Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Tantelotje schreef:
29 okt 2020, 16:11
Het 'echte' noodnummer geen idee. Ik heb nog nooit 911 hoeven bellen. En ik denk dan altijd maar: als de nood zo hoog is, zijn telefoonkosten niet belangrijk.
Ik bedoelde het tollfree nummer van het autoverhuurbedrijf.
Kosten zijn inderdaad irrelevant. Ik dacht dat het niet mogelijk was om met een NL simkaart naar dit soort tollfree nummers te bellen (los van de kosten), dat het niet werkte.

Wat ik me wel afvraag n.a.v. andere reactie. Als je met je eigen simkaart (Kruidvat dus) belt, van welke netwerk in Amerika wordt dan gebruik gemaakt? Want dat maakt inderdaad wel uit voor de bereikbaarheid neem ik aan.

En ik hoef zelf niet bereikbaar te zijn. Ik ben in Nl ook niet bereikbaar via een mobiele telefoon. Ik wil alleen zelf kunnen bellen in noodgevallen. Bijvoorbeeld het autobedrijf of naar een motel bellen dat we later (of niet) komen etc.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Coyote schreef:
30 okt 2020, 10:51
Ik koop sinds de laatste 2 reizen terplekke een prepaid card met Amerikaans nummer. De NL-sim in mijn telefoon vervang ik dan door de USA-sim.
Roland
En wat voor kaart koop je dan en hoeveel kost dat?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tantelotje »

Ik ben geen expert hoor, ik vertel alleen uit eigen ervaringen.
Dus ik heb ook niet echt gelet op welke provider/netwerk, volgens mij AT&T of T-Mobile, afhankelijk van de regio/het gebied. Maar daar kan ik ook naast zitten...
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote »

RuthdeLange schreef:
30 okt 2020, 14:33
En wat voor kaart koop je dan en hoeveel kost dat?
Een AT&T prepaid pakket. In mijn geval ook met data (naast spraak) en een losse sim-kaart (die is rond de $ 10 maar krijg je vaak in een AT&T winkel gratis).

Pakketten wijzigen voortdurend dus daarvoor het beste even op de site van AT&T kijken voor de prijzen.

Weet echter niet of je zo'n pakket wel op je NL-prepaid telefoon kunt gebruiken. Als ie simlock-vrij is en redelijk modern, dan wellicht wel. Ook dit even opzoeken op de website van je NL-provider en/of telefoon.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Almere vak V »

Tantelotje schreef:
30 okt 2020, 15:49
AT&T of T-Mobile
AT&T heeft in mijn optiek by far het beste netwerk. Verizon is ook niks mis mee. T-Mobile is ruk en Sprint ronduit kloten. Maar heb begrepen dat die twee een soort van gefuseerd zijn. Ik weet niet wat je krijgt als je ruk en kloten combineert... :blink:

Ook is het sterk afhankelijk van welk deel je van Amerika bezoekt. En zoals hier al eerder gemeld. Ga er niet vanuit dat je overal dekking hebt. Voor ons is dat heel vanzelfsprekend. Maar voor grote delen van Amerika niet.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Grouchy »

Hierzo ook tevreden met het AT&T netwerk.

https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html

Jaren geleden ooit een AT&T prepaid kaart gekocht en dit nummer is nog steeds in gebruik.
Zodra je die kant op gaat kies je één van de 'monthly plans', ergens over de atlantische oceaan wissel je de sim in je mobiel en klaar ben je.
Vertrek je weer verander je het in hun 25 ¢ a Minute Plan zodat er geen verdere kosten zijn & ergens na take off wissel je de sims weer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Intussen contact gehad met AT&T. En ja, ze verkopen simkaartje voor 5 dollar waar je 10 dollar op kan zetten. Dus dat is prima.
Kruidvat rekent namelijk 1,60 per minuut. Dus dan gaat het wel erg snel.
Opgelost. Bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tantelotje »

Tsja, ieder moet dit zelf weten natuurlijk. En 15 dollar is niet veel. Maar daar kun je ook zeg maar 10 minuten voor bellen met je huidige kaart.
Als het alleen voor nood is, en de nummers van de autoverhuurder zijn gratis... dan snap ik niet zo goed waarom je dit nodig zou hebben.
Als ik in al die jaren 2 keer een hotel heb moeten bellen zit ik er niet ver naast. En dat heeft zeker geen 15 dollar gekost.

Maar zoals ik al zei: da's ieder voor zich :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Met een NL kaart zijn de nummers niet gratis. Met 15 euro kun je net 9 minuten bellen en je staat al gauw 9 minuten in de wacht. Bovendien wordt er per minuut gerekend, ook als je minder belt.
Het is dus meer ter geruststelling voor het geval dat.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

Ik heb toch nog wel af en toe lokaal moeten bellen tijdens reizen. En dan bedoel ik echt moeten, in de zin van een excursie of wilderness permit moeten herbevestigen, dat soort dingen. Komt niet vaak voor, maar iedere keer wel een keer eigenlijk.
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door BlueRidgeParkway »

Almere vak V schreef:
30 okt 2020, 17:11
AT&T heeft in mijn optiek by far het beste netwerk. Verizon is ook niks mis mee. T-Mobile is ruk en Sprint ronduit kloten. Maar heb begrepen dat die twee een soort van gefuseerd zijn. Ik weet niet wat je krijgt als je ruk en kloten combineert... :blink:

Ook is het sterk afhankelijk van welk deel je van Amerika bezoekt. En zoals hier al eerder gemeld. Ga er niet vanuit dat je overal dekking hebt. Voor ons is dat heel vanzelfsprekend. Maar voor grote delen van Amerika niet.
Ik ben zelf veel onderweg en heb zelf Verizon. Buiten dat ik ivm. werk korting krijg op mijn plan, is Verizon het meest verspreide en heeft het meest betrouwbare netwerk. Daarom zijn hier bij diverse staat bedrijven (municipal, state en federal), als wel als bij diverse NGOs in disaster response etc, telefonen dan ook over het algemeen voorzien van een Verizon SIM card. Ook na disasters zijn de towers van Verizon als eerste gerepareerd, wat als men afhankelijk is van een telefoon van belang kan zijn.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Almere vak V »

BlueRidgeParkway schreef:
12 nov 2020, 10:47
Verizon het meest verspreide en heeft het meest betrouwbare netwerk.
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb AT&T en Verizon door elkaar gehaald. Ik heb zakelijk Verizon. Vanwege landelijk gezien het beste netwerk. Mijn vrouw en dochters hebben AT&T omdat die het in het Noordwesten goed doen.

Sorry voor de eventuele verwarring!
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door BlueRidgeParkway »

Almere vak V schreef:
12 nov 2020, 11:19
Sorry voor de eventuele verwarring!
Hoef je niet te verontschuldigen hoor, zijn hier (in de omgeving) ook genoeg die vinden dat AT&T, T-Mobile, of zelfs de plaatselijke provider Carolina West beter zijn. Is vaak enkel een voorkeuze verschil, ivm met plan etc. Had voor Verizon de plaatselijke provider Carolina West, en enkel ontdekte hoe slecht het was toen ik voor mijn eerste disaster relief onderweg was (buiten de regio). Wou enkel meedelen wat mijn ondervindingen zijn.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door RuthdeLange »

Wij gaan naar Colorado en Wyoming. Maakt het dan nog uit: AT&T of Verizon? Het gaat alleen om bellen, niet om data.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Almere vak V »

Als je safe wilt zitten zou ik voor Verizon kiezen. Ik weet niet of daar andere kosten mee gemoeid zijn dan bij AT&T.

Je kunt even zoeken op google op cellphone coverage. Krijg je van die mooie overzichtjes waarin je precies kunt zien welk deel wel of niet gedekt is.
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door BlueRidgeParkway »

Ik zou Verizon kiezen, zelfs waar ze geen coverage hebben, hebben ze over het algemeen een contract met een of meerdere plaatselijke providers aldaar, waardoor je dus gewoon je Verizon plan kunt gebruiken onafhankelijk wat voor plan je hebt. Dat is een van de redenen dat de meeste governmental organizations Verizon gebruiken.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Big Al »

Tantelotje schreef:
29 okt 2020, 16:11
Het 'echte' noodnummer geen idee. Ik heb nog nooit 911 hoeven bellen. En ik denk dan altijd maar: als de nood zo hoog is, zijn telefoonkosten niet belangrijk.
Volgens mij kost het bellen van het noodnummer 911 nooit iets. Je hebt zelfs geen abonnement nodig; 911 kan altijd gebeld worden. Ik ken wel mensen die oude telefoons (zonder abonnement) in hun auto's hebben liggen voor het geval dat ze 911 moeten bellen.
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door BlueRidgeParkway »

Big Al schreef:
24 nov 2020, 04:12
Volgens mij kost het bellen van het noodnummer 911 nooit iets. Je hebt zelfs geen abonnement nodig; 911 kan altijd gebeld worden. Ik ken wel mensen die oude telefoons (zonder abonnement) in hun auto's hebben liggen voor het geval dat ze 911 moeten bellen.
Ja je kan altijd en overal in de U.S. gratis naar 911 bellen. In regio’s waar men dispatch al heeft omgeschakeld naar het nieuwe systeem kan je zelfs naar 911 texten, ook dit is altijd gratis. Echter, al hoe wel je zonder abonnement 911 kan bellen, kan je zonder abonnement niet met 911 texten. Veders zou je in een gebied zitten, eno/of een oudere telephone gebruiken met slecht ontvangst, kan je zonder abonnement niet door dispatch/911 worden terug gebeld, en een locatie doorgave door de telefoon kan eventueel ook bemoeilijkt of zelfs verhinderd worden.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Marcel5050 »

Tijdens mijn Florida trip en maart zou ik dagelijks een telefoontje moeten doen naar een vast nr.in Belgie.Wat is hiervoor de beste oplossing?
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Corv »

@Marcel5050
Is een apart topic van. Zie
viewtopic.php?t=36763
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer