Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Janena »

Op die manier moet het goedkomen.

Overigens heb ik zelf voor 3 kaartjes gekozen met onbeperkt internet en 10 gb tethering (ik reis met mijn 3 kinderen waarvan alleen de jongste geen eigen telefoon heeft) omdat het gebruiken van de hotspot ervoor zorgt dat mijn batterij enorm snel leegloopt.
Alleen mijn jongste hoeft dan maar met zijn tablet bij ons op de hotspot.

Overigens ben ik er zelf nog niet achter of mijn Huawei mate 20 pro gaat werken in de VS, iemand een idee?

Frequenties daarvan zijn :

GSM standaarden: EDGE, GSM, GPRS, HSCSD, HSPA, HSPA+, LTE, LTE Advanced, UMTS
GSM frequenties: 850, 900, 1800, 1900 MHz
UMTS HSDPA frequenties: 850, 900, 1900, 2100 MHz
4G frequenties: 800, 900, 1800, 2600

Ik neem voor de zekerheid in ieder geval mijn werktelefoon mee, een iPhone 7, en mijn oude Huawei p9lite, die 2 schijnen sowieso te werken.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

De iPhone werkt het beste, je mate 20 k
heb je weinig aan
USA2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 okt 2011, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door USA2012 »

Arieli heeft voor de meeste wel een interessant aanbod. Aangezien ik langer dan 60 dagen in Amerika ben en unlimited voor mij niet nodig is (ben namelijk op vakantie ;-)), kies ik voor een andere optie. Vanwege de dekking kies ik voor AT&T prepaid met 16GB (incl. hotspot) voor $40 (met AutoPay, komt nog wel sales tax bij). Wellicht voor anderen ook een prima optie.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

USA2012 schreef:
17 jun 2019, 09:34
Vanwege de dekking kies ik voor AT&T prepaid met 16GB (incl. hotspot) voor $40 (met AutoPay, komt nog wel sales tax bij). Wellicht voor anderen ook een prima optie.
Ik weet niet wanneer je gaat maar die dubbele data bij At&t is maar geldig bij activatie voor 11/7. En als je online wilt activeren zelfs maar tot 4/7. Ik vond dit ook interessant maar ga helaas pas terug in September.
USA2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 okt 2011, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door USA2012 »

Het is dan inderdaad wishfull thinking, aangezien wij 1 september pas vliegen. Dan maar hopen op een verlenging van het aanbod. :D
usa77
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2019, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door usa77 »

Kan ik de AT&T Unlimited in USA, Canada and Mexico alleen online kopen of ook in Vancouver/Seattle?
Wij vertrekken over 19 dagen en 12 dagen verzenden vind ik vrij krap worden...
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ONYX666 »

bedoel je met arieli? wij hebben het meestal met een week binnen
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

usa77 schreef:
20 jun 2019, 13:29
Kan ik de AT&T Unlimited in USA, Canada and Mexico alleen online kopen of ook in Vancouver/Seattle?
Wij vertrekken over 19 dagen en 12 dagen verzenden vind ik vrij krap worden...
Ik heb Arieli altijd binnen de 12 dagen zeker aangekregen (meestal sneller). Dus als je dat plan wilt zou ik het gewoon kopen. Moest er toch echt iets mislopen kan je het na je reis sowieso wel aan iemand van de forumleden doorverkopen denk ik. :)
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Cheesecake »

Ik heb de mijne afgelopen week binnengekregen, duurde niet langer dan een week!
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ed-USA »

Wij doen over een maandje een rondje Denver, waarbij we door Colorado, South Dakota (Black Hills), Wyoming (Yellowstone) en een klein stukje noordelijk Utah aandoen. Ik was van plan weereen Arieli kaartje te kopen met T-mobile netwerk. Nu heb ik een dekkingskaartje zitten bekijken en zie dat T-mobile eigenlijk geen dekking heeft in Wyoming en in de andere genoemde staten beperkt. Wat zijn jullie ervaringen met T-mobile in genoemde staten? Is er een beter alternatief?
Robr
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Robr »

Goedendag,
Wij gaan met 2 tieners 4 weken naar Californië en daar de vrij gebruikelijke camper trip maken vanuit Las Vegas. Ik overwoog een ZTE mf915 of mf925 te kopen via Ali met daarin een ariel kaartje.
Ik zie echter dat bij het arieli kaartje de tethering (het gebruik als router voor meerdere apparaten) beperkt is tot max 10GB. Dat is snel op...,

Wat doen anderen in zo'n geval? Om nou 4 x unlimited data te kopen is ook zowat...= 4 x € 47,- = € 188,- :shock:

Wie heeft nog andere tips of ervaringen?

Hartelijke groet
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door KW1984 »

Ik heb ooit toegezegd mijn ervaring te delen mbt de combi van een mifi (ZTE mf923 via Ali) en het Orange Sim VIP (onbeperkt data tethering/hotspot!) kaartje, dus bij deze.

Zijn nu een week onderweg (Noord-California en kust Oregon) en tot nu toe erg tevreden. De mifi is zeer gebruiksvriendelijk en de batterij gaat lang mee. SIM-kaartje werkt via t-mobile netwerk en tot nu toe prima dekking (alleen rondom Trinidad even geen/slecht bereik). Hele gezin (3 personen) maakt er gebruik van, zelfs op de campings in de State Parks. O.a. voor opzoeken van adressen/stops, af en toe werk, youtube, contact thuisfront, etc. Zelfs stukje Ziggo streamen (via VPN) voor de formule 1 werkte vanmorgen (om 7 uur 's ochtends in je campingstoel...).

Kortom, wat mij betreft een zeer goede en betaalbare oplossing!!

Nb. Hebben nog een kleine 2 weken te gaan, mocht mijn mening veranderen dan meld ik mij.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Robr schreef:
23 jun 2019, 16:43
Goedendag,
Wij gaan met 2 tieners 4 weken naar Californië en daar de vrij gebruikelijke camper trip maken vanuit Las Vegas. Ik overwoog een ZTE mf915 of mf925 te kopen via Ali met daarin een ariel kaartje.
Ik zie echter dat bij het arieli kaartje de tethering (het gebruik als router voor meerdere apparaten) beperkt is tot max 10GB. Dat is snel op...,

Wat doen anderen in zo'n geval? Om nou 4 x unlimited data te kopen is ook zowat...= 4 x € 47,- = € 188,- :shock:

Wie heeft nog andere tips of ervaringen?

Hartelijke groet
Ik heb reeds eerder deze manier aangeraden maar aangezien veel mensen wantrouwig zijn tov ebay wordt deze optie ook niet meer voorgesteld dus ik zal het zelf nog eens vermelden: Ik heb goede ervaring met deze verkoper.
Hij verkoopt een t-mobile prepaidkaart van 20,99 usd voor 10gb en unlimited voor 28,99 usd op het t-mobile netwerk. Daar moeten enkel wat verzendingskosten bij. Ik heb net voor de 3e keer besteld en dezelfde dag nog verzonden. Duurt ongeveer 2/3 weken voor het in de bus zit dus iets langer als Arieli. Voor je reis stuur je een bericht met de simkaart nummers en hij activeert dan de simkaarten.

Hou er wel rekening mee dat de dekking van t-mobile buiten de steden al beter is als vroeger, maar nog altijd niet zo goed als at&t en Verizon.
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Malinois »

Ik zit nu al even mee te lezen in dit topic, maar ik het toch nog een vraag.
Via Proximus (geen abonnement en Belgische klant) kost 30 dagen 15€ voor 1GB + 100min + 100 sms verkrijgen. Dit is voor mij ruim voldoende.
Waarom wordt dit niet gedaan, niet via andere providers? De laatste post met 'proximus' was van 11 juni 2018 en voor een ander onderwerp.
Vrienden hadden in New York wel ontvangst/4G, zou dit in het zuid-westen dan ook niet zo zijn?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Die optie bestaat nog maar een maand en is door veel mensen (Belgen) nog niet gekend denk ik. Het is inderdaad een goede optie als je Proximus klant bent en toekomt met 1gb. Ik vrees alleen dat er ook veel mensen niet toekomen met 1gb, zeker niet als je een aantal weken gaat.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Voor onze laatste vakantie heb ik een SIM besteld op Ebay.DE. Voor nog geen 29 euro (incl verzendkosten) 10GB op het AT&T netwerk.
https://www.ebay.de/itm/263159146174
Evt ook te bestellen via https://sim-global.de/ en als je dan kortingscode NEUKUNDE gebruikt krijg je 10% korting (al doet die website wel wat raar op dit moment...)
Mijn ervaring hiermee was prima.
Let wel: dit is alleen een data sim, je krijgt er dus geen telefoonnummer bij (maar dat hebben we ook niet nodig gehad).
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Tijdens onze Route 66 trip van afgelopen weken heb ik geen enkel kaartje gebruikt. In elk hotel was er gratis wifi, ook onderweg in supermarkten en restaurants heel veel gratis wifi. Dus via whats app en face time gewoon naar het thuisfront kunnen bellen en met de gratis wifi de polarsteps kunnen bijhouden :wink: . ik zag derhalve geen reden om er 1 aan te schaffen.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door habbekuk »

Ik vind een kaartje zeker makkelijk in de drukke gebieden waar je live navigatie
kunt gebruiken dus een andere route zou kunnen nemen.
Robr
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Robr »

Bedankt voor de reactie.
Het zal meer zijn voor gebruik tijdens de camper trip. Dan komen we waarschijnlijk niet zoveel WiFi tegen... :wink:

Maar of de ontvangst goed is buiten de steden in Bryce etc vraag ik me ook wel af
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

@Robr in grand canyon hadden we met t-mobile op een paar viewpoints data voor snapchat. Overigens is het wel de policy van de NPS om geen masten en/of wifi te faciliteren. Zij gaan er van uit dat we voor de parken komen... :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer