Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Ik heb in mei 3 weken rondgereden met een at&t simkaart...Vroeger had ik regelmatig een t-mobile simkaart dus ik kan wel ongeveer vergelijken:
In de steden ga je het verschil niet merken tussen deze 2 netwerken. Maar buiten de grote steden heeft t-mobile toch nog een achterstand op at&t en vooral Verizon.

Neemt niet weg dat ik vorig jaar aangenaam verrast was van de vooruitgang die t-mobile had geboekt. Zeker aan de oostkust doet t-mobile het redelijk goed.

Dit jaar veel in de rocky mountains gereden en staten zoals wyoming, colorado, nevada, montana...in de national parks en echt in de bergen liet at&t het toch ook afweten. Maar dat vind ik dan weer minder erg en is begrijpelijk aangezien het dikwijls wegen zijn waar je amper mensen tegenkomt. Tussen LA en Vegas bv wel een halfuur kunnen videobellen in de wagen zonder storingen wat toch ook veel zegt over de kwaliteit van het at&t netwerk. Dit kon ik bijvoorbeeld niet zo vlot met t-mobile vorig jaar en had ik zelfs een aantal keer geen service op deze route (die toch zeer populair/druk is).

Bijkomend vind ik het wel belangrijk om een onderscheid te maken tussen t-mobile en simple mobile (de simkaart van Arieli).
Dit is een MVNO op het netwerk van t-mobile. Dit wil dus zeggen als je op een drukke plaats bent, dat je een lagere prioriteit krijgt dan mensen die wel rechtstreeks het t-mobile netwerk gebruiken. Zo had ik vorig jaar een t-mobile simkaart voor mn vriendin en ik een simple mobile kaart. Op drukke tijden en plaatsen (concert, NFL match, spitsuur, Vegas in het weekend, pretpark...)was het zeer duidelijk dat de t-mobile simkaart voorrang had en had ik soms minder dan 512 kbps download (wat zeer traag is) terwijl mn vriendin toch meestal meer dan 5 mbps had. Dit is niet ZO erg, maar wel iets om rekening te houden.
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Stiek »

MUSA4 schreef:Hallo, ik ga binnenkort naar Amerika en ik heb wat vragen over mobiele data daar.

Het liefst wil ik voordat ik vertrek de simkaart in huis hebben zodat ik hem daar niet hoef te kopen. Ik zat al te kijken naar Arielimobile, maar die 5 Mbps lijkt me erg langzaam, en het t-mobile netwerk heeft niet zulk goede dekking volgens mij.

Hebben jullie ook ervaring met het ontvangen van de simkaart, geen problemen met belasting enzo?

Heeft iemand ervaring met Arieli op het T-mobile netwerk? Of weet iemand een soortgelijk bedrijf met AT&T simkaarten?

Bedankt!


deze heb ik besteld

Simple Mobile – Powered by T-Mobile Nationwide Network
USA Coverage including Hawaii/Alaska/Puerto Rico
Unlimited data on T-Mobile's high speed 4G LTE
10GB Data for tethering on 4G LTE high speed network
FREE first (200 minutes) of International MOBILE and LANDLINE calling
Unlimited Calls & Text within USA
Unlimited International Texting to over 200 countries
USA Phone number
Refill/TopUp the card for an extra 30 days if needed
Both Nano and Micro SIM cards included
FREE International Shipping

58$

geleverd na 1 week.
geen probleem met belasting
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ClaireVHaut »

ik heb afgelopen zaterdag mijn sim binnengekregen (was zelf op vakantie dus post lag er al even). Besteld op 6 juni en zaterdag 16 juni binnen.. Niets aan het handje dus. Sim is van Arieli
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Psyrox
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2018, 15:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Psyrox »

Blijkbaar toch veel positieve reacties over Arieli.

Na het bestellen van de kaart op 13/05 heb ik tot op heden niets ontvangen.

Zelf nooit reactie mogen ontvangen op mail/contact form/twitter/fb.
Ik tracht nu mijn euro's te recupereren via de mastercard, zullen zien.
Shopelle30
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2018, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Shopelle30 »

Wat is het verschil van een simkaart kopen in de USA en je belbundel op werelddekking zetten?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Technisch gezien niet veel, mits je provider goede roaming deals heeft met Amerikaanse providers. En mogelijk een prijsverschil. Ook belangrijk is te kijken hoeveel data je krijgt (per dag/week/maand) bij je wereldbundel.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door knaapje »

Ik heb zelf begin dit jaar mijn T-Mobile abo tijdelijk omgezet naar een incl. USA.

Rond Kissimmee Orlando werkte het op zich goed mits ik een zender met de juiste frequentie vond. T-Mobile heeft echter nog zenders die werken op frequenties waar onze Europese toestellen niet geschikt voor zijn en dan heb je niets.
Shopelle30
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2018, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Shopelle30 »

knaapje schreef:Ik heb zelf begin dit jaar mijn T-Mobile abo tijdelijk omgezet naar een incl. USA.

Rond Kissimmee Orlando werkte het op zich goed mits ik een zender met de juiste frequentie vond. T-Mobile heeft echter nog zenders die werken op frequenties waar onze Europese toestellen niet geschikt voor zijn en dan heb je niets.
Oke, dus dat is het verstandiger om een Sim kaart daar te kopen? Wat vervelend dat het niet werkt met Europeese toestellen. Ik wilde proberen om via de bundel google maps te bedienen. Maar nu begin ik wel te twijfelen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Als jouw toestel niet geschikt is voor bepaalde USA banden dan maakt het niet uit of je een USA-sim neemt of een internationale belbundel. Je toestel blijft er niet geschikt voor. Maar voor gemiddeld gebruik maakt het niet veel uit, je hebt dan vaak 3G snelheid wat ok is voor de gemiddelde gebruiker.
LasGas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 nov 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door LasGas »

Wij hebben in 2016 een simkaart bij Arieli besteld en die was toen netjes geleverd en ook het activeren ging goed. Het bereik was wel echt belabberd. In de steden was het bereik wel goed maar we waren meer onderweg dus vrijwel geen bereik gehad. Ik had toen en heb nog steeds een Samsung S7 Edge dus die zou wel moeten voldoen volgens mij.
In dit forum heb ik ergens gelezen dat de simkaarten in de USA wel de dekking bieden maar dat het bereik van de meeste telefoons niet voldoet, omdat de telefoons in Amerika andere frequenties hebben. Wij gaan deze zomer ook aardig veel nationale parken bezoeken in Amerika en willen ook graag bereik in bijvoorbeeld Yosemite en Sequoia hebben. Is het dan verstandig om een goedkoop toestel icm prepaid simkaart in Amerika te kopen? Heeft iemand al ervaring hiermee of dit een wezenlijk verschil maakt betreft bereik tov je huidige toestel uit Europa? Bedoeling is vooral internet te kunnen gebruiken voor onderweg. We willen een kaart die toestemming heeft voor tethering.
MUSA4
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2018, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MUSA4 »

LasGas schreef:Wij hebben in 2016 een simkaart bij Arieli besteld en die was toen netjes geleverd en ook het activeren ging goed. Het bereik was wel echt belabberd. In de steden was het bereik wel goed maar we waren meer onderweg dus vrijwel geen bereik gehad. Ik had toen en heb nog steeds een Samsung S7 Edge dus die zou wel moeten voldoen volgens mij.
In dit forum heb ik ergens gelezen dat de simkaarten in de USA wel de dekking bieden maar dat het bereik van de meeste telefoons niet voldoet, omdat de telefoons in Amerika andere frequenties hebben. Wij gaan deze zomer ook aardig veel nationale parken bezoeken in Amerika en willen ook graag bereik in bijvoorbeeld Yosemite en Sequoia hebben. Is het dan verstandig om een goedkoop toestel icm prepaid simkaart in Amerika te kopen? Heeft iemand al ervaring hiermee of dit een wezenlijk verschil maakt betreft bereik tov je huidige toestel uit Europa? Bedoeling is vooral internet te kunnen gebruiken voor onderweg. We willen een kaart die toestemming heeft voor tethering.
Ff gekeken op willmyphonework.net en jou toestel zou gewoon geschikt moeten zijn voor de frequenties van T-Mobile en AT&T. Ik denk dan dat het aan de dekking ligt dat je geen goed berijk had, maar het kan natuurlijk ook komen door het toestel zelf.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

@LasGas:
Ben bang dat je bereik in bv Sequoia kunt vergeten. Dat ligt niet aan je telefoon, niet aan je kaartje maar aan de dekking. Die is er gewoon niet overal in Amerika. Wij reisden in april met een arieli kaartje en dat ging goed, alleen in de parken hadden we vaak geen bereik. Nou ja, jammer maar helaas.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Chi Sin X »

Dus dan zou de conclusie kunnen zijn, dat als je naar het westen van de VS gaat, dat het vrij zinloos is om een simkaart te regelen. In afgelegen gebieden en nationale parken (waar je het meest van de tijd doorbrengt) is er niets, en in dorpen/steden heb je wifi?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Of je een simkaart nodig hebt is een persoonlijke kwestie, maar ik neem altijd een simkaart mee. Ook wanneer ik veel NP's doe. Sommige NP hebben wel bereik, zij het dikwijls redelijk slecht. Maar je moet toch steeds een eind rijden naar die parken toe en in de steden zit je ook niet de hele dag op je hotelkamer. Sommige hotels hebben slechte wifi waardoor ik gewoon mijn data gebruik. Als je een full service hotel neemt in een stad en je boekt via een 3th party website heb je soms ook alleen maar betalende wifi, al komt dit niet zo vaak meer voor.
Als je in een stad op stap bent en je wilt snel iets opzoeken, vind ik persoonlijk toch handig om even te kijken naar een goed restaurant in de buurt.
Of even een mail opzoeken, een groupon bekijken, openingsuren opzoeken...
Het is niet dat het Westen van de VS een boerendorp is waar je geen bereik hebt, dat vind ik persoonlijk wat kort door de bocht. Bereik is eigenlijk redelijk goed voor zo'n groot land. En gratis wifi is ook niet altijd goed/beschikbaar.

Zoals ik al zei is dit een persoonlijke kwestie, maar ik zou nooit zonder simkaart (en dan vooral voor de data) op vakantie vertrekken. Maar ik ben dan ook opgegroeid met mn smartphone. Ik ken evengoed mensen die daar absoluut geen gebruik van maken.
MUSA4
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2018, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MUSA4 »

Heeft iemand hier ervaring met het AT&T simkaartje van Arieli?

https://www.arielimobile.com/attxgb

Op AT&T’s website staat dat de snelheid altijd verlaagd word als het druk is op het netwerk.
Weet iemand of de snelheden dan nog snel genoeg zijn?

Ik hoor graag jullie ervaringen! :D
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Ik had dat at&t plan vorige maand en mijn vriendin had het gewone 6/8gb plan van at&t (dus geen vertraging bij drukte)
Als je onderweg bent in the middle of nowhere of kleine stadjes ga je geen verschil merken. Ik heb echter wel 8 dagen in Vegas geweest en je merkte op drukke tijdstippen (weekend of sportevenement, Vegas knights speelde kampioenschap) wel een vertraging op waar mn vriendin haar gsm toch steeds iets sneller ging (aan de hand van speedtests getest)
Neemt niet weg dat, buiten 1 keer, de snelheid bijna altijd acceptabel was om alledaagse zaken te doen. Zelfs regelmatig video gestreamed. Die ene keer was dit ook maar een kwartiertje fzo dat het echt niet vooruit ging. Ik kwam toen niet boven de 1 mbit download.

Maar over het algemeen zou ik zeggen dat het wel een aanrader is. Sowieso beter dan simple mobile.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

Tot 2016 nam ik een ouder gsm mee voor het AT&T simkaartje zodat ik kon bellen en gebeld worden.
Internet verbruik bleef beperkt tot de Mac of hotel.
Dat ging steeds minder bevallen, niet alleen omdat je in je internet gebruik beperkt bent maar al die publieksvriendelijke WIFI is ook niet zo veilig.
Toen er plotseling een sim kaartje niet meer werkte ben ik een AT&T winkel binnengestapt en heb daar $ 29 geinvesteerd in een ZTE Maven 3 telefoontje.
Een nieuwe simcard met behoud van oorspronkelijke nummer kreeg ik gratis .
Die veelbesproken ZTE heeft bij mij twee funkties ; Bellen en gebeld worden via bluetooth verbinding met het audio systeem in de auto, en dienen als hotspot. Veilige en voor alle overige smartphones, laptops ,tabletje etc bruikbare dataverbinding.
En daar waar verbinding is heb ik over snelheid niet te klagen.

Data verbinding in het Zuid Westen.
Kijk eens op de kaart hoe vaak je in de omgeving van een militaire basis rondrijdt.
Dan weet je dat je daar in ieder geval geen dekking hebt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Heather »

Hallo,

Ik heb nog een vraagje.
Als ik binnenkort mijn simkaart in mijn gsm stop kan ik dan al mijn apps gewoon verder gebruiken zoals Google maps, lyft, ...
MUSA4
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2018, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MUSA4 »

Heather schreef:Hallo,

Ik heb nog een vraagje.
Als ik binnenkort mijn simkaart in mijn gsm stop kan ik dan al mijn apps gewoon verder gebruiken zoals Google maps, lyft, ...
Ja dat kan zeker! Het simkaartje past de instellingen van de telefoon niet aan. Je moet er wel rekening mee houden dat je dan niet gebeld en ge-sms’d Kan worden op je NL nummer.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Heather »

Heel erg bedankt MUSA4.
Dan ben ik gerust :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer