Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

@Coyote op naar de AT&T winkel.... Is mij prima bevallen. van de klanten werden stuk voor stuk de naam genoteerd . de reden van komst er bij vermeld en vervolgens door anderen dan aan de deur op volgorde geholpen.

Jij veel plezier met je voorbereidingen gewenst
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

Ja, zou het via een AT&T winkel kunnen regelen.

Denk echter dat ik na aankomst in Phoenix eerst naar motel rijd en vervolgens nog even naar de Walmart Supercenter dat heel dichtbij zit (4 mile). Kan ik het die avond of volgende ochtend in orde maken, dan toch vroeg wakker en kan ik op pad. Zo'n winkel is doorgaans ook niet heel vroeg open en de 2e dag wil ik vroeg op pad. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Je kan eventueel ook op Arielimobile de kaart op voorhand bestellen? Simkaart + plan kost minder als in de winkel.
En dan kan je van die nummer die je krijgt toegewezen aan je eigen (nieuwe) account koppelen en dan ben je al klaar nog voor je landing.
Ik weet natuurlijk niet welk plan je graag hebt, maar op Arieli staat het 8gb plan van 50 dollar (voor 48 usd) en het unlimited plan van 65 dollar(voor 58 usd).

Wat ik ook al heb gedaan in het verleden is op ebay een at&t simkaartje aanschaffen voor 10 dollar inclusief verzending en dan gewoon activeren een dag voor vertrek. Kan je rustig de dag voor vertrek je account in orde brengen en betalen met je kredietkaart of op target.com een digitale refill card kopen (die geven regelmatig korting).

Is maar een suggestie...sommige mensen gaan nu eenmaal liever gewoon naar de winkel ter plaatse. Ikzelf regel dit graag op voorhand zodat ik na landing onmiddellijk van mn vakantie kan genieten. :)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

Ik regel het in Amerika zelf, besteed daar liever mijn $$. :wink: Gelijk een excuus om naar de Walmart te gaan... :lol: :mrgreen:
Jozs schreef:
19 apr 2019, 12:04
Ik weet natuurlijk niet welk plan je graag hebt, maar op Arieli staat het 8gb plan van 50 dollar
Die heeft AT&T zelf ook (incl. hotspot). Was al van plan deze te nemen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Coyote schreef:
19 apr 2019, 12:47
Gelijk een excuus om naar de Walmart te gaan...
Can't argue with that :D
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door goState »

We huren daarvoor een busje en mij lijkt het dan ideaal om via een mifi-toestel internet te voorzien tijdens de rit. Het toestel heb ik al gekocht (unlocked at&t toestel via ebay) en nu ben ik op zoek nr een betaalbare data sim-kaart
Wij hebben mifi met Three simkaart data 24 GB voor 50 euro gekocht. Werkt fantastisch alleen met 3g dat komt door mifi. Deze is in USA alleen voor 3g geschikt. Maar ook de providers geven een mifi alleen 3g.
Werkt op t Mobile en At&t. Alleen data ook voor heel Europa en 24 maanden houdbaar.

Code: Selecteer alles

https://www.amazon.co.uk/Three-Mobile-Pay-Broadband-Data-Black/dp/B01M3VJ2B2/ref=mp_s_a_1_3?crid=3QX0GV4L1D4WL&keywords=three+sim+card&qid=1555769840&s=gateway&sprefix=three+s&sr=8-3
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Jozs schreef:
19 apr 2019, 12:04
Je kan eventueel ook op Arielimobile de kaart op voorhand bestellen? Simkaart + plan kost minder als in de winkel.
En dan kan je van die nummer die je krijgt toegewezen aan je eigen (nieuwe) account koppelen en dan ben je al klaar nog voor je landing.
Ik weet natuurlijk niet welk plan je graag hebt, maar op Arieli staat het 8gb plan van 50 dollar (voor 48 usd) en het unlimited plan van 65 dollar(voor 58 usd).
Ben ik de enige die zich al een poos afvraagt hoe deze club dit doet? AT&T verkoopt nergens iets met korting, maar toch weet dit bedrijf, na wat zoekwerk een eenmanszaak van ene Serge Arkipoff uit Brooklyn, NY, het goedkoper te leveren. Dit zijn gewone, reguliere AT&T prepaid SIM's, dus niet SIM's van een NVMO. Hebben ze ergens een stapeltje refill codes vandaan gehaald? Is het allemaal wel helemaal zuiver? Het zou natuurlijk uit een failissement ofzo kunnen komen, maar toch, het blijft bijzonder. Het vestigingsadres van het bedrijf is een UPS store, ook redelijk schimmig.

Zolang het werkt natuurlijk prima. Maar ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat er een moment komt dat AT&T de stekker trekt uit accounts die gefund zijn op een wijze die wellicht niet helemaal door de beugel kon. Wie weet komt het wel uit een failissement en heeft AT&T nooit betaald gekregen voor de refill cards. Dan zou het ook zomaar kunnen zijn dat ze het niet ok vinden dat die nog gebruikt worden.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

Prachtige theorie-en @roelb .

Ik kom in beleving meteen 20+ jaar terug.
Bij ons in NL was bellen buiten Europa giga duur.
Dus deden bulk - bellers dat via een call-back systeem.
Daardoor belden ze niet voor NL maar voor USA tarieven.
Die handel bleek in de USA in handen te zijn van de georganiseerde misdaad.
Het was de optimale geld wasmachine.
En de Sopranos hadden de handel in calling cards.
En die calling cards waarmee je in telefooncellen kon bellen hadden het mankement waar jij bij de SIM kaartjes aan denkt.

Kan zo maar wezen...
Of het is gewoon een degelijke reseller...
Die, net zoals sommige autoboekers dat doen, hun percentages directe verdiensten verlagen, dat aan de klant geven om daardoor meer bulk omzet te scoren.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

True. Maar de enige optie die ik zie is via recharge cards. En zoveel marge zit daar over het algemeen niet op. Plus nog de handeling om de SIM's te activeren en er saldo op te zetten. Naja, zolang het goed gaat gaat het goed zullen we maar zeggen. Maar het zou me niets verbazen als er uiteindelijk toch blijkt dat er een klein luchtje aan zit.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Ik ben heel dom op dit gebied. Snap helemaal niets van het volgende: Iedereen heeft over Mifi, tethering en weet ik nog meer.
Ik weet wat een mobiel is, een simkaart , 4g en WiFi, app, internet en verder dus niet.
Als ik nu gewoon de kaart van arieli bestel 39 dollar 10gb. Is dit dan voldoende? Of moet ik ook nog iets van bovenstaande hebben.
Enige dat ik wil is een uber kunnen bestellen 2x in SF (en af en toe kan het handig zijn bijv Google maps ergens waar geen WiFi is).
En zo’n kaart kun je thuis van tevoren installeren in je bestaande telefoon. Gewoon omwisselen Nederlandse Sim en klaar? Activeren?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Division »

Als je gewoon lekker wil internetten op je eigen telefoon, dan is een Arieli-kaartje prima. Die activeer je een dag voor vertrek in NL en bij aankomst stop je hem in je telefoon. Dan doet ie het vanzelf.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

stegeman schreef:
23 apr 2019, 18:19
Ik ben heel dom op dit gebied. Snap helemaal niets van het volgende: Iedereen heeft over Mifi, tethering
Tethering, oftewel via je telefoon een andere telefoon, tablet of laptop voorzien van een internet verbinding wordt door AT&T actief geblokkeerd, behalve als het expliciet is toegestaan bij de bundel die je afneemt. En voor het $85/month plan geldt dan dat die data ook apart gelimiteerd wordt. Voor T-mobile ligt het anders, daar wordt het wel soms in de regels 'verboden', maar voorzover mij bekend technisch niet actief geblokkeerd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Maar gewoon op 1 telefoon internet en bellen nodig heb ik dus voldoende aan zo’n simkaart dan begrijp ik
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Pepito »

correct
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

roelb schreef:
23 apr 2019, 13:44
Jozs schreef:
19 apr 2019, 12:04
Je kan eventueel ook op Arielimobile de kaart op voorhand bestellen? Simkaart + plan kost minder als in de winkel.
En dan kan je van die nummer die je krijgt toegewezen aan je eigen (nieuwe) account koppelen en dan ben je al klaar nog voor je landing.
Ik weet natuurlijk niet welk plan je graag hebt, maar op Arieli staat het 8gb plan van 50 dollar (voor 48 usd) en het unlimited plan van 65 dollar(voor 58 usd).
Ben ik de enige die zich al een poos afvraagt hoe deze club dit doet? AT&T verkoopt nergens iets met korting
Ik heb me ook al afgevraagd hoe dit kan...maar wat wel onmiddellijk opvalt is dat de simkaarten van at&t toch vaak tegen hun retail prijs aanliggen. Ik vermoed dat die persoon een incentive heeft waardoor gij een (kleine) korting heeft bij at&t (misschien met een soort cashback). De site callingmart.com is een bekende site en geeft ook korting en regelmatig coupons op at&t code die oplopen tot 10%. Maar hoe een relatief klein bedrijf als Arieli hieraan komt weet ik niet.
Maar voorlopig is het aankopen van een sim steeds correct verlopen dus geef ik hem het voordeel van de twijfel.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

Arieli geeft eerder gebruikte telefoonnummers opnieuw uit en mogelijk dat daar wat winst te behalen is? Zelf heb ik mijn laatste USA trip daar "last" van gehad (december 2018). Ik ben een paar keer gebeld, heb niet opgenomen en na de derde keer een sms gestuurd met de uitleg dat het nummer nu bij een ander in gebruik is. Daarna geen last meer gehad.
Grote Amerika fan
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Arieli is een reseller die telefoonkaarten verkoopt en geeft geen telefoonnummers uit, dat doen de providers zelf (in dit geval Simple en AT&T). Dat werkt altijd zo bij elke provider, ook in NL of BE.

Afhankelijk van de frequentie waarmee ze de tijdelijke nummers heruitgeven kan het dus voorkomen dat je telefoontjes krijgt op een nummer wat jij gedurende 30 dagen (of hoe lang je dan ook maar geactiveerd hebt) gebruikt. Na die 30 dagen vervalt het nummer en kan het weer opnieuw worden uitgegeven.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

roelb schreef:
23 apr 2019, 17:31
True. Maar de enige optie die ik zie is via recharge cards. En zoveel marge zit daar over het algemeen niet op. Plus nog de handeling om de SIM's te activeren en er saldo op te zetten. Naja, zolang het goed gaat gaat het goed zullen we maar zeggen. Maar het zou me niets verbazen als er uiteindelijk toch blijkt dat er een klein luchtje aan zit.
Vind je opmerking enorm suggestief dat er een luchtje aan zou zitten. Beetje ter zelfpromotie misschien vanwege je diverse oproepen om jouw eigen AT&T nummer ter beschikking te stellen????

Het business model van Arieli zou heel simpel kunnen zijn. Zij verkopen bundels die 30 dagen geldig zijn, maar zelden 30 dagen worden gebruikt.
Stel dat Arieli betaald wordt naar aanleiding van het aantal gebruikte GB's data en daar een compensatie voor krijgt bij niet-gebruikte data. Ik weet niet of het zo zou werken, maar het zou kunnen.
Het is natuurlijk voor zowel SimpleMobile als AT&T een goed extra verdienmodel: een grote hoeveelheid kortlopende belbundels die nauwelijks maximaal gebruikt worden maar wel allemaal tegen een fixed price verkocht worden.

Arieli mobile bestaat al een aantal jaren en zo blijkt (ook hier op het forum) naar tevredenheid van de meeste gebruikers, dus begrijp je opmerking dat er een luchtje aan zit totaal niet.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Wat een nonsensopmerking. Wellicht zegt het meer over jezelf dan over anderen dat je telkens dit soort rare dingen roept. Als je het dan echt wilt weten: ik leen inderdaad een keer of 3 per jaar mijn tweede AT&T sim uit. Dat levert geen cent op en kost alleen maar veel tijd. Mijn enige "voordeel" is dat ik er dan jaarlijks meer dan $100 op kan storten en het kaartje actief blijft. Maar ik ben inmiddels al een keer vergeten om een plan stop te zetten (kosten $65), dus ik had beter jaarlijks een nieuw kaartje erbij kunnen kopen als wij met z'n tweeen naar de US gaan, stuk goedkoper en makkelijker. Maar als ik er iemand mee kan helpen, waarom niet. En nee, ik hoef echt niet meer mensen erbij, het vaste groepje dat hem inmiddels jaarlijks wil lenen is meer dan voldoende.

En wat Arieli betreft, dit is gewoon een eenmanszaak, niets meer of minder dan de belwinkel op de hoek die een rack met simkaartjes heeft. Maar deze belwinkel maakt de verpakking open, activeert de SIM, zet er saldo op en stuurt het daarna in een enveloppe naar het buitenland. En in plaats van dat dat meer kost, kost het minder. En ook nog zonder belasting. Rara, hoe doet deze belwinkel dat? Want nergens anders wordt AT&T of T-mobile prepaid saldo onder de prijs aangeboden. Ook niet bij de grote discount retailers (Walmart bijvoorbeeld). Dan begint dus het standaard belletje te rinkelen: if it's too good to be true, it probably is. Dit is toch precies de plek om eens te vragen hoe anderen daar tegenaan kijken?

Net als dat ik hier altijd heb gewaarschuwd voor de risico's van LCC's (low cost carriers, de Airberlin's, WOW's en Norwegian's van deze wereld) geldt hier hetzelfde en zou ik altijd terughoudend zijn. Het zou me niets verbazen als dit bijvoorbeeld om SIM's en recharge cards uit een faillissement gaat. Dat is de enige manier die ik kan verzinnen hoe een eenmanszaak dit zo ver onder de prijs kan verkopen. En dan is de vraag wat de juridische status van zo'n saldokaart is. Want ik vermoed dat daar een stevig eigendomsvoorbehoud onder ligt en het zou me dan ook niets verbazen dat het een keer op gaat vallen en de telco's vervolgens actie ondernemen. Het is immers doodeenvoudig om zo'n reeks recharge cards ongeldig te verklaren, net als het al geladen saldo dat daaruit voorkomt.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Maakt het zijn van een eenmanszaak ineens de business schimmig? Je doet allerlei vage aannames en insinuaties terwijl er genoeg mensen hier op het forum en in de rest van de wereld zijn die al jaren prima tevreden zijn over de kaartjes van Arieli.

Als het waar zou zijn wat je allemaal roeptoetert dan zou AT&T ongetwijfeld ingrijpen, kaartjes deactiveren, ongeldig laten verklaren etc.
Het is gewoon AL JAREN een legitieme business, het is goedkoop, het werkt zonder problemen (mits compatible telefoon) en de service is prima.

Het is gewoon een persoonlijke heksenjacht van jou om ze ineens als onbetrouwbaar, schimmig en wat al niet meer zij te betichten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer