Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Tja, dan zul je je in de US toch echt moeten aanpassen - of de portomonee trekken. Grote hoeveelheden data is daar nu eenmaal minder commonplace dan hier. Prepaid 30 dagen bundels met meer dan 10GB data - inclusief gebruik voor tethering - zul je niet snel vinden, volgens mij helemaal niet. Wat je kunt doen is gewoon zelf, direct een AT&T SIM kopen in de US, zodat je zelf toegang hebt tot de beheersomgeving. Je activeert dan dezelfde bundel als dat Arieli voor je had gedaan (die met 10GB tethering en unlimited data). Als het op is kun je via att.com/myprepaid eenvoudig een extra databundel kopen (per 1GB/$10 of 3GB/$20), of, als je nog een keer de hele 10GB wilt, de maandbundel stopzetten en direct weer een nieuwe activeren.

Als het je alleen om de tethering data gaat is het voordeliger om het $50 plan te activeren. Daar zit 8GB data in. Als dat op is kun je bijkopen, of stopzetten en opnieuw activeren als je zeker weet dat je de hele 8GB nog nodig hebt (is net iets goedkoper).

Het enige voordeel van het duurdere pakket is dat directe data vanaf de telefoon onbeperkt is. Maar als dat verbruik marginaal is tov het tethering verbruik is het onzin om daar een premium van $35 voor te betalen, voor slechts 2GB meer data.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1180
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door chippie777 »

Terpies schreef:
16 mar 2019, 02:59
Misschien moeten ze onderweg iets meer naar buiten kijken i.p.v. op hun telefoon. In de meeste hotels is WiFi dus hoe je dan 10 GB op krijgt in een week is me een raadsel. Ik zou ze thuis laten, als ze alleen maar op internet willen zitten.
Mij lukt het ook niet maar een raadsel is het ook niet. Alles maar dan ook alles wordt gedeeld met vrienden via het internet. Dus ook wat ze buiten zien wanneer ze naar buiten kijken. Ze kijken echt wel naar buiten en leggen dat graag vast en dan gaat het hard met data. Ik vind het prima, op is op. De wereld veranderd, nu, vroeger en in de toekomst.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

roelb schreef:
16 mar 2019, 11:05

Als het je alleen om de tethering data gaat is het voordeliger om het $50 plan te activeren. Daar zit 8GB data in.

you can use it as a Wi-Fi hotspot to share your data with other devices . Dus het zal van je eigen gebruik en dat van je reisgezelschap afhangen of je daar genoeg aan hebt.
Voor $ 85. - heb je unlimited data.
Er wordt op dit forum steeds weer de wifi in hotels genoemd.
Openbaar wifi gebruiken is een keuze, echter niet de veiligste
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Voor $85 heb je unlimited data /vanaf de telefoon zelf/. In het geval van @cvr vermoed ik dat dat verkeer marginaal zal zijn, en dat 90+% van het verkeer van andere devices komt. Dat is niet unlimited, maar beperkt tot 10GB in dat pakket. Dus als je op de telefoon zelf bijna geen data verbruikt is een premium van $35 zonde van het geld.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

@roelb

Je telefoon als hotspot.

Voor je Spotify , je Nascar Trackpass, YouTube ,Netflix en wat dies meer zij :D
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door KW1984 »

cvr schreef:
16 mar 2019, 00:25
Dank je, deze geeft 10GB voor tethering en dat vind ik wat weinig met 2 tieners. Ik laat ze uiteraard geen films downloaden maar heb vorige jaren gemerkt dat 10GB toch binnen een week op was...
Je kunt is naar onderstaande optie kijken. Onbeperkt 4G data inclusief onbeperkt hotspot/tethering. 20 dagen voor $ 50, of 30 dagen voor $ 70. Al een aantal goede gebruikerservaringen hier op het forum. Zelf ga ik het in juni proberen (incl. mf923 mifi).

https://smartsimusa.com/shop/valencia-orange-sim/
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

@bedeve

Zoals ik hier al eerder aangaf:
Mijn Samsung s9 is duel sim maar er kan geen usa kaartje in.
Daarom nemen we een extra telefoon mee die we dan als hotspot gebruiken.

Wij netflixen niet in Amerika. Nemen laptop mee, daar hebben we genoeg series op gedownload :wink:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

@covri
Zo doe ik het ook.
Mijn USA telefoon is de hotspot, dus overige telefoons en laptops draaien daarop.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

covri schreef:
16 mar 2019, 12:13
Mijn Samsung s9 is duel sim maar er kan geen usa kaartje in
Heb je dit geprobeerd of ga je uit van de sticker die op de verpakking zat ?
cvr
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door cvr »

Dank voor de adviezen. Ook zonder Netflix en YouTube kun je met 4 personen aardig wat data verstoken en ik spreek uit ervaring dus vandaar mijn vraag.

Iemand hier ervaring mee: https://www.ebay.de/itm/Sim-Karte-Lyca- ... SwmINbY4V1
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

sanook schreef:
16 mar 2019, 13:12
covri schreef:
16 mar 2019, 12:13
Mijn Samsung s9 is duel sim maar er kan geen usa kaartje in
Heb je dit geprobeerd of ga je uit van de sticker die op de verpakking zat ?
Nee nog niet geprobeerd. Vorig jaar hadden we nog de samsung S6 en daarin werkte het arieli kaartje prima, ook hotspot.

Ga dus nu uit van wat er op het doosje staat maar voor de zekerheid nemen we een extra telefoon mee waarvan we weten dat het kaartje wel werkt.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Ik denk dat die sticker alleen maar aangeeft dat het apparaat in feite is bestemd voor EU markt en dat er mogelijk een aantal Amerikaanse LTE banden niet ondersteund worden. Maar dat is zo bij de meeste Android toestellen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

@cvr zie bij die Ebay aanbieding niets vermeld staan over hotspot
Arieli is op de website wel duidelijk over ja / nee hotspot

https://www.arielimobile.com/?gclid=Cjw ... OEQAvD_BwE


PS
Ik had 2 jaar geleden een probleem met m' n sim card.
Toen was ik blij dat ik een AT &T kaartje had, en gewoon een AT&T winkel in kon stappen.
Waar ik gratis en voor nix een nieuw sim kaartje geinstalleerd / geactiveerd kreeg.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

cvr schreef:
16 mar 2019, 00:25
Dank je, deze geeft 10GB voor tethering en dat vind ik wat weinig met 2 tieners. Ik laat ze uiteraard geen films downloaden maar heb vorige jaren gemerkt dat 10GB toch binnen een week op was...
of je geeft ze beiden een kaartje, ik denk dat dat de beste oplossing is. zolang je niet tethered is dit unlimited
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

bedeve schreef:
16 mar 2019, 11:56
@ roelb

Je telefoon als hotspot.
Ja, en dat verkeer is dus in die bundel niet ombeperkt, maar beperkt tot 8G. Het is vrij triviaal voor de telco om verkeer van de telefoon zelf te onderscheiden van verkeer van andere devices, die gebruik maken van de hotspot functie van de telefoon. Sowieso is de ttl in het ip pakket in dat geval 1 lager (het pakketje heeft 1 hop meer afgelegd). Dat gebruiken de telco's om dat verkeer apart te tellen. Dus als die 8 of 10gb op is kun je alleen nog maar op dat toestel zelf internet gebruiken, maar niet meer op devices die die telefoon als hotapit gebruiken. Je krijgt daar dan een mooie melding dat de data allowance op is, terwijl je op de telefoon zelf nog gewoon data hebt.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

In een iPhone werkt het arieli kaartje bij ons al jaren prima als hotspot, ook zonder dat dit toegestaan zou zijn volgens de omschrijving, of vermeld op de website bij de aanschaf.

Voor dit jaar ook weer een kaartje met onbeperkte data aangeschaft. Binnen twee weken binnen per post.
Werkt prima en ook de dekking is mij alle jaren goed bevallen. Sommige afgelegen gebieden geen bereik, dat komt bij alle providers af en toe voor.
ac3nl
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2019, 18:33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ac3nl »

Zijn er inmiddels al meer forumleden die
ervaring hebben met de T-Mobile.com e-sim app voor
Apple XS/XR?

Ik ben heel benieuwd of het vlekkeloos werkt.

Groet
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
16 mar 2019, 11:05
Wat je kunt doen is gewoon zelf, direct een AT&T SIM kopen in de US, zodat je zelf toegang hebt tot de beheersomgeving. Je activeert dan dezelfde bundel als dat Arieli voor je had gedaan (die met 10GB tethering en unlimited data). Als het op is kun je via att.com/myprepaid eenvoudig een extra databundel kopen (per 1GB/$10 of 3GB/$20), of, als je nog een keer de hele 10GB wilt, de maandbundel stopzetten en direct weer een nieuwe activeren.

Als het je alleen om de tethering data gaat is het voordeliger om het $50 plan te activeren. Daar zit 8GB data in. Als dat op is kun je bijkopen, of stopzetten en opnieuw activeren als je zeker weet dat je de hele 8GB nog nodig hebt (is net iets goedkoper).
Deze optie heb ik de afgelopen 3 reizen gebruikt icm mijn Mifi. Mijn iPhone, iPad en laptop maken er dan gebruik van. De laptop vrijwel niet, in de regel heb je in elk motel wel Wifi.

Afgelopen oktober kon ik toe met enkel opnieuw opwaarderen omdat de sim van vorig jaar zomer nog actief was. Dit jaar zal ik wellicht weer een nieuwe sim + bundel moeten kopen.

Voor mij werkt dit perfect. Ik heb de Mifi niet constant aan, enkel als ik data nodig heb. Wat mij wel opviel was de hoeveelheid sms-jes die ik soms kreeg op de Mifi. Kennelijk zijn het eerder gebruikte telefoonnummers. Op de Mifi maakt dat niet zoveel uit. Die registreert ze en je merkt er verder niets van, geen geluid. Als je een telefoon als hotspot gebruikt is het vrij irritant als er elke dag onzin-smsjes binnenkomen met dito geluid.

Ik kan in principe makkelijk toe met het $ 50 plan. Zorg wel dat je automatische updates uitzet op je devices. Omdat je Mifi een Wifi hotspot is en je device dus een Wifi-verbinding heeft worden de devices vaak ongemerkt ge-update. Ons overkwam dat in 2017 toen mijn vader zijn laptop rustig alles ging updaten via de Mifi. Data gaat dan wel erg snel... :P

Verder moet je ook in de gaten houden wat voor apps je allemaal via de Mifi gebruikt. Simpel Whatsappen (geen foto's automatisch opslaan!) neemt niet veel data maar als kinderen de hele dag op Facebook zitten of via Snapchat oid foto's versturen, kan het snel gaan. Facebook gebruik ik bijv. enkel in een motel met Wifi. Op de telefoon staat het, maar gebruik ik het nooit.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Rebekka1977
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 nov 2007, 20:48
Locatie: Goes

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Rebekka1977 »

ac3nl schreef:
17 mar 2019, 09:56
Zijn er inmiddels al meer forumleden die
ervaring hebben met de T-Mobile.com e-sim app voor
Apple XS/XR?

Ik ben heel benieuwd of het vlekkeloos werkt.
Ja hoor, wij hebben het vorige maand in Florida gebruikt ($40 voor 10Gb, iPhone XS), werkt super! :thumbup: Via de app betalen, de eSIM wordt geïnstalleerd, even later krijg je een nummer en ben je “in de lucht”. Je kunt op je telefoon kiezen welk “data plan” gebruikt moet worden en welke “voice line” primair is.

Eerder hebben we ook een MiFi gebruikt maar, het nadeel daarvan is dat het voor je telefoon gewoon WiFi lijkt waardoor er veel meer data gebruikt wordt (app updates, iCloud photo sync, etc.) bij “mobiele data” kun je instellen voor wat het gebruikt mag worden.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat tethering (personal hotspot) niet mogelijk/geblokkeerd was maar, dat werkte wel gewoon.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer