Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Waarom zou je die +31 shortcut niet kunnen gebruiken ? Die + is er juist voor om te zorgen dat je vanuit ieder land naar het buitenland kunt bellen zonder dat je daarvoor de specifieke code hoeft te weten (zoals 00, of 011 of welke code dan ook). Je telefoon zal de + omzetten naar de juiste code.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@sanook weet je het zogenaamd weer beter? Nee dat werkt dus niet, daarom zeg ik het ook. Vanuit de US moet je een exit code 011 draaien en +31 werkt dus niet. Je moet 01131 draaien.

Bron: https://support.hostgator.com/articles/ ... ted-states
Dialing Outside North America (Exit Code: 011 + Country Code)

To dial outside of the North America Numbering Plan, you have to dial an exit code first (011) and then the country code, and then the number. Although figuring out what the real number is can be tricky because of something called "trunk codes."

Omit the Trunk Code: If the phone number you wish to call starts with a 0, then omit the 0 as this is a local "trunk" code that is only used within the country. When calling from outside that country, the trunk code is not needed. Note that the trunk code is not always 0.
You would dial the numbers like this:

011 + country code + area code (if any) + phone number
Note: omit any trunk code listed, which is typically a 0 at the beginning of the number, sometimes indicated like this: (0)
For example, you might see a phone number in the United Kingdom (UK) expressed one of these ways:

(+44) (0)20 7930 4832
+44 20 7930 4832
020 7930 4832
All are the same number and would be dialed:

011 44 20 7930 4832
Note the missing trunk code (0) and the addition of the exit code (011) at the beginning.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

In plaats van meteen weer denigrerend en hoog van de toren te blazen zou je ook even verder kunnen kijken, bv:
https://www.att.com/shop/wireless/inter ... -intl.html
https://www.howtocallabroad.com/qa/plus-sign.html

Je telefoon zal de + omzetten in de internationale code (011 dus als je in USA bent).
@Terpies dit werkt dus niet als je je bakelieten toestel meegenomen hebt of als je belt met bv de telefoon van het hotel, dan moet je wel de 011 draaien. Maar bij iedere normale smartphone zal dit gewoon werken.

ps: ik dacht dat je mijn berichten geblokkeerd had....
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Nee in de US werkt het omzetten van de code niet (weet ik uit eigen ervaring), dus je moet 011 typen, zoals ook staat aangegeven.

Heb jij het überhaupt wel eens zelf geprobeerd?

Edit: draaien doen we idd al lang niet meer...dus vervangen door typen.
Laatst gewijzigd door Gast op 03 aug 2019, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door habbekuk »

Draaien doe ik al heel lang niet meer :D

Maar gisteren heb ik moeten bellen naar NL met Arieli kaart in de telefoon.

Het gebruiken van 00 31 kreeg ik een meding met geen ondersteuning.
Het gebruiken van 011 31 direct contact met NL
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Terpies schreef:
03 aug 2019, 14:21
typen
Daar moest je even over nadenken he ! :clap:

Maarre:
Terpies schreef:
03 aug 2019, 13:17
Je moet 01131 draaien
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

esim abbonement in amerika

Bericht door pukvg »

Goedemiddag,

Ik heb deze vraag eerder al gesteld in telefonie en mobiele data, maar daar kreeg ik geen reactie. Misschien dat er nu wat meer aandacht voor komt.

Binnenkort vertrek ik naar Amerika voor een exchange periode van school en tijdens deze periode zou ik graag gebruik willen maken van een esim. Mijn telefoon is hier in ieder geval geschikt voor.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en die mij misschien tips kunnen geven waar ik dan het beste een esim kan nemen? Waarschijnlijk heb ik iets nodig tussen de 2 en 5 gb met eventueel ook nog belminuten, maar dat is niet noodzakelijk.

Als iemand mij verder kan helpen, alvast bedenkt

Opmerking moderator

Bericht verplaatst om het wat centraler te houden op het forum
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

esim werkt nog niet in NL (er is nog geen enkele provider die eSims uitgeeft), dus denk dat er hier weinig mensen zijn die je kunnen adviseren.
In de US zou je het bij AT&T kunnen proberen, maar ik heb me er nog nooit in verdiept.

https://www.att.com/buy/wireless/prepaid
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door pukvg »

@Terpies Ik weet dat in Amerika bijna elke provider wel esim ondersteund en dat er ook wel een paar wereldwijde providers zijn die dit aanbieden. Ik heb echter nog geen goede deal gevonden.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Die vraag stel je toch echt anders, nu heb je het ineens over de goedkoopste aanbieding, maar in je vraag stel je
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en die mij misschien tips kunnen geven waar ik dan het beste een esim kan nemen? Waarschijnlijk heb ik iets nodig tussen de 2 en 5 gb met eventueel ook nog belminuten, maar dat is niet noodzakelijk.
Het is nu eenmaal zo dat mobiele abonnementen in de US aanzienlijk duurder zijn dan in Europa. Een eSim is per definitie niet duurder dan een gewone Sim. Prijs vergelijken tussen de verschillende aanbieders kun je prima zelf, daar heb je dit forum niet voor nodig.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Ik kan deze USA prepaid Sim Card kopen voor € 12.50 en dit voor 50 minuten gesprekken en sms . Maar om een Sim Card Size te kiezen had ik maar een optie en dit was 3-in-1 ( standard/Micro/Nano ) Wat betekent dit laatste ?

Voice/Text Prepaid Sim Card

USA Prepaid Sim Card

Phone number is UK based but also works in the USA

From 50 to 1000 minutes (see destinations below this page)

Valid for 180 days after first use

For all product information, please scroll down this page.
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door WpuntNL »

dat wil zeggen dat je hem op de juiste grootte "uit kunt drukken". Dan past de sim altijd in je mobiel.... handig.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Bedankt
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Naar aanleiding van mijn vorige vraag i.v.m. sim- card US moet ik mijn smartphone unlocken ?
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door WpuntNL »

Ligt er aan of er een simlock op je gsm zit. Dus: geen idee.
sandervdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sandervdh »

Zelf heb ik KPN gebeld en mijn abonnement voor de maand september (dan zitten wij in de USA) om laten zetten naar een 100GB / Onbeperkt bellen en SMS in EU, USA. Kost me 50 euro meer ten opzichte van mijn normale abonnementskosten en kan het per oktober meteen weer terugzetten.

Mensen die hier al ervaring mee hebben opgedaan? Kan het met de zoekfunctie in ieder geval niet vinden in dit topic.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Ben ook wel benieuwd. KPN lijkt er geen verdere restricties aan te hebben hangen.

Grote nadeel is natuurlijk wel dat je abonnement daarna onder de nieuwe voorwaarden valt, ook nadat je weer terugschaalt. Ik heb nog zo'n abonnement met gratis Spotify, dat zou ik dan per direct kwijt zijn.

Maar verder lijkt het een prima deal, 100GB voor het geld waarvoor je bij AT&T 10GB hebt. Ik ben wel benieuwd hoe het zit met tethering en dekking. Wat mij wel vaak opvalt is dat ik regelmatig 4G dekking heb op mijn AT&T SIM, maar dan alleen 2G of 3G dekking op mijn KPN SIM. In hetzelfde toestel en dus ook op dezelfde locatie en hetzelfde moment. Ook vermoed ik dat je verkeer via KPN loopt (browse als je er bent maar eens naar "http://watismijnip.nl/"). Dat zou een nadeel kunnen zijn als je geoblocked Amerikaanse sites wilt bezoeken.

Maar goed, koppel je na je reis terug? En dan met name hoe het zit met de outbound routing van je verkeer en met tethering?
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Mijn Galaxy A5 is simlock vrij . Dus kan ik de simcard voor de US gebruiken in mijn smartphone ?
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door WpuntNL »

Daar ga ik wel van uit.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Malou97 »

Wij hebben voor onze rondreis via Arieli een AT&T simkaart besteld die het in Phoenix en Flagstaff perfect deed. In de Grand Canyon werkte het niet, hier dachten wij niks over, gezien de regio.

Momenteel verblijven we in Page en werkt het nog steeds niet. Onze telefoon kan niet met een netwerk verbinden.

We hebben al de netwerkinstellingen gereset, de simkaart eruit gehaald en het toestel opnieuw opgestart.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en kan iemand een oplossing bedenken? Dank!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer