Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Fox!
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2019, 10:01

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Fox! »

Ik ben ook wat minder thuis in de telefonie en mobiel internet…maar als ik op de website van Airola voor de eSim kijk, zie ik databundels. Uiteraard ideaal voor internet, navigatie en dergelijke maar..Hoe zit het dan met bellen bijv ingeval van nood, pech onderweg of andere situaties..
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Bellen kan niet via airalo. Maar je kunt je eigen nummer er naast gebruiken (mits je hierbij een fysieke sim gebruikt). Deze kun je als nood gebruiken om te bellen mocht dit nodig zijn.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Fox!
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2019, 10:01

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Fox! »

Dat kan inderdaad ook..
Heeft iemand hier ervaring mee want in case of emergency (pech onderweg…) lopen die kosten na ik begreep ook snel op.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

@Fox!
In 15 reizen heb ik 2x onverwacht moeten bellen met mijn NL abonnement. (ik had een 2e US SIM card voor alleen data).
Een keer de hotelmanager moeten bellen omdat ik na sluitingstijd aankwam en 1x met ICS vanwege fraude met VISA kaart.
Het kost een paar euro, maar geen schrikbarende kosten.
Dus kleine kans dat het nodig is, en beperkte schade.

Gedachtenspinsel: áls het een echte emergency is en de kosten zouden flink oplopen; zou de reisverzekering dan niet kunnen inspringen?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door groennom »

d_vdploeg schreef:
29 jun 2022, 08:46
Bellen kan niet via airalo. Maar je kunt je eigen nummer er naast gebruiken (mits je hierbij een fysieke sim gebruikt). Deze kun je als nood gebruiken om te bellen mocht dit nodig zijn.
Maar whats app bellen is ook data, toch? Moet de andere persoon wel Whats app hebben maar is ook een optie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Met bv een Skype tegoed zou je via internet ook naar gewone mobiele en vaste nummers kunnen bellen als je alleen data hebt
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Fox! schreef:
29 jun 2022, 11:08
Heeft iemand hier ervaring mee want in case of emergency (pech onderweg…) lopen die kosten na ik begreep ook snel op.
Die kosten kunnen hoog oplopen. Per aanbieder verschilt dat. Ik kan met mijn Nederlandse abonnement 100 minuten zonder extra kosten bellen naar buitenlandse nummers. Hoe groot is de kans dat je echt moet bellen, niet heel groot. Thuisfront kun je bereiken via whatsapp of facetime. Die kleine kans dat ik dan echt moet bellen neem ik op de koop toe. Als daar iets aan ten grondslag ligt zoals privéomstandigheden dan kun je dat ook verhalen op je reisverzekering.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

groennom schreef:
29 jun 2022, 13:31
Maar whats app bellen is ook data
jup. En inderdaad moet die andere persoon ook whatsapp hebben. Instanties bellen kan er niet mee.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Lieke123
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2022, 16:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Lieke123 »

Dank je wel! Misschien toch wel handig op Amazon te bestellen ipv zoeken in de USA, dan heb ik wel wat anders te doen eigenlijk :-)
JanenLien
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2014, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door JanenLien »

Frasi schreef:
28 jun 2022, 09:34
@JanenLien

Is het zoals deze: https://www.amazon.nl/travSIM-Prepaid-L ... 185&sr=8-1

Dan zou er toch echt een plastic kaart (model credit card) met daarin een SIM-card moeten zitten. Deze SIM-card (3 formaten) zou je eruit moeten kunnen drukken.
Ja het was deze, contact gehad met travSIM en blijkbaar zijn de simkaarten die erin zaten verloren geraakt. Ondertussen refund aangevraagd en goedgekeurd.

Bedankt voor de hulp iedereen
Gebruikersavatar
Janne1969
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2009, 10:59
Locatie: Noord-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Janne1969 »

Afgelopen week ben ik in New York geweest en heb er met veel plezier gebruik gemaakt van internet via de sim van Airalo.
Ik weet niet of het met de e-sim te maken had, maar het is me gedurende de hele vakantie niet gelukt om met mijn gewone sim van Lebara verbinding te maken met een netwerk in de VS. "Geen Service" stond er in de display van mijn Iphone (gold trouwens ook voor de Huawei van mijn dochter, die ook een abonnement heeft bij Lebara).
Tijdens de vakantie contact gehad met Lebara, en suggesties gekregen over het handmatig selecteren van een netwerk, maar ook dat heeft niet geholpen.
Gelukkig kun je via Whatsapp ook op de hoogte blijven en kon ik Skype gebruiken om te bellen, maar toch vervelend dat mijn gewone nummer dus de hele periode 'uit de lucht" was.
Heeft iemand dezelfde ervaring of weet er iemand wat ik had moeten veranderen in de instellingen?
Fox!
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2019, 10:01

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Fox! »

Lieke123 schreef:
29 jun 2022, 18:11
Dank je wel! Misschien toch wel handig op Amazon te bestellen ipv zoeken in de USA, dan heb ik wel wat anders te doen eigenlijk :-)
Wij gaan zelf ook voor de e-sim maar mijn dochter heeft geen mogelijkheid voor e-sim en wil graag mogelijkheden voor eigen data onderzoeken..om niet afhankelijk van haar ouders te zijn 😉. Heeft iemand ervaring met deze simkaart (Lycamobile 6GB USA SIM-kaart Prepaid) betreffende bereikbaarheid/internet..rondje Westkust (Nevada, California, Arizona, Utah) of welke simkaart zouden jullie adviseren. Bij voorkeur regel ik dit voor vertrek…
Vosje8227
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2016, 16:40

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Vosje8227 »

Bedankt voor de tip van de Airalo e-sim en bijbehorende kortingscode! Eind september mogen we (eindelijk) weer die kant op. Fijn om onderweg wat op te kunnen zoeken en niet alleen van wifi afhankelijk te zijn.
2020 2023: Yellowstone - Moab - Las Vegas
2022: New England & Chicago
2019: New York City
2018: West-Canada (Calgary - Vancouver Island - Vancouver)
2017: Washington D.C. - Niagara Falls - New York City
2016: San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote »

Afgelopen vakantie weer gebruik gemaakt van een AT&T simkaart + dataplan ($ 45). Had hiermee 15 Gb data, meer dan voldoende. Had goedkoper dataplan van $ 35 (5 Gb) kunnen nemen maar dat plan was niet beschikbaar toen mijn neefje dat in april reeds voor mij had meegenomen vanuit Amerika.

Tijdens mijn trip van San Francisco naar New York heb ik overal perfecte ontvangst gehad, uitgezonderd klein gedeelte op de US-50 in Nevada. Nooit eerder zo'n goeie ontvangst gehad gedurende de gehele vakantie. Had voor deze vakantie met name in Wyoming en Nebraska wel wat problemen verwacht maar bleek reuze mee te vallen.

Ik heb het vooral gebruikt voor navigatie (Google Maps), beetje muziek streamen tijdens autorijden, whatsappen en af en toe onderweg wat online opzoeken. FB alleen via Wifi gedaan. Na 3 weken nog niet eens 5 Gb verbruikt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door kwarktaart »

@coyote klinkt als een enorm gave reis die je gemaakt hebt, van SF naar NY. Ga je ergens een reisverslag plaatsen?
Laatst gewijzigd door kwarktaart op 02 jul 2022, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote »

@kwarktaart Zie mijn FB linkje in mijn onderschrift. :wink: Op FB heb ik een dagelijks verslag met foto's bijgehouden. Wie het wil lezen moet even vrienden met mij worden. Voel je niet verplicht vrienden te blijven als je het eenmaal gelezen hebt. Hoewel er van vorige reizen ook verslagen op staan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door kwarktaart »

Helaas, ik heb geen FB. Jammer!
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Dorito »

Klinkt goed @Coyote Had je die online gekocht? Ik zag dat die bij Amazon niet beschikbaar is. Wij zoeken een simkaart met data en waarmee je kan bellen. Ik heb een iPhone 11.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Timothy555 »

Heb inmiddels de Airalo e-Sim gekocht, geïnstalleerd en klaar gezet, dataroaming aan voor die e-Sim en uit voor m’n fysieke Sim (primair abonnement) gezien we voor de US toch ons ‘eigen’ land niet meer uitgaan. Lijkt me dat hij eens ter plaatse gewoon zal connecteren met AT&T of T-Mobile?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote »

Dorito schreef:
05 jul 2022, 08:57
Klinkt goed @Coyote Had je die online gekocht?
Nee, die kun je gewoon bij een Walmart of Target kopen. In mijn geval had een familielid die alvast voor mij gekocht zodat ik na aankomst gelijk de simkaart kon gebruiken. Pas in Amerika de kaart geactiveerd omdat die buiten Amerika toch niet te gebruiken is.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer