Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb al heel veel gelezen in dit forum maar vind geen recente informatie waarmee mijn vraag wordt beantwoord.
alleen heel oude info en ik weet niet of die nog van toepassing is.

Ik zoek een aanbieder van (amerikaanse) simkaartjes voor alleen bellen. Dus geen data! Ik hoef in principe ook niet naar NL te bellen maar alleen in de VS zelf (bijvoorbeeld als er onderweg iets is met de auto of zo). Waar kan ik die tegenwoordig het beste kopen?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ClaireVHaut »

arieli https://www.arielimobile.com/sm6gb de goedkoopste versie heeft onbeperkt bellen binnen vs
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Clair bedankt. Maar dit is met data en voor een smartphone. Ik bedoel echt alleen bellen voor een gewone mobiel.
39 euro is ook beetje duur voor eventueel 1 of 2 telefoontjes. Het is echt alleen voor noodgevallen.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ClaireVHaut »

dit kaartje kan prima in een gewone telefoon... anders zou ik terplekk een prepaid kaartje kopen. Walmart etc..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door BigJesper »

bedeve schreef:
29 aug 2020, 13:32
Toen ik per ongeluk mijn AT&T kaartje had laten verlopen :oops: koos ik voor een T Mobile oplossing en dat is me heel goed bevallen.
DEze bedoel ik ;

Ik heb deze kaart vorig jaar in de grote steden aan de Oostkust gebruikt. Dit zijn tijdelijke kaarten van T-Mobile en gebruikt ook het T-Mobile USA netwerk. Goed bereik en hoge snelheden op drukke plekken (subway, drukke straten...). Bij Simple Mobile (netwerk dat door Arieli gebruikt wordt) zijn de snelheden gedowngrade, omdat T-Mobile gebruikers voorrang hebben en dat ga je vooral in steden merken.
RuthdeLange schreef:
24 okt 2020, 14:46
Ik zoek een aanbieder van (amerikaanse) simkaartjes voor alleen bellen. Dus geen data! Ik hoef in principe ook niet naar NL te bellen maar alleen in de VS zelf (bijvoorbeeld als er onderweg iets is met de auto of zo). Waar kan ik die tegenwoordig het beste kopen?
Kan je niet gewoon beter een bundel bij je huidige Nederlandse provider gebruiken als het toch alleen voor nood is?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Voor €1 meer voor 15 dagen zou ik altijd de AT&T versie nemen ipv t-mobile.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Terpies schreef:
25 okt 2020, 16:12
Kan je niet gewoon beter een bundel bij je huidige Nederlandse provider gebruiken als het toch alleen voor nood is?
Ik heb geen normale provider. Gebruik een pre-paid kaartje van 7,50 van Kruidvat. Dit maak ik in een jaar niet eens op.
Maar er moeten toch wel vergelijkbare Amerikaanse simkaarten van rond de 10 dollar bestaan. Of kennen ze dat niet.
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Pberndsen »

Heb je al gechecked of je huidige telefoon ook in de vs werkt? Zo ja eerste de beste telefoonwinkel in de vs binnenlopen en om de goedkoopste simkaart vragen. Zo niet dan ter plekke een goedkope telefoon aanschaffen of er hier een uitzoeken
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Elendan »

Ik weet natuurlijk niet hoe je de belminuten wilt gebruiken. Het thuisfront informeren of alleen echt bij noodgevallen bereikbaar zijn, maar als je van plan bent maar 1 of 2 keer te bellen naar NL om te zeggen dat je goed bent aangekomen bv. dan zou ik dit met mijn gewone abonnement of prepaid kaartje uit NL doen.
Kun je niet gewoon extra beltegoed op je huidige Kruidvatkaartje laten zetten? Dat scheelt een hoop gedoe met simkaarten verwisselen en kijken hoe het dan werkt. Ik koop wel altijd een usa sim maar dat doe ik alleen om op internet te kunnen.

De tarieven kun je online vinden voor het bellen met je huidige kaartje https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... li2013.pdf Je kunt misschien prima uit de voeten voor € 2 per minuut en je eigen kaartje gebruiken. Klinkt duur, maar als je een nieuwe kaart koopt voor bijna € 40 kun je ook 20 minuten bellen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Almere vak V »

RuthdeLange schreef:
26 okt 2020, 19:11
Ik heb geen normale provider. Gebruik een pre-paid kaartje van 7,50 van Kruidvat.
Waarom zou je dat kaartje dan niet in Amerika gebruiken als je m toch alleen maar voor nood hebt?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tantelotje »

RuthdeLange schreef:
24 okt 2020, 14:46
Ik heb al heel veel gelezen in dit forum maar vind geen recente informatie waarmee mijn vraag wordt beantwoord.
alleen heel oude info en ik weet niet of die nog van toepassing is.

Ik zoek een aanbieder van (amerikaanse) simkaartjes voor alleen bellen. Dus geen data! Ik hoef in principe ook niet naar NL te bellen maar alleen in de VS zelf (bijvoorbeeld als er onderweg iets is met de auto of zo). Waar kan ik die tegenwoordig het beste kopen?
Waarom wil je een simkaartje? Zo'n kaartje kost al snel een (paar) tientje(s). Ik weet niet wat de kosten zijn voor bellen in Amerika met een pre-paid sim, maar met ons abonnement zonder Amerika bundel koste het 1 euro per minuut. Dan kan ik dus minimaal 10 minuten bellen en dan ben ik net zoveel kwijt als wanneer ik een kaartje moet kopen. Wij bellen hooguit een keer met de hoogbejaarde (schoon)ouders. Dus daarvoor vinden wij het niet nodig.

En voor bellen met een hotel/autoverhuur in geval van nood hebben wij in 2 gevallen eens het hotel moeten bellen. Dat zijn korte telefoontjes, die kosten hooguit 1 of 2 euro. Autoverhuur (in ons geval Alamo) was altijd gratis. Ook die keer dat we vanuit een telefooncel met kwartjes gingen bellen. die kwamen allemaal weer terug :lol: En ook die keer dat we (letterlijk) 40 minuten aan de telefoon hingen omdat het logistiek gezien nogal een lastige vraag was.

Dus budgetteer gewoon nog een extra 10tje en je kunt zomaar 20 minuten bellen in geval van nood. Heb je helemaal geen kaartje voor nodig!
(en als the sh*t the fan hits en er is in thuis bijvoorbeeld écht iets aan de hand is dat geld ook niet meer belangrijk of wordt het vergoed door de verzekering)
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Pberndsen schreef:
26 okt 2020, 23:56
Heb je al gechecked of je huidige telefoon ook in de vs werkt? Zo ja eerste de beste telefoonwinkel in de vs binnenlopen en om de goedkoopste simkaart vragen. Zo niet dan ter plekke een goedkope telefoon aanschaffen of er hier een uitzoeken
Ja telefoon is geschikt voor Amerika.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Almere vak V schreef:
28 okt 2020, 12:07
RuthdeLange schreef:
26 okt 2020, 19:11
Ik heb geen normale provider. Gebruik een pre-paid kaartje van 7,50 van Kruidvat.
Waarom zou je dat kaartje dan niet in Amerika gebruiken als je m toch alleen maar voor nood hebt?
Dan bel je eerst naar Nl en weer terug. Dat redt je niet met een dergelijk kaartje toch?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Ik had hier net een bericht getikt maar snap nu pas wat je zegt. Dat ik een duurdere Kruidvat koop toch?
Ik dacht dat het dubbel zo duur zou zijn om met een NL pre-paid kaart te bellen, dat het geld er (zoals vroeger de kwartjes) zo 'doorheen zou vallen'.
Dus dat je met 7,50 minder dan een minuut kan bellen. Ook omdat je eerst naar NL belt als je binnen Amerika met een Nl kaart belt. Is mij verteld tenminste.
En als er iets met de auto is dan moet je nogal eens lang in de wacht.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Almere vak V »

RuthdeLange schreef:
28 okt 2020, 13:30
Ik dacht dat het dubbel zo duur zou zijn om met een NL pre-paid kaart te bellen
Valt best mee. Goedkoop is anders. Maar in geval van nood voldoet het prima. Zet er voor je eigen gemoedsrust een paar tientjes meer op, waarschijnlijk ga je ze niet gebruiken. Maar dan heb je er wellicht in Nederland nog wat aan.
RuthdeLange schreef:
28 okt 2020, 13:30
En als er iets met de auto is dan moet je nogal eens lang in de wacht.
Bijna elke autoverhuurder die ik ken heeft voor pech onderweg een gratis nummer tot de beschikking van zijn klanten. Dus ook dan zou je geen problemen moeten hebben.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tantelotje »

Bijna elke autoverhuurder die ik ken heeft voor pech onderweg een gratis nummer tot de beschikking van zijn klanten. Dus ook dan zou je geen problemen moeten hebben.
Inderdaad... zie mijn bericht hierboven. Zelfs met ruim 40 minuten bellen geen euro buiten het abonnement gebeld. En wij nemen nooit een 'Amerika' bundel.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Ok, goed om te weten.
Iets anders: kun je met een nl simkaart wel naar gratis (nood)nummers bellen als je in Amerika bent. Ik meen me te herinneren dat ik ergens had gelezen dat dit niet kan.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tantelotje »

Het 'echte' noodnummer geen idee. Ik heb nog nooit 911 hoeven bellen. En ik denk dan altijd maar: als de nood zo hoog is, zijn telefoonkosten niet belangrijk.
Voor de 'noodnummers' van autoverhuurders (Alamo) weet ik zeker dat het gratis is. Verder kan ik me geen noodnummers voorstellen die je zou moeten bellen. Of misschien kan ik me dat wel voorstellen maar dan kan ik me niet voorstellen dat telefoonkosten nog belangrijk zijn.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote »

Tegenwoordig lijkt niemand meer zonder mobiele telefoon te kunnen... :roll:

Zou het echt nodig zijn om mobiel bereikbaar te zijn in Amerika? 10-15 jaar geleden was het zeldzaam indien een mobiele telefoon in Amerika werkte. Al die vakanties heb ik 'm totaal niet gemist. :P Zelfs tegenwoordig gebruik ik zelden tot nooit mijn mobiele telefoon in Amerika om te bellen. Ik koop sinds de laatste 2 reizen terplekke een prepaid card met Amerikaans nummer. De NL-sim in mijn telefoon vervang ik dan door de USA-sim. Werkte prima de afgelopen reizen!

Je geeft aan dat je 'm voor nood wilt gebruiken. Heb je er rekening mee gehouden dat je mobiele telefoon misschien helemaal geen bereik heeft, juist als je 'm nodig hebt? Het bereik is niet overal even geweldig (zeker niet in de ruige gebieden). Dan kun je nog zo'n mooie telefoon hebben maar dan heb je er niets aan. En in de bewoonde gebieden is er dan wel een andere manier om hulp te krijgen.

En wil je wel perse bereikbaar zijn, stap dan de eerste de beste Wal Mart of Best Buy binnen en koop terplekke een eenvoudige prepaid telefoon + (data)plan. Kost je misschien $ 50 maar dan kun je in ieder gevallen bellen op die plekken waar je bereik hebt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
30 okt 2020, 10:51
Je geeft aan dat je 'm voor nood wilt gebruiken. Heb je er rekening mee gehouden dat je mobiele telefoon misschien helemaal geen bereik heeft, juist als je 'm nodig hebt? Het bereik is niet overal even geweldig (zeker niet in de ruige gebieden). Dan kun je nog zo'n mooie telefoon hebben maar dan heb je er niets aan. En in de bewoonde gebieden is er dan wel een andere manier om hulp te krijgen.
Haha! Zo herkenbaar. Twee bloedgeirriteerde tieners op de achterbank die geërgerd in Nevada op hun telefoon zitten te kijken omdat ze geen bereik hebben...

Heerlijk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer