Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Heeft er iemand ervaring met het nieuwe At&t plan bij arieli mobile? (dat van 60 usd)
Volgens mij bestaat er enkel een unlimited plan van at&t dat beperkt is tot 3 mbps. Ik heb hierover echter een mail gestuurd naar arieli en deze beweerde dat de snelheid niet beperkt is tot 3mbps...Maar ik heb hierover mn twijfels vandaar mijn vraag naar ervaring met het plan.

Bijkomend heb ik gevraagd of de andere 2 tarieven nog steeds simple mobile zijn of t-mobile, maar blijkbaar zijn deze nog steeds simple mobile. Dan vind ik het wel vreemd dat er een aantal personen een t-mobile sim ontvangen hebben? Ik weet dat simple mobile op het t-mobile netwerk werkt maar ik heb persoonlijk slechte ervaring met simple mobile. Vorige reis had ik een t-mobile EN simple mobile kaart en merkte ik toch op dat de prioriteit op het t-mobile netwerk zorgt voor betere prestaties, vooral in drukke steden.
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ivo1976 »

Een eenvoudige vraag: kan je met de Nederlandse toestellen en abonnementen bellen in de USA? En is dit verstandig?

Ik wil mijn telefoon (Samsung A5 2016 met Vodafone abbo) meenemen, de mobiele data uitschakelen en de telefoon alleen gebruiken bij noodgevallen.
En voor internet de WIFI in de hotels en openbare gelegenheden gebruiken. Dat moet voldoende zijn om af en toe een whatsappje of mailtje te sturen naar het thuisfront.

Of is het toch verstandiger om tegen lage kosten een prepaid-kaartje te kopen met een beperkte bundel aan belminuten en data?

Het zal echt zijn voor minimaal gebruik, maar ik wil toch bereikbaar zijn voor het thuisfront en in geval van nood kunnen bellen zonder dat het me een fortuin kost. Snelheid vind ik totaal niet belangrijk, wel dat er een redelijke dekking/bereik is in Californië en Nevada. Hotspotfunctie etc. vind ik ook niet nodig. Enkel bellen in de USA, indien nodig naar Nederland en misschien af en toe Whatsapp en Google Maps gebruiken voor als de navigatie ons in de steek laat.

Ik kon het zo snel niet vinden in dit topic, sorry als het al eerder aan de orde is geweest.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@Ivo1976: als je je telefoon alleen gaat gebruiken voor noodgevallen is het prima om je NL kaartje in je telefoon te laten zitten. Als je alleen met af en toe WiFi toekunt is dat prima. (let wel op met vertrouwelijke info via een openbaar WiFi, zoals bv internetbankieren etc. Tenzij je een VPN gebruikt zou ik dit nooit zomaar doen, maar ikzelf gebruik ook in NL en de rest van Europa nooit openbare WiFi)
Kijk ook wel even na bij je provider in NL of je wel kosten doorberekend krijgt als je gebeld wordt op je NL nummer, en ook kunnen er kosten in rekening worden gebracht als je in de US een sms ontvangt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Je hoeft echt niet bang te zijn om te bankieren of andere zaken te gebruiken op een publieke verbinding. Daar hebben we gelukkig ooit encryptie voor uitgevonden. Voor het ontvangen van SMS worden geen kosten in rekening gebracht. De US is niet duur, bij KPN betaal ik EUR 0.50/minuut.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ing »

Vorige keer heb ik een Arieli kaartje besteld, dit keer langs een AT&T store gegaan. Gelijk geregeld en kan mijn kaartje in april weer gebruiken en ook als hotspot! Heb nu een 45 dollar plan genomen, dat is inclusief simkaartje met 6 GB data en onbeperkt bellen en smsen.

Zoals hier ook al gezegd: je loopt pas de deur uit als alles werkt. De werknemer was super vriendelijk en heeft alles geregeld en ingesteld. Handig!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Inderdaad, en er zit bijna altijd wel een AT&T shop op de weg van vliegveld naar je eerste hotel. Met een beetje geluk is alles in een klein half uurtje geregeld. Maar dat is geen garantie, als het wat drukker is kan het wat langer duren. Dat is voor sommige mensen wel een bezwaar.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Ing schreef:Gelijk geregeld en kan mijn kaartje in april weer gebruiken en ook als hotspot!
Heb je je kaartje in de afgelopen maanden dan actief gehouden? Hoe? En hoeveel heeft dat gekost?

Als je je AT&T kaart niet steeds opnieuw opwaardeert vervalt je nummer alsnog, dus ben benieuwd hoe je dit opgelost hebt.

Of zeg je alleen dat je je kaartje kunt hergebruiken en dat je weer een nieuw nummer krijgt? Overigens werkt op een iPhone een arieli kaart ook gewoon als hotspot, alleen niet in een mifi router.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ing »

Terpies,

Ik heb nu een kaartje bij AT&T gehaald en die kan ik dan komende april (dus over kleine 2 maanden) weer gebruiken. Hij vervalt namelijk pas 60 dagen nadat je niet hebt opgewaardeerd, dus dat red ik dan. Ik heb hem op 23 februari geactiveerd, hij is dan sowieso geldig tm 23 maart. Dan heb ik nog 60 dagen om opnieuw op te waarderen voor het nummer vervalt.

Daarnaast gaf de werknemer in de AT&T store aan dat als ik nu na die tijd weer een kaartje wil, ik met een nieuw simkaartje het huidige account kan gebruiken, dus dan werkt het allemaal weer een stukje sneller en efficiënter.

Ik heb een Samsung, bij mij werkte afgelopen zomer bij het Arieli kaartje de HotSpot niet.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Als je $45 saldo hebt gestort (in een transactie) dan is je sim kaart vanaf dat moment actief tot 90 dagen na het moment van opladen. Daarna heb je inderdaad nog een periode van 40 tot 60 dagen voordat je account (en de sim) echt vervallen.

Laad je minder dan $25, dan is de houdbaarheid van dat saldo maar 30 dagen. Laad je ineens $100 if meer, dan is dat saldo zelfs een jaar geldig.

Zo moeilijk is het dus niet om het actief te houden.

Je kunt aan een actieve account een nieuwr sim koppelen, bijvoorbeeld als je hem kwijt bent. Maar je account kun je niet hergebruiken als die eenmaal gedeactiveerd is.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ing »

Vervelend.. Vandaag komen we erachter dat onze AT&T prepaid kaarten niet werken voor het bellen naar Nederlandse nummers. Je kunt wel een add-on doen voor Europese nummers, maar dat zijn alleen 'landline numbers' en geen mobile.

Voor mij nogal onhandig, aangezien ik 22 Europese studenten begeleid die mij bellen op mijn Amerikaanse nummer en die ik dan dus niet kan terugbellen...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Ing schreef:Vervelend.. Vandaag komen we erachter dat onze AT&T prepaid kaarten niet werken voor het bellen naar Nederlandse nummers. Je kunt wel een add-on doen voor Europese nummers, maar dat zijn alleen 'landline numbers' en geen mobile.
Je kunt toch gebeld worden op je US nummer en terugbellen via whatsapp? Ik neem toch aan dat de studenten allemaal whatsapp hebben of kunnen installeren?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ing »

Ja, maar de meeste van de studenten (want: besparen) hebben geen databundel of SIM kaartje (dus niet bereikbaar, behalve als ze wifi hebben). En mijn whatsapp werkt nog op mijn Nederlandse nummer (dus ook nogal omslachtig met het toevoegen). Geen ideale situatie dus..

Iets om rekening mee te houden als je voor AT&T kiest, je kunt dus niet bellen naar Nederlandse nummers. Dat kan dus wel bij Arieli.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Dat kan ook niet rechtstreeks bij aanbieders zoals Arieli. Die bieden je alleen een call-through service aan om dat te doen.

Heb je thuis een VOIP router? Dan kun je met een paar eenvoudige handelingen je eigen call-through service aanmaken. Regel een (gratis) SIP account en amerikaans telefoonnummer bij bijvoorbeeld callcentric en stel dat in op je router thuis, in combinatie met call-through waarbij je je amerikaanse mobiele nummer instelt als geautoriseerd nummer.

Je belt vervolgens vanaf die mobiele telefoon naar je amerikaanse VOIP nummer. Je eigen router thuis neemt op, je voert de ingestelde pincode in en het nummer dat je wilt bellen. Je router thuis belt nu het Nederlandse nummer en je hebt niet meer kosten als dat je dat normaliter thuis zou bellen. Het bellen vanaf je mobiele telefoon naar je amerikaanse VOIP nummer is kostenloos.

Dit is standaard functionaliteit op een Fritz.box, een populaire router die door veel Nederlanse ISP's kado wordt gegeven.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

roelb schreef:Dat kan ook niet rechtstreeks bij aanbieders zoals Arieli. Die bieden je alleen een call-through service aan om dat te doen.
Complete onzin wat je zegt, met Arieli kun je per 30 dagen 100 minuten internationaal bellen, zowel landlines als mobile. Staat gewoon in de omschrijving van de sim, en meermaals zelf gebruik van gemaakt. Het internationaal bellen via Arieli gaat helemaal niet via een call through service, hoe kom je daar nou bij, heb je het ooit wel eens zelf geprobeerd?

Je moet om vanuit de US naar Nederland te bellen 011 voor het landnummer zetten, het hebben van een +31 instelling op het nummer wat je belt werkt niet. Dit geldt overigens voor meerdere providers.

020-1234567 wordt dus 011 31 20 1234567
Laatst gewijzigd door Gast op 26 feb 2018, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Ing schreef: En mijn whatsapp werkt nog op mijn Nederlandse nummer (dus ook nogal omslachtig met het toevoegen). Geen ideale situatie dus..
Als je een US sim stopt in je NL telefoon houdt je in de US gewoon je NL Whatsapp account, daar hoef je dus geen rekening mee te houden.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Terpies schreef:Complete onzin wat je zegt, met Arieli kun je per 30 dagen
Dan was het een andere aanbieder, maar het is er hier een poos geleden heel lang over gegaan, mensen die niet naar Nederland konden bellen en er achter kwamen dat dat dus wat lastiger was dan +31.. Ik heb al heel lang een AT&T SIM kaart (inmiddels zelfs twee), en heb geen intentie om over te stappen naar een andere aanbieder, zeker niet naar zo'n reseller.

Bellen naar Nederland kan op zoveel manieren. Nog eenvoudiger voor mensen die een VOIP telefoonabbonement thuis hebben: installeer een SIP client op je telefoon (Zoiper oid), stel de logingegevens in van je "vaste" lijn in en bel gewoon direct vanaf je Nederlandse vaste nummer. Nadeel van deze optie is dat je wel een enigzins stabiele dataverbinding nodig hebt. Heb je geen "vaste" lijn dan kun je dat zo regelen, bijvoorbeeld bij voipplanet.nl voor eenmalig EUR 2,50, en daarna alleen de gesprekskosten.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ing »

Roelb; de opties die jij geeft als 'supergemakkelijke opties' vind ik omslachtig en niet echt een optie. Heb geen idee wat een VOIP router is en nee, die heb ik dus niet.

Wat Terpies zegt is waar; bij Arieli zit het er gewoon standaard bij ingebegrepen. Ik heb mijn bevindingen hier geplaatst zodat andere forumleden zelf een keuze kunnen maken, maar wel goed om dan even te weten wat de voor en nadelen zijn van Arieli en AT&T zoals ik die nu ervaar.

Terpies, klopt dat ik op mijn Nederlandse nummer whatsapp, maar had net aan alle studenten mn Amerikaanse nummer verspreid. Toen kwam ik erachter daar niet mee te kunnen bellen. Dus daarom omslachtig; weer briefjes maken met mijn Nederlandse nummer met als boodschap; alleen voor whatsapp (maar eigenlijk heb ik dat liever niet).
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Ik denk inderdaad dat VOIP (en al helemaal op je telefoon) voor de gemiddelde lezer te hoog gegrepen is (en dan heb ik het niet over de Ziggo/KPN voip aansluitingen, dat werkt allemaal vanzelf). Ik heb het zelf wel ingesteld (werk bij een grote VOIP aanbieder) maar kan me heel goed voorstellen dat een hoop mensen hier niet (helemaal) uitkomen. Zeker icm met een 'vaste lijn'.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ONYX666 »

ik heb ook at&t en arieli gebruikt.
En feit blijft dat de standaard opties bij Arieli uitgebreider zijn zoals het gratis internationaal bellen naar mobiel en vaste lijnen.

Natuurlijk zijn er opties om voip of facetime etc te doen maar die kun je bij alle aanbieders of via wifi ook dus dat moet je niet meenemen in een vergelijk tussen aanbieders. Voor mij voorlopig uitsluitend arieli.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ClaireVHaut »

Iemand recente info over Sim aanschaffen in Canada ? Gaat voornamelijk om internet . Ik heb een iPhone . We reizen van Calgary naar Vancouver komende zomer. Kan je gewoon bij wallmart oid dergelijks binnenlopen ? Welke aanbieder is aan te raden? O en het zou handig zijn als ik mijn telefoon als hotspot kan gebruiken zodat ik met iPad ook online kan en zoon kan meeliften ;)

Thanks alvast
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer