Waarschuwing: creditcardfraude en gebrek aan hulp van de maatschappij.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3099
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Waarschuwing: creditcardfraude en gebrek aan hulp van de maatschappij.

Berichtdoor tosca » 11 jan 2018, 07:07

Terpies schreef:
Ze zitten er dus wel bovenop tegenwoordig...


Ik heb dat ook een keer andersom gehad! Was bezig met bestellen bij Groupon USA en die hadden een reservering van een heel laag bedrag op mijn kaart gedaan. Toen werd ik direct gebeld om te vragen of ik iets aan het bestelen was of dat er sprake was van fraude. :thumbup:

knaapje
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waarschuwing: creditcardfraude en gebrek aan hulp van de maatschappij.

Berichtdoor knaapje » 11 jan 2018, 11:30

............bestelen........

Dat is iets anders als bestellen..........

Gebruikersavatar
Frasi
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waarschuwing: creditcardfraude en gebrek aan hulp van de maatschappij.

Berichtdoor Frasi » 11 jan 2018, 13:00

jarjarbinks schreef:een nadeel was wel het versturen was vanuit NL en duurde meerdere dagen voordat deze aankwam.


Met Amex nog nooit fraude gehad (met Visa al 2 keer), maar mijn nieuwe Amex kaarten komen altijd vanuit Ft Lauderdale. Typisch dat een vervangende kaart dan ineens vanuit Nederland verstuurd wordt.
Afbeelding

Zuid-Westen (2007, 2010); California (2012); Florida (2008, 2013, 2015); GC/LV (2012); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills/LV (2014); LA/LV (2015); New York/Washington DC (2016); LA (2016); LV/LA/SD (2018), Orlando/Deep South (2017). New York (maart 2018)

jarjarbinks
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 apr 2007, 10:33
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Waarschuwing: creditcardfraude en gebrek aan hulp van de maatschappij.

Berichtdoor jarjarbinks » 11 jan 2018, 21:57

Volgens mij komt mijn AMEX kaart uit Belgie of Frankrijk. Kan me herinneren dat de kaarten die ik in NL krijg niet uit NL komen. Maar goed dat maakt mij niet uit.

Tja en overgaan naar andere kleur kaart (dus ook duurder) moet ik de kaart nog meer kunnen gebruiken. Kosten lopen dan aardig op.Je krijgt ook meer terug maar alleen daarom binnen 24h een kaart te krijgen is mij het niet waard. Te meer omdat mijn partner ook een kaart heeft. Dus bij fraude bij 1 kaart is de ander nog altijd bruikbaar. Uiteindelijk ook nog onze bankpassen dus dat alles niet werkt zal niet snel voorkomen.

Trouwens lees net het volgende bij AMEX

Kaart verloren of gestolen? Wij streven ernaar u binnen 24 uur een vervangende kaart te bieden of een andere passende (nood)oplossing. Waar ter wereld u zich ook bevindt.

Ze steven ernaar om binnen 24h de kaart te vervangen maar garanderen dit niet.
Exact dezelfde tekst ook bij de Green Card die ik heb. Maar lukt dus niet in USA
Afbeelding

2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011
Texas, Florida en Disney Cruise
http://florida2010.familyatholiday.eu

Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerikakenner
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Waarschuwing: creditcardfraude en gebrek aan hulp van de maatschappij.

Berichtdoor Almere vak V » 12 jan 2018, 11:42

Ik betaal in principe altijd alles met mn CC. Winkelcentra, ketens enz. Zodra we echter ergens achteraf belanden wat betreft hotel, benzinestation of eetgelegenheid probeer ik zoveel mogelijk cash te betalen.

Heb geen bewijs, want het is me nog nooit gebeurd. Maar heb altijd het idee dat de kans daar groter is dat het gebeurd. Kreeg toevallig gisteren een nieuwe VISAcard binnen omdat mijn gegevens ergens gebruikt waren. Heb echter niks zien gebeuren op mijn rekening.

vinceG
Amerikakenner
Berichten: 966
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Waarschuwing: creditcardfraude en gebrek aan hulp van de maatschappij.

Berichtdoor vinceG » 12 jan 2018, 14:39

:offtopic: Ben ik de enige die een heeeeeeeeeel positief verhaal van een newbie TS die vervolgens niet meer reageert een beetje als reclame voor ICS vind klinken?? :roll:

Ik heb prima ervaringen met ICS en AMEX. Een combi van beide kaarten werkt perfect.
Oude reisverslagen (usa 2010 t/m 2015):http://www.basvince.com
2016: Australie
2017: USA San Diego - Phoenix http://usa2017.basvince.nl
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina

roelb
Amerika-expert
Berichten: 4347
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waarschuwing: creditcardfraude en gebrek aan hulp van de maatschappij.

Berichtdoor roelb » 12 jan 2018, 15:04

Mwa, ik denk het niet. Iemand die dit voor het eerst meemaakt gaat na thuiskomst natuurlijk zoeken of dit vaker voorkomt. En als daar dan dit topic naar voren komt met een hele negatieve ervaring dan kan ik me best voorstellen dat hij of zij dan ook de positieve ervaring wil delen als extra data point.

Purk87
Amerikafan
Berichten: 311
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waarschuwing: creditcardfraude en gebrek aan hulp van de maatschappij.

Berichtdoor Purk87 » 13 jan 2018, 00:15

Mijn pas is recent ook geblokkeerd ivm vreemde transacties vanuit Amerika. Ik vind dat ICS heel alert en snel reageerde :) Er was $48,- afgeschreven en is allemaal netjes opgelost. Had het zelf nog niet in de gaten gehad tot dat ze belde.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Blog: http://tobirachel.wordpress.com

vinceG
Amerikakenner
Berichten: 966
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Waarschuwing: creditcardfraude en gebrek aan hulp van de maatschappij.

Berichtdoor vinceG » 14 jan 2018, 09:09

roelb schreef:Mwa, ik denk het niet. Iemand die dit voor het eerst meemaakt gaat na thuiskomst natuurlijk zoeken of dit vaker voorkomt. En als daar dan dit topic naar voren komt met een hele negatieve ervaring dan kan ik me best voorstellen dat hij of zij dan ook de positieve ervaring wil delen als extra data point.

Nou ik denk dat een goede marketingmanager dit soort dingen ook wel kan bedenken. Post het een keer of 40 op diverse fora en je hebt goedkope reclame!
Als je voor het eerst post op een forum vind je het ook leuk om terug te komen en te kijken of er op gereageerd is en dan reageer je ook terug.
Vind het verdacht :lol:
Oude reisverslagen (usa 2010 t/m 2015):http://www.basvince.com
2016: Australie
2017: USA San Diego - Phoenix http://usa2017.basvince.nl
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht