Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door marcie216 »

En gebruik bij Airola ook altijd een kortingscode, met een beetje zoekwerk zijn er genoeg codes. Die ik laatst gebruikt heb was maar 10% korting, maar is toch meegenomen. Dit was Honey23 (geen persoonlijke affiliate, is van een soort website die je overal kortingscodes voor geeft)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Of gebruik mijn code INGRID2680 voor 3 dollar korting 😊
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

Een paar jaar geleden kreeg je bij Airola zelfs 30% met deze codes: WELCOME30 of TRY30
(mocht het niet werken, probeer dan WELCOME15 of TRY15) . Niet geschoten is altijd mis.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door els70 »

ik heb nu een sim gekocht via https://travsim.com/ je moet blijkbaar de datum via de site ingeven wanneer de sim inwerking moet treden. Ben benieuwd of het gaat werken, en wat de kwaliteit gaat zijn. Iemand ervaring mee ?
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door laanvdj »

Oké, airalo is out of stock! Hopelijk snel weer voorradig. We gaan donderdag
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

Airalo is een e-sim. Hoe kan die nu out-of-stock gaan?
Net gekeken en voor mij alle pakketten gewoon beschikbaar.
image.png
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Georgie »

Ik heb ook even een vraag. Ongetwijfeld al vaker gesteld maar ik kon het op de laatste pakweg 5 pagina's teruglezen niet vinden.

Ik ga dit jaar twee keer naar de USA, één keer in augustus en één keer in oktober, beide korte keren (pakweg 6 tot 10 dagen). Ik heb enkele jaren geleden al eens een Arieli sim (een echte simkaart, geen esim) gebruikt en daar was ik erg tevreden over. Kan die nergens meer vinden in huis en zou dan dus een nieuwe bestellen. Ik las bij Arieli dat je kunt kiezen tussen 30 of 60 dagen. Heb ik natuurlijk net pech, beide trips op één periode red ik net niet. Maar ik las dat je 'm kunt rechargen:
http://www.arielimobile.com/recharge

Is er iemand die ervaring daarmee heeft? Kan je dan weer unlimited data krijgen? Dat lijkt 62 dollar te kosten. Dat is duurder dan een nieuwe simkaart. Hoe zit het als je tussen beide periodes dus een niet actieve periode hebt (dus in NL bent). Kan je 'm gewoon opnieuw activeren ook al zijn die 30 dagen voorbij?

Of is er iemand anders die een handige tip heeft voor twee keer relatief kort op elkaar een korte trip maar niet aansluitend op elkaar?

Dank je wel!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1331
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ONYX666 »

volgens mij is arieli niet meer in de lucht
website doet raar en meen vorig jaar hier berichten gelezen te hebben dat bestellingen niet geleverd werden

ik koop al een paar jaar deze
https://www.ebay.nl/itm/123550250282

en werkt perfect alleen in tel doen als je in usa bent en hij werkt
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Arieli staat er inderdaad niet meer zo best op. Google maar eens op reviews. Maar over Airalo (tja, de naam lijkt er wel wat op) ben ik zelf enthousiast. Maar dat is alleen e-Sim, dus daar moet je toestel wel geschikt voor zijn. Je kunt dan tegoed voor 7, 15 of 30 dagen kopen.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Georgie »

Ah ja ik kon de website van Arieli nog wel vinden en er staat nog voldoende informatie op, maar goed dat jullie dit dus aangeven. Wel jammer, ik was daar erg tevreden over!

Ik zal eens naar Airalo kijken, had ik al wat over gelezen hier inderdaad. Ik zal eens kijken of mijn toestel dat aan kan en of dat dan een handige oplossing is voor 2 keer een kortdurende sim en of dat loont tov het roaming plan van T Mobile, gezien het geen unlimited data is zo te zien. Krijg je dan elke keer een nieuw nummer of kan je 'm opnieuw gebruiken?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 269
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door jeppiepruts »

Airalo is data-only. Je krijgt geen nummer bij deze eSim
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Georgie »

Oh ja ik zie het. Nou ik ga denk ik gewoon toch de T Mobile Travel & Surf van de VS proberen, ze hebben daar redelijk goede dekking met 5G (al zal dat niet overal) en dat lijkt redelijk betaalbaar. En dan met name toch wifi proberen. Heb maps.me voor navigeren dus komt vast goed dan!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door laanvdj »

@Frasi , ik verzin dit niet, is vaker het geval. Gisteravond een alert van airalo dat het weer voorradig was, gelijk gekocht
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Elendan »

@els70 ja datum doorgeven via de website van Travsim en dan in de VS simkaart in je mobiel stoppen. Ik geef meestal dag eerder aan voor de zekerheid en geen datum die in het weekend valt. Dus bijvoorbeeld vrijdag als je op zondag naar de VS vliegt.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Laredo »

Georgie schreef:
07 jun 2023, 09:12
Oh ja ik zie het. Nou ik ga denk ik gewoon toch de T Mobile Travel & Surf van de VS proberen, ze hebben daar redelijk goede dekking met 5G (al zal dat niet overal) en dat lijkt redelijk betaalbaar. En dan met name toch wifi proberen. Heb maps.me voor navigeren dus komt vast goed dan!
Je kunt vanaf september in IOS 17 ook via Apple kaarten een map van te voren downloaden zodat je geen data gebruikt.

Download maps to use offline
Save an area of a map to your iPhone and explore it while offline. View information like hours and ratings on place cards and get turn-by-turn directions for driving, walking, cycling, or riding transit.


Bron: https://www.apple.com/ios/ios-17-preview/ (en dan een heel stuk naar beneden scrollen)
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

laanvdj schreef:
07 jun 2023, 09:27
@Frasi , ik verzin dit niet, is vaker het geval. Gisteravond een alert van airalo dat het weer voorradig was, gelijk gekocht
Dat klopt. Ik had vorig jaar in NY ook dat ik geen nieuwe kaart kon kopen. Heb toen even een global gekocht. Later kon inderdaad weer wel USA worden aangeschaft
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Georgie »

@Laredo Dank je voor de tip. Ik heb geen Apple alleen, maar wellicht voor anderen wel een hele goeie tip.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 269
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door jeppiepruts »

T-mobile biedt een eSIM oplossing aan om hun netwerk in de USA te testen (https://www.t-mobile.com/offers/free-trial).
Er zijn weinig vereisten, behalve dat je nog geen T-Mobile klant bent en je in de USA bevindt.

Is er iemand die dit al geprobeerd heeft of dat van plan is als vakantie oplossing?
3 maanden gratis onbeperkt data is wel interessant.
Ik kan geen voorwaarde vinden die het voor ons onmogelijk maakt het te gebruiken.
Of gaat het mis bij installatie/registratie van/in de T-mobile app?

Uiteraard is dit bedoeld om locals over te halen over te stappen naar hun netwerk.
En toch...toch zou ik als toerist het ook wel eerst willen proberen. Ik denk dat in het Zuidwesten AT&T een betere dekking heeft. Maar zou T-mobile door deze test van ze best een kans willen geven.

Benieuwd of er ervaringen zijn, of iemand die heel binnenkort gaat en het wil uitproberen :-)

edit: ik zie dat Verizon ook iets dergelijks biedt (https://www.verizon.com/support/verizon ... rial-faqs/), en AT&T heel beperkt via cricket (https://www.cricketwireless.com/free-trial.html).

Dus mijn vraag is dan meer algemeen: wie heeft hier ervaring mee en werkt dit voor ons als toeristen?
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door deebee7 »

Wellicht een domme vraag maar kan ik in de US ook gewoon een T mobile winkel binnenstappen en vragen naar een sim kaart met enkel data voor 21 dagen? Zou ik dan meer geld kwijt zijn dan hier bv de travel sim te kopen via bepaalde providers voor ongeveer 35 euro? (onze telefoons odnersteunen geen esim)
Voor mezelf en m'n man koop ik hier in Europa al 2 sims via travel sim maar voor onze kids zou ik gewoon data willen. (wifi volstaat niet) Ons hotel in new york is schuin over een T mobile winkel op times square. Dacht om daar gewoon even binnen te springen om voor hen iets te regelen. Vraag is alleen of dit niet gewoon veel duurder gaat zijn (met 5GB hebben ze meer dan genoeg)
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door SuzieQ »

woutervg schreef:
10 mei 2023, 09:52
Je zou ook bij tello.commkunnen kijken. Deze bieden esims met een lokaal nummer. Afgelopen vakantie heb ik een airailo esim genomen en Tello op de telefoon van mijn zoon gebruikt zodat we toch een lokaal hummer hadden.
Ook Tello is al op voorhand in Nederland te activeren.
Voor de mensen die ervaring hebben met Tello, kun je het al stopzetten voor het einde van de maand en het dan nog gebruiken?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer