Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

Ik zal eens kijken. Wat heb je er voor betaald?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

SuzieQ schreef:Bestaat er eigenlijk ook een kaartje met alleen internet of internet en US landline?
hier hebben we het ook over, ik heb over prepaidzero wat minder goede berichten gelezen en daarom gekozen voor arieli
https://www.arielimobile.com/
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door LasGas »

tomko schreef:kan ook wel interessant zijn, de dekkingskaart van T-Mobile in de US

https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map

Hier kan je kijken of jouw toestel compatibel is met het T-Mobile network in de US

https://www.t-mobile.com/bring-your-own ... SF6VRU5888
Bedankt! Hij is compatibel zie ik staan. Coverage had ik al bekeken op Arieli website en daar zag ik aardig wat lege vakken (geen bereik) vooral bij de parken.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

tomko schreef:
SuzieQ schreef:Bestaat er eigenlijk ook een kaartje met alleen internet of internet en US landline?
hier hebben we het ook over, ik heb over prepaidzero wat minder goede berichten gelezen en daarom gekozen voor arieli
https://www.arielimobile.com/
Arieli al 2x gebruikt maar eigenlijk nu 1x alleen data nodig.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Emootje »

tomko schreef:
knaapje schreef:Ik vraag me af of de (vrij grote) zaken waar je via Ali koopt hieraan meewerken. De afhandelaar werkt sowieso niet mee.
De zakelijke risico's voor hem zijn veel te groot en hij heeft er geen enkel belang bij, dat jij niet hoeft te betalen, juist het tegenover gestelde, als jij moet betalen vangt hij een vergoeding.
Gisteren het 4g T-Mobile routertje binnen gekregen na anderhalve week toch wel een kleine prestatie van de verkoper! Het apparaatje is goed aangekomen en vlekkeloos door de douane heen gekomen als netwerkkaart, wat het ding feitelijk ook is! Deze aankoop heeft me maar 34 euro gekost!
Dito. Ga hem over 3 weken uitproberen, in combinatie met de Arieli kaart met tethering.
Vaeb
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2018, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vaeb »

In de VS gekeken voor een kaartje, maar uiteindelijk gekozen voor een goedkopere bundel via Tele2. Voor 18 EUR 1GB data via AT&T, bleek ruim voldoende voor drie weken vakantie (tethering was mogelijk; beide telefoons zijn van Samsung (S5+S7)).

Kanttekening is wel dat voor navigatie niet tot amper (af en toe voor de zekerheid naast de TomTom gehoude) afhankelijk waren van een Google Maps o.i.d. Daarbij bleek het GPS signaal van de TomTom beter te werken dan die van de telefoon(s).
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ed-USA »

Misschien een beetje domme vraag, maar ik zie het echt niet: Ik heb een Arieli/T-mobile SIM-kaartje gekocht (en inmiddels ook binnengekregen), maar vraag me af wat het bijbehorende telefoonnummer is. Ik zie veel cijfertjes staan op het kaartje waar de SIM inzit en op de SIM zelf, maar welke geven het telefoonnummer aan ? Thanks !
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door LasGas »

Ik zie op hun website staan dat je de dag ervoor de simkaart moet activeren. Bij aankomst in de USA de simkaart in je telefoon stoppen. De telefoon zal zich dan bij het netwerk registreren en er zal je op dat moment een telefoonnummer toegewezen worden. Nummer weet je dus pas in de USA. Even naar een andere telefoon van iemand in je gezelschap bellen en je ziet je nummer staan.

Hierbij de link van veel gestelde vragen.

https://www.arielimobile.com/faq/
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door LasGas »

Ik zag bij ons Arieli kaartje ook een kortingscode staan van 5%.

Voor degene die nog een Arieli simkaart willen kopen.

Code: STSF2018
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ed-USA »

@ Lasgas,
Ah, helder, dank voor je antwoord !
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

LasGas schreef:Ik zie op hun website staan dat je de dag ervoor de simkaart moet activeren. Bij aankomst in de USA de simkaart in je telefoon stoppen. De telefoon zal zich dan bij het netwerk registreren en er zal je op dat moment een telefoonnummer toegewezen worden. Nummer weet je dus pas in de USA. Even naar een andere telefoon van iemand in je gezelschap bellen en je ziet je nummer staan.

Hierbij de link van veel gestelde vragen.

https://www.arielimobile.com/faq/
Enig idee of de Nederlandse providers het Arieli kaartje accepteren/registreren (uiteraard zonder data of gesprek) in hun netwerk? ik kan het nog niet testen omdat ik het pas over 14 dagen wil laten activeren. Een dag of vier voordat we vertrekken.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

LasGas schreef:
tomko schreef:kan ook wel interessant zijn, de dekkingskaart van T-Mobile in de US

https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map

Hier kan je kijken of jouw toestel compatibel is met het T-Mobile network in de US

https://www.t-mobile.com/bring-your-own ... SF6VRU5888
Bedankt! Hij is compatibel zie ik staan. Coverage had ik al bekeken op Arieli website en daar zag ik aardig wat lege vakken (geen bereik) vooral bij de parken.
Ik geloof niet dat ze toestaan dat er masten in de grand canyon worden geplaatst :D
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door LasGas »

tomko schreef:
Enig idee of de Nederlandse providers het Arieli kaartje accepteren/registreren (uiteraard zonder data of gesprek) in hun netwerk? ik kan het nog niet testen omdat ik het pas over 14 dagen wil laten activeren. Een dag of vier voordat we vertrekken.
2jr geleden heb ik de simkaart 2 dagen van tevoren geactiveerd maar kreeg in Nederland geen netwerk. Pas in de USA lukte het. Misschien dat er nu in 2018 iets verandert is maar dat is mij niet bekend.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Frasi »

Klopt. Met je Arieli kaartje heb je geen netwerk in NL (of EU).
Dus een dag van tevoren online registreren en in je smartphone stoppen. Bij aankomst in de VS toestel aanzetten en je wordt op het netwerk daar geregistreerd. Dan krijg je ook je US telefoonnummer toegewezen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
tiny2018
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tiny2018 »

Ik zal het je laten weten zodra ik die hotspot heb. Weet je, ook al moet ik op die 34 euro er nog 20 bijleggen aan btw en inklaringskosten voor postnl. dan nog is het ding goedkoper dan ik hem in de states moet aanschaffen (hier kan je geen hotspots kopen die band 12 ondersteunen)bovendien ondersteund hij alle banden van T-Mobile US. En dat doet mijn telefoon niet.
Is de mifi van Ali dan beter of anders dan deze van Wallmart?
Dan ben je ong. hetzelfde kwijt toch?

https://www.walmart.com/ip/Straight-Tal ... t/54772941

Ik twijfel nog tussen een mifi of onze eigen oneplus smartphone als hotspot.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Emootje »

Probleem met deze is denk ik dat hij gelockt is. Je moet een ge-unlockte versie hebben. Die van Ali is ge-unlockt.
Voordeel van een mifi tov een normale telefoon is dat de batterij langer meegaat. Verder zal het niet veel uitmaken denk ik, een mifi of een telefoon.
bubblegumqueen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2018, 15:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bubblegumqueen »

Hoi allemaal! Ik vroeg me af wat jullie mij aanraden qua telefoon abonnement. Ik ga vier maanden naar een college in Californie, het belangrijkste vind ik onbeperkt / heel veel internet en daarna bel minuten. Ik wil niet meer betalen dan nodig is (dus misschien een abonnement dat je per maand betaald). Ik zie dat jullie het veel over Arieli hebben maar dat vind ik best duur klinken. Hebben jullie tips? Groetjes Barbara :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Helaas is telefonie aan de overkant van het water, door gebrek aan cuncurrentie, nog steeds veel duurder dan hier in Europa. Onbeperkt bellen en SMS'en is normaal, maar onbeperkt data helaas nog niet.

Als je onbeperkt internet wil dan zou AT&T prepaid met het $65 plan een goede zijn. Kost je $65 per 30 dagen, als je automatisch betaalt krijg je $5 korting. Je hebt dan sowieso ook onbeperkt bellen en onbeperkt SMS'en (binnen de USA).

Je mag je telefoon overigens niet als hotspot gebruiken met dit plan. Wil je dat ook nog, dan betaal je $20 per maand meer en mag je tot 8GB data gebruiken via de hotspot functie.

Neem je genoegen met in totaal 8GB aan data (inclusief hotspot) per 30 dagen dan ben je $15 goedkoper uit: $50 per maand of $45 als je automatisch betaalt. 2GB minder kan ook nog (6GB data) voor $5 minder.

Dus:

$45 = 6GB data inclusief hotspot, onbeperkt bellen, onbeperkt SMS
$50 = 8GB data inclusief hotspot, onbeperkt bellen, onbeperkt SMS
$65 = onbeperkt data (in ieder geval 22GB, daarna kan je snelheid omlaag gaan), geen hotspot, onbeperkt bellen, onbeperkt SMS
$85 = onbeperkt data (ook weer de 22GB limiet), 8GB voor hotspot, onbeperkt bellen, onbeperkt SMS

Alle tarieven zijn per 30 dagen, en overal geldt dat automatisch betalen via je creditcard $5 per maand korting oplevert. Stopzetten kan gewoon tot de dag dat het vernieuwd wordt.

Bij T-mobile moet je aan ongeveer dezelfde tarieven denken.

Een prepaid SIM kaart koop je bij een winkel van AT&T of T-mobile, of gewoon bij een supermarkt (Walmart heeft ze iig). Of je neemt er een over van iemand hier op het forum die op vakantie is geweest en hem niet meer nodig heeft. Kun je vanuit Nederland alles al instellen en heb je een werkende telefoon vanaf het moment dat je het vliegtuig uitstapt. Ik weet niet in welke periode je gaat, maar wellicht dat mijn leen-SIM (zie vraag/aanbod topic) ook nog beschikbaar is.

Er zijn ook wat providers die geen eigen netwerk hebben maar wel SIM kaarten verkopen. Dat zijn resellers die gebruik maken van het netwerk van of AT&T, of T-Mobile. Ze zijn vaak iets goedkoper, maar er zitten ook nadelen aan. Hotspot gebruik mag vaak sowieso niet (en op het AT&T netwerk wordt dat actief geblokkeerd) en je maximale datasnelheid is vaak lager. Dit zijn o.a. StraightTalk, Puretalk USA, Tracfone, H2O wireless, Boom Mobile en Cricket wireless.

Je noemde Arieli nog. Dat is weer een aparte situatie. Dat is geen aparte provider of reseller, maar een handelaar die AT&T prepaid en T-mobile prepaid kaarten verkoopt voor eenmalig gebruik. In feite niets anders dan dat je de kaart zelf koopt en activeert, maar dat doen zij dan voor je, tegen ongeveer hetzelfde tarief als dat je rechtstreeks zou betalen. Zij sturen de SIM ook op naar Europa.
MUSA4
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2018, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MUSA4 »

bubblegumqueen schreef:Hoi allemaal! Ik vroeg me af wat jullie mij aanraden qua telefoon abonnement. Ik ga vier maanden naar een college in Californie, het belangrijkste vind ik onbeperkt / heel veel internet en daarna bel minuten. Ik wil niet meer betalen dan nodig is (dus misschien een abonnement dat je per maand betaald). Ik zie dat jullie het veel over Arieli hebben maar dat vind ik best duur klinken. Hebben jullie tips? Groetjes Barbara :thumbup:
Er zijn niet veel goedkope opties in de VS als je veel data wilt.
Je zit al gauw aan de 50$ per maand voor unlimited data.

Je moet je ook bedenken welk netwerk je wilt gebruiken, T-Mobile of AT&T. Als je in afgelegen gebieden zit is AT&T vaak beter qua dekking.

Bekijk hier de dekkingskaarten (waar je bereik zult hebben):
T-Mobile: https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map

AT&T: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html


Dan de bundels.

Bij 10GB data raad ik deze aan:
Straight talk (AT&T netwerk) 45$ per maand
Mint mobile (T-mobile netwerk) 25$ per maand (je betaalt bij mint 75$ voor 3 maanden en 180$ voor 6 maanden, je betaalt allebei vooraf)

Bij unlimited data raad ik deze aan:
Straight talk (AT&T netwerk) 55$ per maand
Metro pcs (T-Mobile netwerk) 50$ per maand

Bij alle bundels zitten als het goed is onbeperkt bellen en SMS’en

Bij deze bundels kan je meestal geen gebruik maken van een hotspot.

Straight talk en MetroPCS zijn gewoon te koop bij de supermarkt en mintmobile moet je online bestellen.

Hopelijk kun je hier iets mee!
bubblegumqueen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2018, 15:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bubblegumqueen »

roelb schreef:Helaas is telefonie aan de overkant van het water, door gebrek aan cuncurrentie, nog steeds veel duurder dan hier in Europa. Onbeperkt bellen en SMS'en is normaal, maar onbeperkt data helaas nog niet.

Als je onbeperkt internet wil dan zou AT&T prepaid met het $65 plan een goede zijn. Kost je $65 per 30 dagen, als je automatisch betaalt krijg je $5 korting. Je hebt dan sowieso ook onbeperkt bellen en onbeperkt SMS'en (binnen de USA).

Je mag je telefoon overigens niet als hotspot gebruiken met dit plan. Wil je dat ook nog, dan betaal je $20 per maand meer en mag je tot 8GB data gebruiken via de hotspot functie.

Neem je genoegen met in totaal 8GB aan data (inclusief hotspot) per 30 dagen dan ben je $15 goedkoper uit: $50 per maand of $45 als je automatisch betaalt. 2GB minder kan ook nog (6GB data) voor $5 minder.

Dus:

$45 = 6GB data inclusief hotspot, onbeperkt bellen, onbeperkt SMS
$50 = 8GB data inclusief hotspot, onbeperkt bellen, onbeperkt SMS
$65 = onbeperkt data (in ieder geval 22GB, daarna kan je snelheid omlaag gaan), geen hotspot, onbeperkt bellen, onbeperkt SMS
$85 = onbeperkt data (ook weer de 22GB limiet), 8GB voor hotspot, onbeperkt bellen, onbeperkt SMS

Alle tarieven zijn per 30 dagen, en overal geldt dat automatisch betalen via je creditcard $5 per maand korting oplevert. Stopzetten kan gewoon tot de dag dat het vernieuwd wordt.

Bij T-mobile moet je aan ongeveer dezelfde tarieven denken.

Een prepaid SIM kaart koop je bij een winkel van AT&T of T-mobile, of gewoon bij een supermarkt (Walmart heeft ze iig). Of je neemt er een over van iemand hier op het forum die op vakantie is geweest en hem niet meer nodig heeft. Kun je vanuit Nederland alles al instellen en heb je een werkende telefoon vanaf het moment dat je het vliegtuig uitstapt. Ik weet niet in welke periode je gaat, maar wellicht dat mijn leen-SIM (zie vraag/aanbod topic) ook nog beschikbaar is.

Er zijn ook wat providers die geen eigen netwerk hebben maar wel SIM kaarten verkopen. Dat zijn resellers die gebruik maken van het netwerk van of AT&T, of T-Mobile. Ze zijn vaak iets goedkoper, maar er zitten ook nadelen aan. Hotspot gebruik mag vaak sowieso niet (en op het AT&T netwerk wordt dat actief geblokkeerd) en je maximale datasnelheid is vaak lager. Dit zijn o.a. StraightTalk, Puretalk USA, Tracfone, H2O wireless, Boom Mobile en Cricket wireless.

Je noemde Arieli nog. Dat is weer een aparte situatie. Dat is geen aparte provider of reseller, maar een handelaar die AT&T prepaid en T-mobile prepaid kaarten verkoopt voor eenmalig gebruik. In feite niets anders dan dat je de kaart zelf koopt en activeert, maar dat doen zij dan voor je, tegen ongeveer hetzelfde tarief als dat je rechtstreeks zou betalen. Zij sturen de SIM ook op naar Europa.
Wauw! Super bedankt voor je hulp en de uitleg! Ik heb in NL zelf Ben, dat is een beetje hetzelfde als het een na laatste wat je beschrijft. Ik weet alleen niet zo goed waar een hotspot voor nodig is, zijn dat gewoon plekken waar je gegarandeerd (snel) internet hebt naast ja vaste internet bundel? Want ik denk niet dat ik dat perse nodig heb. Ik heb zo lang als ik me kan herinneren altijd met 3G gedaan en zonder hotspots dus ik ben geen enorme luxe gewent op dat gebied. Ik ga denk ik als ik daar ben het maar regelen, en ik ben erg geïnteresseerd in de bedrijven als Tracfone etc die je noemde. Dankjewel!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer