Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
25 okt 2021, 19:06
Ervaring (meerdere keren al via Arieli kaartjes gebruikt); als je korter dan 30 dagen reist stuur je dag voor of van vertrek naar http://www.arielimobile.com/activation van Arieli met het e-mail adres waarop je kaartje besteld hebt.

In de US doe je het kaartje in je telefoon, en meestal doet het kaartje het dan gelijk.
Je nummer zie je door #NUM# te toetsen of bij iPhone te kijken onder mijn nummer in de contacten.
En dan is er ook nog die kortingscode....
Gaat er nog eens 10% van de prijs af....

STSF2021
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door mblokland »

Heb mijn Arieli kaartje ook binnen maar duurde wel 26 dagen voordat ie binnen was, via support was een vervangende al onderweg aangezien ik niet verwachte dat het kaartje nog zou komen.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door deebee7 »

Wij gebruiken smartsimusa. We kregen voor de pandemie een gratis sim kaart bij bestelling van disney tickets bij attractiontickets. Maar dan uiteindelijk niet kunnen gaan. En 2 weken geleden gemailed voor nieuwe sim gezien de sim die ze toen opstuurde natuurlijk al vervallen is. Voor 5 dollar stuurde ze me een nieuwe. En het 15 dagen plan dat ik toen kocht maar niet kon gebruiken hebben ze verzet. Echt wel mooie service.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Mijn vrouw had een (niet meer werkende) Arieli (AT&T) Card die ook al twee jaar oud was, en dus bij activatiecode ook niet meer werkte. Door Arieli gerefund zonder problemen omdat we al in de US zijn. Bij Walmart een unlimited data kaartje (incl. 15 GB hotspot en 30 dagen geldig) met Sim gekocht voor $53 en die werkt prima :thumbup:

Voor de volgende trip doe ik het weer zo, dus hoef niet meer via Arieli te gaan bestellen tenzij ze veel goedkoper zijn.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote Buttes »

@Terpies

Je kunt dus bij de Walmart gewoon een sim kaartje kopen, in je telefoon stoppen en dan kun je bellen en heb je internet?

Ik zie op de website van Walmart dat er veel verschillende sim kaarten opstaan. Welke heb je nodig (die in je nederlandse telefoon werkt)?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

@Coyote Buttes ik heb deze gekocht met unlimited data voor $45 met een Sim erbij (kost $0.99)

https://www.walmart.com/ip/Straight-Tal ... /276458090

Ophalen bij Walmart, kaartje in je telefoon, er opent dan een website (Walmart heeft ook overal gratis WiFi) en daar registreer je het Sim nummer wat op je kaartje staat en dan kun je online en bellen :thumbup:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

De AT&T-kaartjes die ze bij Walmart verkopen werken ook prima, en op een vergelijkbare manier. Dat zijn dezelfde kaartjes die Arieli verkoopt (de AT&T-variant van Arieli dan).

Voordeel van die kaartjes van Straight Talk is (naast de prijs) dat ze in theorie een beter bereik hebben, omdat ze gebruikmaken van de masten van AT&T én Verizon én T-Mobile. De kaartjes van AT&T hebben daarentegen als voordeel dat je ze ook kunt gebruiken in Canada, wat handig kan zijn als je een reis door beide landen maakt.

Voordeel van Arieli is dat je kaartje zodra je landt in de VS meteen werkt en je dus niet eerst langs Walmart of een andere winkel hoeft. Zal voor de een zwaarder wegen dan voor de ander.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Dat dacht ik dus ook, dag voor vertrek geactiveerd, maar van 1 kaart wel activatiecode bevestiging gekregen en van de andere niet.

Deze Sim was niet meer een valid Sim en dus activatiecode niet gelukt en kom je dus mooi zonder kaart te zitten: de ene kaart werd wel geactiveerd de andere niet. Aangezien voor de meeste mensen een bezoek aan de Walmart zo ongeveer het eerste is wat ze doen in de US kun je het dus prima (en vergelijkbaar geprijsd) ook regelen ter plekke. De kaart is gelijk als je de activatie doet werkend.

@Galapogos Het klopt niet helemaal wat je zegt….in de Sim-pack zitten wel drie Sim kaarten (AT&T, Verizon en T-Mobile versies) maar dat heeft betrekking op de (in de US gangbare) vendor lock van een telefoon: in de US verkopen ze (naast de tegenwoordig gangbare unlocked) telefoons (die net als vroeger in NL) alleen werken met een Sim van de provider als ze in een (goedkopere) bundel worden aangeboden.

In NL is dit tegenwoordig verboden (want koppel verkoop) en telefoons in NL zijn tegenwoordig alleen maar simlock vrij. Je kunt dus uit deze hundel een van de drie Sim kaartjes in je telefoon stoppen, dit staat los van het netwerk wat Straight Talk gebruikt (volgens mij gebruiken ze T-Mobile netwerk).

Het is dus niet zo dat deze kaartjes alle drie de netwerken gebruiken en je dus betere dekking zou hebben. :thumbup:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

Ah, excuus, dank voor de correctie. Ik dacht dat op te maken uit de beschrijving online, maar moet dat verkeerd gelezen hebben.

Weet je zeker dat alle drie de kaartjes verbinding maken met het T-Mobile-netwerk? Want volgens mij zorgt de simlock / carrier lock er nou juist voor dat je telefoon alléén kan verbinden met het netwerk waar de telefoon op gelocked is.

Ik weet zeker dat Straight Talk een paar jaar geleden kaartjes verkocht voor de verschillende netwerken, alleen zaten die toen nog niet gebundeld in één pakketje. In Walmart lagen toen drie verschillende versies/verpakkingen van Straight Talk. Één voor het AT&T-netwerk, één voor het Verizon-netwerk en ik meen ook één voor het T-Mobile-netwerk. In de verpakking voor het Verizon-netwerk zat toen geen SIM-kaart, maar de benodigde info om je telefoon mee aan te melden op het (toen nog?) gangbare CDMA-netwerk van Verizon.

Maar in ieder geval goed om rechtgezet te hebben dat je met Straight Talk dus inderdaad niet met hetzelfde simkaartje kunt verbinden met alle drie de netwerken. 8)
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Weet je zeker dat alle drie de kaartjes verbinding maken met het T-Mobile-netwerk? Want volgens mij zorgt de simlock / carrier lock er nou juist voor dat je telefoon alléén kan verbinden met het netwerk waar de telefoon op gelocked is.
De verschillende kaartjes werken voor een US eigenaar alleen met de juiste simlock die op zijn telefoon zit. Dus als een gebruiker een AT&T gelockte telefoon heeft moet hij het AT&T simkaartje in zijn telefoon doen. Een Verizon gelockte telefoon gebruiker gebruikt het andere kaartje om de simlock te omzeilen.

Een simlock op een telefoon zorgt ervoor dat de eigenaar alleen met een bepaalde Sim (het abonnement of prepay kaartje wat bij de aankoop is verstrekt) zijn telefoon kan gebruiken: je kunt dan dus niet zomaar wisselen van provider. In NL werd dit ooit ook een tijd gedaan om een vendor lock-in te creëren en een korting te kunnen geven als een telefoon icm een abonnement werd aangeschaft. Omdat dit koppelverkoop is, is dit inmiddels in NL niet meer toegestaan en is een telefoon nu altijd simlockvrij.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

Onder de Amerikaanse (federale) wetgeving zijn aanbieders verplicht om een telefoon te ontgrendelen als de eigenaar van een telefoon daarom verzoekt.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Dat is uiteindelijk in NL ook gebeurd met de simlock toestellen. Eerst probeerden de NL providers daar nog geld voor te vragen, maar dat werd ook niet toegestaan: alle toestellen in Nl verkocht worden zijn nu simlock vrij. Wel gebruiken er een aantal merken verschillende LTE/5G banden waarbij de ontvangst in de US nog wel wat tegen kan vallen op sommige netwerken. De ervaring leert dat je met een NL toestel (met name IPhones) qua ontvangst op de verschillende banden het best uit bent met AT&T.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

Dat hangt toch wel van de regio af. Wij gebruiken T-Mobile/Sprint en Verizon en als we reizen werkt soms de ene, dan de andere weer. Afgelopen zomer hadden we vaak helemaal geen ontvangst in OH, KY, IN, WV en VA. Op heel veel plekken nog telefooncellen gezien...

Een paar jaar geleden dezelfde ervaring in PA en NY.

We hebben net een WeBoost-systeem aangeschaft en dat maakt een groot verschil. Dat gaat volgend jaar ook mee als we een tocht van 3 maanden maken omdat ik dan ook zal moeten werken tijdens de reis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Maar jij hebt (neem ik aan) een US toestel. De Europese banden voor LTE en 5G wijken af van de Amerikaanse, daarom heb je met een Europese telefoon minder bereik, en ben je dus veel meer afhankelijk van welke provider welke banden gebruikt en of die allemaal op je Europese toestel zitten…daarom is de provider keus in de US voor Europeanen nog een stuk ingewikkelder als je het beste bereik wilt.
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Phillostar »

Check voor dat je zo een prepaid simkaartpakketj bij Walmart koopt of je telefoon compatible is. Laat de verkoper telefonisch checken bij de aanbieder of je telefoon compatibel is.
IK heb deze vakantie dus voor het eerst een heel gedoe gehad omdat mn telefoon achteraf niet compatible bleek, LG G900 Velvet.

Walmart of Straighttalk/Tracfone geven geen refund, omdat je vooraf had moeten checken of je telefoon compatibel is.

Ik heb uiteindelijk een goedkope telefoon kit van STraighttalk en een ultimate bel/data bundel erbij gekocht.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

Terpies schreef:
08 dec 2021, 04:44
daarom heb je met een Europese telefoon minder bereik, en ben je dus veel meer afhankelijk van welke provider welke banden gebruikt en of die allemaal op je Europese toestel zitten
Misschien maakt het uit of het een Europees of Amerikaans toestel betreft, maar het blijft een feit dat ook met Amerikaanse toestellen het bereik hier vaak slecht is. In de stedelijke gebieden valt het nog wel mee, langs de autosnelwegen lukt het vaak ook nog wel (maar niet altijd) en in de landelijke gebieden is het "hit and miss". Mijn werkgever wil dat ik bereikbaar ben en ik krijg derhalve elke twee jaar het beste model dat beschikbaar is. Meestal kies ik voor een iPhone. Daar ligt het denk ik dan ook niet aan. Van mijn collega's hoor ik hetzelfde. We moeten ook heel nauwkeurig kiezen welke aanbieder we hebben (Verizon, T-Mobile/Sprint, AT&T enz) omdat niet elk bedrijf voldoende bereik biedt op het woonadres van de werknemer. Als er iemand verhuist moet er ook vaak van aanbieder gewisseld worden. In de stedelijke gebieden is het niet zo'n probleem, maar in de landelijke gebieden zeker wel.

Daar is een aantal redenen voor. Ten eerste is het bereik van een zendmast niet zo groot - vaak is een kilometer of tien wel het uiterste. Het maakt ook nog eens uit of er heuvels en bergen zijn. Reken maar uit hoeveel zenders een aanbieder nodig heeft om de VS in z'n geheel te dekken. Elke mast heeft stroom nodig, er moet een weg naar toe zijn, enzovoorts.

Daarnaast zitten we nog met de gevolgen van de aanpak in het verleden. In Europa bepaalde de overheid welk systeem er kwam (GSM) en standaardisatie was meteen een feit. In de VS werd dat aan de aanbieders overgelaten. TDMA, CDMA, enzovoorts. Uiteindelijk werd er dan toch (onder grote fanfare) GSM ingevoerd, maar dat was nogal laat. Nu is het vrijwel allemaal LTE en 5G, al de verschillende aanbieders zitten nog steeds op hun eigen golflengte (wel met een overlap).
Ojajoh
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 apr 2008, 23:38
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Meppel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Ojajoh »

Terpies schreef:
06 dec 2021, 05:49
Mijn vrouw had een (niet meer werkende) Arieli (AT&T) Card die ook al twee jaar oud was, en dus bij activatiecode ook niet meer werkte...
Ok, even voor de check. Bij het activeren via: http://www.arielimobile.com/activation ging het al mis?

Ik heb namelijk ook een vrij oud kaartje (aangeschaft oktober 2019), en heb deze zojuist wel kunnen activeren. Kom er liever niet in de VS pas achter dat de kaart toch niet blijkt te werken...
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

@Ohjajoh Ik kreeg geen bevestigingsmail van de activatie. De ene kaart (simple) werkte nog wel, de andere (AT&T) kon niet worden geactiveerd, ondanks dat was aangegeven dat de kaart nog tot 2022 geldig zou zijn.

Als ik die kaart in mijn iPhone stopte, kreeg ik wel de activeringspagina van AT&T, maar vervolgens gaf hij aan dat de sim code niet valid was.
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Jethz »

Ik kan niet zeggen dat arieli mobile goed werkt. Activatie aangevraagd dag voor vertrek. Werkte niet bij aankomst, had ook geen mail dat de activatie gedaan was. Dus het was naar een Best Buy rijden en daar hebben we Mint Mobile sims gekocht die direct werkten na activatie daar. Had zelfs 5G op mijn Europese One Plus Nord. De dekking is niet overal perfect maar in elk geval was het beter dan waardeloze sims die helemaal niet werkten.

Ik probeer nu mijn geld terug te krijgen van Arieli mobile via paypal, maar tot dusver nog geen enkele reactie. Ik zou ze vermijden en een andere oplossing zoeken.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ONYX666 »

Bij mij werkte arieli altijd goed, ik denk al minstens 5 vakanties gebruikt. Heb nu kaartjes van threes via ebay besteld. Nog goedkoper dan arieli en zouden zichzelf activeren als ze in de usa in de telefoon worden gestopt.

https://www.ebay.nl/itm/-USA-30DAY-3000 ... ect=mobile
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer