Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Maarteuh
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2024, 22:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Maarteuh »

Deze doet het tot nu toe bij mij https://www.visible.com/free-trial/
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door A&A »

Maarteuh schreef:
28 apr 2024, 12:43
A&A schreef:
28 apr 2024, 12:31
Heeft iemand deze gratis voor 30 dagen trail al eens geprobeerd? https://www.usmobile.com/get-started
“when you transfer your number” lijkt me dus niet
Dat laatste begrijp ik even niet. Je moet sowieso bij deze acties een US nummer hebben wat je van een website haalt met vrij te gebruiken US nummers. Bij Verizon gebruik je dan dat nummer, bij T-mobile krijg je er 1 van hun (een andere dus). En ik verwacht dan dat dit bij usmobile ook gebeurd. Voor ons geen punt want we hoeven verder niks met dat nummer?
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door A&A »

Maarteuh schreef:
28 apr 2024, 13:26
Deze doet het tot nu toe bij mij https://www.visible.com/free-trial/
Deze geeft bij mij een error (mogelijk omdat we niet in de US zijn?) en daarnaast is het voor 15 dagen. Wij hebben iets van 27 dagen nodig dus die van usmobile zou dan net mooi zijn?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

A&A schreef:
28 apr 2024, 15:04
Dat laatste begrijp ik even niet. Je moet sowieso bij deze acties een US nummer hebben wat je van een website haalt met vrij te gebruiken US nummers. Bij Verizon gebruik je dan dat nummer, bij T-mobile krijg je er 1 van hun (een andere dus). En ik verwacht dan dat dit bij usmobile ook gebeurd. Voor ons geen punt want we hoeven verder niks met dat nummer?
Dat werkt juist niet, het betekent dat je je oude nummer behoudt en geen nieuwe krijgt. Een nummer wat je van een website haalt werkt dan niet want dat is jouw nummer niet.
A&A
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door A&A »

Maar vorig jaar hebben we zo’n nummer van die website gehaald en die gebruikt voor de Verizon trail. Dat werd dan gedurende die 30 dagen ons nummer. En dat werkte perfect? Dus werkt het dan niet hetzelfde bij US mobile?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door harryh »

Ik heb Verizon ook gebruikt, je gebruikte daar een tijdelijk internet nummer alleen om te activeren en kreeg daarna een nieuw nummer, het internet nummer werd verder niet gebruikt.

Ken usmobile verder niet maar zoals ik het lees werkt het niet als je geen transferreerbaar nummer hebt.
eborn
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door eborn »

Weet niet of het al een keer gezegd is, maar blijkbaar werkt de Sim2Roam kaart van Amazon ook als geldige T-Mobile kaart voor United in-flight wifi. Je krijgt 4 gratis full sessions per jaar (dus inclusief streaming) en onbeperkt 1-uur sessie zonder streaming, maximaal 1 per vlucht.

Als je met United vliegt en graag onderweg internet hebt, dan is dat dus een mooie deal. Het werkt in ieder geval prima, getuige dit bericht 🤣
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door HillBillies »

Bensiegel schreef:
20 mar 2024, 14:43
https://eu.simcorner.com/collections/usa-sim-card

Goede optie om fysieke simkaarten te bestellen.
Unlimited 4G-unlimited (internationaal) bellen-30 dagen geldig voor € 59,10 inclusief verzenden.
Iemand ervaring met eu.simcorner.com of de (e)simkaarten die ze aanbieden?

We zijn met z'n vieren en ik zie op de site staan dat hotspot/tethering niet ondersteund wordt. Ik koop normaal in het buitenland altijd één kaart (vaak op 't vliegveld) en maak een hotspot voor de resterende telefoons en andere apparaten, let nooit op dit soort voorwaarden en nooit geen problemen.

We komen op 16-7 aan in Amerika en vertrekken 15-8 weer dus ik wil sowieso 2 kaarten te kopen en de ene een dag later activeren dan de andere om zo de hele reis internet te hebben maar is het echt geblokkeerd en zou het nodig zijn 4 van dit soort kaarten te kopen?

Het voordeel is dan natuurlijk wel dat je alle vier altijd internet hebt en elkaar kunt bellen op het USA nummer...
fietser
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door fietser »

Als digi-niet-bijster-handige 75plusser zit ik met het volgende. Ik heb een simpele smartphone die ik gebruik voor whatsapp, soms voor een bankbetaling en een hoogst enkele keer in de auto als wegwijzer, Google Maps dus.
A.s. juni maken mijn vrouw en ik, na jaren, weer eens een roadtripje door de VS. Een beetje op de bonnefooi. Als wegwijzer gebruik ik ouderwetse autokaarten (vind ik toch het prettigst vanwege het gevoel én het overzicht...), maar wellicht is het handig om ook af en toe Google Maps erbij te gebruiken. (We huurden een auto zonder navigatie.) In dit soort situaties duikt bij mij tegelijk de vraag op omtrent roaming buiten Europa - want hiermee kan het qua kosten gigantisch uit de hand lopen. (Heb slechte ervaring in Indonesie.)
Mijn vraag in het kort: hoe kan ik, eenmaal buiten wifibereik, ervoor zorgen dat die roaming uitblijft. Vanzelfsprekend kun je die uitzetten, maar als je ergens onderweg toch naar je mobieltje grijpt - bijvoorbeeld om onderweg een volgende overnachting te regelen -, gaat die dure teller dan toch niet meteen lopen?
Een terzijde: Ik hoor dat mensen om dit soort sores te ontlopen tijdelijk gebruik maken van een in de VS gekochte Amerikaanse chipcart, maar ik heb geen idee wat ik daarmee aan moet. Vervallen dan bijv. niet al je oude gegevens, berichten en opgeslagen telefoonnummers? Weet niet eens hoe zo'n kaartje te vervangen... :blink:
Afijn, heeft u ervaring, ideetjes of tips, ik hoor het graag. Vriendelijke groet.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 906
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Trom »

Als ik het goed lees, bent u uit op eenvoud. Mijn suggesties:
1. Koop al in Nederland een simkaartje voor de USA met bv 20 -25 GB. Op het forum staat genoeg info welke kaartjes momenteel in trek zijn en eenvoudig in gebruik.
2. Haal tijdens heenvlucht uw Nederlandse sim uit de telefoon en doe de USA sim er in.
3. Maak zoveel mogelijk gebruik van de wifi in uw hotels ( als u die boekt). Let bij openbare wifi's wel op met b.v. bankzaken.
4. Je kunt thuis eventueel het gebied dat u bezoekt downladen(opslaan). Zonder roaming heb je dan ook de route. Alleen krijg je dan b.v. geen route info. Daarvoor is roaming nodig. Maar een fijne papieren kaart is ook altijd prima.

En
fietser
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door fietser »

Dankje, Trom, voor de zeer handige tips.
Maarteuh
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2024, 22:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Maarteuh »

A&A schreef:
28 apr 2024, 15:06
Maarteuh schreef:
28 apr 2024, 13:26
Deze doet het tot nu toe bij mij https://www.visible.com/free-trial/
Deze geeft bij mij een error (mogelijk omdat we niet in de US zijn?) en daarnaast is het voor 15 dagen. Wij hebben iets van 27 dagen nodig dus die van usmobile zou dan net mooi zijn?
Ah ja, inderdaad 15 dagen maar dat is voor mij genoeg en onbeperkt data en bellen en je eigen VS nummer is wel leuk. Je geeft een zipcode op en ik heb nu een Beverly Hills nummer, zoon heeft een Manhattan en dochter een Miami nummer
stijnec
Amerikafan
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 mei 2007, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Noord Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door stijnec »

fietser schreef:
29 apr 2024, 14:11
Als digi-niet-bijster-handige 75plusser zit ik met het volgende. Ik heb een simpele smartphone die ik gebruik voor whatsapp, soms voor een bankbetaling en een hoogst enkele keer in de auto als wegwijzer, Google Maps dus.
A.s. juni maken mijn vrouw en ik, na jaren, weer eens een roadtripje door de VS. Een beetje op de bonnefooi. Als wegwijzer gebruik ik ouderwetse autokaarten (vind ik toch het prettigst vanwege het gevoel én het overzicht...), maar wellicht is het handig om ook af en toe Google Maps erbij te gebruiken. (We huurden een auto zonder navigatie.) In dit soort situaties duikt bij mij tegelijk de vraag op omtrent roaming buiten Europa - want hiermee kan het qua kosten gigantisch uit de hand lopen. (Heb slechte ervaring in Indonesie.)
Mijn vraag in het kort: hoe kan ik, eenmaal buiten wifibereik, ervoor zorgen dat die roaming uitblijft. Vanzelfsprekend kun je die uitzetten, maar als je ergens onderweg toch naar je mobieltje grijpt - bijvoorbeeld om onderweg een volgende overnachting te regelen -, gaat die dure teller dan toch niet meteen lopen?
Een terzijde: Ik hoor dat mensen om dit soort sores te ontlopen tijdelijk gebruik maken van een in de VS gekochte Amerikaanse chipcart, maar ik heb geen idee wat ik daarmee aan moet. Vervallen dan bijv. niet al je oude gegevens, berichten en opgeslagen telefoonnummers? Weet niet eens hoe zo'n kaartje te vervangen... :blink:
Afijn, heeft u ervaring, ideetjes of tips, ik hoor het graag. Vriendelijke groet.

Bel ook eens met uw nederlandse provider met de vraag of zij een bundel hebben voor de vs. bv kpn heeft een bundel voor 25 euro, voor dat geld zou ik niet moeilijk doen met andere simkaarten als u er niet in thuis bent
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tantelotje »

@fietser Ik sluit me in deze aan bij Stijner.

Ik ben niet perse digi-niet-zo-handig, maar ook weer niet heel erg wel handig.
Daarom gaan wij voor het gemak. Zodra we de VS binenkomen, geeft de huidige provier (in ons geval ook KPN) een SMS bericht waarin wordt aangegeven dat we in zone 3 zitten en hiervoor een bundeltje kunnen kopen (€ 24,99 voor 10GB).
Vervolgens stuur ik dan een berichtje terug met de code die in de SMS van KPN staat. Binnen een paar minuten hebben we dan internet. Roaming wel aanzetten dan uiteraard. Dit hebben we afgelopen maart nog zo gebruikt in Florida, maar ook in 2022 en 2023.

Wellicht is dat ook een optie voor u, en in ieder geval een die vertrouwd en makkelijk is in gebruik. Bovendien handig om onderweg hier en daar een overnachting te boeken.
Onze ervaring is dat we gedurende een week of 3 wel voldoende hebben aan dit bundeltje. Vooral voor Google maps, soms een whatsapp bericht en heel soms internetbankieren. Er volgt (in geval van KPN) automatisch een berichtje wanneer 75% van de bundel gebruikt is, en ook wanneer hij op is. Afhankelijk van hoe lang de vakantie dan nog duurt, kan er een nieuw berichtje met code gestuurd worden.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

@stijnec

KPN is wel voorloper met die buitenlandbundels. 24,99 voor 10GB is een zeer redelijke prijs, althans, vergelijkbaar met airalo (zonder korting uiteraard). Als @fietser er niet in thuis is zeker het overwegen waard. Maar bij de andere providers vind ik het toch een stukje minder.

Odido (voormalig t-mobile) heeft ook wel van die bundels maar die zijn duurder. 5GB voor 19,99 vind ik aardig aan de prijs. Of moet je een unlimited abonnement of iets nemen (daar zit het bij) maar die zijn ook aardig aan de prijs. Unlimited Plus is 35 euro per maand. Vodafone heeft alleen die buitenlandblox maar die zijn niet interessant met 8.50 voor 100mb.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
fietser
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door fietser »

Dank Stijnec, Tantelotje en vdPloeg. Daar heb ik veel aan. Ga ermee aan de slag.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Old Faithful »

Tantelotje schreef:
01 mei 2024, 11:33
Onze ervaring is dat we gedurende een week of 3 wel voldoende hebben aan dit bundeltje. Vooral voor Google maps
Zoals eerder al geschreven kun je Google Maps ook off line gebruiken door vooraf de kaarten te downloaden.
Ik gebruik voor navigatie de app van Here We Go, omdat ik daar de kaart van een groot gebied gemakkelijker te downloaden vind.

@fietser Succes.
Groet,

Old Faithful
fietser
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door fietser »

Goeie tip zeg, Old Faithful. Dank!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Tantelotje »

Inderdaad een goeie tip van @Old Faithful en een die ik meestal vooraf vergeet :lol:

Maar ja, dat maakt dus met zo'n bundeltje niet uit :wink:
bibliolief
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2012, 10:29

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door bibliolief »

Simkaart en Esim
Hallo,
Als ultieme digibeet heb ik 3 vragen: 1. ik heb een samsung galaxy s23 ultra met de mogelijkheid voor een esim. Nu lees ik dat Hollands Nieuwe waar ik bij ben aangesloten geen esim ondersteunt. Is dat van belang wanneer ik een esim aanschaf voor de VS? 2. Als het mogelijk is dat ik die kan aanschaffen, heeft iemand ervaring met Hubby eSIM? Die wordt min of meer aanbevolen door Tioga Tours. 3. Mijn man heeft een Oppo (maar zou ook nog een oudere Samsung kunnen inzetten ; ouder dan 2 jaar) en wil een simkaart voor de VS kopen. Nu lees ik op Amazon (https://www.amazon.nl/onbeperkte-LTE-da ... __mk_nl_NL ) dat de OPPO NIET volledig compatibel met T-Mobile is. Wat houdt dat in? Bovendien moeten Android-telefoons (zoals Samsung) modellen zijn die de afgelopen 2 jaar zijn uitgebracht. Welke andere mogelijkheden heeft hij? Alvast bedankt dat jullie de moeite nemen om mijn vragen te beantwoorden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer