Limiet creditcard

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Limiet creditcard

Bericht door Whitestreet »

knaapje schreef:...............daarom neem ik en limiet van 10.000 ...................

Neem?? dat bepaalt de creditcardmaatschappij wel.
Ik schat dat je dan toch minimaal wel meer dan EUR 100.000 mag verdienen en geen verdere verplichtingen als hypotheek, roodstand e.d.
Dan heeft in deze de CC maatschappij voor mij bepaald dat dit geen enkel probleem is... Wat ik verdien doet er verder niet toe. Ik betaal verder netjes elke maand mijn CC uitgaven als ik die heb.. Maar goed, dit was mijn gedachte. TP vraagt om ideeën en suggesties.. Sorry als ik daarmee voor jou een verkeerde suggestie wek hoor...
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Limiet creditcard

Bericht door vinceG »

RKNS schreef:
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de amex service fenomenaal vind t.o.v. ongeveer alle 'service' die ik heb ontvangen in Nederland, zeker als ik het vergelijk met m'n ervaringen met ICS / ABN AMRO wat een verschil zeg. Andere ook deze ervaringen of heb ik tot nu toe geluk (met amex) en pech (ics/abn) gehad?
Nee ik heb sinds 2 jaar een amex en vind de service super! ICS vind ik ook niet slecht hoor, maar mijn ING mastercard heb ik opgezegd. Dat was belabberde service!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Limiet creditcard

Bericht door Pete.Z »

knaapje schreef:...............daarom neem ik en limiet van 10.000 ...................

Neem?? dat bepaalt de creditcardmaatschappij wel.
Ik schat dat je dan toch minimaal wel meer dan EUR 100.000 mag verdienen en geen verdere verplichtingen als hypotheek, roodstand e.d.

Was dat maar waar..... :mrgreen:
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Limiet creditcard

Bericht door trudy »

We hebben al vele jaren enige kaarten van ICS (Bijenkorf, AN/Amro) en betalen alles altijd direct en netjes. Toch deden ze uitgesproken moeilijk toen we voor onze trip in oktober jl. de limiet op een van de kaarten van 2500 naar 3500 wilden verhogen. Het totaal van beide kaarten zou dan boven de 5000 euro uitkomen en dan moest er een verklaring van onze hypotheekbank komen over onze kleine hypotheek met maandlasten van - lach niet - 90 euro! We hebben er over gebeld en gemaild maar er viel niet aan te tornen. Zonder zo'n verklaring geen hogere limiet dan bij elkaar 5000 euro! We hebben het maar laten zitten en ik heb vooraf geregeld dat halverwege de vakantie er 1000 euro op de kaart werd gestort. Misschien maakt het uit dat we gepensioneerd zijn maar dan nog is ons inkomen (gelukkig) zodanig dat we ons een reis naar Amerika kunnen permitteren. Ik was/ben er eigenlijk nog steeds boos en verontwaardigd over.
Gast

Re: Limiet creditcard

Bericht door Gast »

Belachelijke houding van ICS. Helaas valt er soms niet aan te tornen, als een creditcardorganisatie je afwijst of star wordt dan kan je als Brugmans praten maar dat heeft weinig zin. Een klacht indienen bij ICS levert meestal alleen meer ellende op. Ik heb ook een ICS Bijenkorf card van 2500 met borgstelling van ouders want als pas afgestudeerde heb ik het vereiste inkomen netto in arbeid niet, tevens een studenten ABN AMRO van ICS met limiet van 1000 euro. Als ik in de (nabije) toekomst meer inkomen heb wil ik wel kijken voor een andere cc, of de limiet van de ABN AMRO naar 2500 verhogen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Limiet creditcard

Bericht door Almere vak V »

Ik word altijd meer dan voortreffelijk geholpen door ICS/VISA. Heb het ding al meer dan 25 jaar. Betaal elke maand keurig hetgeen wat ik gespendeerd heb en tot voor een tijd terug werd mijn limiet elk jaar keurig opgeschroefd. Tot ruim boven de 10.000 euro. Daar heb ik een paar jaar geleden maar is over gebeld. Omdat ik dat en niet nodig heb en nog nooit mn rekening niet betaald heb. Dat ik wel snap dat ze het zo voor mij aantrekkelijk willen maken om rood te staan, lees geld te verdienen. maar dat ze dat de afgelopen tientallen jaren ook niet gelukt is en dat ze dat de komende tientallen jaren ook niet gaat lukken.

Kreeg keurig netjes excuus. Ging van een gouden naar een platinum kaart (kosteloos tot op de dag van vandaag...) en mn limiet is nooit meer verhoogd.

Dus hier geen klachten over ICS/Visa.
Gast

Re: Limiet creditcard

Bericht door Gast »

Jij valt nog onder de oude regeling van ICS waardoor ICS als grote bedrijf steeds de kredieten automatisch opschroefde waardoor mensen risico hadden op schulden. Als je even op internet zoekt en met name op fora waar mensen met schulden komen staat geen positief woord over ICS. Natuurlijk is het hebben van een schuld over het algemeen een schuld van de mens in kwestie zelf, maar sommige banken en andere fin. instellingen maken het wel heel makkelijk voor Jan met de Pet.
Gast

Re: Limiet creditcard

Bericht door Gast »

Overigens geeft ICS op dit moment 0,3% rente over positief saldo op je kaart (vanaf €500 saldo). Dat is toch al gauw meer dan de gemiddelde bank aan rente geeft...
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Limiet creditcard

Bericht door knaapje »

Ik weet niet hoe oud deze regeling dan is, maar ik heb al meer dan 20 jaar 2 kaarten via ICS en mij is nog nooit een verhoging aangeboden.
Hoeft van mij ook niet want zonder verdere verklaringen van wie dan ook heb ik een gezamenlijke limiet op de kaarten van ver over de EUR 5000 en dat is voldoende.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Limiet creditcard

Bericht door roelb »

Dat is onzin, een bestedingslimiet op een charge card is geen krediet. Dat moet je gewoon netjes elke maand betalen.

Je /kunt/ bij ICS ook een kredietfaciliteit openen, maar dat is echt iets anders dan je bestedingslimiet. Bij een kredietfaciliteit kan het saldo op je kaart in een krediet worden omgezet. Dat moet je apart aanvragen en wordt gewoon behandeld als een persoonlijke lening cq doorlopend krediet. Het staat ook geregistreerd bij het BKR. Overigens echt niet aan te bevelen, die rentepercentages zitten altijd zo rond het wettelijk maximum.

Maar met bestedingslimieten doet ICS echt niet zo moelijk hoor, als je maar gewoon een normaal inkomen hebt. Ik heb al sinds jaar en dag, net na de studententijd, een kaart bij ICS. Toen ik in die eerste periode opeens veel zakelijk moest reizen werd de limiet zonder probleem verhoogd naar 15k gulden. Die limiet werd met de omzetting naar de euro 7k en dat is altijd zo gebleven, totdat ik die kaart een jaar of 10 geleden omzette naar een Gold card. De nieuwe limiet is toen zonder verdere vragen op 8k gezet. Er is nooit iets automatisch verhoogd. Ik gebruik die kaart nauwelijks.

Bij Amex heb ik geen idee van de limiet, maar ik zit vaak tussen de 5k en 10k per maand aan uitgaven, en dat mag zonder problemen. Zolang ze het maar netjes elke maand kunnen incasseren. Als dat een keer mis gaat heb ik begrepen dat je wel direct een probleem hebt qua bestedingslimiet, en terecht.
Gast

Re: Limiet creditcard

Bericht door Gast »

Amex heeft geen limiet, kijk maar op hun website.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Limiet creditcard

Bericht door roelb »

Nee, zo werkt dat niet. Er is altijd een limiet, alleen is die niet vooraf vastgesteld en beweegt die mee met je bestedingspatroon.
Gast

Re: Limiet creditcard

Bericht door Gast »

Iets wat beweegt is geen limiet. Dat is net zoiets als een fair use policy bij internetgebruik. Een limiet is een grens, die hoor je vooraf te weten (dient kenbaar gemaakt te worden).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Limiet creditcard

Bericht door roelb »

Gelukkig denken Amex, maar ook ik en ik vermoed de meeste andere klanten daar heel anders over. Het systeem van Amex lijkt me juist uitstekend. Trust en pattern-based, waarbij ik denk dat zowel de verstrekker als de klant gebaat zijn. Als klant kun je gewoon "je ding" doen zonder dat je ergens last van hebt (de limiet groeit mee met je betaalgedrag) en als kaartverstrekker geef je klanten zonder betalingsproblemen de ruimte en het vertrouwen, maar bij excessieve uitgaven die sterk afwijken van het normale patroon gaat er een belletje af en onderneem je wel actie.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Limiet creditcard

Bericht door elninjoo »

Bij Rabo heb ik standaard 'n limiet van 2500 maar ik heb dat tijdens m'n reis opgeschroefd naar 4000. Visa had ik er als reserve bijgenomen. Eigenlijk geen idee wat daar de limiet van is, maar was meer in geval van calamiteiten en die heb ik niet nodig gehad.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Limiet creditcard

Bericht door roelb »

Als je inlogt op Mijn ICS staat daar je limiet.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Limiet creditcard

Bericht door SanFran »

Ik begrijp wel dat je één en ander moet aantonen als je de pensioenleeftijd hebt bereikt en je je limiet wil verhogen. Veel mensen dalen behoorlijk in inkomen op het moment dat ze met pensioen zijn. De AFM (Autoriteit financiele markten) zit er natuurlijk ook bovenop, en ics zal zich ook aan bepaalde regels moeten houden. Ze kunnen niet zomaar je limiet verhogen als je niet bepaalde zaken aantoont. Ze hebben dit jaar ook al een boete gekregen van de AFM voor onverantwoorde kredietverstrekking.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Limiet creditcard

Bericht door roelb »

Dat ging over _krediet_ verstrekking. 99% van de uitgegeven kaarten zijn charge cards zonder verdere kredietfaciliteit.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Limiet creditcard

Bericht door SanFran »

Ik weet het verschil tussen limiet en krediet, wat ik wilde zeggen was dat de AFM ze wel in de nek loopt te hijgen en ik me kan voorstellen dat ze niet zomaar een limiet verhogen zonder dat zij weten hoe de financiële situatie van de klant in elkaar steekt.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Limiet creditcard

Bericht door trudy »

Het gaat bij ons gewoon om de limiet. Overigens hebben we die voor een van de kaarten een paar jaar geleden probleemloos kunnen verhogen en is de gezamenlijke limiet nu al 6000 euro. Op de tweede kaart wilden we kort voor onze recente reis de limiet met 1000 euro verhogen voor het geval we ineens extra kosten zouden krijgen. Een ziekenhuisbezoek bijvoorbeeld of ineens naar huis moeten, omdat er met familie wat aan de hand zou zijn. Of in geval dat er met een kaart wat zou zijn we in ieder geval de andere zouden hebben. We hebben ICS afschriften gestuurd van onze belastingaangiften en een kopie van de maandelijkse afschrijvingen van het hypotheekbedragje. Het 'gezeur' gaat om het laatste. ICS wil ook nog een getekende verklaring van de hypotheekbank over de soort hypotheek en het nummer, waaronder die loopt. Dat konden wij kort voor onze vakantie allemaal niet meer regelen. We hebben dit inmiddels bij de hypotheekbank in gang gezet, omdat ik voor een volgende reis gewoon zeker wil weten dat we in geval van nood zaken met de creditcard kunnen betalen en niet eerst ergens geld moeten gaan pinnen, (wat bovendien altijd maar tot een paar honderd euro kan). Ik vermoed ook dat de boete van de AFM met de starre houding van ICS te maken heeft. Telefonisch werd ons verteld dat een en ander ook te maken heeft met het feit dat het gezamenlijke krediet meer dan 5000 euro is. Dat vergt extra regels. Wat mij stoort is dat de kopie van de belastingaangifte (waar toch duidelijk je inkomen, vermogen en hypotheeklasten in staan) samen met kopieën van de bankafschriften niet voldoende is. En dat een kredietbeoordelaar dan niet kan bedenken dat het met een meer dan modaal inkomen toch mogelijk moet zijn om hypotheeklasten van 90 euro per maand op te hoesten en daarnaast dan ook nog je creditcarduitgaven te betalen. Maar goed, het zal uiteindelijk allemaal wel voor elkaar komen en we hebben de afgelopen reis een extra limiet (gelukkig) ook niet nodig gehad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer