Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Abc123 »

Wij hadden een US nummer, dus ik zal het even nakijken.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@ABC123: het is 3G netwerk dus sowieso niet interessant en zeker niet te vergelijken met 4G snelheden.
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Abc123 »

Mijn maat gaf de site door, hij had het besteld en geregeld. Wij hadden gewoon 4G netwerk, vrij apart dus.
Ik moet het even navragen dus. Sorry voor de verwarring mensen! :!:
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Vandaag mijn vorige week bestelde Arieli kaart met 6GB Data binnen gekregen voor onze trip in juni.
De SIM kaart is een T-Mobile kaart, FYI. Aangezien er hier vaak mensen zijn die zeggen dat Arieli gebruik maakt van verschillende providers vond ik het wel even handig om dit hier te melden.
Wellicht kunnen andere bestellers ook bevestigen wat voor SIM ze gekregen hebben.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

2 jaar terug hadden wij ook T-Mobile via Arieli. Wij gaan in April a.s. en nemen zeker weer Arieli. Maar ik wacht nog ff met aanschaffen omdat Arieli dat zelf aangeeft.
(FAQ:MY TRIP IS 6 MONTH FROM NOW, CAN I BUY NOW AND ACTIVATE LATER?
Due to numerous changes because of competitive industry it is difficult to predict the plans so far out. Hence we always recommend to only buy at most 2 month in advance of your trip.)

Maar gezien het feit dat ze T-Mobile dus al jaren gebruiken zal het wel indekken zijn wat ze doen...
Grote Amerika fan
TonieD
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door TonieD »

Zojuist ook onze (vorige week bestelde) sim kaarten van Arieli binnen gekregen. Het zijn idd T-Mobile kaarten. Je kunt overigens je juiste maat sim uit het pasje drukken. Dus is je keuze tijdens bestellen niet belangrijk.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Het gaat niet zozeer om snelheid, maar om dekking. Op steeds meer plekken is alleen LTE dekking (4g) en geen GSM (2g) of hsdpa/umts (3g) dekking.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door vinceG »

Net terug van 10 dagen zuidwesten en voor het eerst arieli mobile geprobeerd. Voorgaande jaren altijd een at&t kaartje gebruikt in combi met een mifi. Ook ooit een keer T-mobile uitgeprobeerd wat ook prima werkte.

Als eerste vind ik de activatie van Arieli veel simpeler. Thuis geactiveerd en zodra in de VS het kaartje in mijn telefoon en hij deed het! US nummer via sms en ik kon het gebruiken. Tethering (hotspot) deed het gewoon niet, maar dat was te verwachten.
Wat betreft snelheid moet ik eerlijk bekennen dat ik het prima vond. Tussen 5 Mbps - 25 Mbps download. Ook de dekking was uitstekend. We hebben rondgereisd in Arizona vooral en een deel Nevada, dus veel weinig bewoonde delen en zelfs onderweg hadden we vaak prima bereik en goede data snelheid.

Mijn advies zou zijn dat je beter een AT&T/T-mobile kaartje kan nemen als je gebruikt wilt maken van een hotspot en zo niet dan Arieli mobile.

Ik heb best veel gebruik gemaakt van internet, whatsapp, blog, facebook, instagram etc en ook vaak in het hotel gewoon op mobiel internet en ik had in 10 dagen nog geen 2,5 gb gebruikt. Ik hou voorlopig even Arieli mobile aan!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Coyote »

Roy & Lisa schreef:Hoi, wij gaan in juni weer voor 4 weken naar de USA, omdat dit vast niet de laatste keer is zit ik er aan te denken om een prepaid MIFI router aan te schaffen (of hier, of in de USA). Is er iemand die hier ervaringen mee heeft? Kan ik de Walmart of Bestbuy instappen en MIFI router kopen incl. een prepaid SIM met onbeperkt data?
Vorig jaar heb ik hier in Nederland een Mifi gekocht, zie ook dit bericht: viewtopic.php?p=1091648#p1091648

In Amerika bij Walmart een AT&T simkaartje en dataplan gekocht en vervolgens opgewaardeerd, zie ook stappenplan Roelb: viewtopic.php?p=1143282#p1143282

Ondanks het feit dat ik enkel 3G had, werkte het perfect. Prima voor wat internetten, FB en dagelijks krantje ophalen en onderweg natuurlijk gewoon Whatsappen met je telefoon via de Mifi. In motels kun je vaak gebruik maken van het Wifi-netwerk van het motel dus dat scheelt ook.

Voor dit jaar zal ik hetzelfde doen. Weer een losse simkaart van AT&T kopen en opwaarderen. De simkaart van vorig jaar is inmiddels vervallen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Cindy1969 »

Ik heb ook een Arieli kaartje besteld net voor mijn reisje naar Florida.
Voorheen ging ik altijd naar de Walmart, en kocht daar T Mobile Touristplan voor 30 dollar, maar Arieli lijkt me wel handiger omdat je het van te voren al kunt activeren, en dan meteen bij aankomst in de US het simkaartje in mijn mobiel kan stoppen.

Wil alleen nog even kijken naar een extra telefoon. Voorheen deed ik het NL simkaartje dan in een speciaal bakje, en dan stopte ik die 's avonds er weer even in om te kijken of ik gebeld was. Maar vind dat zo'n gedoe...
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Ze hebben tegenwoordig ook telefoons met dual-sim...
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Cindy1969 »

Ja klopt, zit daar al een tijdje naar te kijken. Mijn abo verloopt in augustus, en wil die kosten omlaag brengen, dus geen verlenging meer met een dure mobiel.
Dus ben al een tijdje naar telefoons met dual sim aan het kijken. Die beetje betaalbaar zijn, maar ook nog redelijk van kwaliteit, kom dan wel uit op Huawei.
Heb nu een Samsung Galaxy S7, en weet dat ik dan aan kwaliteit moet inleveren. Vind dat niet zo heel erg hoor.
Maar wellicht kijk ik wel even in Florida.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Waarom dan geen galaxy S8+ dual sim? Zal de aankomende maanden wel fors goedkoper worden nadat de S9 uit is.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Cindy1969 »

Wil niet meer dan EUR 200,= uitgeven aan een nieuwe smartphone, en vrees dat deze iets duurder is/blijft :wink:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Kun je dan niet beter die S7 blijven gebruiken? Die zal beter zijn dan iets dat je nu voor 200 euro kunt kopen. Je kunt op een vakantie je eigen sim kaartje ook in een oude telefoon stoppen, ergens onderin een tas met een ringtone die hard genoeg is. Ben je in ieder geval bereikbaar voor telefoontjes en sms berichten. Whatsapp en messenger blijf je gewoon op je primaire toestel doen, waar je dus een lokale SIM in stopt.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Cindy1969 »

Die blijf ik sowieso gebruiken, totdat hij "op" is. Maar dacht dat het handig zou zijn om dan nu alvast naar een nieuwe uit te kijken, met dual sim.
Om die dan in Florida ook te kunnen gebruiken.
Heb 1 oude mobiel (heb smartphones telkens verkocht als ik abo verlengde voor een nieuwe) en dat is een Sony Ericsson en twijfel of deze wel werkt in de US. Als ik de specs bekijk wel. Hij doet het nog goed, heb een SIM adapter, dus zou dit kunnen proberen :)

Deze is dat https://www.gsmarena.com/sony_ericsson_c902-2250.php

Ben op zich niet bang om standaard telefoontjes te missen, maar met ouder wordende ouders, die allebei wat mankeren, is het handig
dat ik bereikbaar ben op mijn NL sim. Heb het nu jaren zo gedaan dat ik dus niet bereikbaar was, en 's avonds even de simkaarten wisselde.
Maar voelt niet goed om dit nu weer zo te doen.
Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Roy & Lisa »

Coyote schreef:
Roy & Lisa schreef:Hoi, wij gaan in juni weer voor 4 weken naar de USA, omdat dit vast niet de laatste keer is zit ik er aan te denken om een prepaid MIFI router aan te schaffen (of hier, of in de USA). Is er iemand die hier ervaringen mee heeft? Kan ik de Walmart of Bestbuy instappen en MIFI router kopen incl. een prepaid SIM met onbeperkt data?
Vorig jaar heb ik hier in Nederland een Mifi gekocht, zie ook dit bericht: viewtopic.php?p=1091648#p1091648

In Amerika bij Walmart een AT&T simkaartje en dataplan gekocht en vervolgens opgewaardeerd, zie ook stappenplan Roelb: viewtopic.php?p=1143282#p1143282

Ondanks het feit dat ik enkel 3G had, werkte het perfect. Prima voor wat internetten, FB en dagelijks krantje ophalen en onderweg natuurlijk gewoon Whatsappen met je telefoon via de Mifi. In motels kun je vaak gebruik maken van het Wifi-netwerk van het motel dus dat scheelt ook.

Voor dit jaar zal ik hetzelfde doen. Weer een losse simkaart van AT&T kopen en opwaarderen. De simkaart van vorig jaar is inmiddels vervallen.

Roland
Thanks voor de duidelijke uitleg Roland :thumbup:
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Matan »

Wij gaan in april voor een week naar NY en ben nog aan het twijfelen om een nieuwe simkaart te kopen.
In LGA kan je blijkbaar niet de Uber nemen vanaf de terminal( gewone taxi wel). En Arieli is toch een kleine 40 $ voor 1 week gebruik..
Of bestaan er nog coupons voor Arieli?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Indien je maar voor een weekje gaat en niet veel data nodig hebt zou ik gewoon eens gaan kijken op de amerikaanse ebay (ebay.com)
Als je zoekt op "sim card preloaded" of "sim card first month" en rangschikt op prijs + verzendingskosten krijg je wel een aantal verkopers die voor 20-25 euro ongeveer een simkaart met wat data verzenden naar NL/BE. Zolang je onder de 22 euro moet betalen, moet je ook geen invoerkosten betalen.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ONYX666 »

de arieli kost 38 usd, volgens mij staat iets terug een kortingscode van 5% dan kom je omgeveer op 28 euro uit.

Voor die paar euro zou ik niet het risico willen lopen dadelijk een simkaart van ebay te kopen die mischien niet werkt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer