Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Hinko »

Deel 1 kun je hier vinden.

Omdat er regelmatig vragen zijn mbt het aanschaffen van een SIM-kaart of mobiel internet in de VS, is er besloten een sticky-topic te maken.
Samen met Big_Mo is de volgende Q&A opgesteld. Mocht iemand aanvullingen hebben dan horen we dat natuurlijk graag!

Q: Is mijn telefoon bruikbaar in de VS?
A: Zolang je telefoon quad-band heeft, kan je er vanuit gaan dat je telefoon in de VS werkt. Voor de specs van je telefoon: http://www.phonearena.com/

Q: Kan ik een SIM-kaart kopen in de VS en deze in mijn telefoon gebruiken?
A: Veel telefoons zijn gelocked aan een provider. Je zult dus zelf even moeten kijken of je telefoon sim-lock vrij is. Als je je toestel zonder abonnement gekocht hebt, is dit vrijwel altijd het geval. Heb je een abonnement, dan kun je de sim-lock na 12 maanden laten verwijderen.

Q: Ik wil een databundel voor mijn telefoon, wat is hiervoor een mooie oplossing?
A: Als je puur voor een databundel wilt gaan, dan is wellicht een HotSpot een mooie oplossing. Meer informatie: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2400503,00.asp

Q: Welke provider heeft de beste dekking in de VS?
A: Verizon Mobile heeft de beste dekking in de VS.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Heeft iemand al eens een sim kaart besteld via Amazon Duitsland? Zo ja, welke en hoe was de ervaring? We gaan volgend jaar voornamelijk Pennsylvania en Mass. bezoeken. Hoe is daar de dekking en verdere tips?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

Ik kom nog even terug op Arieli.
Dit jaar erg tevreden over zowel het bellen als het internet.
Alles werkte prima.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hans_Belgium »

Wij hebben ook een prima werkende Arieli kaart gehad deze zomer in Florida zowel data als telefonie.
Alleen wel last gehad van SPAM (telefoons en berichten)

Zou het zo terug nemen.
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Purk87 »

Wij hebben onze Arieli ook weer binnen. Vorig jaar in het westen gebruikt en dit jaar gaan we naar het oosten.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

Inderdaad ook 1 dag allemaal smsjes gehad om tickets te winnen. Vroeg mij af of het door rain forrest cafe komt die hadden mn nr om te smsen als tafel klaar was.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Matan »

Kan je op AT&T website een simkaart bestellen en laten leveren op US adres? Met dat ik niet meer in Houston zal landen dacht ik er aan om nu snel 1 te laten leveren op onze BNB.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door vinceG »

Waarschijnlijk niet. Want je betaald dan met een Nederlandse creditcard die niet op dat adres staat. Dus zullen ze de betaling niet accepteren en ook niet tot levering overgaan.
Het beste is gewoon een AT&T winkel binnen stappen.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door flex123 »

zit er op las vegas airport een at&t winkel? Kon het niet echt vinden op google.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door vinceG »

Nee op vliegvelden zitten meestal geen telefoniewinkels. Op Las Vegas in ieder geval niet.
Er zitten 2 AT&T stores op E Flamingo Rd
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vito »

Even een vraagje gerelateerd aan dit topic.
Hoe doen jullie dat nu met een prepaid SIM-kaart? Neem je een extra telefoon mee of wissel je steeds van SIM?
Want mijn Nederlandse nummer is natuurlijk gekoppeld aan alle contacten en voor WhatsApp wel zo makkelijk om dat te houden. Ik zou alleen een prepaid SIM willen voor internet/googlemaps/Waze.
Kun je makkelijk wisselen bv. aan het einde van de dag?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door harryh »

Vito schreef:Hoe doen jullie dat nu met een prepaid SIM-kaart? Neem je een extra telefoon mee of wissel je steeds van SIM?
Wij doen dat anders, nemen daarom een extra in de USA (voor $30,-) gekochte AT&T Lumia 640 mee. Daarin zit de AT&T sim en daar zetten we mobile hotspot op aan, zodat we onze NL telefoons gewoon met de NL prepaid sims kunnen blijven gebruiken, en we dus ook met de eigen phones met ieder wifi netwerk waar we voorbij komen kunnen connecten als we dat willen.
Bijkomend voordeel is dat er niet iemand zijn eigen phone als mobile hotspot hoeft te delen, daar wordt ie niet sneller van en zolang mobile hotspot aan staat kun je niet met een wifi netwerk verbinden. En je hoeft dan geen sims te wisselen.

Je zou ook een dual sim phone kunnen nemen als je dat handiger vindt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Ik heb een dual SIM Lumia 950XL. Ideaal.

Maar vwb je vraag: zolang je tegen Whatsapp niet vertelt dat er iets gewijzigd is kun je gewoon je eigen SIM omwisselen en blijft Whatsapp werken op je nederlandse nummer.

Nadeel van wisselen is wel dat je op je nl nummer niet meer bereikbaar bent, behalve natuurlijk als je die sim dan weer in een tweede toestel stopt.

Ps: Ik heb nog een extra AT&T sim over, vorige week gekocht . Pb als je hem wilt gebruiken of overnemen.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vito »

Dank, Roel, voor het aanbod, maar hoewel ik de vraag hier gesteld had gaan we naar Costa Rica en niet naar de USA. :)
Het principe blijft echter hetzelfde. :offtopic: Hoe heb jij je dagen Costa Rica ervaren?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Vito schreef:Even een vraagje gerelateerd aan dit topic.
Hoe doen jullie dat nu met een prepaid SIM-kaart? Neem je een extra telefoon mee of wissel je steeds van SIM?
Want mijn Nederlandse nummer is natuurlijk gekoppeld aan alle contacten en voor WhatsApp wel zo makkelijk om dat te houden. Ik zou alleen een prepaid SIM willen voor internet/googlemaps/Waze.
Kun je makkelijk wisselen bv. aan het einde van de dag?
Zolang je je nummer in whatsapp niet verandert in je usa nummer blijft je whatsapp gewoon je oude nederlandse nummer gebruiken. Dus je kunt gewoon whatsapp blijven gebruiken zoals je in NL doet met je NL nummer, ook al heb je een US sim erin zitten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Vito schreef:Dank, Roel, voor het aanbod, maar hoewel ik de vraag hier gesteld had gaan we naar Costa Rica en niet naar de USA. :)
Het principe blijft echter hetzelfde. :offtopic: Hoe heb jij je dagen Costa Rica ervaren?
Vochtig :-) De airco in de auto niet te hoog zetten, anders beslaan ook de zijruiten aan de buitenkant.

Maar on topic: Voor telefonie kun je het beste een Kolbi prepaid sim kopen. Kost crc 1000, dat krijg je ook als initieel saldo. Saldo storten kun je bijna overal doen (telefoonwinkeltjes, benzinepompen, overal waar een bordje buiten hangt cq sticker op het raam zit). Op SJO zit bij im de baggage hall een Kolbi balie waar je je SIM kunt kopen. Betalen kan daar alleen cash in usd of crc.

Je kunt databundels (dagelijks/drie dagen/week/maand) activeren met een smsje, maar het reguliere losse mb tarief is ook prima. Dekking is overal prima. Vaak vlotter dan verbindingen in hotels. Ik heb nog wel een geactiveerde sim over met wat saldo er op, die zou nog ca 5 maanden actief moeten zijn.
nepuufd
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2017, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door nepuufd »

We gaan voor de eerste keer naar de VS en doen tussen 23/10 en 13/11 de klassieke westcoast toer.
Ik wil een simkaartje bestellen voor mijn Samsung A3 bij https://www.arielimobile.com/ zoals velen hier.
Vooraf eerst eens geïnformeerd bij Samsung of mijne phone draait in de VS (quadband). Geen probleem.
Toen ik liet vallen dat ik er een Amerikaanse simkaart wil insteken, kreeg ik de opmerking dat mijn toestel alleen geschikt is voor Europese simkaarten.
Daarna veranderde dat naar de versie dat ik die kaart er misschien wel in krijg maar dat er een regionlock op mijn toestel zit.
Ik zou bij het activeren van mijn simkaart in de US direct een 5 minuten durend gesprek moeten voeren met mijn thuisland om die lock te vermijden.

Allemaal vreemd en allesbehalve geruststellend. Ik heb geen zin om ginder een nieuwe phone te moeten kopen.
Iemand ervaring mee?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Ik heb het even voor je nagekeken en dit kan wel kloppen...Lees: http://www.techadvisor.co.uk/how-to/mob ... g-3590401/
Gaat wel over de galaxy s7 maar zal wel bij alle recente samsung toestellen zo zijn...
Is wel een bijzonder vervelende situatie, al kan je met de simkaart van sim mobile (arieli mobile) wel gratis naar huis bellen.

Gelukkig heb ik al jarenlang een iphone :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Quadband oid is niet relevant, het gaat al lang niet meer over de klassieke GSM of DCT frequenties, het gaat tegenwoordig om LTE frequenties die ondersteund worden door het toestel.

Het genoemde toestel ondersteunt slechts 1 van de 10 gebruikte LTE bands in de US en is daarmee volledig ongeschikt voor gebruikt aldaar.

Mag ik je wellicht wijzen op mijn post in het aangeboden topic?
nepuufd
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2017, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door nepuufd »

Mag ik vragen waar ik die kan terugvinden?

Wil dat dan zeggen dat ik met mijn smartphone zelfs niet kan telefoneren of smsen naar buitenland? Of betreft dit alleen surfen (4g)...?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer