Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BigJesper »

Voor Canada heb je deze Arieli-sim nodig: http://www.arielimobile.com/attxgb
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Division schreef:
02 mei 2019, 08:20
Nummers worden opnieuw uitgegeven ja, maar dat zou geen gevolgen moeten hebben voor je Uber-aanmelding. Ik heb een Uber-account en in de Instellingen staat mijn Nederlandse nummer. Als ik in de VS een Arieli-kaartje erin doe, wordt er nergens aan mij gevraagd of het nummer in de Uber-app wil updaten naar de huidige simkaart
Ahhh zo. Dus ik kan de app hier op m’n Nederlandse nummer zetten. Ik dacht dat ik de de app daar op her buitenlandse nummer moest zetten omdat ze je nog bellen. Vandaar.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Hey Big Jesper ,
Kan je mij in het kort uitleggen hoe het werkt . Ik veronderstel dat ik een ander telefoonnummer krijg .
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jebus4life »

Er is iets in het activatieproces van Aerili simkaarten dat met niet 100% duidelijk is (waarschijnlijk wel, maar ben ik iets te paranoïde).

Wij vertrekken zaterdag voor 3 weken en ik heb net via de activatiepagina van Arieli de simkaart geactiveerd (e-mail adres + simkaarnummer ingegeven). Dit kan nu dus een aantal uurtjes duren (geen issue, daarom dat ik het vandaag al doe). Als ik nu gewoon de simkaart meeneem en bij het arriveren in m'n toestel steek zou het direct moeten werken? Er is verder niets meer nodig?
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BigJesper »

Jebus4life schreef:
02 mei 2019, 14:45
Er is iets in het activatieproces van Aerili simkaarten dat met niet 100% duidelijk is (waarschijnlijk wel, maar ben ik iets te paranoïde).

Wij vertrekken zaterdag voor 3 weken en ik heb net via de activatiepagina van Arieli de simkaart geactiveerd (e-mail adres + simkaarnummer ingegeven). Dit kan nu dus een aantal uurtjes duren (geen issue, daarom dat ik het vandaag al doe). Als ik nu gewoon de simkaart meeneem en bij het arriveren in m'n toestel steek zou het direct moeten werken? Er is verder niets meer nodig?
Je moet wel het toestel bij aankomst even opnieuw opstarten om bereik te krijgen. In het geval je een dual-sim telefoon hebt, moet je het netwerk/roaming op je Amerikaanse sim zetten. Daarna zou je bij het landen al bereik moeten hebben.
Theodore schreef:
02 mei 2019, 14:44
Hey Big Jesper ,
Kan je mij in het kort uitleggen hoe het werkt . Ik veronderstel dat ik een ander telefoonnummer krijg .
Je krijgt een simkaart van AT&T wanneer je deze bestelt. Dit is een Amerikaanse simkaart met een Amerikaans nummer, waarmee je binnen Canada de eerste 200 minuten gratis binnen Canada en internationaal kan bellen. Deze simkaart heeft ten opzichte van de door jouw genoemde simkaart wel bereik in Canada. Die van Simple Mobile (T-Mobile) heeft dat namelijk niet.

Ik zou voordat je besteld naar de dekkingskaarten van beide providers kijken. Als je in gebieden komt waar één van de providers niet tot nauwelijks bereik heeft, dan heeft het ook weinig nut om zoveel geld ervoor uit te geven.
AT&T: klik
T-Mobile: klik
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Daar heeft arielimobile mij al van verwittigd dat de dekking in de parken niet optimaal zou kunnen zijn .
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BigJesper »

Dekking in de parken is nauwelijks tot niet aanwezig. Om die reden zie je ook veel bezoekers op een bepaalde plek op de smartphone zitten. :lol:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

stegeman schreef:
02 mei 2019, 08:05
Nog een vraagje. Nu overweeg ik dus de goedkoopste Sim te regelen (arieli 10gb) omdat we her alleen maar gebruiken voor 2x uber bestellen.
Theodore schreef:
02 mei 2019, 11:42
Nu wilde ik een sim-card aanschaffen waar ik alleen maar de mensen waar wij gaan overnachten kan bereiken om deze te verwittigen ingeval van pech of indien er iets met de huurauto mis .
Als je slechts 1 of 2 keer moet bellen en geen gebruik gaat maken van internet (of slechts heel kort), vraag ik mij af waarom je daarvoor een aparte sim wilt gaan aanschaffen.

Wellicht ben je goedkoper uit als je gewoon via je NL (BE) provider even kort belt danwel het internet op gaat.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

En welke sim-card Roland ? Ik hoef inderdaad niet op het internet met mijn smartphone .
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Harry »

Gewoon je eigen simkaart. :wink:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

Zoals @Harry als zegt, gewoon je eigen simkaart.

Ik heb 2 jaar geleden toen ik met mijn vader in Amerika was, ook enkele keren met de eigen mobiele telefoon moeten bellen. De kosten waren natuurlijk hoger dan gewoon bellen in Nederland maar nog altijd stukken goedkoper dan een sim + plan dat ik in Amerika had gekocht.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Misschien nog de beste oplossing .
Cyp86
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2019, 18:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Cyp86 »

Ik heb een simkaart besteld via Arieli. Nu werd er gezegd door een telefoonwinkel en een man op de markt die telefoons verkoopt, dat je deze simkaart alleen kan gebruiken als je een Amerikaanse telefoon hebt. Dit zou inhouden dat Europese telefoons niet zouden werken met deze simkaart of als je een dual-sim hebt met een Europese telefoon. Ik vind dit heel bijzonder, maar vraag mij nu af of ik de simkaart voor niks hebt gekocht.

Klopt dit? Moet je echt een Amerikaanse telefoon hebben? Ik begreep wel dat Samsung een soort van region lock heeft, maar geldt dat ook voor andere telefoons met Android? Het liefst maken wij gebruik van Android. Iphone kunnen mijn ouders niet goed mee overweg.

Ik hoor graag!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Phonehouse zegt €5 per MB (bellen doen we niet). Dus dat wordt m niet. Arieli kaart wordt het m dan maar in afwachting van de vraag die hier boven mijn reactie gesteld wordt. Heb een iPhone 6s en volgens mij kan die arieli kaart er gewoon in toch. Volgens mij moet de telefoon gewoon simlockvrij zijn.
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Ik heb de gegevens van mijn Samsung Galaxy A5 doorgemaild naar Arieli en daar hebben ze mij bevestigd dat deze compatibel was met hun sim-cards .
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Bushmaster »

stegeman schreef:
03 mei 2019, 10:55
Heb een iPhone 6s en volgens mij kan die arieli kaart er gewoon in toch. Volgens mij moet de telefoon gewoon simlockvrij zijn.
klopt, laatste 3 jaar ieder jaar Arieli sim gebruikt in een Iphone5s. Deze telefoon op "hotspot" gezet zodat de hele auto internet heeft. :thumbup:
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Elendan »

Zie ik iets over het hoofd? Ik wil kunnen bellen af en toe naar accomodaties of als er iets is met de camper en internetten als ik iets wil opzoeken of bv. foto's wil downloaden van mijn camera. Arielli heb ik eerder twee keer gekocht, maar nu denk ik dat het goedkoper is om een SIM te kopen via ebay.de voor € 28,88 (10 GB met hotspot van AT&T, linkje gevonden in dit topic) en dan een abonnement neem op Skype die ik de eerste maand gratis kan proberen zoals hier staat: /https://www.skype.com/nl/calling-rates/
Skype app nog op telefoon zetten en op mijn laptop heb ik al skype voor bedrijven. Dan ben ik er toch ook en betaal i.p.v. $50 maar € 29? Scheelt € 30 volgens mij of gaat dit tekort door de bocht?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Ehhh. Het verschil tussen $50 en €29 is €30? Ik zou het nog eens narekenen.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

Division schreef:
02 mei 2019, 08:20
Nummers worden opnieuw uitgegeven ja, maar dat zou geen gevolgen moeten hebben voor je Uber-aanmelding. Ik heb een Uber-account en in de Instellingen staat mijn Nederlandse nummer. Als ik in de VS een Arieli-kaartje erin doe, wordt er nergens aan mij gevraagd of het nummer in de Uber-app wil updaten naar de huidige simkaart. Het werkte net als WhatsApp vorig jaar: je behoudt voor WhatsApp je Nederlandse nummer. Voor Uber was dat ook zo.
Uber drivers hebben nog wel eens de neiging om te bellen.
Dit kan niet als ze je Nederlandse nr hebben.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door georgesken »

Iemand ervaring met deze MiFi? En zou hij bruikbaar zijn in states en ook hier?

https://m.nl.aliexpress.com/item/329221 ... 4c4dXtDwS6
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer