Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Nog geen enkele ervaring gezien...maar ik heb dan denk ik wat gemist.
De Zulu's
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door De Zulu's »

Terpies schreef:
17 apr 2019, 22:55
roelb schreef:
17 apr 2019, 21:55
Tethering == het delen van je device. Dat gebeurt anno 2019 alleen nog maar doordat je device wifi access point speelt, via DHCP een adres uitdeelt en voor de connected devices NAT. In de volksmond: een "hotspot".

Bluetooth of een USB of RS232 kabel zijn zeker ook manieren om te "tetheren", maar dat doet niemand meer.

Ik snap je volgende zin dan ook niet:

Sorry @ roelb maar er is wel degelijk een verschil, al lijkt het best op elkaar.
https://www.techopedia.com/7/30061/netw ... -tethering
In een hotspot (mifi router) gebruik je je router als hotspot, terwijl je met een mobile device eigenlijk je WiFi verbinding doorgeeft/deelt.

Een data kaartje hoeft niet altijd geschikt te zijn voor een telefoon, kijk bv naar een data kaart in een iPad die niet in een telefoon werkt.

Een arieli kaartje wat bv wel werkt om te tetheren op een iPhone werkt niet altijd in een mifi router, puur omdat het device dit kaartje niet herkent als je die optie niet hebt laten activeren voor de extra $10 (in dit geval betaal je bij arieli een extra bedrag voor hotspot functionaliteit).

Tethering op een iPhone werkte prima maar in een mifi device werkte het opzetten van een hotspot niet.
Oei, nu ben ik weer verward geworden over het wel/niet tethering/hotspot verhaal.

Ik wou eigenlijk gaan voor deze:
https://www.arielimobile.com/attxgb
en dan voor $10 de tethering/hotspot optie er bij kopen. M'n vraag is nu:

Als ik dat kaartje in mijn telefoon stop (Android - Motorola G6 Plus XT1925-3) kan ik dan met mijn telefoon:
- Onbeperkt internetten
- 200 Minuten bellen naar Nederland
- Onbeperkt bellen in Amerika

en als ik dan op mijn telefoon de 'hotspot'-functie aan zet, kan ik dan op de telefoons van mijn vrouw en 2 dochters:
- 10 Gigabyte data internetten/whatsapp-bellen

?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door KW1984 »

Terpies schreef:
18 apr 2019, 00:14
Nog geen enkele ervaring gezien...maar ik heb dan denk ik wat gemist.
Dat denk ik ook (zie zoekfunctie, bv van lid Frasi).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

ik blijf het een vage aanbieder vinden.
Je koopt eerst een sim kaart voor $10, voor verzending naar NL betaal je nog eens $2 en daarna moet je nog een VIP plan aanschaffen van bv die 20 dagen voor $50, wat je online activeert. Redelijk ondoorzichtig en teveel handelingen en moeite.

Ik vond inderdaad 1 ervaring op het forum van @Frasi... nee ik houd het bij Arieli, daar ben ik al jaren super tevreden over, en met mij vele anderen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Terpies schreef:
17 apr 2019, 22:55
Sorry @ roelb maar er is wel degelijk een verschil, al lijkt het best op elkaar.
https://www.techopedia.com/7/30061/netw ... -tethering
In een hotspot (mifi router) gebruik je je router als hotspot, terwijl je met een mobile device eigenlijk je WiFi verbinding doorgeeft/deelt.
Nee hoor, dit is technisch exact hetzelfde. Dat jij een blogger gevonden hebt die wel de klok heeft horen luiden maar geen idee heeft waar de klepel hangt doet daar niets aan af. Zo'n apparaat wat jij een hotspot noemt doet /exact/ hetzelfde als de hotspot functie van je telefoon. Er is geen enkel verschil. Natuurlijk kan het zijn dat een telco SIM kaartjes verkoopt waar je niet mee kan bellen, maar alleen data kunt gebruiken. Dat kan. Maar niets weerhoudt je er van om zo'n SIM kaart in een telefoon te stoppen, danwel een SIM kaart waar je ook mee kunt bellen in zo'n routertje te stopen.

Het enige verschil dat er kan zijn is dat sommige van die routertjes, ofwel "mifi" apparaten misschien (aanname, niet zelf getest) hun IP stack zodanig hebben aangepast dat alle frames die zij versturen altijd dezelfde TTL hebben, ongeacht of het verkeer is dat vanaf het apparaat zelf komt of verkeer dat van een connected device komt. Of misschien genereert het apparaat zelf wel helemaal geen verkeer. Daarmee wordt het voor de telco lastig om het verkeer dat direct van "het toestel" afkomstig is te scheiden van het verkeer dat van een derde device afkomstig is. Ik weet in ieder geval 100% zeker dat AT&T simpelweg naar de TTL kijkt om dat onderscheid te maken. Daar zou je dus vrij eenvoudig "omheen" kunnen werken. Er zijn twee makkelijke manieren (en eentje die alleen kan als je de IP stack van het OS aanpast, maar die laat ik even buiten beschouwing). De eenvoudige manieren zijn: (a) een HTTP proxy te installeren op je telefoon (er is iig een Android app die dat doet) en (b) de TTL op de device waarop je werkt met een te verhogen. Dat zal onder Windows of op een telefoon niet makkelijk of wellicht onmogelijk zijn, maar op een BSD of Linux apparaat is dat erg eenvoudig. De proxy is iets dat iedereen kan doen en daarmee omzeil je ook de AT&T beperking.

Overigens kan best zijn dat telco's filteren op IMEI/SIM kaart combo en zo proberen om bepaalde use cases tegen te gaan. Dat kan, maar dat staat los van de feitelijke techniek. Overigens heb ik dat met AT&T niet meegemaakt, ik heb die SIM's in elk willekeurig apparaat gehad, laptop, tablets en alle merken telefoons, zonder issue. Dus ook vanaf IMEI's met een TAC die netjes in de GSMA database staan als zijnde geen telefoon.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@roelb Ondanks al je technische geratel wat voor de meeste lezers van dit topic niet te volgen is en je denigrerend uit te laten over een 'blogger die de klok heeft horen luiden' (volledig ten onrechte overigens, want hij heeft het gewoon bij het rechte eind....je bent gelukkig niet de enige in deze discussie die technisch onderlegd is :clap: ), blijft het gewoon een (getest) feit dat met de T-mobile kaarten van Arieli de tethering functie via een iPhone gewoon werkt, maar dat het kaartje in een mifi router geen verbinding maakt. Of dit tetheren ook werkt met een willekeurige android telefoon zou ik niet weten.

Wil je op safe gaan en een mifi router gebruiken dan zou ik voor die optie gewoon de $10 extra betalen. Heb je een iPhone dan werkt tethering gewoon (en waarschijnlijk ook prima op een Android toestel).

Afhankelijk van je voorkeur en het gebied waarin je in de US gaat reizen kan je dan voor de T-mobile of AT&T variant gaan.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Wellicht dat T-Mobile de IMEI's/TAC's van die apparaten filtert. Of wellicht dat je apparaat helemaal niet de frequenties ondersteund die T-Mobile gebruikt. Of misschien heb je het verkeerd ingesteld. Maar nogmaals, technisch is er /geen/ verschil.
Steni
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Steni »

Hallo wij gaan in juli met een groep van 10 personen de Westkust verkennen. We huren daarvoor een busje en mij lijkt het dan ideaal om via een mifi-toestel internet te voorzien tijdens de rit. Het toestel heb ik al gekocht (unlocked at&t toestel via ebay) en nu ben ik op zoek nr een betaalbare data sim-kaart (telefoneren hoeft niet, doen we via whatsapp). Arieli is een optie maar is beperkt tot 10 GB als je met hotspot werkt. Iemand ervaring met de kaartjes van siza-trading ? https://sim-usa.de/product-category/usa_sim/ ofwel https://www.ebay.de/itm/USA-10-GB-LTE-4 ... ctupt=true
Deze gaan ook tot 10 GB maar zijn wel aanzienlijk goedkoper. Of iemand nog andere voorstellen ? Alvast bedankt !
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Elendan »

Na deze technisch discussie even een leken vraag, waarom zou je een mifi router gebruiken als je een telefoon als hotspot aan kunt zetten?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jebus4life »

Terpies schreef:
18 apr 2019, 10:10
@ roelb Ondanks al je technische geratel wat voor de meeste lezers van dit topic niet te volgen is en je denigrerend uit te laten over een 'blogger die de klok heeft horen luiden' (volledig ten onrechte overigens, want hij heeft het gewoon bij het rechte eind....je bent gelukkig niet de enige in deze discussie die technisch onderlegd is :clap: ), blijft het gewoon een (getest) feit dat met de T-mobile kaarten van Arieli de tethering functie via een iPhone gewoon werkt, maar dat het kaartje in een mifi router geen verbinding maakt. Of dit tetheren ook werkt met een willekeurige android telefoon zou ik niet weten.

Wil je op safe gaan en een mifi router gebruiken dan zou ik voor die optie gewoon de $10 extra betalen. Heb je een iPhone dan werkt tethering gewoon (en waarschijnlijk ook prima op een Android toestel).

Afhankelijk van je voorkeur en het gebied waarin je in de US gaat reizen kan je dan voor de T-mobile of AT&T variant gaan.
Ik wil me hier even in mengen kwestie van geen desinformatie te laten verspreiden.

Heel simplistisch:
Een mobiele hotspot (van een provider) is een apparaat dat z'n mobiel internet deelt met de omgeving.
Tetheren is het transformeren van een apparaat met internet tot een mobiele hotspot (theoretisch gezien kan dat bv ook wifi delen zijn zoals hij aangeeft, maar in de praktijk is dat gewoon 99% mobiele data)

Tetheren is de "techniek". Praktisch is het gewoon een mobiele hotspot. Op smartphones zie je tegenwoordig bijna altijd "Mobiele hotspot" als functie, in het verleden heette de functie zelfs gewoon "tetheren" of "tethering")

Verder is het gewoon helemaal hetzelfde; maar:
Een provider ziet wel degelijk of er een mobiele hotspot of een mobiele telefoon met hun netwerk verbonden is.
Ik ben niet zeker of een provider kan zien of je aan het tetheren bent via je mobiele telefoon, maar ik neem aan van wel.

Theoretisch kan het dus dat een provider onderscheidt maakt tussen een fysieke mobiele hotspot of een mobiele hotspot die je opzet via je telefoon.
Elendan schreef:
18 apr 2019, 14:42
Na deze technisch discussie even een leken vraag, waarom zou je een mifi router gebruiken als je een telefoon als hotspot aan kunt zetten?
Een mobiele hotspot heeft wel degelijk meerdere voordelen.
=> De connectie van zo'n routertje is beter/stabieler als er meerdere mensen verbinden in vergelijking met je telefoon (interessant met "groter" reisgezelschap)
=> Je kan gewoon je sim-kaart van thuis in je telefoon laten zitten.
=> De batterij van je telefoon zal langer meegaan.
=> Het bereik is beter (je kan verder weg gaan/staan van zo'n routertje dan een mobiele telefoon)

Ik tether ook gewoon via m'n mobiele telefoon, maar er zijn dus situaties waar het handig kan zijn.
AlexH
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2018, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door AlexH »

Steni schreef:
18 apr 2019, 13:56
Hallo wij gaan in juli met een groep van 10 personen de Westkust verkennen. We huren daarvoor een busje en mij lijkt het dan ideaal om via een mifi-toestel internet te voorzien tijdens de rit. Het toestel heb ik al gekocht (unlocked at&t toestel via ebay) en nu ben ik op zoek nr een betaalbare data sim-kaart (telefoneren hoeft niet, doen we via whatsapp). Arieli is een optie maar is beperkt tot 10 GB als je met hotspot werkt. Iemand ervaring met de kaartjes van siza-trading ? https://sim-usa.de/product-category/usa_sim/ ofwel https://www.ebay.de/itm/USA-10-GB-LTE-4 ... ctupt=true
Deze gaan ook tot 10 GB maar zijn wel aanzienlijk goedkoper. Of iemand nog andere voorstellen ? Alvast bedankt !
Ik heb dit specifieke kaartje gekocht via de ebay Link. Binnen 3 werkdagen lag die in de brievenbus.

Na Juni kan ik laten weten hoe dit bevallen is :-).

Weet overigens nog niet of ik ga voor een Mifi of gewoon hotspot via mijn iPhone.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Frasi »

Terpies schreef:
18 apr 2019, 09:56
ik blijf het een vage aanbieder vinden.
Je koopt eerst een sim kaart voor $10, voor verzending naar NL betaal je nog eens $2 en daarna moet je nog een VIP plan aanschaffen van bv die 20 dagen voor $50, wat je online activeert. Redelijk ondoorzichtig en teveel handelingen en moeite.

Ik vond inderdaad 1 ervaring op het forum van @ Frasi... nee ik houd het bij Arieli, daar ben ik al jaren super tevreden over, en met mij vele anderen.
Voor mij werkte het inderdaad prima. Het aanmelding/activeren ging mij erg makkelijk af (maar wie ben ik), onbeperkt 4G voor het aantal dagen dat heb hebt besteld, activering exact op de aangegeven dag, incl Tethering en hotspot.
En een correctie: met gebruik van de kortingscode (SD4LC) kost de SIM kaart íncl. verzending maar $2 (geen$12).
Maar Arieli beviel mij ook goed.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

AlexH schreef:
18 apr 2019, 15:29
Weet overigens nog niet of ik ga voor een Mifi of gewoon hotspot via mijn iPhone.
Tijdens mijn laatste 3 reizen heb ik steeds een Mifi als router gebruikt (met een simkaart van AT&T, terplekke in Amerika gekocht). Werkt erg prettig. Voor mijn komende reis ga ik dat weer doen. Terplekke AT&T simkaart + plan kopen, koppelen aan mijn bestaande AT&T account en gaan met die banaan! :D

Jij geeft aan dat jullie met een groep van 10 personen reizen. Als je tot 10 Gb hebt ben je daar met 10 personen zo doorheen, zeker als ze meer dan alleen whatsappen (whatsappen zelf neemt niet zoveel data maar zodra iedereen foto's naar huis gaat sturen, gaat het snel) en Facebooken. Vraag me af of 1 hotspot dan voldoende is.

Denk er bovendien aan dat iedereen automatische updates uitzet voor alle apparaten, ook via Wifi! Toen ik 2 jaar geleden met mijn vader in Amerika was had hij op zijn laptop automatische updates (via Wifi) aan staan. De laptop heeft een Wifi-verbinding met de router dus die ging vrolijk alles updaten. Dan gaat het heel snel met je databundel... :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Steni
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Steni »

Coyote schreef:
19 apr 2019, 08:29
AlexH schreef:
18 apr 2019, 15:29
Weet overigens nog niet of ik ga voor een Mifi of gewoon hotspot via mijn iPhone.
Tijdens mijn laatste 3 reizen heb ik steeds een Mifi als router gebruikt (met een simkaart van AT&T, terplekke in Amerika gekocht). Werkt erg prettig. Voor mijn komende reis ga ik dat weer doen. Terplekke AT&T simkaart + plan kopen, koppelen aan mijn bestaande AT&T account en gaan met die banaan! :D
Roland
Ok bedankt voor de tip Roland. Ik ga dan misschien ook voor de plaatselijke at&t dealer kiezen en daar een kaartje halen. Heb je misschien nog een idee wat dit gekost heeft ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Steni schreef:
18 apr 2019, 13:56
Hallo wij gaan in juli met een groep van 10 personen de Westkust verkennen. We huren daarvoor een busje
Even :offtopic: maar ik hoop dat jullie daarvoor wel iemand hebben die een D of D1 rijbewijs heeft ? Want met een B rijbewijs mag je maar tot max 8 personen rijden. Je zult de auto ongetwijfeld wel gewoon meegkrijgen met je B rijbewijs maar als er iets gebeurd ben je niet verzekerd !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
19 apr 2019, 08:29
Terplekke AT&T simkaart + plan kopen, koppelen aan mijn bestaande AT&T account en gaan met die banaan! :D
Hoe hou jij je account aan ?
Door af en toe tien dollar op te storten ?
Koppel jij steeds een nieuwe sim card aan een bestaand nummer ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

Ik koop niet bij (tenzij huidig dataplan onvoldoende is tijdens mijn trip). Je inloggegevens blijven bestaan dus vandaar bestaande account.

De nieuwe simkaart koppel ik aan mijn account en krijgt dan automatisch weer een nieuw telefoonnummer (nummer uit Californië omdat ik adres van familie opgegeven heb). Kies een plan (heb daarvoor dan al een prepaid kaart gekocht) en alles werkt weer.

Enig nadeel is wel dat je soms een 'oud' telefoonnummer krijgt. Nummer van vorig jaar wat ik in mei/juni en oktober kon gebruiken kreeg heel veel sms-jes binnen. Omdat de simkaart in een Mifi zit merk ik daar niets van. Via een app op de telefoon kan ik de Mifi eenvoudig beheren en sms-jes lezen/deleten en eventueel versturen. Dat laatste niet nodig omdat ik dat wel met eigen telefoon kan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

Steni schreef:
19 apr 2019, 10:01
Ik ga dan misschien ook voor de plaatselijke at&t dealer kiezen en daar een kaartje halen. Heb je misschien nog een idee wat dit gekost heeft ?
AT&T dealer hoeft niet eens. Gewoon bij de Walmart losse simkaart van AT&T + data kopen.

Kijk even op de site van AT&T welk dataplan je wilt zodat je voldoende data ($) koopt, zie hier. Kun je tevens zien of dit voor jullie geschikt is. Niet elk dataplan heeft nl. een hotspot. Weet niet of eea werkt als je dan wel een hotspot instelt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

@Coyote Bedankt voor je uitvoerige uitleg. Ik heb al jaren hetzelfde 747....... nummer . Dat hou ik in stand door te switchen tussen 25Cts plan , een een plan wat afhankelijk is van mijn verblijfsduur en data behoefte .
Het fijne van deze vorm is ; altijd satzelfde nummer & als er iets mis gaat met de simcard je bij AT&T geholpen wordt en zo nodig gratis een nieuwe simcard krijgt.
Ik gebruik die in de telefoon, dus een een " oud nummer " zoals jij hebt zou al extra telefoontjes van salespeople opleveren
Ik wist niet dat je je AT&T account ook in leven kon houden zonder voeding
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
19 apr 2019, 10:43
Ik wist niet dat je je AT&T account ook in leven kon houden zonder voeding
Nou, dat dacht ik dus maar lijkt toch niet zo te zijn... :oops:

Probeer mijn account te benaderen maar dat lukt niet meer omdat nummer van vorig jaar vervallen is... (had ik moeten weten).

Omdat ik vorig jaar oktober mijn zelfde nummer van mei/juni dat jaar kon gebruiken lukte het toen wel.

Oh well, dan fixen we dat straks in mei wel weer in Amerika als ik een simkaart gekocht heb. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer