Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

Ik bel echt regelmatig naar huis. En gebruik idd ook data voor ubers enz.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Japio1980
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2019, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Japio1980 »

Beste mensen..
Wij gaan in juli met 2 kids de westkust bezoeken en zat te denken aan een mifi voor onze internet. Vooral voor de navigatie en de kids te vermaken voor de lange ritjes. Maar nou wil ik een sim kaartje met onbeperkt internet in amerika aanschaffen voor mijn mifi, alleen zie ik dat ze maar tot 10GB hotspot aanbieden. Dan heb je er in mijn ogen niet veel aan, toch? Of is daar eventueel een andere oplossing voor?? Heb al wat rond gesnuffeld op het forum maar heb daar niets over kunnen vinden of het is me ontschoten. Alvast bedankt!!
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

Japio1980 schreef:
21 mei 2019, 16:06
Beste mensen..
Wij gaan in juli met 2 kids de westkust bezoeken en zat te denken aan een mifi voor onze internet. Vooral voor de navigatie en de kids te vermaken voor de lange ritjes. Maar nou wil ik een sim kaartje met onbeperkt internet in amerika aanschaffen voor mijn mifi, alleen zie ik dat ze maar tot 10GB hotspot aanbieden. Dan heb je er in mijn ogen niet veel aan, toch? Of is daar eventueel een andere oplossing voor?? Heb al wat rond gesnuffeld op het forum maar heb daar niets over kunnen vinden of het is me ontschoten. Alvast bedankt!!
Alleen een tablet met LTE verbinding waar de sim in kan is onbeperkt maar dan moet je die wel hebben, succes!
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door KW1984 »

Japio1980 schreef:
21 mei 2019, 16:06
Maar nou wil ik een sim kaartje met onbeperkt internet in amerika aanschaffen voor mijn mifi, alleen zie ik dat ze maar tot 10GB hotspot aanbieden. Dan heb je er in mijn ogen niet veel aan, toch? Of is daar eventueel een andere oplossing voor?? Heb al wat rond gesnuffeld op het forum maar heb daar niets over kunnen vinden of het is me ontschoten. Alvast bedankt!!
Toch nog iets verder snuffelen, zijn hier ook opties genoemd met onbeperkt hotspot/tethering (orange sim).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Galapogos »

Het $85-plan van AT&T biedt officieel onbeperkte data via hotspot/tethering. Maar daarbij zou je na de eerste 10GB hotspotgebruik wel in snelheid terug worden gezet naar 128kbps.

Ik vraag me overigens af in hoeverre de provider überhaupt kan zien welke data door het device zelf wordt verbruikt, en welke middels een via tethering verbonden device. Mogelijk dat Android en iOS hierin voorzien richting de provider. Zo niet, dan lijkt eventuele controle hierop me eenvoudig te omzeilen door gebruik te maken van een VPN. Wanneer je de simkaart in een mifi stopt kunnen ze dat dan wellicht weer wél zien.

Waar is netneutraliteit als je het nodig hebt. :roll:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Alle plans met data van AT&T vallen terug naar 128kbs nadat je alle data hebt verbruikt. Maar dat is onwerkbaar.

En ja, de provider kan erg eenvoudig onderscheid maken. In het IP frame staat een TTL. Elke router waar het frame passeert verlaagt die waarde met 1. Zodra die waarde 0 wordt moet een router het frame weggooien. Dat voorkomt dat een IP pakketje oneindig lang in een routing loop zou kunnen blijven hangen.

Je telefoon, die als hotspot fungeert, zal de TTL in een doorgestuurd IP frame ook met 1 verlagen. Bij de provider komen dus frames binnen met TTL=63, en met TTL=62 (meestal is de initiele waarde 63). Die met TTL 62 zijn dus een hop verder weg dan je telefoon zelf en komen dus van een device achter een NAT bij de klant, dus achter de hotspot van je telefoon. Dat onderscheid maken is daarmee supereenvoudig, er zijn diverse manieren om dat te scheiden en apart te tellen, beetje afhankelijk van het exacte router platform dat ze gebruiken.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

Galapogos schreef:
22 mei 2019, 01:00
Het $85-plan van AT&T biedt officieel onbeperkte data via hotspot/tethering. Maar daarbij zou je na de eerste 10GB hotspotgebruik wel in snelheid terug worden gezet naar 128kbps.

Ik vraag me overigens af in hoeverre de provider überhaupt kan zien welke data door het device zelf wordt verbruikt, en welke middels een via tethering verbonden device. Mogelijk dat Android en iOS hierin voorzien richting de provider. Zo niet, dan lijkt eventuele controle hierop me eenvoudig te omzeilen door gebruik te maken van een VPN. Wanneer je de simkaart in een mifi stopt kunnen ze dat dan wellicht weer wél zien.

Waar is netneutraliteit als je het nodig hebt. :roll:
Heb ik iets over gelezen op tweakers, komt erop neer dat via hotspot of tethering een teller in de ontvangen en verzonden datapakketten wordt opgehoogd.
Gerg
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2016, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gerg »

Het onderstaande bericht ontving ik een maand geleden van mijn tussenpersoon toen ik mijn abonnement bij T-Mobile verlengde voor 2 jaar.
Dat betekent toch dat ik geen extra kosten heb als ik bel, gebeld wordt of internet in de VS, wel uiteraard begrijp slechts via het T-Mobile netwerk.
Of interpreteer ik het verkeerd?


Flexibiliteit 24 maanden contracten Toestelflexibiliteit (in of betaling via lening)
is voor
Op het best geteste en snelste netwerk van Nederland
Alle bundels zijn standaard inclusief:
Unlimited bellen in NL/EU/US (alleen T-Mobile US netwerk)
Bellen vanuit NL naar buitenland
• Small, Medium: 3 naar EU en US
• Unlimited: onbeperkt naar EU en US
Unlimited in NL/EU/US (alleen T-Mobile US netwerk)
Mobiel internetten in NL/EU/US (alleen T-Mobile US netwerk)
Bij verbruik data bundel kan de klant MB aanvullers kopen, maar ook kiezen voor de gratis speed step down optie (64 kb/s)
Data bundels zijn 1 keer per factuurperiode bij te stellen
Unlimited Plus is standaard inclusief:
Bellen Wereld - bellen in en naar zone 2 & 3 tegen gereduceerd tarief Internet Wereld - MB in zone MB in zone 3
Voordelen aanpassing @Work
Bellen & data US vanaf nu standaard in alle bundels
Voor maximale vrijheid, efficiency en cost controle is Unlimited de beste keuze voor de ondernemer Het portfolio is eenvoudiger geworden
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Ja, ik zag dat abbonnement van t-mobile al eerder voorbij komen. Data in het buitenland is overigens beperkt tot 20GB, maar dan nog, voor 22 tot 28 euro per maand (afhankelijk van contractsduur) is dat een prima deal natuurlijk.

Een nadeel: zodra je in de USA geen eigen T-mobile netwerk hebt dan heb je geen data. Er zijn nog best wel wat lokale aanbieders met een klein netwerk in de US die met AT&T en T-Mobile roaming contracten hebben. Ik weet niet op hoeveel plekken dat voor T-mobile zal gelden. Dat haal je ook niet uit een dekkingskaart, want daar wordt dat onderscheid niet gemaakt. Dus ik zou zeggen: deel je ervaringen!
Zwieber
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2019, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Zwieber »

Na vele positieve reacties hier gelezen te hebben, ben ik van plan om via arieli een sim kaartje aan te schaffen. Nou vroeg ik mij alleen nog af of er bijkomende kosten zijn (btw, invoerrechten, etc.). Iemand die mij dit kan vertellen?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Division »

Nee, komt niks bij.
Afbeelding
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

Zwieber schreef:
26 mei 2019, 20:38
Na vele positieve reacties hier gelezen te hebben, ben ik van plan om via arieli een sim kaartje aan te schaffen. Nou vroeg ik mij alleen nog af of er bijkomende kosten zijn (btw, invoerrechten, etc.). Iemand die mij dit kan vertellen?
STSF2019 met deze code nog 5% korting bij Arieli!
Bijlagen
image.png
image.png (321.97 KiB) 1371 keer bekeken
image.png
image.png (321.97 KiB) 1371 keer bekeken
image.png
image.png (321.97 KiB) 1371 keer bekeken
Zwieber
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2019, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Zwieber »

Top, dank voor de info en de kortingscode!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Ik zag dat als je arieli na juni gebruikt je geen 15gb hebt maar 10gb. Wij wachten even wat de prijzen/gb worden na juni (zal vast niet duurder worden) en ga de kortingscode gebruiken. Dankjewel.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

Ik heb via ebay weer een kaartje gekocht bij dezelfde verkoper als in november.
Echter nu een at&t kaartje met 6 gb internet.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

stegeman schreef:
27 mei 2019, 08:17
Ik zag dat als je arieli na juni gebruikt je geen 15gb hebt maar 10gb. Wij wachten even want de prijzen/gb worden na juni (zal vast niet duurder worden) en ga de kortingscode gebruiken. Dankjewel.
Voor een hele $8 dollar meer heb je onbeperkt internet....ga je je op een vakantie van duizenden euro’s echt dat bedrag proberen te besparen?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Ja omdat ik het stomweg niet nodig ben. Hoop nog op een actie met bijv 1gb of elk geval minder en goedkoper. Ik wil het alleen maar voor uber bestellen en voor ‘nood’ als het eens makkelijk is of waar geen WiFi bij hotelprijs in zit. Ik ga echt in m’n vakantie niet op internet. Althans minimaal! En als we in september pas gaan, kan ik prima nog even wachten tot na 30-6.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Je kunt bij AT&T ook kiezen voor een niet-unlimited plan. Je betaalt dan $2/dag dat je belt of SMS't (en $0 als je dat niet doet), plus $1 per 100MB. Die 100MB moet je dan wel elke keer activeren en die is dan geldig tot middernacht van de volgende dag (dus minimaal 24 uur, maximaal 48 uur).

Ik gebruik dat plan altijd als ik kort in de US bent. In een paar dagen activeer ik misschien 10 keer die 100MB bundel en bel ik een keer. Dat kost dan $12. Klein beetje irritant dat je die bundel telkens opnieuw moet activeren, maar aan de andere kant, dat kost ook 10 seconden.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

:thumbup: super. Dit wist ik nog niet. Dat is een goed idee voor ons :thumbup:
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Janena »

Ik twijfel bij arieli met unlimited data en 10 gig hotspot tussen T-mobile en AT&T.
Zit daar veel verschil in? 'T-mobile is wat goedkoper zag ik..

Ik moet 3 kaartjes hebben (voor mij en mijn 2 zonen, de jongste gebruikt dan onze hotspots voor zijn iPad).
Ik ben geneigd om er 2 van T-mobile en 1 van at&t te halen.
We reizen van Chicago via oa Salt Lake City, LA en LV naar San Francisco en met name in de steden is een goede verbinding belangrijk omdat we er langer zijn of ubers bestellen, etc...
Dat het bereik in de natuurgebieden slecht is is niet zo'n probleem.
Laatst gewijzigd door Janena op 30 mei 2019, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer