Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik héb nu dat kaartje van arieli, met dekking canada en onbeperkte data.. Was iets van 80 USD
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
sandervdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sandervdh »

sandervdh schreef:
07 aug 2019, 21:35
Zelf heb ik KPN gebeld en mijn abonnement voor de maand september (dan zitten wij in de USA) om laten zetten naar een 100GB / Onbeperkt bellen en SMS in EU, USA. Kost me 50 euro meer ten opzichte van mijn normale abonnementskosten en kan het per oktober meteen weer terugzetten.

Mensen die hier al ervaring mee hebben opgedaan? Kan het met de zoekfunctie in ieder geval niet vinden in dit topic.
Om hier (rijkelijk laat) op terug te komen: dit was echt een uitkomst. Voor 50 euro gedurende de hele maand prima internet gehad. Er waren gebieden (bv. in delen van de National Parks, wegen buiten het bewoond gebied) waar het signaal slecht of totaal afwezig was. Maar grotendeels prima internet gehad. Zou het de volgende keer zonder nadenken weer doen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Volgens mij kende T mobile ook een soort gelijk iets. Voor de rest weet ik dat Tele 2 ook buitenland bundels heeft maar dan praat je over beperkte bundels, iets van 35 euro voor 2GB en zonder bellen/smsen. Dan is de oplossing van bijvoorbeeld arieli mobile beter, dan heb je voor ca. 35 euro 15 GB en bellen naar vaste nummers en ik dacht onbeperkt sms.

@sandervdh Kon u uw hele bundel van 100gb gebruiken? Meestal stellen ze daar wel een limiet aan namelijk.

Volgens mij heeft geen enkele provider in de VS bereik in de nationale parken of onbewoonde gebieden.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
sandervdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door sandervdh »

d_vdploeg schreef:
26 jul 2020, 13:38
@sandervdh Kon u uw hele bundel van 100gb gebruiken? Meestal stellen ze daar wel een limiet aan namelijk.

Volgens mij heeft geen enkele provider in de VS bereik in de nationale parken of onbewoonde gebieden.
Ja, ik heb de gehele bundel kunnen gebruiken. Thans; in mijn app kon ik dit zien. Ik heb behoorlijk wat data verstookt in de 3 weken dat ik er was. KPN heeft ook niet moeilijk gedaan over het voor één maand aan- en weer uitzetten van deze bundel.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door knaapje »

..........Volgens mij kende T mobile ook een soort gelijk iets.................

Inderdaad kende.
Ik heb het een paar keer gebruikt.
Je kon iedere dag het abonnement wijzigen, je hoefde dus niet perse 1 maand te nemen.
Ze zijn er nu stilzwijgend mee gestopt.

Ik kon er niet heel enthousiast over zijn.
T-Mobile gebruikt in de USA ook frequenties die niet op de Europese uitvoeringen van de de meeste telefoons zitten daardoor had je nogal eens geen verbinding.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Volgens mij maakt arieli mobile ook gebruik van het T mobile netwerk in de VS. Muv van de onbewoonde gebieden en de nationale parken toch prima bereik gehad. Ik maakte gebruik van een Iphone x. Recente smartphones ondersteunen voor zover ik weet ook de frequenties die ze in de VS gebruiken.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

Arieli verkoopt zowel kaartjes die gebruikmaken van het netwerk van T-Mobile, als kaartjes van AT&T die uiteraard gebruikmaken van het netwerk van AT&T.
knaapje schreef:
27 jul 2020, 11:28
Je kon iedere dag het abonnement wijzigen, je hoefde dus niet perse 1 maand te nemen.
Ze zijn er nu stilzwijgend mee gestopt.
Bij T-Mobile NL kun je nog steeds tijdelijk je abonnement omzetten naar een variant inclusief VS. Die optie heb ik nog gewoon als ik in mijn app van T-Mobile kijk. Ik heb er overigens nog nooit gebruik van gemaakt.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door knaapje »

@d-vdrploeg

Klopt, de I phones ondersteunen meer frequenties.
Ik heb de SE 2020 en die ondersteunt nu dus de meeste frequenties.
De meeste Samsungs en andere merken, zeker de wat goedkopere modellen, werken niet op veel USA frequenties.

@ Galapagos
Ik kan het USA abo van t-Mobile niet vinden.
Bedoel je niet het abo met bellen NAAR de USA en dat is niet het abo met bellen IN de USA (en naar de EU) ?

..........Standaard kun bij een nieuw Go abonnement 120 minuten bellen vanuit Nederland naar EU-landen. Is dit niet genoeg? Met deze bundel kun je vanuit Nederland onbeperkt bellen naar EU-landen en de USA. Dit geldt voor alle vaste en mobiele nummers, met uitzondering van service nummers. Deze bundel kun je maandelijks aan en uit zetten...................
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Galapogos »

Nee, ik bedoel een abonnement met onbeperkt bellen en sms’en in de EU en VS, met onbeperkte data in Nederland en 18GB in de EU en VS. Ik kan dat abonnement gewoon kiezen in de app van T-Mobile, maar ik koop liever een unlimited AT&T-kaarje in Amerika.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Kath90 »

Heeft iemand ervaring met de prepaid simkaart USA die je bij Schiphol telcom kan kopen?

https://airporttelecom.nl/nl/prepaid-si ... mkaart-usa

Lijkt me toch wel fijn hem gewoon onderweg naar de states op te kunnen halen 12 gb is meeeeer dan zat (navigatie gaat offline) en de prijs is ook best prima. Ik vroeg me af of iemand hier positieve dan wel negatieve ervaringen mee heeft?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door bedeve »

@Kath90 Aangestoken door jouw enthousiasme keek ik verder .
Maar toen ik dit las verloor ik het enthousiasme;

De SIM USA werkt in elke iPhone en andere smart phone.
Alleen worden de hotspot functie en het gebruik van een MIFI door de provider niet ondersteund in de USA.
Daarbij kun je niet gewoon uit-bellen. Alleen maar via WhatsApp .
Dat vind ik een nadeel


Toen ik per ongeluk mijn AT&T kaartje had laten verlopen :oops: koos ik voor een T Mobile oplossing en dat is me heel goed bevallen.
DEze bedoel ik ;

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Kath90 »

bedeve schreef:
29 aug 2020, 13:32

Toen ik per ongeluk mijn AT&T kaartje had laten verlopen :oops: koos ik voor een T Mobile oplossing en dat is me heel goed bevallen.
DEze bedoel ik ;

Ha ik ga daar even in duiken, in principe vind ik het niet erg niet te kunnen bellen. Ik heb een telefoon met dual sim dus ik kan altijd met mijn eigen sim bellen als het nodig is.

In heb nog nooit internet meegenomen op vakantie maar ik merkte afgelopen jaar dat t soms toch handig is om dingen op te kunnen zoeken zonder een wifi punt te moeten zoeken🤣 dus dat is eigenlijk t enige waar ik t voor nodig zou hebben.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

Een arieli kaartje is zoveel makkelijker. Het is toch wel fijn om in de US gewoon even te kunnen bellen met bv hotel of restaurant. Als je alleen data nodig hebt, prima...maar stel dat je met pech langs de kant komt te staan...dan lopen de bel kosten van je NL Sim al gauw hard op...
Dehillies
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2019, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Dehillies »

Goedenavond,
Ik heb een vraagje over arieli simkaart, blijf je met WhatsApp wel je eigen nummer behouden? Dit hadden wij in Thailand wel met een Thaise simkaart, dat zou ook mooi zijn als dat ook hiermee is voor onze trip naar USA (volgend jaar 2e poging naar Zuid West Usa :-) )

Groetjes
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door tomko »

Alleen als je dual sim hebt. Anders werkt whatsapp niet meer. Of gebruik een hotspot, dan hebben al je devices wifi
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door covri »

@Dehillies
@tomko

Wij hebben al vaak een arieli kaartje gebruikt en altijd werkte whatsapp, ook in een niet dual toestel.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door chippie777 »

bij ons bleef WhatsApp ook gewoon werken onder het originele nummer. Whatsapp ziet het nieuwe nummer en je kan dan aangeven dat je onder het originele nummer bereikbaar wilt blijven.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ClaireVHaut »

tomko schreef:
07 okt 2020, 07:51
Alleen als je dual sim hebt. Anders werkt whatsapp niet meer. Of gebruik een hotspot, dan hebben al je devices wifi
niet waar, Je watsapp blijft je nl nummer.. ook met andere sim erin.. en nee daar hoef je geen dual sim voor te hebben. Bij gebruik van andere sim krijg je vanzelf de vraag in watsapp of je je eigen nummer wil gebruiken voor watsapp, dus je watsappt met je nl nummer op de sim van je tijdelijke aanbieder
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Dehillies
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2019, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Dehillies »

Bedankt voor de reacties, moet dus goed gaan komen. Nu nog kunnen reizen :-)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

ClaireVHaut schreef:
08 okt 2020, 16:19
. Bij gebruik van andere sim krijg je vanzelf de vraag in watsapp of je je eigen nummer wil gebruiken voor watsapp
Correct. 2x Arieli mobile gebruikt in 2018 en 2019. Je krijgt inderdaad die melding als je de andere sim erin stopt en whatsapp opstart.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer