen?
2) Je krijgt geen telefoonnummer. Is er nog een andere mogelijkheid om smsjes te ontvangen via een Canadees nummer? Misschien helemaal buiten de gedachte van SIM-kaartjes gedacht?
Dat laatste moet ik misschien even toelichten: als je naar een restaurant gaat moet je wachten. Tegenwoordig gaat dat wachten in een digitale wachtrij, je krijgt een smsje als de tafel klaar is. Daardoor kun je nog wat rondlopen of winkelen in de tussentijd. Daar hebben we bijna de helft van alle dagen gebruik van gemaakt. Maar bij de restaurants in de VS kon dat alleen naar een US-nummer, Europese nummers werken niet (dat ervoeren we een vakantie eerder toen we nog geen lokaal telefoonnummer hadden). Ik vond dat echt ZO fijn.
Laatst gewijzigd door Mr. Patrick op 02 dec 2022, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door sep »

Ik had wel een Amerikaans nummer maar niet zo gauw bij de hand (lees: geen zin om het op te zoeken 😉). We mochten even aan de bar gaan zitten en na 10 minuten was er een tafeltje vrij voor ons. Kan dus ook.

Bellen naar Amerikaanse nummers ging natuurlijk makkelijk, verder gebruikten we bellen via Whatsapp of in een enkel geval via Skype. Daar heb ik ongeveer tien jaar geleden €10 op gezet zodat ik ook naar nummers kan bellen die niet met internet verbonden zijn. Ik gebruik dat ook in Nederland, als ik naar het buitenland bel. Nog steeds heb ik €5 over....kost dus praktisch niets. Met onbeperkt internet op de T-mobile simcard (+ 10GB voor hotspot, handig bij het bloggen)) had ik echt voor alles meer dan genoeg.

Airolo werkt niet op mijn oude Samsung, anders had ik dat zeker gedaan.

Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer