Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door JudKon »

Sevianna schreef:
24 jul 2022, 13:11

Dochter van 10 (die veel data verbruikt op tik tok etc) en mijn man hebben geen telefoon die e sim ondersteund. Is zo unlimited plan van Walmart 55 dollar genoeg voor ons drie met hotspot?
We verblijven 26 dagen.
Voor TikTok heb je niet veel data nodig, tenzij je gebruik maakt van een VPn verbinding werkt dat hier niet. Die klacht heb ik de afgelopen 10 dagen vaak gehoord.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Jimmy12345 »

niels schreef:
21 jul 2022, 13:14

Inmiddels heb ik voor onze aankomende Amerika / Canada reis een Esim aangeschaft bij airalo. Nu is het zo dat we ook ruim 2 weken in Canada zitten. Daarvoor wil ik ook nog een Esim voor aanschaffen. Deze kan ik volgens mij niet op dezelfde telefoon installeren omdat ik later in de vakantie de Amerika Esim ook weer willen kunnen gebruiken. Klopt deze gedachte?
Ik heb afgelopen maand 2 e-Sims tegelijk op mijn telefoon gehad (iPhone 12) eerst een week Canada, daarna 2 weken USA en daarna weer een week Canada. De kaarten steeds om en om geactiveerd. Werkte prima. Wel gewoon 2 e-Sims voor 30 dagen gekocht.

Groetjes
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Sandy40 »

Hallo, Ik zou graag een esim van Airalo willen kopen voor onze trip naar NY, maar werkt het ook als je geen T-Mobile hebt, zoals Vodafone?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door d_vdploeg »

Ja want het heeft niets met je eigen Nederlandse provider te maken. Ik zit zelf bij KPN. Airalo maakt een aparte lijn aan.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Dat maakt niet uit. Je moet alleen een compatible toestel hebben.
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Sandy40 »

Dank voor jullie reacties IngridUSA en d_vdploeg :thumbup:
Pierre Travail
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2022, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Pierre Travail »

Hallo,

Ik heb al een aantal pagina's gelezen ivm telefonie en internet in de US.
Het enige probleem is echter dat ik een Iphone X heb, wat helaas geen esim ondersteunt.
Een 'unlimited' SIM kaart (die ik wellicht in een grote walmart zal kopen) lijkt mij dus de enige optie.

Voor mijn werk zou ik wel bereikbaar moeten blijven op Whatsapp.
Whatsapp is steeds verbonden met 1 bepaalde telefoonnummer.

Mijn vraag:
Is het zo dat ik met een Iphone X telkens van SIM kaart zal moeten veranderen om mijn Whatsapp te kunnen blijven gebruiken?

Of is hier een andere oplossing voor?

:roll:
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door mikekiwi »

Bij mij werkte 'werk-whatsapp' gewoon door nadat ik mijn 'werk-sim' had verwijderd.
Is volgens mij makkelijk te testen. Volgens mij doet whatsapp pas moeilijk als je er op een nieuwe foon mee aan de slag gaat
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Senia
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 apr 2022, 11:06
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Senia »

Pierre Travail schreef:
14 aug 2022, 20:07
Hallo,

Ik heb al een aantal pagina's gelezen ivm telefonie en internet in de US.
Het enige probleem is echter dat ik een Iphone X heb, wat helaas geen esim ondersteunt.
Een 'unlimited' SIM kaart (die ik wellicht in een grote walmart zal kopen) lijkt mij dus de enige optie.

Voor mijn werk zou ik wel bereikbaar moeten blijven op Whatsapp.
Whatsapp is steeds verbonden met 1 bepaalde telefoonnummer.

Mijn vraag:
Is het zo dat ik met een Iphone X telkens van SIM kaart zal moeten veranderen om mijn Whatsapp te kunnen blijven gebruiken?

Of is hier een andere oplossing voor?

:roll:
Mijn ervaring is dat je telefoon/whatsapp vraagt of je (bij het wisselen van de Sim kaart) je oude nummer wil blijven gebruiken voor het appen. Dan klik je simpelweg op ja, en ben je klaar
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Bianca B »

Wij vertrekken aanstaande zondag voor 10 dagen naar Cape Cod en ik heb( had) precies hetzelfde probleem : mijn man heeft een Iphone 12 en ik een x. We willen allebei internet op onze telefoons, dus een eSim was geen optie. Een sim van de Walmart zou jij misschien in een oudere toestel kunnen doen , zo blijf je bereikbaar op je eigen Nederlandse nummer? Wij hebben anders opgelost. Omdat we maar 10 dagen in Amerika zijn hebben wij een extra DATA bundel besteld bij KPN , waar onze abonnementen lopen. 2 GB voor €19,99 en 31 dagen geldig.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

De 12 kan toch wel een e-sim nemen en een hotspot voor jou aanmaken. Heb je meer data voor minder geld.
Gebruikersavatar
Maarten-Annique
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 okt 2010, 14:08

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Maarten-Annique »

Ik was helemaal klaar met Arieli. Activeren werkte niet en men reageerde helemaal nergens op. Wegens prive-omstandigheden moest ik een simkaart hebben waarmee ik ook naar Nederland kon bellen. Ik ben in Las Vegas de eerste beste T-Mobile shop ingelopen en een uiterst vriendelijke medewerker hielp me aan een simkaart.

Ik wilde data, bellen in de USA en onbeperkt bellen naar Nederland. Het pre-paid pakket werd samengesteld en uiteindelijk ging ik met een werkende simkaart de winkel uit. Ik rekende ongeveer 80 dollar af.

Inmiddels bijna vier weken verder heb ik 0,0 spijt van deze aankoop! Stabiel en ideaal. Overal bereik? Nee, maar dat gaat hier ook niet, maar op meer plekken dan ik dacht.

Aanrader! Details in de afbeelding.
Bijlagen
Details T-Mobile prepaid
Details T-Mobile prepaid
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Motion »

ONYX666 schreef:
16 mei 2022, 08:39
ik heb al 2 keer kaarten van ebay van roaming company gekocht . Inclusief verzending en vat ongeveer 24 usd voor een ATT unlimited (8 gb met thethering) en werkt perfect. Je hoeft hem alleen in je telefoon te stoppen en hij werkt (geen activatie). Ze hebben ook tmobile en verizon etc.

https://www.ebay.com/itm/123550250282?s ... 2749.l2649
Mijn ervaring met de kaartjes van Ebay (ik had er 2 omdat ik langer dan 30 dagen nodig had):
Probleemloos te installeren, gewoon kaartje erin doen en aanzetten, werkt binnen een minuut.
Verbinding via AT&T met prima bereik. 8 GB op volle snelheid en tethering. Whatsapp, navigatie, spotify, allemaal prima.

Maar nu de nadelen:
Alle data loopt via Hong kong. Je hebt dus ook een IP adres uit Hong kong, waardoor een heel aantal amerikaanse sites niet werken. Ook veel amerikaanse apps weigerden te werken. Ik heb geprobeerd dit te omzeilen door de directe netwerk gegevens van AT&T in te voeren maar dit hielp niets.
Als ik dus bijvoorbeeld het menu wilde bekijken van een fastfood of ander restaurant dan ging dit vaak niet. Bestellen via een app ging vaak niet. Youtube suggesties werden allemaal chinees, etc etc.
Het telefoonnummer wat je krijgt is ook een Hong kong nummer, je bent dus niet makkelijk bereikbaar voor amerikanen. Bellen met dit nummer naar een nederlands nummer lukte niet.

Dus ja: het is goedkoop, en het werkt makkelijk en snel. Maar niet als een echte US sim. Volgende keer ga ik toch maar lokaal een sim kopen!
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door MayJans »

Onze ervaring met de eSims van Airalo:

Voor onze reis van 5 weken (we zijn net terug) hebben we voor ons alle 4 (ik, man en 2 puberzoons, iPhones 11 en 13) eSims van 10 GB gekocht.
Kostte, dankzij de kortingscode van dit forum, slechts $19 pp.
Installeren ging probleemloos dankzij de goede video/uitleg van Airalo.
De app hebben we thuis geinstalleerd. De bundels heb ik op het vliegveld van Washington pas gekocht en geactiveerd. Had ik thuis al willen doen maar vergeten.

We zijn van de oostkust naar de westkust gereden en we hebben bijna overal goed bereik gehad.
Behalve natuurlijk in een aantal nationale parken.
Wel moesten we vaak, als we dan weer meer bewoond gebied in gingen waar wel bereik is, het toestel even op vliegtuigstand zetten en toen weer eraf. Anders werd er geen verbinding gemaakt met een mobiel netwerk. Soms moest dit meerdere keren. Soms ook als je je hotel uitliep en het toestel dus van wifi naar 4G moest.

Onze zoons hebben de hele 10 GB opgemaakt binnen de geldigheidstermijn van 30 dagen :clap: . Ik vermoed aan snap en insta :o .
Prima, hun keuze. Op = op.

Mijn man en ik hadden ca 3 GB over. We hebben vooral data gebruikt voor Google Maps (restaurants/hotels/campings, you name it opzoeken), bijhouden blog (foto's uplaoden), internetten (dingen opzoeken). We zitten niet op social media dus dat scheelt :wink: .
Voor de laatste week (toen zaten we alleen nog in hotels, dus vaak op wifi) hebben we nog 1 GB top-up genomen voor $4,50.

Ons is Airalo dus heel goed bevallen. Forumleden bedankt voor deze tip!
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Fair Arie »

Met twee telefoons op stap in Oregon en Washington (State). Zeer positieve ervaringen met Airalo. In Nederland aangeschaft en geïnstalleerd, in de US geactiveerd. Gelijk verbinding! Met de Airalo overal goed bereik (behalve waar we aan het hiken waren in "the middle of nowhere").
Op de andere telefoon een T-Mobile met EU + Zone 1 + TM-USA. Hiermee vaker geen internet verbinding dan wel. Mede doordat we in Washington deels in een andere zone zaten (?). Misschien een puntje van aandacht als je een T-Mobile kaart / abo hebt / aanschaft.
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Samanthaa »

Hi allemaal,

Donderdag gaan we eindelijk weer naar Amerika :clap:

Nu ga ik voor de eerste keer dus ook Airalo proberen, De app is al geïnstalleerd en ik heb ook het pakket al gekocht en de Esim geïnstalleerd op mijn telefoon.

Nu zou het dus gewoon moeten werken zodra we landen en verbindingen maken met een netwerk daar?
Moet ik nog iets van roaming ofzo uitzetten? Zodat ik niet alsnog kosten krijg van Vodafone?

Weet niet of het nodig is om te weten maar mijn toestel is een Samsung s20 ultra.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

(Ik ben net terug en heb ook Airalo gebruikt).

Zodra je in het vliegtuit zit, kan je je instellingen al aanpassen; dat voorkomt dat bij het uitzetten van de vliegtuigmodus bij aankomst in de VS, je NL simkaart alsnog verbinding gaat maken en data verbruikt.
Dus bij de netwerk & internet instellingen, zet je bij je Vodafone SIM mobiele data en roaming uit en bij de Airalo SIM beide aan. Airalo werkt toch alleen in de VS dus roaming is niet zo relevant. Voor oproepen laat ik mijn NL SIM wel aan staan.
Zodra je in de VS de vliegtuigmodus uitzet, gaan beide sims op zoek naar hun netwerken. Binnen 1 minuut stromen de mails en app-berichtjes binnen :thumbup:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Huppeldeflut
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2017, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Huppeldeflut »

Iemand al eens een t-mobile prepaid esim via de T-Mobile eSIM App?
En hebben jullie dit dan gedaan in Nederland?

Ik ga zaterdag voor 4 weken naar texas en denk er aan om een e-Sim Simply Prepaid Unlimited Plus via de app vrijdag avond al te installeren.

Alternatief is om in mijn iPhone 13 een airalo esim te doen.
Iemand enig idee of je tethering kan doen bij airalo en hoe snel dit dan is?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door IngridUSA »

Tethering gaat perfect bij Airalo :thumbup:
Als Kortingscode WELCOME30 niet meer werkt dan in ieder geval WELCOME15 gebruiken.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Frasi »

WELCOME30 werkte bij mij niet meer.
TRY30 wel :thumbup: :thumbup:
Overigens wel capped tot max $7 korting (dus van $26 naar $19 in mijn geval).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer