Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

Hawkery schreef:Hey,

Ik heb gisteren vernomen dat ik morgen naar San Francisco moet voor het werk.
Donderdagavond zou ik al terug naar huis vliegen, maar als online redacteur moet ik wel elke dag kunnen schrijven en mijn stukken kunnen uploaden/publiceren.

Ik heb al heel wat gelezen, maar ik kom er niet uit en heb nog heel veel te regelen. Zou iemand mij kunnen helpen?
Met 5GB zou ik wel moeten toekomen, maar ik moet zeker een hotspot kunnen maken met mijn smartphone voor mijn laptop en ik weet dat dat vaak niet mogelijk is in de US...

Wat kan ik dan het beste nemen en waar kan ik dat ter plekke halen?
Bij walmart Kan je een simple mobile prepaid kaart kopen met onbeperkt bellen en data en 10 gb tethering (dezelfde als arieli)
Gebruikersavatar
Hawkery
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 feb 2014, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Hawkery

Bericht door Hawkery »

Alright, bedankt allemaal. Ik weet al een hele hoop meer. Ook op Reddit kreeg ik een paar leuke tips.
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sep »

Toch nog even mijn antwoord op je vraag: het was een gewoon 8G simkaartje van AT&T. In de winkel hebben ze hem in mijn telefoon gezet en de instellingen zo gewijzigd dat ik ook direct kon bellen (binnen de VS). Internet deed het namelijk direct, maar bellen had iets meer voeten in de aarde. Geldigheidsduur was 30 dagen, daarna internet op halve snelheid. Ik heb het toen gewoon laten verlopen.

Saskia
Gebruikersavatar
ryan
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 feb 2008, 10:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ryan »

Iemand ervaring met een Nederlands t-mobile abonnement enhem voor Amerika omgezet heeft in een GO Eu + USA? Dus 10GB data en onbeperkt bellen.
Begin januari loopt mijn Vodafone abonnement af en zou dus naar een andere provider kunnen. Wellicht zou dit een optie kunnen zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen? Gebruik tot nu toe altijd arielli naar tevredenheid...
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Pete.Z »

Tenzij je een heel oude iPhone hebt, zal hij gewoon werken in Amerika.
En met heel oud moet je dan denken aan een iPhone 3 of ouder.
A2403
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2018, 23:58
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door A2403 »

ryan schreef:Iemand ervaring met een Nederlands t-mobile abonnement enhem voor Amerika omgezet heeft in een GO Eu + USA? Dus 10GB data en onbeperkt bellen.
Begin januari loopt mijn Vodafone abonnement af en zou dus naar een andere provider kunnen. Wellicht zou dit een optie kunnen zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen? Gebruik tot nu toe altijd arielli naar tevredenheid...
Heb afgelopen zomer van de optie bij T-mobile gebruik gemaakt om 1 x per maand het abonnement te verhogen of verlagen. Voor vertrek de optie gekozen voor bellen en internet in de VS. Werkte prima in Californië en Oregon, goed bereik, voldoende snelheid en kon een prima hotspotje opzetten. Hoefde geen extra toestel, mifi device mee te nemen of van simkaart te wisselen. Bij thuiskomst weer aangepast naar mijn reguliere abonnement. Was volgens mij 3 tientjes duurder dan mijn normale maandbedrag.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

Ik heb eerder een Arieli sim genomen en ben daar altijd tevreden over geweest. Op dit moment weer een Arieli sim gebruiker maar ervaar nu wat anderen al eerder hebben gedeeld. Ik wordt bijna elke dag gebeld "ergens uit de US" maar ze zijn echt niet naar mij opzoek. Het nummer is duidelijk eerder gebruikt en staat ergens nog in een "rolodex". Voor nu niet echt een probleem. Ik heb de contacten aan wie ik bewust dit nummer heb gegeven in de contacten gezet (airbnb host bv) en negeer onbekende oproepen. Maar handig is het niet, je schrikt je toch een hoedje als je gebeld wordt want echt verwachten doe je het niet. Mogelijk wel iets voor anderen om rekening mee te houden bij het kiezen van een US simcard provider.
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

A2403 schreef:
ryan schreef:Iemand ervaring met een Nederlands t-mobile abonnement enhem voor Amerika omgezet heeft in een GO Eu + USA? Dus 10GB data en onbeperkt bellen.
Begin januari loopt mijn Vodafone abonnement af en zou dus naar een andere provider kunnen. Wellicht zou dit een optie kunnen zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen? Gebruik tot nu toe altijd arielli naar tevredenheid...
Heb afgelopen zomer van de optie bij T-mobile gebruik gemaakt om 1 x per maand het abonnement te verhogen of verlagen. Voor vertrek de optie gekozen voor bellen en internet in de VS. Werkte prima in Californië en Oregon, goed bereik, voldoende snelheid en kon een prima hotspotje opzetten. Hoefde geen extra toestel, mifi device mee te nemen of van simkaart te wisselen. Bij thuiskomst weer aangepast naar mijn reguliere abonnement. Was volgens mij 3 tientjes duurder dan mijn normale maandbedrag.
Wij gaan in mei naar Californie en mijn vrouw heeft een zakelijk T-Mobile abonnement. Huidige abo is met een travel en surf optie voor het buitenland maar abo wordt in januari verlengd naar een 8GB + onbeperkt bellen NL, EU +VS voor 7 euro extra per maand. Dus als het goed is kan ikzelf dan via de hotspot hier ook gebruik van maken. Evt zetten we het voor 1 maand om naar 20GB dat moet ruim voldoende zijn denk ik.
Zijn er mensen die al ervaring hebben met deze manier en werkt dat inderdaad zo eenvoudig door het abonnement gewoon voor 1 maand bij te stellen ? Gaat dat per abonnementsmaand of kun je zelf de datum aangeven wanneer het in moet gaan ?
Roselle74
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2018, 17:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Roselle74 »

tomko schreef:
Emootje schreef:Wij zijn net terug uit (zuid-west) Amerika en ik wil even mijn ervaring met de ZTE MF915 mifi router delen. Ik heb deze besteld bij Aliexpress voor 42 dollar en heb er een Arieli T-Mobile simkaart in gedaan (die van 58 dollar, inclusief 10GB hotspot).
Totaal dus 100 dollar voor 3 weken internetgebruik. Overigens gaat de router de kast in voor een volgende reis want dit is wel een mooi apparaatje hoor.
Thuis kun je hem al prepareren: naam van je router, wachtwoord etc. Alles is via de webbrowser in te stellen.
Dan simkaart erin, activeren en klaar ben je. Daarna is het aanzetten en draaien. Batterij gaat verbazend lang mee, langer dan dat je je telefoon als hotspot zou gebruiken, en het is vrij makkelijk terug te halen wat je verbruik is.
Behalve de wat moeilijker bereikbare plekken (NP's, hoger in de bergen) was het bereik prima. Vaak 4G/LTE, soms 3G en een keer 2G.
Ik heb hem steeds in mijn broekzak gehad, heel soms in een heuptasje maar het formaat is gewoon prima. Het heeft ons veel geholpen, met name zoeken naar tankstations of supermarkten. Dus mocht er nog iemand op zoek zijn naar een in de VS werkende mifi router: https://www.aliexpress.com/item/Unlocke ... 01946.html
En ook sluit me hier volledig bij aan. Ontvangst van T-Mobile is gewoon goed te noemen. In stedelijke gebieden zelfs uitmuntend, volgende keer kiezen wij weer voor Arieli, in combinatie met de ZTE mf915! Super ook in LA en San Diego om met google maps een weg te vinden door de ongevallen en de files te vermijden!
Ik heb in november jl. de ZTE MF915 besteld via de link bij Aliexpress. Nu blijkt dat deze niet meer leverbaar is bij deze leverancier en biedt hij nu als alternatief de ZTE MF923 aan. Is dit een goed alternatief? (we willen deze dus gebruiken in de USA) Of zijn er ondertussen weer betere op de markt? We hebben de mifi pas nodig voor juli 2019. Als leek is het lastig een niet zo dure, betrouwbare mifi router te vinden :)
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Emootje »

Lijkt me niet veel verschil te zitten tussen die 2. Wij hebben de 915, die deed het voortreffelijk dus ik verwacht dat de 923 het ook goed zal doen...
Roselle74
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2018, 17:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Roselle74 »

Raymond bedankt voor je reactie.

Denk je dat in de MF923 ook een simkaart kan van Arieli? (AT&T apparaat)
Ik ben dan ook benieuwd welke band en MHz ik zou kunnen gebruiken?
Bij de MF915 wordt band 12 en MHz 700 gebruikt, maar die zit niet op de MF923.

https://www.aliexpress.com/store/produc ... 5e7fs08WGk

Gr
Rogier
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door dionnu »

Frasi schreef: Ik heb afgelopen maand gebruik gemaakt van de Valencia Orange VIP SIM card voor 14 dagen.
Werkte perfect!
Met de couponcode SD4LC krijg je de simcard nagenoeg gratis thuisgestuurd.
Via hun website kan je al maanden vooraf je databundel kopen en de exacte dag aangeven waarop deze geactiveerd moet worden. Met email en SMSjes wordt je telkens op de hoogte gehouden van de voortgang en wat er gaat gebeuren. Ook de activatie wordt per SMS (met je nieuwe USA nummer) bevestigd.
Netwerk is inderdaad T-mobile. Goede snelle ontvangst en tethring werkte ook gewoon goed.
Een paar dagen voor je bundel verloopt krijg je bericht en kan je evt. verlengen.
Ik was er erg tevreden over dus een aanrader.
Hoi Frasi,

Bedankt voor je reactie. Mooi om te lezen dat er tevreden gebruikers zijn. Heb inmiddels een order geplaatst voor 2 sim-cards aangezien er weinig twijfels waren. Twee dollar verzendkosten is praktisch gratis.
Anagram
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2019, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Anagram »

Ik heb net een eSIM abonnement van T-Mobile afgesloten, dat ging zonder problemen. Daarvoor download je de T-Mobiel eSIM app. In de app kun je een abonnement afsluiten, een toeristen pre-paid van $30 voor 2Gb en voor $40 10Gb en onbeperkt bellen in USA, beide 30 dagen geldig). In de app kies je een postcode in de USA, die je ook gebruikt voor de betaling, een NL postcode wordt niet geaccepteerd. De betaling werd uiteraard wel geaccepteerd.

AT&T en Verizon bieden nog geen prepaid abonnementen.

Ik heb nu een dubbele weergave van mijn verbindingen (zie rechtsboven). In NL zet ik de secundaire verbinding uiteraard uit. In de USA zet ik de Mobiele data op secundair en voor de zekerheid Dataroaming uit. Ik heb dus nu zowel een NL als een USA telefoonnummer. Ik heb de laatste cijfers weggehaald...

Afbeelding

Hoe het werkt weet ik nog niet, maar ik verwacht geen problemen. Vlieg maandag naar Vegas, laat wel weten hoe het is bevallen.

Bob
ac3nl
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2019, 18:33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ac3nl »

Anagram schreef:Ik heb net een eSIM abonnement van T-Mobile afgesloten, dat ging zonder problemen. Daarvoor download je de T-Mobiel eSIM app. In de app kun je een abonnement afsluiten, een toeristen pre-paid van $30 voor 2Gb en voor $40 10Gb en onbeperkt bellen in USA, beide 30 dagen geldig). In de app kies je een postcode in de USA, die je ook gebruikt voor de betaling, een NL postcode wordt niet geaccepteerd. De betaling werd uiteraard wel geaccepteerd.

AT&T en Verizon bieden nog geen prepaid abonnementen.

Ik heb nu een dubbele weergave van mijn verbindingen (zie rechtsboven). In NL zet ik de secundaire verbinding uiteraard uit. In de USA zet ik de Mobiele data op secundair en voor de zekerheid Dataroaming uit. Ik heb dus nu zowel een NL als een USA telefoonnummer. Ik heb de laatste cijfers weggehaald...

Afbeelding

Hoe het werkt weet ik nog niet, maar ik verwacht geen problemen. Vlieg maandag naar Vegas, laat wel weten hoe het is bevallen.

Bob
Hoi Bob,

Het touristplan verloopt en stop na 21 dagen, maar de Simply prepaid toch niet ?
Laat je dit abonnement dan gewoon doorlopen?

Groet
Anagram
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2019, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Anagram »

De eerste en tweede opties stoppen na 30 dagen met optie op verlenging:

T-Mobile ONE Prepaid with unlimited voice, text, and data for $70; 30 day expiry with renewal option
Simply Prepaid with unlimited voice, text, and 10GB of LTE data for $40; 30 day expiry with renewal option
Tourist Plan with 1000 minutes, unlimited text, and 2GB of LTE data for $30; 21 day expiry

Bob
Laatst gewijzigd door Anagram op 07 jan 2019, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ac3nl
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2019, 18:33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ac3nl »

Anagram schreef:De eerste wn tweede ooties stoppen na 30 dagen met optie op verlenging:

T-Mobile ONE Prepaid with unlimited voice, text, and data for $70; 30 day expiry with renewal option
Simply Prepaid with unlimited voice, text, and 10GB of LTE data for $40; 30 day expiry with renewal option
Tourist Plan with 1000 minutes, unlimited text, and 2GB of LTE data for $30; 21 day expiry

Bob
Hoi Bob,

Er is dus geen auto-renew?
Zijn er ook nog opstart kosten?
Kan je het abbo ook activeren vanuit Nederland, of alleen als je in de USA bent?

Groet,
Anagram
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2019, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Anagram »

Ik heb het abonnement gewoon hier in NL afgesloten. Ik denk dat ik na 30 dagen een herinnering krijg, er is geen melding van autorenewal. Geen opstartkosten.
ac3nl
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jan 2019, 18:33

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ac3nl »

Anagram schreef:Ik heb het abonnement gewoon hier in NL afgesloten. Ik denk dat ik na 30 dagen een herinnering krijg, er is geen melding van autorenewal. Geen opstartkosten.
Hoi Bob

Bedankt voor je antwoord.
Ik zou heel graag weten of het goed werkt.
Veel plezier in Vegas vandaag.

Groet,
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ONYX666 »

ik heb tot nu toe altijd arieli gebruik maar hier af en toe wat gezien over three een uk simkaart
heeft iemand hier ervaring mee

is dit de juiste dan ? https://www.ebay.nl/itm/311750610913?ul_noapp=true

en wat moet je nog doen om deze te activeren ?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

Ik heb via eBay twee Lyca mobile usa simkaarten gekocht met onbp bellen en 3gb internet voor een maand. Het werkte prima in orlando.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer