Ik ga in september (de 7e) voor het eerst naar de VS en ben in extase! hahaha Heb er zo veel zin in!
Ben me gek aan het plannen (we gaan maar 20 dagen dus moet me in houden!).
Maar ik heb bijna alles geregeld, maar maak me nogal zorgen om de overstap en had nog wat vragen over andere kleine dingen.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niks kunnen vinden hierover.. *nu ben ik wel een slechte zoeker...
Mijn vragen:
[*]De overstap duurt (MAAR) 1 uur en 23 minuten EN ik neem Dex Amfetamine mee (ADHD medicatie).. Dit staat op de opium lijst en is dus een drugs. In principe heb ik mijn documentatie op orde (Engelse verklaring - CAK stempel + handtekening - Apostille stempel) en antwoord van de CBP dat het mee mag, zonder dat ik het aan hoef te geven. Kan ik hier toch nog gezeur mee krijgen?
[*]Heeft iemand hier ervaring mee?
[*]Nu weet ik dat je soms erg lang moet wachten wanneer je de VS binnen komt, is dit ook als je op doorreis bent? Ik las ergens anders over dat je een letter krijgt en dan naar een ander hokje gaat omdat je op doorreis bent, of moet ik eerst mijn medicijnen verklaren.
[*]worden koffers direct doorgezonden of moet ik dit doen?
We vliegen met United.
Heenreis
We vliegen van Amsterdam(AMS) naar Washington DC(IAD)
Hebben daar een overstap van 1 uur en 23 minuten
Vervolgens vliegen we van Washington naar Salt Lake City.
Terugreis
We vliegen van Salt Lake City(SLC) naar Chicago(ORD)
hebben daar een overstap van 1 uur en 21 minuten
vervolgens vliegen we van Chicago naar Amsterdam.
Sorry voor het vele vragen en het onzeker overkomen. Het reizen met deze medicatie is niet gemakkelijk, omdat het als drugs gezien word.
Met elke vlucht die ik heb gemaakt (binnen Europa) heb ik mijn medicijnen moeten verklaren en alle documentatie moeten verantwoorden.
Ik vind dit dus altijd een spannend punt, vooral nu ik naar de VS ga en zij bekend staan om hun strenge 'drugs' beleid.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Super fijn!

Liefs, Kelly (en Han)