Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Resetovic »

Ik had een Total Wireless Unlimited 60gb prepaid kaart gekocht, betreft een 2 sims gedeelde lijnen en bring your own phone sims.

In hotel eerst mijn partners telefoon geactiveerd, haar mobiel is een iPhone 11 pro.
Simkaarten kosten 1 dollar bij Target en op naar mijn telefoon, deze kreeg een niet 'eligible' melding en heel wat dingen geprobeerd zonder succes. Toestel is een Z Fold 3 en uiteraard gewoon simlock vrij en als test mijn 2e telefoon erbij gepakt, dit is een iPhone 13 pro en ook deze werd niet geaccepteerd tijdens registratie.

Dag later een Simple sim gekocht voor 10 dollar omdat dit het goedkoopste was en ook deze werkte niet.

Telefonisch contact opgenomen met Total en echt wijzer werd ik niet van hun en zeiden wat ik zelf al wist.

Waarschijnlijk hebben nieuwere telefoons gewoon geen toegang via imei's bij goedkopere providers. Partner heeft internet/bellen en ik af en toe op haar hotspot 😜
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelb »

Helaas, per januari van dit jaar heeft AT&T de pay-per-use plans afgeschaft. Je moet nu bij prepaid minimaal $25 per maand uitgeven. Waarom ze dit gedaan hebben weet ik niet, maar blijkbaar wil men geen internationale klanten meer die hun prepaid kaart part-time gebruiken.

Er is een thread over op de AT&T forums met meer mensen die precies hetzelfde deden als ik.

Helaas, want ik vond het wel prettig om niet iedere keer weer een nieuw kaartje te hoeven regelen, Google voice instellingen te wijzigen, etc.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Pepito »

Oh, wat jammer, zat er zelf ook over na te denken om dit keer zelf maar een ‘houdbare sim’ te regelen, maar voor $25 in de maand is me dat wel iets te gortig.
Dan maar eens kijken of het misschien toch airalo wordt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
geraroz
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2022, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door geraroz »

Maschadave schreef:
15 mei 2022, 11:53
We gaan binnenkort opnieuw naar Amerika en willen eigenlijk net als de vorige keer in Nederland al een SIm kaart van Ariel Mobiel kopen. Nu lees ik op een facebookgroep veel negatieve reacties over deze provider, terwijl wij 3 jaar geleden eigenlijk heel tevreden waren. Heeft iemand kort geleden een kaart van Ariel Mobiel gebruikt en daar goede/slechte ervaringen mee? Ben benieuwd.
Alvast bedankt, groetjes Mascha
Ik heb ruim voor mijn vakantie (vertrek 12 Mei) de SIM besteld, deze was netjes binnen een week binnen. Na tientallen activatie pogingen het maar opgegeven. Geen enkele reactie, ook niet op twitter. Heb nu via mijn creditcard maatschappij het chargeback proces gestart. Arieli mobile lijkt wel kopje onder te zijn ofzo.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door bedeve »

roelb schreef:
24 mei 2022, 09:57
Helaas, per januari van dit jaar heeft AT&T de pay-per-use plans afgeschaft.
Helaas, want ik vond het wel prettig om niet iedere keer weer een nieuw kaartje te hoeven regelen, Google voice instellingen te wijzigen, etc.
Ik ben in januari overgestapt op T Mobile.
Daar kun je wel je nummer behouden via PayGo

Plan, services and passes
$40 Simply Prepaid 10GB 5G & 4G LTE – Unlimited Talk, Text, Data

Line: (7XX) XXX-0292

Removed on:05/23/2022

Cost/month:$40.00

PayGo

Line: (7XX) XXX-0292

Added on: 05/23/2022

Cost/month:$3.00

Heb je een USA T Mobile Sim Card ?
Regel het via +1.505-998-3793
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tamaraaa »

Kan/mag een simkaart gewoon mee in de handbagage?
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door paul-s83 »

Tamaraaa schreef:
28 mei 2022, 18:41
Kan/mag een simkaart gewoon mee in de handbagage?
Alleen als het een e-sim is 🤓.

Nee geintje dat is geen enkel probleem. Onze handbagage zit vol met ipads, reserve iphone, macbook, oplaadkabels, fotocamera, koptelefoons voor de kids etc. dus een simkaart is dan ook geen uitzindering.
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 feb 2022, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tamaraaa »

Hahaha oja dat is waar ook, dan moet zo'n losse kaart ook wel goed gaan ja :p top, dan kan ik hem tijdens het wachten bij de douane mooi activeren.
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door paul-s83 »

Dat is wel een slim idee idd. Weet welk kaartje je hebt maar als je online moet activeren dan heb je iig gratis wifi op de luchthaven. En anders heb je dat ook wel bij de lokale Starbucks 👍🏻
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

@Tamaraaa Je bedoeld immigrations denk ik? :wink: ik zou even wachten met je simkaart in je telefoon stoppen en activeren tot je alle formaliteiten voorbij bent en je naar je gate kan voor je aansluitende vlucht of richting uitgang als New York je eindbestemming is. Ze zijn, zeker bij immigrations, niet zo happig op telefoons en camera’s e.d.

De e-sim van airalo hoef je verder niet te activeren. Je kunt de avond voor vertrek (of iets eerder) een bundel aanschaffen en de e-sim installeren. Hij gaat pas in als hij verbinding maakt met een supported network. Bij de USA bundel is dat t-mobile en at&t.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 30 mei 2022, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Ik heb dus nog nooit mijn telefoon hoeven laten zien, of wat er in zit of op staat dus snap niet echt waar dit precies over gaat.
En ja misschien maar 9x naar de US, maar ook veel richting Azie, Emiraten en binnen EU moeten reizen voor mijn werk.
Als je kijkt wat de gemiddelde reiziger meeneemt aan spullen (tablets, telefoons, laptops soms zelfs x2) dan is het ook niet te doen om te controleren of iemand 2 simkaarten er in heeft en waarom.....
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelb »

De opmerking ging er over dat het niet is toegestaan om te bellen, appen, fotograferen of anderszins met je telefoon bezig te zijn in het wachtgebied voor de grenscontrole. Dat is dus niet de meest handige plek om rustig SIM kaartjes te gaan verwisselen. Soms wordt er niets van gezegd, maar regelmatig worden mensen die met hun telefoon bezig zijn toch wel echt gewezen op het verbod, dat ook altijd duidelijk op borden staat.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door tomaat85 »

In de goede oude "sim kaarten wisselen tijd" :wink: was dit een klusje wat ik in het vliegtuig deed..maar nu met de e-sim opties ook weer wat makkelijker geworden. Niets wisselen en ook geen 2e telefoon meer mee...
En idd, beter je telefoon in je zak wanneer in de rij bij immigations (hands-on ervaring helaas, gelukkig alleen reprimande)
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
munez
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 okt 2013, 19:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door munez »

Dag allemaal, klein vraagje tussendoor (voor de Belgen onder ons). Zijn er mensen bekent met de "Daily Roaming Pass" van Proximus.

Daily Roaming Pass van € 5,95, geldig voor 24 uur met een maximum van € 59,50 gefactureerd per kalendermaand.

Je betaald dus 59,50€ zonder de nodige stress (ik spreek voor mezelf) van sim kaart wissels en/of geen activering ervan. (Slechte ervaring met Ariele Mobile enkele jaren geleden)

Is dit een redelijke prijs en heeft iemand hier ervaring mee?
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Geen ervaring want niet van België😉 Maar ik weet wel dat je met dit soort zaken goed naar de voorwaarden moet kijken.

Of het interessant is hangt er dus vanaf hoe het werkt. Mag je voor die 5,95 per dag onbeperkt data gebruiken? Of zit er een maximum aantal mb’s per dag aan? Als je onbeperkt data mag gebruiken is het op zich wel interessant. Al zijn er wat goedkopere opties, ook hier in dit topic genoemd. Daar staat tegenover weinig gedoe met wisselen van simkaart, naar een walmart of telefoonwinkel moet rijden ect.

Als het onbeperkt is heb je namelijk voor max 59,50 een onbeperkte databundel. Als er een max aan zit van bijv 250 mb per dag is het minder interessant en verhoudingsgewijs duur.

En wat gebeurd er als je die 59,50 hebt bereikt? Kun je dan daarna nog bijkopen? Als dat niet zo is en je internet wordt afgesloten is het ook niet interessant. Als jij namelijk 5,95 per dag betaald zit jij na 10 dagen op 59,50. Er vanuitgaande dat je elke dag wilt kunnen internetten en dus elke dag een bundel koopt en deze bundel 24 uur geldig is. Met een roadtrip van bijvoorbeeld 3 weken red je dat niet.

Het is dus naar mijn mening alleen interessant als je onbeperkt data kunt gebruiken en je voor die 59,50 een maand lang elke dag een bundel kunt kopen. Ongeacht of je dus eigenlijk meer dan voor 59,50 aan bundels koopt.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 jun 2022, 19:32, 5 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Tsja :



voor 11,-
of 60,- voor proximus.....

Ik zou het wel weten :D
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

@nwolf Moet je wel een e-sim mogelijkheid hebben. De wat oudere telefoons ondersteunen dat niet. Voor Apple vanaf de iphone 12 dacht ik en voor bijvoorbeeld samsung pas vanaf de S20. Anders zul je toch een fysieke sim moeten hebben. En het zijn ook nog eens aardig prijzige toestellen :wink:

Ik ben zelf wel in het bezit van een e-sim overigens en ga zeker gebruik maken van airalo.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door nwolf »

Daar heb je zeker een punt :).
Het is nog niet zo nieuw dat iedereen dit heeft. Maar dan zal ik nog steeds de tips die hier veel voorbij komen pakken en in de US bij de Walmart/Publix/Target een kaartje halen dan voor 60,- een risico te nemen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Proximus is voor BE zeg maar wat hier in NL de T mobile is. Dus je roamt in dat geval via je eigen provider. T mobile en KPN enzo kennen ook van die bundels of dagpassen, zijn vaak knetter duur, gelimiteerd aantal mb’s en beperkt tot zoveel bundels per keer. Vandaar dat ik zeg kijk goed of er voorwaarden aanzitten.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Pepito »

d_vdploeg schreef:
01 jun 2022, 19:27
@nwolf Moet je wel een e-sim mogelijkheid hebben. De wat oudere telefoons ondersteunen dat niet. Voor Apple vanaf de iphone 12 dacht ik en voor bijvoorbeeld samsung pas vanaf de S20
….
Voor iPhone al vanaf de XS/XR, dus al 2 jaar langer dan de 12. Iets meer kans dat iPhone gebruikers het toch al hebben, alhoewel…. Die iPhones gaan zo lang mee, er zijn vast ook nog veel oudere in omloop.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer