voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Bericht door Marcopstal »

Op bijna 100 trips met groepen van gemiddeld 12 personen (die dan allen individueel door de immigratie moeten) hebben we welgeteld 1 keer gehad dat er iemand naar de "secundary" moest.

Hij heeft daar dan een tijdje moeten wachten, iemand is bij hem gekomen, gevraagd wat hij zat te doen, naar zijn papieren gekeken en hij mocht doorgaan.

Op alle verhalen die hier dagelijks passeren zijn er amper mensen die naar "secundary" gestuurd worden.

"Hoogst uitzonderlijk" lijkt mij dan ook de juiste term. (misschien zelfs nog wat te zwak uitgedrukt)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
myrthevdheijkant
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2017, 11:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Bericht door myrthevdheijkant »

Ik als 16-jarige snap niet precies wat er nou allemaal besproken werd hierboven.
Maar ik begrijp dat het niet slim is om de creditcard van mijn moeder mee te nemen, ook niet als ik een kopie van haar paspoort meeneem?
Bovendien neem ik hem alleen mee voor achter de hand. Ik heb mijn Rabo jongeren wereldpas ingesteld op betalen in Noord-Amerika, dus dat moet goed komen. Ik hoef geen grote bedragen te betalen, maar ik zou wel entreekaartjes etc. zelf moeten betalen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Bericht door Marcopstal »

Een creditcard is persoonlijk, die mag niet door iemand anders gebruikt worden. Men kan dit interpreteren als fraude en je kan daar problemen mee krijgen.

Een kopij van een paspoort van je moeder gaat je daar echt niet bij helpen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Bericht door mtl »

Precies, laat die creditcard thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Bericht door roelb »

Nou dat is ook weer overdreven hoor. Maar houd er rekening mee dat je de kaart misschien niet in alle gevallen kunt gebruiken. In een winkel kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden, en als die niet overeen komt met de naam op de kaart dan zal de betaling over het algemeen geweigerd worden. Nog geen drama, zeker niet als je een alternatief hebt. Je bankpas zal vaak werken, maar lang niet altijd. Niet alle winkels accepteren betalingen met europese bankpasjes.

Geldautomaten (ATM's) accepteren je bankpas altijd, maar let wel op dat je altijd kiest voor opnemen in dollars waarbij de omzetting naar euro's door je eigen bank gebeurt. Als de geldautomaat je een bedrag in euro's laat zien als voorstel dan heb je de verkeerde optie gekozen (dat is altijd een veel duurdere wisselkoers).

Let ook op dat geldautomaten bijna altijd een toeslag rekenen voor het opnemen van geld met een buitenlandse pas. En niet alleen de geldautomaat rekent meestal 2 of 3 dollar aan kosten, maar ook je eigen bank rekent nog 2 euro of 2.25 per opname. Dus als je geld opneemt kun je beter in een keer meer pinnen. Of je nu 50, 100 of 200 dollar opneemt, de kosten blijven hetzelfde. Bij betaalautomaten in winkels zijn er geen extra vaste kosten, dus daar is het niet erg om kleine bedragen af te rekenen.

Neem die kaart van je moeder gewoon mee, voor noodgevallen. Of als je iets online moet afrekenen (kaartjes voor iets oid). Maar ga er geen kleding mee kopen, dan wordt je geheid een keer gevraagd om legitimatie.

fijne vakantie!
Gast

Re: voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Bericht door Gast »

myrthevdheijkant schreef:Ik heb een geldig paspoort, een ESTA en een papier met toestemming van mijn ouders.
Zijn er verder nog dingen die ik moet regelen/weten/invullen?

Heeft je vriendin ook de juiste papieren? :o
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Bericht door Old Faithful »

Je gewone uitgaven zouden met je bankpas moeten kunnen. Let bij cash opnemen wel op eventuele kosten, zoals anderen ook al adviseerden.
Je schrijft dat je logeert bij vrienden van je ouders. Misschien kunnen je ouders met hen iets regelen voor eventuele noodgevallen, zoals een doktersbezoek o.i.d.

Ik wens jullie een heel fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer