Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Smets-België
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2017, 00:57

Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door Smets-België »

Beste Forumleden,

Ik had hier graag de volgende vraag gesteld in verband met mobiel internet op de laptop.
Vooraleer ik deze topic aanmaakte heb ik de forumdiscussies gezocht naar een antwoord. Maar in de discussies die in de zoekresultaten verschenen zag ik enkel discussies omtrent mobiel internet op de mobiele telefoon. Daarom maak ik deze topic aan.

Over ruim een week vertrek ik voor een 8-tal dagen naar de Verenigde Staten van Amerika. Deze reis onderneem ik volledig alleen.
Ik ga na 1 dag Denver (CO) ginds een wagen huren en nadien 5 dagen verblijven in een hotel te Cheyenne (WY). Vanuit Cheyenne zal ik enkele ritten maken naar westelijk Wyoming en eventueel ook oostelijk en centraal Nebraska, om potentiële locaties te bezoeken. (N.B. Ik onderneem deze reis om op 21 augustus de totale zonsverduistering te bekijken).

Ik heb een telefoon die niet over internet beschikt (geen smartphone - enkel bellen en telefoneren). Hij is 'Quad Band' (alle 4 frequenties incl. VS) dus telefoneren zou geen probleem mogen zijn.

Om gebruik te maken van het internet doe ik dus beroep op één (misschien twee) laptop(s).
In principe is er geen probleem, want in airports, winkels, alle hotels waar ik verblijf is er wifi inbegrepen.

Het probleem stelt zich als ik onderweg ben in the middle of nowhere.
Ik zou graag op de hoogte gehouden worden van alle recente weersinformatie en cloud coverage satelliet beelden. Kwestie van op de laatste moment toch nog de juiste beslissingen te nemen mocht het weer (wolken) spelbreker zijn.

Met andere woorden: buiten de wifi in de steden of op hotel zou ik over mobiel internet willen beschikken voor wat betreft mijn laptops (geen telefoon dus).

Ik vermoed dat er in Amerika een soort van prepaid usb stick moet bestaan die de provider aanbiedt om overal internetverbinding te verkrijger.

Maar ik raak er niet echt wijs uit...

Daarom stel ik hier mijn vraag.

Zijn er hier toevallig mensen die in Amerika bij een Amerikaanse provider een usb stick voor de laptop kopen om met dat apparaat overal en altijd mobiel te zijn. Zo ja, wat zijn de ervaringen en welke maatschappijen kunt U mij aanbevelen?

Alle ervaringen zijn in ieder geval meer dan welkom.

Of is het misschien beter om in België bij een provider deze usb-modem te kopen in plaats van in Amerika?

Ik benadruk dat het dus enkel op een laptop gaat en niet over een mobiele telefoon (GSM, Smartphone, ...).

Elke reactie die op deze vraag volgt zou ik ten zeerste appreciëren.
Aldus bij voorbaat dank iedereen :P !

Met vriendelijke groeten,
S. Smets uit België.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door sanook »

Ik weet niet of er zoiets is met een USB-stick (er zal hoe dan ook wel een sim-kaart in moeten) maar anders zou je kunnen kijken naar een mifi. Dat is een apparaat waar je een sim-kaart in kan doen en die vervolgens een wi-fi hotspot creëert waar je met je laptop op in kunt loggen.
Op zich wat kort dag om dit vanuit hier nog allemaal te gaan regelen denk ik, maar je kunt misschien ter plaatse naar een AT&T winkel gaan om te kijken wat die voor mogelijkheden hebben voor je.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door Bushmaster »

het is makkelijker om even een Iphone 5C o.i.d. van Marktplaats te kopen en deze als hotspot in te stellen met een US Simkaart.
Zo hebben wij het afgelopen april ook gedaan in Utah, Nevada en Californië, kon de hele auto internetten, en de Iphone aan een usb poort van de auto zodat ie permanent wordt opgeladen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door Galapogos »

Smets-België schreef:Het probleem stelt zich als ik onderweg ben in the middle of nowhere.
Denk er aan dat er in de VS genoeg plekken zijn met überhaupt geen bereik. Zeker in 'the middle of nowhere', maar ook in veel (delen van) nationale parken.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door 6foot6 »

Smets-België schreef:Ik ga na 1 dag Denver (CO) ginds een wagen huren
Dat gaat duur worden, beter vooraf regelen.
Smets-België schreef: - enkel bellen en telefoneren
:)
Smets-België schreef:
Ik heb een telefoon die niet over internet beschikt (geen smartphone - enkel bellen en telefoneren). Hij is 'Quad Band' (alle 4 frequenties incl. VS) dus telefoneren zou geen probleem mogen zijn.
Mijn ervaring (met KPN in Orlando en Vegas ) is dat je sinds 1-1-2017 minstens over 3G moet beschikken om te roamen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door Galapogos »

Dat is inderdaad een goede. Heeft an zich niet zoveel met roaming te maken. In Amerika heb je feitelijk drie grote landelijke netwerken (AT&T, T-Mobile, Verizon). Met een 'quad band'-gsm-toestel (zonder 3G/4G) kun je er in principe twee gebruiken (AT&T en T-Mobile). Echter, AT&T heeft per 1 januari 2017 geen 2G-netwerk meer in Amerika. Dus blijft alleen T-Mobile over. Helaas heeft T-Mobile niet zo'n denderend bereik, zeker niet in de middle of nowhere.

Maw: misschien toch maar een smartphone (met 3G/4G-ondersteuning) aanschaffen plus een Amerikaans simkaartje? Kun je bellen, sms'en en internetten (ook op je laptop, afhankelijk van welk simkaartje je neemt). Zie dit topic voor meer info. Het AT&T-kaartje waar veel over geschreven is op de laatste pagina's lijkt me een goede keus.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door roelb »

Als je laptop geen ingebouwd WWAN kaartje heeft (met LTE, anders heb je er nog niet veel aan) dan zou ik niet gaan klooien met USB dongles. Vaak inferieur qua antenne en dus qua bereik.

Gebruik gewoon een telefoon met hotspot functionaliteit. Zie het eerder genoemde topic voor voldoende tips om voor 50 euro een prima toestel (met LTE) te kopen dat als hotspot dienst kan doen. Kun je er ook nog mee bellen en heb je direct een verbinding op alle devices die je bij je hebt. Plus dat je niet zo'n onhandig ding uit je laptop hebt steken en dat je in gebieden met slechte dekking de telefoon verticaal bij een raam oid kan neerzetten om de beste dekking te zoeken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door Almere vak V »

Galapogos schreef:
Smets-België schreef:Het probleem stelt zich als ik onderweg ben in the middle of nowhere.
Denk er aan dat er in de VS genoeg plekken zijn met überhaupt geen bereik. Zeker in 'the middle of nowhere', maar ook in veel (delen van) nationale parken.
Ben niet zo handig met hier kaartjes neerzetten. Maar google even mobiel netwerk Amerika en dan zie je feilloos de gebieden die gedekt zijn en niet. Ben bang dat vooral dat laatste je gaat tegenvallen. En dan maakt het niet uit of je een goedkope of peperdure oplossing hebt...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door roelb »

Ik heb in het telefonietopic de dekkingskaartjes van AT&T en T-Mobile een tijdje geleden in een post gezet.
Smets-België
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2017, 00:57

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door Smets-België »

Bedankt iedereen voor het reageren. Ik heb wat bijgeleerd ga de komende uren bekijken wat gangbaar en mogelijk is.

[quote="sanook”] … maar anders zou je kunnen kijken naar een mifi. Dat is een apparaat waar je een sim-kaart in kan doen en die vervolgens een wi-fi hotspot creëert waar je met je laptop op in kunt loggen… [/quote]

Galapogos schreef:
Smets-België schreef:Het probleem stelt zich als ik onderweg ben in the middle of nowhere.
Denk er aan dat er in de VS genoeg plekken zijn met überhaupt geen bereik. Zeker in 'the middle of nowhere', maar ook in veel (delen van) nationale parken.

@ sanook: Bedankt, dat is een optie die ik zeker in overweging ga nemen en de komende uren/dagen een beslissing zal over nemen. Ik zie dat er op dit forum in het topic over telefonie al redelijk wat info staat mbt mifi.

@ Galapagos: Inderdaad, als ik de coverage maps opzoek ziet het er in die regio’s niet denderend uit… In het slechtste geval zal ik van mobiel internet afzien en mij behelpen met de lokale wifi hotspots onderweg die vooraf in kaart zijn gebracht.

6foot6 schreef:Dat gaat duur worden, beter vooraf regelen.
Dit had ik misschien niet zo goed geformuleerd. Ik ga niet in Denver een contract afsluiten. De wagen werd al vanuit België geregeld, met de nodige aanvullende verzekeringen etc. De prijs is dus reeds betaald.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door lyan »

Wij hebben dit jaar een Mobile Hotspot met 2 Gb data van Verizon aangeschaft bij de Best Buy, kostte 50 dollar. Als service hebben ze hem ook nog netjes voor ons geactiveerd en de data bleef 2 maanden geldig. De volgende keer hoeven we alleen maar data te kopen en dan gaan ze de Hotspot voor ons reactiveren. Over het algemeen hadden we vrij goede dekking, helaas niet overal maar dat heb je ook niet met je telefoon. Verizon moet wel de beste dekking hebben werd ons verteld, maar er blijven plekken zonder dekking, maar dan heeft geen enkele aanbieder dekking. (Of je moet al iets kopen wat via een sateliet gaat, maar dat wordt dan wel erg kostbaar).
Smets-België
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2017, 00:57

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door Smets-België »

lyan schreef:Wij hebben dit jaar een Mobile Hotspot met 2 Gb data van Verizon aangeschaft bij de Best Buy, kostte 50 dollar. Als service hebben ze hem ook nog netjes voor ons geactiveerd en de data bleef 2 maanden geldig. De volgende keer hoeven we alleen maar data te kopen en dan gaan ze de Hotspot voor ons reactiveren. Over het algemeen hadden we vrij goede dekking, helaas niet overal maar dat heb je ook niet met je telefoon. Verizon moet wel de beste dekking hebben werd ons verteld, maar er blijven plekken zonder dekking, maar dan heeft geen enkele aanbieder dekking. (Of je moet al iets kopen wat via een sateliet gaat, maar dat wordt dan wel erg kostbaar).
Verizon blijkt ook de beste coverage te hebben in Wyoming / Nebraska en ik ben aan het overwegen zo'n mobiele hotspot in de VS aan te schaffen.
Deze heb ik al een paar keer bekeken: http://www.bestbuy.com/site/verizon-ell ... Id=5635700
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Mobiel Internet op LAPTOP onderweg in Wyoming / Nebraska.

Bericht door lyan »

Ja, dezelfde hebben wij ook, alleen was hij toen in de aanbieding, dus voor 50 dollar hadden we er ook nog 2Gb bij. De volgende keer gaat hij weer mee, ik was heel tevreden over de ontvangst en de snelheid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer