Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door tomaat85 »

Over Arieli, helaas ook hier via via recente slechte ervaringen te melden (goede vriend had zeer recent geen ondersteuning en geen reactie).
Zelf heb ik nog een simkaart van (kort) voor corona. Ik ga het niet gokken en kies straks voor Airalo (hoogstwaarschijnlijk, ik blijf meelezen)
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Ik zou het wel weten voor die 11 euro voor 5GB :lol:
volgende keer gewoon weer Airalo, werkt prima, vergeet ook niet dat je niet perse meer hoeft te bellen als je op vakantie bent.....
Als je perse wilt bellen kan dit ook via Whatsapp of bv teams op je telefoon, hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Echt, anders ik wel. Ik breng het bij iedereen onder de aandacht die buiten Europa op vakantie gaat.
Ik ga denk ik eens vragen of ze wat over hebben voor ons ambassadeurschap 😂
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ONYX666 »

Alleen zijn het alleen de nieuwste android telefoons die een esim accepteren. Apple telefoons hebben het al iets langer denk ik?
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Samanthaa »

Werkt die Esim "hetzelfde" als de fysieke kaart van Arieli?

Dus je zet op je fysieke sim kaart je data uit en en selecteert dat je data via die Esim moet lopen?
Je WhatsApp op je Nederlandse nummer werkt gewoon zoals normaal? Dus je ontvangt alsnog gewoon je berichten?
En als je kan alsnog gewoon gebeld worden op je normale nummer?

Edit:
Ik zie dat het max 10GB is, Wat als je bundel op is?
Krijg je daar een melding van of kan je dit zien in de app, En kan je dan ook gelijk weer een nieuwe bundel nemen zodat je direct weer verbinden hebt?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

ONYX666 schreef:
20 mei 2022, 22:32
Alleen zijn het alleen de nieuwste android telefoons die een esim accepteren. Apple telefoons hebben het al iets langer denk ik?
In ons gezelschap van 4 hadden we 2 geschikte toestellen. Maar eentje was al genoeg want je kunt heel makkelijk een hotspot aanmaken.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Samanthaa schreef:
20 mei 2022, 23:01
Werkt die Esim "hetzelfde" als de fysieke kaart van Arieli?

Dus je zet op je fysieke sim kaart je data uit en en selecteert dat je data via die Esim moet lopen?
Je WhatsApp op je Nederlandse nummer werkt gewoon zoals normaal? Dus je ontvangt alsnog gewoon je berichten?
En als je kan alsnog gewoon gebeld worden op je normale nummer?

Edit:
Ik zie dat het max 10GB is, Wat als je bundel op is?
Krijg je daar een melding van of kan je dit zien in de app, En kan je dan ook gelijk weer een nieuwe bundel nemen zodat je direct weer verbinden hebt?

Ja alles werkt nog zoals gewoon, je moet alleen aangeven dat je data via de E-Sim moet laten lopen.
Alles werkt als gewoon.

En als je 10GB tijdens je vakantie op krijgt ben je of heel lang op vakantie, of teveel met je telefoon bezig :lol:
Maar je krijgt een melding.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Samanthaa »

@nwolf

Bedankt voor je snelle reactie!

Haha normaal heb ik altijd de unlimited bundel van Arieli, Ik heb geen idee hoeveel ik voorheen verbruikte tijdens de reis.
We gaan 28 dagen dus valt mee maar ik laat 4 paarden "achter" dus ik zal heel vaak de google nest app willen openen om te kijken of thuis alles nog goed gaat... Beetje control freak :roll:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Komt goed! Je krijgt inderdaad meldingen en volgens mij kun je die ook nog zelf extra instellen. En in de app zie je precies wat je hebt verbruikt en nog over hebt. Is je tegoed op dan koop je via de app gelijk een nieuwe; even activeren en het is geregeld. Je kunt ook chatten via de app.
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Bertus »

Ik wil nog even mijn ervaringen met Arieli doorgeven.
Ik had een dag voor vertrek de Sim laten activeren bij aankomst in Vancouver helemaal niks.
Gemaild naar Arieli geen reactie dus ik dacht laat ik de Sim nog maar eens activeren en inderdaad eerst de mail bedankt voor het activeren dus afwachten geblazen.
3 uur later mailtje uw Sim is geactiveerd en gedurende de hele vakantie onbeperkt AT€T met Hotspot ( die had ik er niet bijgekocht) 5 G en LTE doet het echt geweldig gisteravond nog even 2 seizoenen van de Grand Tour gedownload.
Bertus
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Nessiezzz »

Dankzij dit topic ook een e-sim gekocht van 10gb bij Airalo! 7usd korting en dat is een uitstekende deal.

Kpn vroeg 30 euro voor 100mb in de USA, haha! :lol:
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Nessiezzz schreef:
21 mei 2022, 19:04
Dankzij dit topic ook een e-sim gekocht van 10gb bij Airalo! 7usd korting en dat is een uitstekende deal.

Kpn vroeg 30 euro voor 100mb in de USA, haha! :lol:
Neem aan dat je 27 USD bedoelt voor 10GB ;)
Maar dan heb je de kortingscode niet gebruikt dus.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Nessiezzz »

nwolf schreef:
21 mei 2022, 21:31
Nessiezzz schreef:
21 mei 2022, 19:04
Dankzij dit topic ook een e-sim gekocht van 10gb bij Airalo! 7usd korting en dat is een uitstekende deal.

Kpn vroeg 30 euro voor 100mb in de USA, haha! :lol:
Neem aan dat je 27 USD bedoelt voor 10GB ;)
Maar dan heb je de kortingscode niet gebruikt dus.
Zeker wel! 7usd korting en er bleef nog 19usd over. Daar rekenen ze nu 18 euro 24 voor (oh wat is onze euro toch goedkoop geworden) :cry:

Maar dank voor de kortingscode ook :thumbup:
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Note to self : goed lezen :D
Dacht dat je 7 euro had betaald, maar dat is idd de korting!
Ja voor dat soort bedragen hoef je het niet meer te laten of voor 40 euro bij de Wallmart een aparte simkaart te halen ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door paul-s83 »

@nwolf Ben het helemaal met je eens.
Wij zijn nu bijna 2 maanden in de USA en Airalo werkt perfect! Vooral het feit dat je beschikt over meerdere providers is super. In sommige national parks of ander afgelegen gebieden heeft de ene provider soms wel, en de andere geen bereik. Heb je dus een specifiek T-mobile of AT&T kaartje gekocht dan is het afwachten…
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tamaraaa »

paul-s83 schreef:
23 mei 2022, 07:18
Wij zijn nu bijna 2 maanden in de USA en Airalo werkt perfect!
Haha ik kwam naar dit topic toe om uit te zoeken hoe de ervaringen met Airalo zijn, ik heb t net leren kennen en 't scheelt qua kosten behoorlijk. Welke nationale parken ben je geweest? Westkust?

Edit: oh wacht, volgens mij kan mijn telefoon helemaal niet met esim.. Ik heb een xiaomi mi 10t lite maar kan nergens iets over esim vinden bij specificaties en hij staat ook niet in t lijstje van Airalo. Ben bang dat ik nog aan de gewone simkaart vast zit haha. Heb gelukkig wel dual sim 😋
Edit 2: heb maar zo'n ebay kaartje gekocht haha
Laatst gewijzigd door Tamaraaa op 23 mei 2022, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door rick76 »

Hier gaan we ook voor Airalo. We hebben een esim mogelijkheid dus dat is top. Wie van de "ervaringsdeskundige" kan mij vertellen hoe de activatie gaat.

We komen 18 juli aan in Amerika. Begrijp ik het goed dat de 30 dgn ingaan zodra je je data gaat gebruiken. Of moet je een datum doorgeven.

Ik hoor graag van jullie.

grt rick
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Je kunt je eerste gekochte kaart thuis al aankopen en alles ‘klaarzetten’ voor gebruik. Na aankomst activeren en hij doet het. In de app zie je dan ook gelijk de geldigheid van die kaart en de resterende MB’s. Als je de app nu al neemt (en op de site ook) staat precies vermeld hoe het werkt en welke stappen je al vooraf kunt doen.

@Tamaraaa:
Ook als jouw toestel niet geschikt is, maar een ander toestel in je gezelschap wel kun je heel eenvoudig een hotspot aanmaken!
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Lees heel veel in dit topic over gsm kaart die bv 30 dagen geldig is met een bepaald aantal GB en of onbeperkt.

Wat ik af en toe tegen kom is een prepaid telefoonkaart met US nummer.
Ben op zoek naar zoals in NL te verkrijgen kaart waar je bv. minimaal 1 keer per jaar geld moet toevoegen. Of je gebruikt de kaart en je moet geld toevoegen als het saldo op is. Maar dan heb je wel een nummer en zolang je bv. 1 keer per jaar betaald blijf je dat nummer houden.
Lees hier af en toe dat T-Mobile US of AT&T US deze zouden moeten hebben maar op hun site kom ik ze niet tegen. Zie dan altijd dat je een plan moet afsluiten en in de meeste gevallen maandelijks moet betalen.
Met andere woorden kan me iemand een verwijzing geven waar ik een gsm kaart vind met een US nummer maar dan zonder plan maar zoals hierboven beschreven.

Dank voor jullie hulp.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Pepito »

Ik kan de details op hun website niet zo snel vinden, maar ‘vroeger’ had je een $0 per maand plan en betaalde je alleen voor de dagen dat je belde. En met ophogen van je saldo kon je de tijd dat je nummer actief bleef verlengen. En een hoger bedrag zorgde voor langere verlenging. Ik geloof dat je om een jaar je nummer actief te houden met $100 moest optoppen. Als je 2 of meer keer per jaar gaat, en toch al verwacht voor flink wat aan data te gebruiken was dat wel oké.
Ik weet niet of dit nu nog kan, kon het zo snel op att.com niet vinden. Misschien dat @roelb dit nog weet? Hij was hier wel expert in :wink:
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer