Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jojes
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2014, 23:14
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door jojes »

Hoi iedereen

We gaan komende zomer voor een maand naar Canada en VS.
We landen en vertrekken in Vancouver, met een 10-tal dagen tussenin een verblijf in de VS.
We zijn nu op zoek naar ervaringen/tips van anderen betreffende sim-kaarten.
We hebben een iPhone 7 en een iPhone XS. In de laatste zou dus eventueel gebruik gemaakt kunnen worden van een e-sim.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik heb hier al verschillende reacties gelezen over arieli en die bieden inderdaad een kaart aan die in beide landen werkt, eventueel met upgrade naar hotspot/tethering. Het is een kaart van AT&T.
Dit is wel een VA-kaart ... aangezien we landen in Vancouver, kan ik die daar zonder problemen activeren?

Bedankt voor jullie input!
Jessika
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

Jessica, ik heb afgelopen mei 2018 ook een Arieli kaart gekocht en gebruikt in Canada (Toronto) en USA (van Buffalo t/m New York).
Probleemloos maar met een kleine kanttekening. Ariele geeft gebruikte nummers opnieuw uit en mijn nummer stond nog ergens in een "rolodex" van een bedrijf. Van dat bedrijf heb ik meerdere keren een belletje van gekregen. Niet opgenomen maar wel een sms gestuurd met uitleg. Daarna geen "last" meer gehad. Activeren voordat je weggaat, bij aankomst telefoon aanzetten (of eerst nog Sim wisselen, ik heb extra telefoon) en direct verbinding.
Ik zou Ariele een volgende keer weer nemen iig.
Grote Amerika fan
jojes
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2014, 23:14
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door jojes »

tomaat85 schreef:
25 mar 2019, 18:47
Jessica, ik heb afgelopen mei 2018 ook een Arieli kaart gekocht en gebruikt in Canada (Toronto) en USA (van Buffalo t/m New York).
Probleemloos maar met een kleine kanttekening. Ariele geeft gebruikte nummers opnieuw uit en mijn nummer stond nog ergens in een "rolodex" van een bedrijf. Van dat bedrijf heb ik meerdere keren een belletje van gekregen. Niet opgenomen maar wel een sms gestuurd met uitleg. Daarna geen "last" meer gehad. Activeren voordat je weggaat, bij aankomst telefoon aanzetten (of eerst nog Sim wisselen, ik heb extra telefoon) en direct verbinding.
Ik zou Ariele een volgende keer weer nemen iig.
Bedankt voor de info! Welke operator had je toen?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

ik heb vorig jaar deze kaart gebruikt ebay.
Betrouwbare verkoper, 10gb voor 20 usd bij t-mobile rechtstreeks en niet bij een virtual provider.
Hij verzond toen ook de simkaarten (indien je meerdere tegelijk besteld) met een aangegeven waarde onder 20 usd zodat je geen douanekosten betaald. Simkaarten waren ongeveer 2-3 weken onderweg.

At&t en vooral Verizon zijn nog iets beter als t-mobile, maar voor de prijs ben ik zeker tevreden. Heb ook het gevoel dat t-mobile toch stilaan betrouwbaarder wordt, ook buiten de steden.
GBerger
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 aug 2012, 14:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door GBerger »

Veel berichten gelezen over mobiel internet in Amerika. Door jullie ervaring was het voor mij meteen duidelijk dat een iphone7 beter gaat werken dan een samsung s5.
Voor onze reis in midwest amerika twijfel ik tussen een at&t of tmobile (simple) sim via Arieli. De dekking van beide netwerken is de afgelopen jaren flink verbeterd.

Welk netwerk geeft ons de beste dekking met route JT, R66, GC, MV, CL/DHP/Arches, CR, SR12, Zion, DV?

En heeft iemand ervaribg met travsim? Is get een goed alternatief voir Arieli?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Zojuist via arieli zowel een AT&T als een Simple mobile card besteld met unlimited data. Tot 31 maart te bestellen met 10% korting en met code STSF2019 nog eens 5% extra korting.
Aangezien ik de kaartjes in twee iPhones gebruik heb ik geen tethering optie besteld, dit werkte voorgaande jaren gewoon zonder problemen.

We maken een roadtrip in juni door een groot gedeelte van midden en het (diepe) zuiden, dus we kunnen dekking tussen de twee providers in een groot aantal staten vergelijken.
Na mijn vakantie zal ik mijn ervaringen (ook of tethering werkt) en eventueel verschil in dekking tussen de twee kaartjes hier op het forum delen.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BigJesper »

GBerger schreef:
27 mar 2019, 17:26
Veel berichten gelezen over mobiel internet in Amerika. Door jullie ervaring was het voor mij meteen duidelijk dat een iphone7 beter gaat werken dan een samsung s5.
Voor onze reis in midwest amerika twijfel ik tussen een at&t of tmobile (simple) sim via Arieli. De dekking van beide netwerken is de afgelopen jaren flink verbeterd.

Welk netwerk geeft ons de beste dekking met route JT, R66, GC, MV, CL/DHP/Arches, CR, SR12, Zion, DV?

En heeft iemand ervaribg met travsim? Is get een goed alternatief voir Arieli?
Ik kwam een paar dagen terug Most Sim op Amazon tegen. Zij hebben zowel T-Mobile als AT&T simkaarten met onbeperkt data (met een data cap tot 50GB). Bij Most Sim heb je de optie om een simkaart voor een x aantal dagen te nemen. Hoe langer je gaat, des te duurder het wordt. Wat ik uit de recensies heb kunnen halen, is dat tethering (hotspot) inbegrepen is (enkel T-Mobile!) en dat de simkaart niet van een MVNO als Simple Mobile is (zoals bij Arieli het geval is), maar van T-Mobile en AT&T zelf. Je hebt dus altijd voorrang bij drukte op het netwerk (bijv. als je in Manhattan bent).

Enige nadeel is dat bellen naar het buitenland niet inbegrepen is, zoals bij Arieli wel het geval is. Gelukkig kan je met onbeperkt data gewoon bellen via WhatsApp. :)

Ik heb zelf geen ervaringen met Most Sim, maar de recensies zijn goed. Ik overweeg zelf voor dit jaar een simkaart van T-Mobile voor 12 dagen te nemen. Dan ben ik goedkoper uit dan het goedkoopste simkaartje van Arieli, waarbij geen tethering inbegrepen zit en maar een x aantal gb zit.

Link naar Amazon UK: Klik
Link naar Amazon DE: Klik
Laatst gewijzigd door BigJesper op 28 mar 2019, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben nu in Amerika en heb gewoon via T-Mobile in Nederland al mijn abonnement voor 1 maand verhoogd naar Unlimited EU+USA. Kost me 40 euro maar geen gedoe met simkaartjes wisselen en met 1 druk op de knop geregeld. Bereik hier is goed, behalve als je echt gaat hiken of in Death Valley ofzo bent. En die 14gb krijg ik niet op, terwijl ik toch al veel videobel met mijn kinderen.
Groetjes,
Daniel
GBerger
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 aug 2012, 14:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door GBerger »

BigJesper schreef:
28 mar 2019, 11:04
Wat ik uit de recensies heb kunnen halen, is dat tethering (hotspot) inbegrepen is en dat de simkaart niet van een MVNO als Simple Mobile is (zoals bij Arieli het geval is),
Deze had ik ook gezien maar op anazon.de staat "Unbegrenztes Highspeed-Datenvolumen/ Anruf/ Textnachrichten in den USA. Hotspot/Tethering-Modus ist nicht erlaubt".
Dus toch geen hotspot/thetering?
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BigJesper »

@GBerger

Excuus, vergeten erbij te zetten dat dit enkel bij T-Mobile geldt. Ik zal mijn eerste post even aanpassen.

Qua dekking van beide providers moet je naar de dekkingskaarten van beiden kijken.
AT&T: klik
T-Mobile: klik

AT&T heeft vaak landelijk een betere dekking, maar hierin is T-Mobile een grote inhaalslag aan het maken. Denk eraan dat dekking in National Parks nauwelijks tot niet aanwezig is. Mocht je tethering belangrijk vinden, ga dan voor T-Mobile. AT&T wordt met deze optie zeer prijzig.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

BigJesper schreef:
28 mar 2019, 11:04
de simkaart niet van een MVNO als Simple Mobile is (zoals bij Arieli het geval is), maar van T-Mobile en AT&T zelf
Waar baseer je dat op ? Vooral de AT&T sim ziet er erg uit als MVNO sim.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BigJesper »

Beide simkaarten maken rechtstreeks gebruik van het netwerk van T-Mobile en AT&T respectievelijk en niet van een MVNO. Dit staat ook in de omschrijving vermeldt. Most Sim is ook geen MVNO, maar een aanbieder zoals Arieli. Een Arieli T-Mobile simkaart gebruikt de services van Simple Mobile, dat vervolgens gebruik maakt van het T-Mobile netwerk (net zoals bijv. Lycamobile NL dat doet bij KPN). Een Arieli AT&T simkaart maakt dan wel weer rechtstreeks gebruik van het AT&T netwerk.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@BigJesper Ik betaal nu voor 30 dagen AT&T via Arieli met onbeperkt data in US/CANADA/MEXICO $58.
De Simple (T-mobile) variant kost $47.

Met kortingscode STSF2019 nog 5% korting.

Dus plm €38 voor de T-mobile en €50 voor de AT&T kaart is best een tikkie goedkoper dan wat jij betaalt via de links die je stuurde.

Tethering met de simple Arieli card heeft in onze iphones altijd gewerkt, of dit ook met de AT&T kaart werkt ga ik komende zomer testen. Hotspot weet ik niet want ik gebruik geen mifi device.
Overigens, de hotspot functie met 8GB data kost $10 extra voor AT&T.

NB. De 12 dagen kaart van T-mobile kan ik via de links niet vinden, zie alleen 10 en 15 dagen.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BigJesper »

Als je langer dan 21 dagen gaat, dan is inderdaad Arieli T-Mobile zonder hotspot inderdaad goedkoper. Wat ik al noemde: hoe langer je gaat, des te duurder het wordt. Maar bij een kortere trip van 12 dagen is de Most Sim weer veel voordeliger.
Terpies schreef:
29 mar 2019, 16:36
NB. De 12 dagen kaart van T-mobile kan ik via de links niet vinden, zie alleen 10 en 15 dagen.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

De MostSim kaarten die jij noemt hebben echter nog een paar belangrijke verschillen tov de Simple mobile kaarten van Arieli:

Met Arieli kun je wel naar internationale nummers bellen, met de MostSim kaarten kan dat niet.
De MostSim kaarten werken ook niet in Alaska, de Simple mobile wel.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door BigJesper »

Terpies schreef:
29 mar 2019, 17:15
Met Arieli kun je wel naar internationale nummers bellen, met de MostSim kaarten kan dat niet.
Dit had ik overigens al in mijn eerste post benoemd.

Maar het ligt maar net aan je reisplan wat je nodig hebt. Voor mijn reis van 12 dagen heb ik meer aan de Most Sim dan aan Arieli, zowel prijstechnisch als qua mogelijkheden. In jouw geval precies omgedraaid. Maar goed, ik presenteerde het alleen als alternatief.
GBerger
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 aug 2012, 14:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door GBerger »

@BigJesper, @Terpies en @Mrvanilla bedankt voor jullie reacties. Mijn indruk was ook al dat T-Mobile flink aan de weg timmert in de VS. Goed om wat recente ervaring van @Mrvanilla te lezen. Helaas kunnen wij niet de ervaringen afwachten van @Terpies, wij gaan namelijk al eerder weg.

Voor ons zelf even onze opties op een rijtje gezet. Ik heb bij Mostsim meer dagen genomen dan dat we weg zijn omdat de dagen al vanaf registratie gaan lopen.
Arieli simple/tmobile (met tethering): € 47,10
Arieli att (met tethering): € 59,90
Mostsim tmobile (18d, met tethering): € 39.49
Mostsim att (18d zonder tethering): € 43,89

Als we kiezen voor t-mobile dat is Mostsim het meest interessant omdat het goedkoper is en niet via simple. Wel missen we dan gratis bellen naar NL. Maar dat is via WA op te lossen.
Als we kiezen voor att dan neig ik toch voor Arieli vanwege tethering maar dat kost wel een flinke duit meer.
Dit weekend de knoop doorhakken en bestellen. Ik laat nog weten wat het is geworden.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Waarom neem je mijn advies niet mee in je prijzen? (lees net boven je eerste post)
Daar heb je 10gb t-mobile netwerk zelf en met hotspot (tethering) voor ongeveer 30 euro incl. verzending...
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@Jozs zo goed is dat alternatief niet qua prijs... maar 10gb en dan ook nog via een verkoper op eBay?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Ja, maar wel een betrouwbare ebay verkoper...Ik snap die negativiteit niet? Wat is het verschil tussen een (betrouwbare) ebayverkoper en Arieli?
Uiteindelijk is Arieli ook gewoon een man die simkaarten van verschillende providers verkoopt. Enigste verschil is dat die zijn eigen website heeft.

Hij biedt trouwens ook het unlimited plan aan van t-mobile voor ongeveer 38 euro (incl. verzendig). Maar daarbij is hotspot beperkt tot 3g snelheid.
In dat geval zijn de alternatieven inderdaad interessanter.
Maar uiteindelijk denk ik wel dat er ook redelijk wat reizigers met 10gb zouden toekomen.

Je staat uiteraard vrij om te kiezen wat je zelf wilt, maar ik zou het niet gewoon afschrijven omdat het van ebay komt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer