Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Raar dat dit anders werkt bij een Samsung. Maar dan heb je geen andere keus dan data uitzetten voor je KPN sim.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mark1979 »

Als ik de data dan van de kpn sim uitzet en de oproepen en berichten aan laat staan. Komen ze dan wel binnen als de amerika sim aangaat?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Yep, dat werkt prima naast elkaar
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Mark1979 schreef:
25 feb 2024, 00:02
Nu heb ik in me sim kaart slot een kpn kaart zitten. Nu lijkt het mij dat je hiervan de roaming op uit zet. Maar qls ik daarvan de roaming op uit zet en vervolgens de airalo esim aanzet dan staat daar de roaming ook vanuit terwijl die aan moet staan. Bellen via 4g kpn staat ook aan.
Of is het zo simpel moet ik bij sim beheer - voorkeur sims de mobiele gegevens van de kpn sim dan in Amerika op.uit zetten? Er boven staat dan wel oproepen en berichten op kpn daar kan ik niks aan veranderen.
Dit is precies wat mijn dochter ook aan mij vroeg omdat ze normaal altijd in het buitenland de mobiele data uitzet tenzij ze geen wifi heeft.
Ik dacht dat je dit per kaart zou moeten kunnen instellen maar zij wist niet hoe dat moest.
is er iemand met een iphone die ook een fysieke sim heeft en daarnaast esim van airalo?
Hoe voorkom je roaming op de nl kaart en/ of hoe zet je de fysieke sim uit zonder de esim uit te zetten?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Ik heb geen iPhone maar data per sim uitzetten zou moeten kunnen als je 2 sims hebt volgens dit artikel https://support.apple.com/nl-nl/109037
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Ik lees hier niet uit dat je het per kaart kunt kiezen maar ik stuur het aan haar door. Misschien wordt het duidelijk wanneer ze het uitprobeert. Bedankt!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Er staat
"Als je apparaat een dubbele simkaart of een dubbele e-sim gebruikt, schakel je 'Mobiele data' in, tik je op het nummer dat je wilt wijzigen en tik je op 'Opties mobiele data'."

"Kies op het nummer dat je wilt wijzigen" klinkt voor mij als dat je data per sim kunt kiezen, maar test het even.
Gebruikersavatar
Miza
Amerikafan
Berichten: 309
Lid geworden op: 20 nov 2007, 17:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Miza »

Net voor de 2e maal een e-sim pakket van 20 Gb bij Airola gekocht via Cashbakxl.
Omdat dit het 2e pakket is geen $3,00 korting met een naamcode. Wel 10 % korting gekregen met FEB10. Plus 15% korting via Cashbackxl.
Totaal €16,06 betaald voor 20 Gb data.
Let op de aanbieding van 50% van Airola loopt 1 maart af.
Met dank aan degenen die deze tips hier eerder deelden.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Mark1979 »

harryh schreef:
25 feb 2024, 12:55
Yep, dat werkt prima naast elkaar
Ok top bedankt voor de hulp. Dan gaan we dat zo instellen
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door covri »

KrekelJapie schreef:
25 feb 2024, 09:22
Zijn er ook goede ervaringen voor mensen met een toestel dat geen eSim accepteerd. Ik zag bv deze bij Amazon: 21 dagen voor 38 euro
https://amzn.eu/d/4hbVmIO
Ook deze werkt niet op alle toesteelen
Ik ben ook op zoek naar 2 fysieke sim kaartjes.
Wil graag 1 met veel gb's, tethering, 30 dagen. Dan is deze een optie voor mij https://www.usasim.net/ Red
De andere mag wat minder gb's. https://www.prepaidzero.com/nl/product/usa-1-to-12gb/
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

harryh schreef:
25 feb 2024, 13:30
Er staat
"Als je apparaat een dubbele simkaart of een dubbele e-sim gebruikt, schakel je 'Mobiele data' in, tik je op het nummer dat je wilt wijzigen en tik je op 'Opties mobiele data'."

"Kies op het nummer dat je wilt wijzigen" klinkt voor mij als dat je data per sim kunt kiezen, maar test het even.
Ik bedoelde dat je daarmee wel voor beide de mobiele data aanzet. Je kunt dan wel per simcard de roaming uitzetten. Maar mijn dochter zei dat ze normaal ook de mobiele data uitzet ( en daarmee meteen ook roaming)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door paulr »

vorige week getest op iPhone:
Airalo esim voor data aangezet, voor fysieke simkaart roaming uitgezet en daarmee gewoon kunnen bellen
Paul
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

:thumbup:
Bensiegel
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 okt 2013, 14:34

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Bensiegel »

Die fysieke simkaarten zijn nogal prijzig bij online bestellen. Heeft iemand ervaring met eentje op het vliegveld kopen? Scheelt dit in prijs?
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Marcel5050 »

Daar mijn Samsung geen esim aan neemt wil ik een tweede tel.meenemen met enkel esim en geen fysieke kaart er in.Lukt dit en heb ik geen internet nodig om esim te instaleren en activeren?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Trom »

Al eens bij de duitse autoverhuurder germanwho.de gekeken? Zij geven, na gratis inloggen, korting bij o.a. travsim.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Marcel5050 schreef:
26 feb 2024, 20:53
Lukt dit en heb ik geen internet nodig om esim te instaleren en activeren?
Ja wifi internet gebruiken
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door deebee7 »

Voor iemand die nog op zoek is naar een fysieke simcard met een heel kleine databundel bv 3GB. Ik kocht vorig jaar voor m'n 2 kinderen via sim-usa.mobi 2 kaartjes. Met code TOURDUMONDE krijg je 10% korting. Komt op ongeveer 21 euro voor 30 dagen 3GB. Niet de beste deal wellicht maar als er geen esim mogelijkheid is en je gaat toch vooral voor WIFI dan kom je met 3GB wellicht wel toe voor de kleine zaken die je dan niet op WIFI doet. Navigatie kaarten/muziek kan je nl. allemaal op voorhand downloaden en moet dus niet per se via data.
Het handige eraan is dat je een US phone number hebt.
Zelf ben ik nog zoekende naar een groter pakket data (unlimited) en calls voor 30 dagen. Maar goedkoper dan 50-60 euro geraak ik precies niet.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Of kijk even naar een optie die @ONYX666 eerder deelde: Een hardware sim die het mogelijk maakt om esims te gebruiken in phones zonder esim https://esim.5ber.com/?language=en-US. Geen ervaring mee ;)
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ONYX666 »

ik heb deze besteld inderdaad (nog niet binnen) reviews die ik kan vinden zijn meestal goed. Zitten geen verzendkosten aan ik heb de goedkoopste gepakt voor 12 USD (heb 2 kaartjes besteld weet niet of je met 1 kaartje ook geen verzenkosten betaald) voor 12 dollar mag je 2 esims installeren en daarna bijkopen.

Voor 25 usd heb je onbeperkt Esims maar voor het verschil van 13 usd kun je er bij mijn kaartje 23 esims downloads bijkopen. Zoveel keer zal ik het waarschijnlijk niet gebruiken.

Ik had een invitation code gebruikt (weet niet of me dat gratis verzending oplevert. Ik heb nu zelf ook een invatation code V7WEWZ
Weet niet wat dat mij oplevert als je hem gebruikt maar misschien heeft iemand er iets aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer