Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Ik zou voor navigatie niet vertrouwen op online info als je in de NP's bent, dus ik denk dat je beter je geld aan een USA map uit kunt geven dan. Of gebruik de HereWeGo app, die is helemaal gratis en offline bruikbaar.
Mijn vrouw heeft een zakelijk T-Mobile abonnement waar standaard al USA data in zit, en voor een paar euro per maand is dit (tijdelijk) te verhogen ook nog. En goede prijs ook nog (8GB €22/mnd, onbeperkt €29/mnd ex btw)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Elendan »

@stegeman : als je het alleen voor navigatie doet, niet doen gewoon offline kaart op je mobiel zetten,werkt prima. Wij gebruiken al jaren here we go in VS maar ook op andere plekken op de wereld. Onze tomtom (hebben we ook met kaarten van de hele wereld) werkt soms zelfs slechter. Ik koop wel een sim (waarschijnlijk arieli) maar dat komt omdat we op de bonnefooi gaan en ik dan het weer kan checken en nog naar een plekje kan zoeken op een camping in de buurt als we er geen kunnen vinden.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ClaireVHaut »

stegeman schreef:
25 feb 2019, 11:21
Zit erg te twijfelen over die arielisimkaart aanschaffen. Zie nu 37 dollar 10gb staan (tm 28-2) dat is niet duur natuurlijk. Maar ik begrijp dat het bereik vooral in de steden js en minder in de np. Reden waarom wel aanschaffen zou zijn dat het dan eenvoudiger is een uber te regelen in SF.
Naar huis bellen lukt toch denk ik ook wel via whatsappbellen via Free WiFi. Navigatie wilden we aanschaffen door de usa kaart van €39 te kopen. (Hebben een TomTom waar die op kan).
Of is navigeren via die 10gb van arieli dan weer handiger. Maar hoe is het bereik dan in de np. Vind het lastige keuzes.
Momenteel neig ik haast naar de usa navigatie aanschaffen en het daarbij laten. Soms is niet bereikbaar zijn wel heel erg fijn :wink:
Wij hadden voor navigatie de tomtom mee.. navigeren via internet vond ik niet betrouwbaar genoeg in de NP. Ik gebruikte 4G voornamelijk voor contact met thuisfront en wat op te zoeken maar niet voor navigatie. Ik had sowieso de maps.me op de telefoon staan. Maar navigatie gewoon via tomtom
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Zoals @Elendan hierboven al aangeeft: je kunt prima een telefoon gebruiken voor navigatie zonder dat je daarbij een dataverbinding nodig hebt. Enige voorbereiding die dat vergt is vooraf het kaartmateriaal downloaden.

Dat kan zowel met Google maps (je kunt dan rechthoekige gebieden selecteren om te downloaden. Beetje omslachtig systeem, maar met 5 minuten voorwerk heb je je hele reisgebied op je telefoon voor offline navigatie. Je kunt ook een app als Here we go downloaden, waarbij je per land en voor de USA per staat de kaart kunt selecteren en downloaden. Geheel kostenloos.

Google maps heeft als voordeel dat het Android auto ondersteund. Kabeltje mee, usb inprikken in de auto en je hebt je navigatie op het scherm van de auto. De meeste huurauto's ondersteunen dit inmiddels wel. Als je wel een dataverbinding hebt dan geeft Google ook hele realistische reistijden op basis van live informatie van andere weggebruikers. Ook doet Google dan onderweg eventueel suggesties voor snellere alternatieven. Zonder dataverbinding volg je gewoon de berekende route.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Waze/Google maps werken ook op Apple’s CarPlay (wat ook in de meeste Android auto compatibele systemen werkt: de meeste ingebouwde systemen ondersteunen allebei).

Nadeel is dat je Android auto in NL moet side loaden (via andere bron dan de Google Play Store) omdat Android Auto nog niet officieel in NL/BE wordt ondersteund, en dus niet in de Google Play Store te downloaden is.

Mijn ervaring is dat Waze zeker in de US prima werkt (ik vind het persoonlijk een prettigere navigatie app dan Google maps).
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mier37 »

Goedenavond,

Ik ben mezelf ook aan het oriënteren voor onbeperkt internet onderweg voor onze roadtrip in mei. Ik ben niet helemaal thuis in de wereld van telefonie/internet en alles wat erbij komt kijken. Ik heb wel veel hier op dit draadje gelezen.
Ik zag via Arieli deze staan https://www.arielimobile.com/product/atttxgb/met 10 gb data hotspot. Begrijp ik dan goed, dat we bv geen mifi hoeven aan te schaffen? (we zijn met zijn twee en hotspot is voor onderweg als ik bv wat info wil opzoeken oid, geen films kijken ofzo)
De aanbieding is tot 28 februari. We hebben beiden een iPhone 6. Is dat dan een goede keuze? Of is het beter een at&t in de US aan te schaffen en hier een mifi?
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

@Mier37 Als je je iphone op tethering zet dan kan elk apparaat de wifi verbinding van je iphone gebruiken. De iphone met de kaart daarin geplaatst heeft unlimited internet. Maar tethering vreet je batterij wel snel op en daar heeft een mifi router geen last van.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Is dezelfde aanbieding waar ik ook over twijfel. Heb ook iPhone6. Volgens mij is dit niet duur. Ik mag nog 1dagje twijfelen of ik het wel of niet nodig vind. Aan de ene kant superhandig (voornamelijk in SF). Aan de andere kant voornemens de mobiel zo min mogelijk te gebruiken want we hebben vakantie
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mier37 »

Dankjewel voor je antwoord Tomko, ik neem aan als ik voor een mifi ga kijken, dat deze minimaal 4G moet zijn? en geschikt voor gebruik in Amerika natuurlijk, ik ga me hierin dan nog wel wat verdiepen. Is Huawei een optie?
Stegeman, wat is de reden waarom je hem in SF zo handig vind? (ik heb wat gemist denk ik) Die kaart van AT&T willen we graag vanwege het iets beter bereik als we in een park rijden bv en ik vernomen heb dat Tmobile wat achterloopt hiermee.
Ik snap dat je de mobiel minder wil gebruiken. We hebben daar ook over zitten twijfelen. Ik denk ook dat het best een goede aanbieding is. Als ik via AT&T zelf kijk zie ik dat ik $85 dollar kwijt zou zijn. Maar is dan het enige nadeel als ik hem via Arieli aanschaf dat we ongevraagde bellentjes krijgen? :D
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Laredo »

Ik twijfel of ik nou ga voor een Arieli Sim van 10gb voor 35 dollar of een eSIM abonnement met 10gb van tmobile voor 40 dollar. Het voordeel van de laatste is dat ik alles kan doen met 1 telefoon en anders een tweede toestel moet meenemen of continue van sim wisselen. Het voordeel van de eerste is dat het zich al vaak heeft bewezen en er veel positieve reacties zijn....lastig lastig....keuzes! Wie heeft een tip?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Waarom zou je continu van SIM moeten wisselen?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ClaireVHaut »

ja, wat valt er te wisselen ? 'ik stop de tijdelijke sim vlak voor landen in mijn telefoon en wissel weer als ik ga landen op Schiphol.. klaar..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Tip voor als je een nieuwe telefoon aan gaat schaffen: Neem er 1 met een dual-sim !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Dat sowieso. Maar het is eigenlijk alleen relevant als je echt telefonisch of per SMS bereikbaar moet zijn op je NL nummer. En dat is steeds minder vaak het geval. De meeste mensen doen alles via messenging apps, met name Whatsapp, dus in dat geval maakt het helemaal niets uit dat je drie weken niet regulier gebeld kunt worden op dat nummer. En je kunt die SIM dan altijd nog in een tweede toestel stoppen ergens in je tas. Kun je iig telefoontjes beantwoorden.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Laredo »

Whatsapp werkt toch niet meer na een simkaart wissel? Althans dat heb ik laatst nog ervaren bij een overstap naar een andere NL provider zonder nummerbehoud. Ik kreeg toen gelijk een melding van whatsapp en daarna waren mijn oude chats weg. Nadat het nummerbehoud alsnog in orde was kwamen ze wel weer terug nadat ik whatsapp weer opnieuwbhad ingesteld. Als je dat kunt voorkomen hoor ik het graag. Dat was de voornaamste reden om voor de esim te willen kiezen.

Mijn iphone xs heeft een dualisme functie via esim dus het kan inderdaad daarmee maar gezien de weinige ervaringen vraag ik mij dus af of dag allemaal soepel gaat werken.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Sf ivm uber
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Laredo schreef:
27 feb 2019, 12:20
Whatsapp
Als je alleen een andere sim in je toestel doet en verder niks aan whatsapp verandert dan blijft het gewoon werken op het nummer van je oude sim kaart.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

De enige relatie die er is tussen Whatsapp en je telefoonnummer is dat je bij het activeren van het nummer een SMS met code moet kunnen ontvangen op dat nummer.

Maar schijnbaar detecteert Whatsapp op een appel wel automatisch dat je je SIM hebt gewisseld en _vraagt_ dan of je je nummer wilt wijzigen. Je kunt gewoon nee antwoorden. Onder Android is het verder helemaal geen issue, Whatsapp weet niets van je SIM kaart of telefoonnummer.
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Mier37 »

@Stegeman, ah, natuurlijk. Niet eens aan gedacht, daar gaan wij ook veel gebruik van maken. Nòg een reden dus tot aanschaf..
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

Mier37 schreef:
27 feb 2019, 11:07
Dankjewel voor je antwoord Tomko, ik neem aan als ik voor een mifi ga kijken, dat deze minimaal 4G moet zijn? en geschikt voor gebruik in Amerika natuurlijk, ik ga me hierin dan nog wel wat verdiepen. Is Huawei een optie?
Stegeman, wat is de reden waarom je hem in SF zo handig vind? (ik heb wat gemist denk ik) Die kaart van AT&T willen we graag vanwege het iets beter bereik als we in een park rijden bv en ik vernomen heb dat Tmobile wat achterloopt hiermee.
Ik snap dat je de mobiel minder wil gebruiken. We hebben daar ook over zitten twijfelen. Ik denk ook dat het best een goede aanbieding is. Als ik via AT&T zelf kijk zie ik dat ik $85 dollar kwijt zou zijn. Maar is dan het enige nadeel als ik hem via Arieli aanschaf dat we ongevraagde bellentjes krijgen? :D
Als je gaat voor arieli sim. Deze werkt op T-Mobile netwerk, T-Mobile gebruikt de banden 700 en 1700 mhz. Die moeten worden ondersteund voor een goed bereik. Zoals onderstaand routertje, maar helaas worden ze zeldzaam!
https://www.aliexpress.com/item/ZTE-MF9 ... 818c1e3e01
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer