Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Heather »

@terpies en covri

Hier kan ik mee verder.
Ik bestel binnenkort een kaartje via arieli.

Heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg !
Jessy50
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 dec 2017, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jessy50 »

Jessy50 schreef:Hoi,

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het niet uitmaakt welke simkaart je bestelt bij Arieli. Klopt deze aanname?
Weet namelijk nog niet welke telefoon ik ga gebruiken.

Jessy
ONYX666 schreef:Degene die wij hebben gekregen (2 weken geleden) kon je in alle 3 de verschillende maten uitdrukken
Zijn er nog meer mensen die Via Arieli een simkaart hebben gekocht en deze in 3 verschillende maten kan uitdrukken?

Jessy
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Ik heb mijn Arieli net paar weken geleden binnen gekregen. Heb nano besteld voor IPhone, en kan ook alle drie formaten uitdrukken.

Let wel op dat als je de kleinste (nano) uitdrukt uit de kaart, je niet meer terug kunt.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vanessa007 »

Zoveelste meer ik lees, zoveelste onduidelijker het wordt voor mij?! :blink:
Wij zouden in de zomer dus ook graag een mifi aanschaffen voor onze rondreis in het westen. We zijn met 4 personen waaronder 2 tieners en hebben allen een iPhone en er gaat ook een laptop mee. De kids zullen onderweg graag wat surfen (snapchatten, Facebook,...), voor mij is het belangrijk dat ik wat foto's kan uploaden en een verslag kan bijhouden.

- Koop ik die best hier al of zijn ze ginder goedkoper?
- Welke wifi-snelheid moet je minimum nemen om toch deftig te kunnen surfen?
- Ik zie veel Huawei voorbij komen, dus ik ga er vanuit dat dit een goed merk is?
- Wat betreft de simkaart die ik dan nog moet bijkopen, waar moet ik hierbij op letten, wat moet die kunnen/niet kunnen?
- Waar moet ik nog op letten?...

Alvast bedankt!
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Vanessa007 schreef:
Wij zouden in de zomer dus ook graag een mifi aanschaffen voor onze rondreis in het westen. We zijn met 4 personen waaronder 2 tieners en hebben allen een iPhone en er gaat ook een laptop mee. De kids zullen onderweg graag wat surfen (snapchatten, Facebook,...), voor mij is het belangrijk dat ik wat foto's kan uploaden en een verslag kan bijhouden.
Mijn antwoorden per vraag:

- Koop ik die best hier al of zijn ze ginder goedkoper?
Als je hier eentje koopt moet je wel zorgen dat ze ook in de US werken, dus beter is het om daar eentje te kopen icm een data kaart. De kans is wel aanwezig dat de mifi router niet in NL werkt, dus let hier goed op bij de aanschaf. Ik kan je niet adviseren welke te kopen, maar er zijn in verschillende topics al wat suggesties voorbij gekomen.

- Welke wifi-snelheid moet je minimum nemen om toch deftig te kunnen surfen?
Ik neem aan dat je het over de data snelheid hebt? Of bedoel je het protocol van de mifi router? Als je alleen data toegang hebt onderweg wordt je snelheid gedeeld door het aantal gebruikers, dus dat heeft gevolgen voor de snelheid.

- Ik zie veel Huawei voorbij komen, dus ik ga er vanuit dat dit een goed merk is?
Prima merk

- Wat betreft de simkaart die ik dan nog moet bijkopen, waar moet ik hierbij op letten, wat moet die kunnen/niet kunnen?
De data card moet gebruikt kunnen worden als hotspot. Je zou voor de hier al vaker genoemde Arieli kaart of AT&T kunnen kiezen

- Waar moet ik nog op letten?...

Mijn persoonlijke mening?
Ik zou mijn kids op vakantie niet de hele dag de beschikking geven over hun telefoon. Misschien ben ik ouderwets maar kom op, je bent met elkaar op vakantie. Wat is er mis met naar buiten kijken en even een paar uur offline te zijn. Je gaat naar Amerika om iets te zien toch?

Als je ‘s avonds ergens in je hotel WiFi hebt is dat toch meer dan genoeg? Waarom al die moeite om overal altijd te kunnen snapchatten en fb? Sowieso snap ik persoonlijk de noodzaak niet om overal verslag van te doen, en de hele dag van alles te moeten uploaden (voor mij heeft dat iig een hoog ‘kijk mij nou eens geweldig zijn’ gehalte....(maar ik heb gelukkig ook geen van al die nonsens zoals Snapchat en FB...))

Ik verbaas me meer en meer over het gedrag van mensen en hun telefoon: zeker in de US, maar ook in Nederland als je bv in een restaurant stellen en gezinnen aan tafel ziet zitten zit iedereen op hun telefoonscherm te turen....zo bizar...wat is er mis met in gezelschap die dingen aan tafel te verbieden en gewoon met elkaar te praten...

Bovendien: Toegang tot internet en social media kan toch ook als je ergens WiFi hebt? Als je in je hotel geen WiFi hebt, kun je naar Starbucks, de meeste restaurants hebben wel WiFi, ook Walmart en de meeste malls hebben gratis WiFi.

Wij hebben een US kaartje in onze telefoon zitten om bereikbaar te zijn, aanvullende navigatie info te kunnen opvragen en diensten zoals weer en verkeer te kunnen ontvangen, maar zeker niet om de hele dag op internet en social media te zitten.

Juist je vakantie kan een heerlijk offline momentje zijn toch? Zeker ook voor je kids.

Just my two cents, no offense tegenover jou @Vanessa007...
Big-AL
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 mei 2017, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gouda

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Big-AL »

Ik heb zelf afgelopen september de Arielli kaart gebruikt. $ 48,00
Onbeperkt binnenlands bellen, onbeperkt data 4g en je krijgt een Amerikaans telefoonnummer.
Werkte perfect in een straal van 200 km rondom Los Angeles, zelfs tussen de bergen bij San Bernardino.
Is een maand geldig en dan vervalt het vanzelf. Kaartje was binnen een week al binnen.
Voornamelijk gebruikt om een über te bellen, en data om af en toe updates te plaatsen of zelfs live video’s van concerten te streamen naar Nederland en voor de navigatie up to date te houden zoals Waze.
Bestel hem trouwens ongeveer een maand voordat je vertrekt, niet een half jaar ofzo want dan is ie al verlopen als je vertrekt.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019 en 2023
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Terpies schreef:Ik heb mijn Arieli net paar weken geleden binnen gekregen. Heb nano besteld voor IPhone, en kan ook alle drie formaten uitdrukken.

Let wel op dat als je de kleinste (nano) uitdrukt uit de kaart, je niet meer terug kunt.
Als je hem er netjes uitdrukt kun je hem later weer gewoon terug doen in de adapter voor micro- of mini-sim, geen probleem hoor !
Terpies schreef:Just my two cents, no offense tegenover jou @Vanessa007...
Het zal wel goed bedoeld zijn maar ik lees hier tegenwoordig steeds meer van die ongevraagde adviezen, iedereen denkt alles maar beter te weten voor een ander...
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vanessa007 »

Inderdaad, ik vind het ook wel spijtig dat je hier geregeld de les gespeld wordt...
Mijn kids genieten heus van de vakantie en zitten niet constant op hun GSM, maar om dode momenten te vullen kan het handig zijn. En ik heb zeker geen hoog ‘kijk mij nou eens geweldig zijn’ gehalte, maar het thuisfront is nu eenmaal graag op de hoogte van ons reilen en zeilen, vandaar dat ik ze elke dag wat foto's en een verslagje wil doorsturen...
Maar ik had begrepen dat het niet persoonlijk was, dus no hard feelings...

@Terpies: bedankt voor je antwoorden!
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@Vanessa007: Ik had mijn laatste deel van de post beter in een losse post kunnen zetten, excuses daarvoor.

:offtopic: Ik moest het gewoon ff kwijt, omdat uit zovele reacties hier blijkt dat het blijkbaar voor een aantal mensen hier een enorme noodzaak is om altijd overal maar bereik te hebben en bereikbaar te zijn. Je bent op een prachtige locatie op vakantie, geniet van elkaar en van het uitzicht...dat is wat ik meer bedoelde.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

Ik heb een Mifi van Huawai. Gekocht in Nederland en vorig jaar veel gebruikt in Amerika (terplekke een AT&T simkaart + dataplan gekocht). Werkte prima! Wel even moeite gehad om het werkend te krijgen maar toen het eenmaal werkte, ging het uitstekend. Mijn vader en ik hebben de Mifi vooral gebuikt bij mijn tante in Amerika die (jawel, het kan nog steeds :wink: ) geen internet heeft. Omdat mijn vader graag dagelijks zijn krantje leest op de iPad was dit ideaal voor ons. Houd er rekening mee dat je buiten de steden en in de natuur vaak minder bereik hebt met de simkaart.

Heb je een beperkt aantal Gb's tot je beschikking: zorg dat je automatische updates op je apparatuur uitzet! Ook de telefoon! Standaard heb ik ingesteld staan op de telefoon dat die alleen update via Wifi. Omdat je telefoon een wifi verbinding heeft met de Mifi werd alles netjes ge-update, net als de telefoon en laptop van mijn vader en onze beide iPads. De eerste 5 Gb waren er dus snel doorheen... :lol: Aldoende leert men zullen we maar zeggen. :wink: Wij moesten dus een extra dataplan aanschaffen.

Voor dit jaar zal ik ook weer een AT&T simkaart + dataplan aanschaffen voor de Mifi.

Overigens snap ik de opmerking van Terpies heel goed. Heeft niets met 'de les gespeld worden' te maken. Ook ik verlang nog wel eens terug naar de jaren dat ik gewoon 4 weken geen internet had in Amerika. Met een beetje geluk had je Wifi in het motel en naar het thuisfront bellen deed je 1x per week met een belkaart, geen bericht was goed bericht... :mrgreen:

De 'beleving' van Amerika vond ik toen veel intenser. Geen 'storende factor' van social media waardoor het lijkt dat je alles uit je thuisomgeving beleeft alsof je thuis bent. Nieuwtjes uit Nederland vernam ik toen wel weer nadat ik weer terug in Nederland was.

En hoewel ik er nu wel volop aan meedoe door altijd bereikbaar te zijn met o.a. een Mifi, zou ik er geen traan om laten als ik het niet zou kunnen gebruiken. Ik vind het mooi dat het kan maar het zal zeker niet mijn vakantie overheersen. Genieten van Amerika staat voorop, daarnaast zie ik wel of en hoe ik bereikbaar wil zijn op social media. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Yvonne62 »

MBT KPN-abonnement:
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet verder heb uitgezocht.
Ik moest mijn (voadfone) abonnement verlengen en dit had een mooi argument kunnen zijn om over te stappen naar KPN. Uiteindelijk heb ik een Sim-only afgesloten bij HollandsNieuwe :mrgreen:
Vorig jaar ook Cuba overleefd met nagenoeg geen internet, dan zal Amerika vast ook wel lukken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Martin & Marianne »

sanook schreef: Het zal wel goed bedoeld zijn maar ik lees hier tegenwoordig steeds meer van die ongevraagde adviezen, iedereen denkt alles maar beter te weten voor een ander...
Juist dankzij de ongevraagde adviezen kunnen mensen op een ander idee komen; soms staan de vragenstellers er niet bij stil dat er andere mogelijkheden zijn. Als je het advies niet kunt gebruiken leg je het toch naast je neer?
Als ik naar de vraag van Vanessa kijk is voor de dingen die zij wil de Wifi in het hotel voldoende. Of dat voor de kinderen voldoende is, is de vraag, maar het is niet zo gek om je eens af te vragen of overal en altijd bereik echt noodzakelijk is.
Onze dochters hebben zich vorig jaar een maand lang kunnen vermaken met alleen maar bereik op de hotelkamer - en de nachten dat wij gingen kamperen zelfs helemaal zonder! We hadden dan wel een kampvuur of rangerpraatje daarvoor in de plaats.

Marianne
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door chippie777 »

Coyote schreef:<KNIP>
Heb je een beperkt aantal Gb's tot je beschikking: zorg dat je automatische updates op je apparatuur uitzet! Ook de telefoon! Standaard heb ik ingesteld staan op de telefoon dat die alleen update via Wifi. Omdat je telefoon een wifi verbinding heeft met de Mifi werd alles netjes ge-update, net als de telefoon en laptop van mijn vader en onze beide iPads. De eerste 5 Gb waren er dus snel doorheen... :lol: Aldoende leert men zullen we maar zeggen. :wink: Wij moesten dus een extra dataplan aanschaffen.

<KNIP>
Roland
Dit is een goede tip en had ik nog niet over nagedacht. Je koopt zo'n kaartje in de States, stopt dat in een telefoon en die maakt een hotspot. De telefoon met kaartje zal keurig alleen datgene doen wat jij hebt toegestaan om te doen op een mobiel netwerk. De andere telefoons die gekoppeld zijn via de hotspot zien die verbinding als een wifi verbinding en over het algemeen stelt men in dat bepaalde zaken alleen via wifi mogen om zo data te besparen. in het geval van hotspot gaat dat dus niet op. Goed om op te letten dus! Thx Coyote.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef: Juist dankzij de ongevraagde adviezen kunnen mensen op een ander idee komen; soms staan de vragenstellers er niet bij stil dat er andere mogelijkheden zijn. Als je het advies niet kunt gebruiken leg je het toch naast je neer?
Marianne
Dank Marianne, dat is juist wat ik probeer aan te geven met mijn mening!

Bovendien, er staat nergens in deze post dat ik iets adviseer, ik geef alleen mijn mening en daar mag iedereen van vinden wat hij/zij wil. Ik adviseer niet dat iemand wel of geen WiFi of telefoons mag gebruiken, ik geef alleen aan dat ik het zelf anders zou doen.

Zoals met zovele onderwerpen op het forum is het wat de een leuk/mooi/goedkoop/lekker etc etc vind niet perse wat een ander er ook van vindt.

Zoveel mensen zoveel meningen...
Iman
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2016, 14:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Iman »

Hopelijk heeft iemand een tip!
Afgelopen juli was ik een maand in de VS en heb met succes een tmobile simkaart (via ebay) gebruikt die vrijwel overal werkte (SF, LA, Vegas, Houston, New Orleans, DC allemaal perfect) alleen in Boston en NYC had ik opeens zulk slecht internet dat ik maar mn dure Nederlandse bundel heb aangezet. Heeft iemand anders dit ook een keer meegemaakt? Want ik ga nu in mei een week naar NYC en durf niet weer een tmobile kaart te kopen uit angst dat het weggegooid geld is. Ik zat te denken aan arieli maar hoor dat zij hetzelfde netwerk als tmobile gebruiken. Iemand een idee waardoor het zou kunnen komen? En kan het misschien komen omdat het een kaart van ebay was, zou het beter zijn als ik de kaart 'live' in de VS koop?
Vin.cent

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vin.cent »

Moeilijk om hier iets over te zeggen! Uit ervaring weet ik dat T-Mobile wel bereik moet hebben daar, maar waar het bij jou aan gelegen heeft!?!
Nee het kan niet komen door Ebay. Hij werkt wel of werkt niet, maar nog nooit gehoord dat een kaartje in 't eene gebied wel werkt, maar in het andere niet!
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door knaapje »

Ik heb het in februari ook met mijn T-Mobile abonnement gehad.
In Kissimmee en omgeving of prima bereik of totaal niets.
Een paar T-Mobile shops bezocht en die wisten het ook niet.
Uiteindelijk bleek het aan de frequentie van de zenders van T-Mobile te liggen.
Er zijn zenders die op een frequentie werken, die niet op een Europees toestel zitten.
Het blijft dus een gok of je toestel geschikt is, als je echt goed thuis bent in het gebeuren zal het wel uit te zoeken zijn maar dan moet je precies de frequenties kennen.
Mijn oplossing was: Toen ik eenmaal wist waar ik dekking had reed ik er even naar toe en handelde alles af.
P.S. Na een klacht kreeg ik de meerkosten van het USA abo vergoed.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

In de steden is T-mobile normaal heel sterk. Het probleem is echter dat in (heel) drukke steden en op drukke tijdstippen het netwerk soms niet vooruit te branden is in bepaalde gebieden. Kan je weinig aan veranderen en is gewoon pech. Het kan natuurlijk zoals hierboven beschreven ook aan de frequenties van je gsm liggen. Wanneer je gsm bv maar 2 frequenties ondersteunt ga je op een druk bevolkte antenne zeker geen goede snelheid krijgen.

Maar ik heb in het verleden zowel at&t, t-mobile als Verizon gehad en alledrie hebben zij wel plaatsen waar het minder gaat. In steden is t-mobile normaal 1 van de betere, ga je buiten de steden ben je nog altijd beter af met at&t (en Verizon als je gsm dit ondersteunt).
Het ligt inderdaad niet aan de ebay verkoper want zoals ook al hierboven gemeld: het werkt of het werkt niet. Het is wel zo op een netwerk dat er prioriteiten zijn, dat wil dus zeggen dat op drukke plaatsen:
abonnementen voorrang krijgen, daarna prepaid op hetzelfde hoofdnetwerk en daarna de MVNO's (zoals bv h2o, simple mobile, ... die werken op 1 vd hoofdnetwerken). Als je een prepaid kaart had van t-mobile, kwam je dus 2e in rang op de antenne na de abonnementen. In drukke steden/plaatsen kan dit zorgen voor een trager netwerk.
Ik had vorig jaar een t-mobile prepaid simkaart (ook van ebay) in Vegas en tijdens de werkweek ging die redelijk vlot, maar in het weekend (druk in Vegas) ging die behoorlijk trager. Ik heb ook al een aantal keer een MVNO kaart gehad en als je dan bv naar een pretpark ging op een drukke dag zag je de snelheid zo naar beneden gaan.

Persoonlijk heb ik tot nu toe altijd de beste ervaring gehad met at&t. Is helaas ook wel 1 vd duurdere.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door noname4 »

Ik heb de Arieli sim kaart al een tijdje terug gekocht en las hier dat je die niet te vroeg van te voren moet aanschaffen. Op hun site lees ik:

MY TRIP IS 6 MONTH FROM NOW, CAN I BUY NOW AND ACTIVATE LATER?
Due to numerous changes because of competitive industry it is difficult to predict the plans so far out. Hence we always recommend to only buy at most 2 month in advance of your trip.


Heeft iemand ervaring hiermee? Wij gaan pas in juli weg.
gastxyz

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door gastxyz »

Ik heb hier ervaring mee. Vorig jaar 2 weken voor vertrek een kaartje gekocht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer