Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Cobert »

@Fair Arie , het maakt niet uit of je de app wel of niet eerst installeert.
Vanuit de app kan je eenmaal in Amerika je verbruik zien en eventueel bundel(s) bijkopen.
Installatie kan ook via de app heb ik gelezen, maar ik deed het via de QR code. Ging super makkelijk.
Ik heb hem trouwens met mijn creditcard betaald. Zelf gebruik ik geen Paypal dus ik kan je daar helaas niet meer over vertellen..
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote Buttes »

Thanks! @Coyote
Gebruikersavatar
Timmeehhh
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 aug 2018, 07:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Timmeehhh »

Bedankt voor de TRY30 code, toch mooi 7$ korting.

Hier ook twee eSims aangekocht en vast ingesteld voor onze reis aanstaande donderdag. Werkt enorm simpel en met de app er bij ook gemakkelijk inzicht. Ben heel benieuwd, maar dit werkt tot nu toe echt top.
Groetjes Tim
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Fair Arie »

Cobert schreef:
19 jul 2022, 08:53
@Fair Arie , het maakt niet uit of je de app wel of niet eerst installeert.
Vanuit de app kan je eenmaal in Amerika je verbruik zien en eventueel bundel(s) bijkopen.
Installatie kan ook via de app heb ik gelezen, maar ik deed het via de QR code. Ging super makkelijk.
Ik heb hem trouwens met mijn creditcard betaald. Zelf gebruik ik geen Paypal dus ik kan je daar helaas niet meer over vertellen..
Nieuwe poging is gelukt. eSIM geïnstalleerd via de QR code. Alleen nog even aanzetten zodra we binnen het Amerikaanse netwerk zijn.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Cobert »

@Timmeehhh en @Fair Arie m fijn dat het gelukt is :thumbup: . Fijne vakantie alvast, wij moeten nog heel eventjes geduld hebben. Ik tel de dagen :D
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door yvonne m »

Zou best kunnen IngridUSA. Ze hebben nu T-mobile. Dat werkt volgens mij ook niet helemaal goed, maar beter dan AT&T Ze zitten we diep in de bergen natuurlijk.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door niels »

Goedemiddag,

Inmiddels heb ik voor onze aankomende Amerika / Canada reis een Esim aangeschaft bij airalo. Nu is het zo dat we ook ruim 2 weken in Canada zitten. Daarvoor wil ik ook nog een Esim voor aanschaffen. Deze kan ik volgens mij niet op dezelfde telefoon installeren omdat ik later in de vakantie de Amerika Esim ook weer willen kunnen gebruiken. Klopt deze gedachte? Heb de IPhone 11 Pro. Dankjewel Niels
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Je zou wellicht die andere kaart op een ander toestel kunnen zetten als dat mogelijk is. Of anders (voor die paar dollar) bv eerst een USA-kaart, daarna 2 weken Canada en desnoods daarna nog een nieuwe USA-kaart. Ik ken je reisprogramma niet, maar er zijn ook kleine kaarten dus je kunt het qua periode aardig uitkienen lijkt me.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door roelb »

Mijn S22 ultra kan gewoon meerdere eSIM profiles opslaan. Je kunt er maar een tegelijk actief hebben, maar dat is voor deze use-case prima. Geen idee hoe het bij appel zit, maar ik mag aannemen dat dit ook daar gewoon kan.

Edit: snelle Google search leert dat dit bij appels hetzelfde is, je kunt dus gewoon beide profielen opslaan. Kwestie van bij passeren van de grens weer de andere activeren.
rjvanderuit
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2013, 21:08
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door rjvanderuit »

Via de app eSims op iPhone is er ook een unlimited abo op t-mobile mogelijk voor 70 usd voor 30 dagen. Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

Geen ervaring maar kijk even goed in de kleine lettertjes of unlimited ook echt unlimited is.
Of dat na bijv. 12Gb de snelheid naar flink beneden gaat.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Sevianna »

Hier ook na boel pagina's gelezen te hebben aan het twijfelen om airalo te nemen als e sim of gewoon bij Walwart een unlimited pack te kopen.
Airalo heeft leuke prijzen, maar feit dat je er niet mee kunt bellen vind ik wat minder voor noodgevallen. De roaming tarieven van Orange in Amerika zijn hopeloos duur.
En wat ik ook niet goed begrijp bij Airalo, of je data kunt bijkopen als de bundel op is?

Dochter van 10 (die veel data verbruikt op tik tok etc) en mijn man hebben geen telefoon die e sim ondersteund. Is zo unlimited plan van Walmart 55 dollar genoeg voor ons drie met hotspot?
We verblijven 26 dagen.
2022 Florida - New Orleans
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Als bij Airalo de sim op is kun je heel makkelijk een nieuwe nemen en vaak ook een top-up op je bestaande e-sim. Ook kun je hier perfect een hotspot mee aanmaken. Wij hebben onlangs met 4 personen op hotspot met 1 account een week in New York verbleven. We hebben nog geen 5MB verbruikt. Hadden ook WiFi in het hotel. Data is prettig en handig, maar ik zou niet weten waarom ik moet bellen. En als het in noodgevallen zou moeten dan kan dat gewoon. Dat is voor mij voldoende. De rest kan wel met whatsapp of desnoods whatsapp-bellen.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Sevianna »

Ja klopt bedacht me ook idd in geval van nood gewoon bellen met je eigen provider. Oke dus ik kan wel voor de 30 dagen dagen om zijn en de data op is meer data bijkopen? Dat was me niet echt duidelijk, maar misschien kun je dat pas zien als je de app pas echt hebt en up en running bent.
Bedankt Ingrid voor je ervaring.....
2022 Florida - New Orleans
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Vergeet niet TRY30 als kortingscode voor 30% te gebruiken voor je eerste (grote?) aankoop.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Coyote »

Sevianna schreef:
24 jul 2022, 13:11
Dochter van 10 (die veel data verbruikt op tik tok etc)
Ik weet niet wat voor telefoon je dochter heeft maar wellicht kun je van de afgelopen periode zien wat zij met TikTok en andere social media verbruikt heeft aan data. Anders bijv. een weekje in de gaten houden (wel even waardes resetten). Vaak kun je per app op de telefoon zien (bij de instellingen) hoeveel je verbruikt hebt. Geeft je wellicht een aardig beeld van de te verbruiken Mb/Gb's. Met TikTok is zij waarschijnlijk een grootverbruiker.

Rolnad
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door dennis118 »

Hier ook de afgelopen 2 weken Airalo gebruikt in Las Vegas en La. Werkt top en super makkelijk, van het installeren vooraf met een qr code tot aan het activeren bij aankomst. Gaat allemaal.automatisch. overal genoeg bereik gehad. Slechts een enkele keer even mn mobiele gegevens aan en uit moeten zetten om de verbinding te herstarten. Ik had 5gb genomen, waarvan ik er nu nog ruim 3gb over heb. Voornamelijk gebruikt, voor google maps, whatsapp, internet bankieren en af en toe wat op te zoeken. Ook zo nu en dan ingesteld als hotspot, zodat we er met zn alle gebruik van konden maken. Ik ga Airalo de volgende keer zeker weer gebruiken.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door jill1234 »

Niet alle 102 pagina's gelezen maar ik heb een korte vraag: als je een dual sim telefoon hebt kun je dan gewoon bij de Walmart een simcard kopen met unlimited data en wat belminuten? Of is het goedkoper dit in NL al te regelen?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
cvr
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door cvr »

Over de discussie eSim of een gewone sim/prepaid kaart:

In onze afgelopen vakantie met 5 volwassenen die individuele trips deden vond ik het belangrijk dat iedereen goed bereikbaar was. Ik wilde er zeker van zijn dat als er iets niet goed werkte met de eSim of dataverbinding ik iedereen ook "gewoon" kon bellen.

Daarom heb ik een prepaid T-mobile kaart gekocht bij Amazon https://www.amazon.nl/dp/B07TCGJ811/ref ... _item?th=1

Ja dit is idd een andere prijs maar het is wel super goed bevallen. Sim tijdens de vlucht in de toestellen en alle 5 al tijdens de landing direct verbinding. Alleen in parken soms wat ontvangstproblemen verder absoluut top! Verder was het handig om voor een aantal klant- en kortingskaarten een US nummer te hebben om een account aan te maken. Ook heb ik er veel plezier van gehad toen onze huurauto kuren vertoonde en ik veelvuldig met Hertz/Road assistance/bergingsbedrijf/taxi moest bellen, dat was 'm niet geworden via mijn KPN abbo of Whatsapp/FB messenger.

Ik heb inmiddels diverse keren een eSim gebruikt en dat werkt ook voor mij top. Voor deze vakantie vond ik dit echter een betere oplossing en heb daar zeker geen spijt van gehad.
Laatst gewijzigd door cvr op 26 jul 2022, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
cvr
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door cvr »

jill1234 schreef:
26 jul 2022, 20:27
Niet alle 102 pagina's gelezen maar ik heb een korte vraag: als je een dual sim telefoon hebt kun je dan gewoon bij de Walmart een simcard kopen met unlimited data en wat belminuten? Of is het goedkoper dit in NL al te regelen?
Kan allebei en qua kosten scheelt het niet heel veel, zeker niet als je voor unlimited gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer