Korte overstap met ADHD-medicatie.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
alldaykelly
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Korte overstap met ADHD-medicatie.

Bericht door alldaykelly » 22 aug 2017, 17:54

Hallo allemaal!

Ik ga in september (de 7e) voor het eerst naar de VS en ben in extase! hahaha Heb er zo veel zin in!
Ben me gek aan het plannen (we gaan maar 20 dagen dus moet me in houden!).
Maar ik heb bijna alles geregeld, maar maak me nogal zorgen om de overstap en had nog wat vragen over andere kleine dingen.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niks kunnen vinden hierover.. *nu ben ik wel een slechte zoeker...

Mijn vragen:
[*]De overstap duurt (MAAR) 1 uur en 23 minuten EN ik neem Dex Amfetamine mee (ADHD medicatie).. Dit staat op de opium lijst en is dus een drugs. In principe heb ik mijn documentatie op orde (Engelse verklaring - CAK stempel + handtekening - Apostille stempel) en antwoord van de CBP dat het mee mag, zonder dat ik het aan hoef te geven. Kan ik hier toch nog gezeur mee krijgen?
[*]Heeft iemand hier ervaring mee?
[*]Nu weet ik dat je soms erg lang moet wachten wanneer je de VS binnen komt, is dit ook als je op doorreis bent? Ik las ergens anders over dat je een letter krijgt en dan naar een ander hokje gaat omdat je op doorreis bent, of moet ik eerst mijn medicijnen verklaren.
[*]worden koffers direct doorgezonden of moet ik dit doen?

We vliegen met United.
Heenreis
We vliegen van Amsterdam(AMS) naar Washington DC(IAD)
Hebben daar een overstap van 1 uur en 23 minuten
Vervolgens vliegen we van Washington naar Salt Lake City.

Terugreis
We vliegen van Salt Lake City(SLC) naar Chicago(ORD)
hebben daar een overstap van 1 uur en 21 minuten
vervolgens vliegen we van Chicago naar Amsterdam.

Sorry voor het vele vragen en het onzeker overkomen. Het reizen met deze medicatie is niet gemakkelijk, omdat het als drugs gezien word.
Met elke vlucht die ik heb gemaakt (binnen Europa) heb ik mijn medicijnen moeten verklaren en alle documentatie moeten verantwoorden.
Ik vind dit dus altijd een spannend punt, vooral nu ik naar de VS ga en zij bekend staan om hun strenge 'drugs' beleid.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Super fijn! :love5:

Liefs, Kelly (en Han)

Gast

Re: Korte overstap met ADHD-medicatie.

Bericht door Gast » 25 aug 2017, 20:12

Je gaat alleen of met z'n tweeën? De overstap is wel kort. Bij een overstap moet je ook door bagage control en misschien wordt je extra gecheckt maar volgens mij staat er geen vraag over medicijnen op het customs form. Als je weer door de beveiliging gaat voor de volgende vlucht kunnen ze er mogelijk vragen over stellen. Maar waar ik me bij jou met name zorgen over maak is immigrations. IAD is volgens mij een groot vliegveld en ik heb wel eens hun gemiddelde wachttijden van CBP op de site van CBP gezien en die zijn niet mis, bijna net zo erg als JFK. 1 uur en 23 min. voor het totaal is veel te weinig. Gaan er nog latere vluchten waar ze je eventueel op kunnen omboeken mocht je de vlucht naar SLC niet halen?

En je hebt ws. ADHD en bent heel druk? Ik heb zelf autisme en daardoor heb ik me bij Newark wat nerveus in de wachtrij gedragen (o.a. per abuis voordringen voor iemand die niet wist wat ze stond te doen, maar had beter even geduldig kunnen wachten). Dat kan een trigger zijn je nogmaals extra te ondervragen bij secondary wat mij ook is gebeurd. Dat kostte bij mij 20-30 min extra en dat is dan nog aan de zeer milde kant, kan ook +/- 1 uur duren of zelfs meer dan dat.

Hav1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hav1983 » 25 aug 2017, 23:51

Washington is inderdaad erg druk, en de wachttijden kunnen zowel meevallen als tegenvallen. Ik ben Migrations al gepasseerd in 30 minuten maar ik heb er ook al eens 2 uur over gedaan. Iedereen die landt, ook al is het op doorreis moet erdoor. 1u23 is zeer krap, maar wie weet lukt het wel. Aangezien beide vluchten United zijn blijf je in dezelfde terminal dus dat is al meegenomen.
Ik heb geen weet van speciale brieven waarmee je zou kunnen de lijn voorbijgaan. Ik heb al dikwijls mensen horen klagen dat ze hun aansluiting gingen missen maar het antwoord is altijd "even geduld, iedereen gelijk".

Heb je die vluchten zelf geboekt of via een reisbureau? Indien een bureau dan is dat wel erg krap gerekend van die mensen. Ik heb het ook al eens meegemaakt hoor, in Chicago. 1u 30 minuten had ik en toen heb ik de aansluiting op de seconde nog gehaald. Volgens de dame die boekte was dat dus "tijd zat".

Je bagage wordt niet automatisch doorgestuurd. Je dient ze op te halen aan de band en dan moet je de douane passeren. Als alles in orde is moet dan even verder je bagage weer afgeven om opnieuw in te checken.
Afbeelding

babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage » 26 aug 2017, 15:11

Heenreis is waarschijnlijk te krap. Als ik zo op flyertalk kijk wordt toch wel anderhalf maar eigenlijk zelfs 1.45 uur aanbevolen. Hoe heb je geboekt? Ik zou contact opnemen met de organisatie waar je geboekt hebt om te vragen om een latere vlucht van Washington naar Salt Lake of een andere route. Leg daar desnoods ook voor dat je mogelijk wat langer over controle doet ivm medicijnen. Voor je contact opneemt adviseer ik je om op de site van United te kijken naar de alternatieven voor de reis. Je kunt ook makkelijk de beschikbare stoelen zien op de site van United. Ook handig als je al stoelen hebt vastgelegd maar zoiezo of er nog plaats is op de gewenste vlucht.

Overigens, ook als je via een reisbureau of broker hebt geboekt kun je een berichtje sturen naar United (ze reageren altijd redelijk vlot op Facebook messenger, toch wel binnen een paar uur is mijn ervaring). Je weet nooit of ze het voor je kunnen en willen aanpassen.

Met de terugreis voorzie ik geen problemen omdat je dan niet door een security / douane / immigration achtige toestanden hoeft. Op onze terugweg laatst zaten wij met 10 minuten van het ene vliegtuig bij de gate van het volgende vliegtuig en das omdat we langzaam lopen :).

Even voor jouw beeld hoe het straks gaat op de eerste luchthaven in Amerika:

uit het vliegtuig volg je de meute
je gaat langs immigrations, eerste bezoek dus zul je langs een beambte moeten die je vraagt wat je komt doen, hoe lang je blijft en zo. hier geef je je paspoort en het witte formulier dat je in het vliegtuig hebt gekregen. Hij / zij neemt een foto en je vingerafdrukken en zet wat stempels in je paspoort.

Dan loop je door naar de bagagehal (kom je vanzelf in terecht) en naar de bagageband die ze ws al in vliegtuig hebben omgeroepen en anders zoek je op de schermen op welke je moet hebben. Afhankelijk van hoe lang de wachtrij was draait de bagage misschien al rond en kijk ook even of er al bagage naast de band is gezet door het personeel want ze willen daar wel eens snel mee beginnen en sta je voor niks te wachten op je koffers!

Ok, koffers gevonden loop je naar de douane, hier geef je het witte briefje weer af.

Als je door de douane bent zal daar redelijk snel achter iets van een bagage recheck zitten. Daar kan je je koffer weer afgeven voor de volgende vlucht. De koffer zie je nu pas weer op je eindbestemming terug.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

alldaykelly
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door alldaykelly » 30 aug 2017, 18:10

Dank jullie allemaal voor jullie reactie!
haha, helaas niet de geruststelling die ik zocht, wat te verwachten was met zo'n overstap.
We hebben via Hopper geboekt (op aanraden van onze Amerikaanse familie) we gaan met zijn tweeën.
Papieren voor medicatie zijn in orde, dat geloof ik. Maar begin hem nu wel te knijpen betreft tijd.
Want wat nu als we de vlucht missen?

Zelf ben ik niet heel druk en val niet meer op dan elke andere Nederlander die wat zenuwachtig zou zijn.

Heeel erg bedankt voor jullie reacties. ik ga zo Hopper even contacteren en wellicht United.
bbrrr wat een spanning :P

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer