Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door knaapje »

Je mag je abo gelijk weer terug zetten naar je oude en ja het geldt alleen op het T-Mobile USA netwerk, maar als je de dekking daarvan ziet hoef je je weinig zorgen te maken.
Overigens werkt het hierboven genoemde Arieli volgens mij ook op het T-Mobile netwerk.
Jeanine_
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 feb 2017, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jeanine_ »

Hier ook de ervaring dat het erg lang duurt in een AT&T winkel. Er wordt inderdaad uitgebreid de tijd genomen voor klanten. Op zich goed, wij zijn ook erg goed geholpen. Maar het duurde dus wel erg lang. Het is goed om daar rekening mee te houden. Ik had het idee dat je je ook online al aan kon melden. Dat is misschien het uitzoeken waard.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Je kunt ook een AT&T Prepaid BYOD starter kit (niets meer dan een SIM kaart in alle drie de maten) kopen in een willekeurige Walmart. Kost ongeveer 1 minuut en een paar dollar. Activeren kost je een paar minuutjes op een plek waar je een internet verbinding hebt (hotel bijvoorbeeld).

En mijn aanbod staat nog steeds als je gewoon wilt landen met een werkende oplossing. Ik heb een tweede US SIM die ik graag actief wil houden en als iemand die (tegen kostprijs van het te activeren plan) wilt lenen dan kan dat altijd. Gewoon even een PB sturen.
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hans_Belgium »

Heb het Arieli abo 2 weken geleden gebruikt in Massachussets, New Hampshire en Maine, werkte heel goed. Alleen buiten de bewoonde wereld soms geen netwerk, maar de blind spots waren er bijna niet, dus eigenlijk wel best tevreden terug erover.

Heb het abonnement van 38$ aangeschaft deze keer.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

roelb schreef:Je kunt ook een AT&T Prepaid BYOD starter kit (niets meer dan een SIM kaart in alle drie de maten) kopen in een willekeurige Walmart. Kost ongeveer 1 minuut en een paar dollar. Activeren kost je een paar minuutjes op een plek waar je een internet verbinding hebt (hotel bijvoorbeeld).
In elke Walmart heb je ook gratis wifi dus gelijk na de kassa is ook een optie.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door elninjoo »

Jeanine_ schreef:Hier ook de ervaring dat het erg lang duurt in een AT&T winkel. Er wordt inderdaad uitgebreid de tijd genomen voor klanten. Op zich goed, wij zijn ook erg goed geholpen. Maar het duurde dus wel erg lang. Het is goed om daar rekening mee te houden. Ik had het idee dat je je ook online al aan kon melden. Dat is misschien het uitzoeken waard.
Ik vond 't idd ook vreselijk lang duren bij AT&T Stockbridge. Heel irritant.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ohjajoh? »

Ik heb afgelopen vakantie een AT&T prepaid simcard gekocht, maar in de parken heb je er helemaal niks aan.
Ergens in de buurt van Bryce had ik geen ontvangst meer, 4 dagen later in de buurt van Las Vegas was die pas weer terug.
In Bryce, Page en Monument Valley totaal geen bereik. Ook tijdens het hiken in andere parken geen bereik.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Dat heeft niet zo zeer te maken met de dekking, maar vermoedelijk met een beperkte set frequenties die door je telefoon ondersteund worden. Er worden nog veel toestellen verkocht in Europa die niet alle LTE of UMTS/HSDPA frequenties in de US ondersteunen, en vica versa.

In al deze gebieden heeft AT&T uitstekende dekking.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ohjajoh? »

Ok duidelijk. Als ik nu volgende keer weer ga, zou ik dan iets kunnen doen bv instellingen vd telefoon zodat ik meer bereik heb?
Of ergens op letten bij de aanschaf van de volgende telefoon? Want dit was niet echt fijn. Ik heb de halve vakantie niks aan mijn simcard gehad en was nog steeds afhankelijk van (de slechte) wifi in de hotels.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Ja, zorgen dat je telefoon in ieder geval LTE bands 2,4,5,12 en 17 ondersteunt. En bij voorkeur ook 13,25,26,29,38,40,41,42 en 66 voor kleine lokale providers, voor Canada of voor toekomstige uitbreidingen.

Voor Europa heb je primair 1,3,7 en 8 nodig. Eventueel 20,28,32,38 voor nieuwe uitbreidingen en de toekomst.

LTE bands 1,2,3,4,5,7,8,12,13,17,20,25,26,28,32 en 66 zie je in de meeste toestellen nu wel. 38,40,41 en 42 heb ik nog niet voorbij zien komen. 29 en 30 zijn specifiek iets van AT&T en lijken alleen op toestellen voor de US markt te zitten. Bands 18 en 19 zie je ook vaak ondersteund op toestellen die hier worden verkocht, maar volgens Wikipedia alleen in Japan in gebruik.
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door UsaMarlous »

Ik heb bij vodafone aldaar een simkaart gekocht en dat werkte prima, alleen in Yosemite had ik geen bereik, maar op de meeste plekken wel. Niet al te snel maar toch. Voor ons was het om af en toe eens een whatsapp te sturen.

Mijn man had voor 100 euro hier in nederland een kaart gekocht bij USA sim. Vreselijk slecht, slechte service, geen bereik en sowieso veel duurder dan wat ik heb betaald, dat was 50 dollar voor 10 gb.

Hij heeft zijn kaart zo in de prullenbak kunnen gooien.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
_________________
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ONYX666 »

ik heb verschillende kaarten van verschillende providers gehad en allemaal hebben ze wel plekken waar ze het niet doen.
Tegenwoordig bestel ik altijd bij arieli mobile. is de goedkoopste met veel extras en je krijgt hem gratis thuisgestuurd. Deze gaan via netwerk t mobile . (ook hier meestal in de nationale parken geen bereik)
IlonaF
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:46

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door IlonaF »

Veel van mijn vragen zijn al beantwoord in dit forum, waarvoor dank (Roel). Ik heb nog wel 1 vraag: ik heb een huawei p9 met dual sim. Als ik voor de $45,- prepaid kaart ga, kan ik dan mijn telefoon zowel als hotspot gebruiken als gebruiker van de hotspot? (beetje raar omschreven maar jullie weten vast wat ik bedoel). Dus whatsappen, internetten, facebook via mijn Nederlandse sim gebruikmakend van de AT&T hotspot?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Ik denk dat je het in je hoofd complexer maakt dan het is.

Je hebt een dual sim telefoon.

Als tweede SIM stop je daar een prepaid US kaartje in. Je vertelt je telefoon vervolgens dat mobiel dataverbruik via die SIM moet lopen. Daarmee loopt er geen mobiele data meer via je Nederlandse SIM. Voor de zekerheid schakel je ook data roaming op die SIM uit. Immers, mocht je per ongeluk een instelling wijzigen dan zal er nog geen data verbruikt worden op je NL SIM.

Je kunt nu op je telefoon gewoon data gebruiken zoals je dat normaal doet. Er verandert niets. Whatsapp, facebook, etc, alles werkt gewoon en loopt via de tweede SIM kaart die je nu gebruikt voor _alle_ mobiele data.

Als je de hotspot op je telefoon inschakelt zal die gebruik maken van de mobiele dataverbinding die nu via de tweede SIM loopt.

Ga je bellen, dan kun je kiezen via welke SIM je uitbelt. Datzelfde geldt voor het verzenden van een SMS bericht.
IlonaF
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:46

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door IlonaF »

Wederom bedankt voor je duidelijke antwoord Roel!!!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

Ik wil waarschijnlijk voor in december alleen een internet kaartje bestellen (voor in mijn telefoon).
Welke is dan aan te raden?
Heb eens iets gelezen over kaarten via ebay?

En bestaan er ook kaarten die een jaar houdbaar zijn ofzo met een x aantal gb`s?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ONYX666 »

Volgens mij moet je die via ebay altijd nog activeren als je aankomt en er dan een bepaald bedrag op zien te kriijgen.
Je kunt gewoon naar een winkel gaan at&t ofzo en hen dan alles laten regelen (laatste keer dat ik dat deed koste het ongeveer 70usd is wel al enkele jaren geleden) je kunt ook een kaartje bij walmart kopen. Maar wij bestellen tegenwoordig voorTaan bin arieli mobile. Worden gratis toegestuurd. Bestellen meestal maand voor vertrek. Dan alleen nog even online registreren net voor vertrek of als je er bent en het werkt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Of je leent een kaartje..

Alle prepaid en abbonementen die ik ken in de US zijn daily, weekly of monthly plans. Dus er is niet zoiets als een databundel die nooit verloopt of pay-per-use voor een normaal tarief (zoals in afrika en midden en zuid amerika heel gebruikelijk is).

Je kunt een prepaid AT&T kaart wel actief houden zonder geactiveerd plan en dus zonder kosten, maar dan zul je moeten zorgen dat het gestorte saldo voldoende lang geldig is. En dat loont eigenlijk alleen als je het kaartje gemiddeld 2 tot 3 keer per jaar gebruikt. Dat doe ik bijvoorbeeld met mijn eigen kaartje, maar ook met een extra kaartje dat ik dan weer met enige regelmaat uitleen.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

roelb schreef:Je kunt een prepaid AT&T kaart wel actief houden zonder geactiveerd plan en dus zonder kosten, maar dan zul je moeten zorgen dat het gestorte saldo voldoende lang geldig is.
Ik heb toevallig hierover vorige week met AT&T gechat, omdat ik ook graag een vast US nummer wil hebben.

Volgens de dame die ik sprak is het (om de kaart/nummer/saldo actief te houden) voldoende om elke 3 maanden een opwaardering te doen. Dit mag een willekeurig bedrag zijn, dus zelfs een dollar, en kan gewoon via de app of website van AT&T.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Dat is onjuist.

Het saldo dat je stort verlengt inderdaad de geldigheidsduur. Maar de tijdsduur waarmee wordt verlengd is afhankelijk van het bedrag dat je stort. Het miminumbedrag dat je kunt storten is $10.

Stort je minder dan $24.99 dan wordt de nieuwe vervaldatum t+1 maand, met t het moment van opwaarderen
Stort je ten minste $25 dan wordt de nireuwe vervaldatum t+3 maanden, met t weer het moment van opwaarderen
Stort te ten minste $100 dan wordt de nieuwe vervaldatum t+12 maanden, met t weer het moment van opwaarderen.

Als de huidige vervaldatum verder in de toekomst ligt dan de nieuwe datum dan blijft de oude datum actief (en heb je dus geen "nieuwe geldigheid" gekocht met het storten van saldo.

Het meest voordelige is dus $100 storten, je verlengt daarmee de geldigheid met 1 jaar. Maar het is zonde als je dat saldo niet gebruikt, dus uitgaande van het $45 monthly plan moet je dus gemiddeld 2,2 keer per jaar dat plan activeren om geen geld weg te gooien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer