Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
myrthevdheijkant
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Bericht door myrthevdheijkant »

Ik vertrek over 3 dagen samen met een vriendin (beide 16 jaar) voor 4 weken naar Amerika.
Ik heb een geldig paspoort, een ESTA en een papier met toestemming van mijn ouders.
Zijn er verder nog dingen die ik moet regelen/weten/invullen?
Alvast bedankt :)
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: voorbereidingen reis Amerika minderjarig

Bericht door SanFran »

Creditcard geregeld? Bankpas op werelddekking?
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Overnachtingen?
myrthevdheijkant
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door myrthevdheijkant »

Ik neem de creditcard van mijn moeder mee. Daarnaast heb ik ook een jongeren rabo wereldpas.
Wij slapen bij vrienden van mijn ouders, dus dat is allemaal geregeld.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Heb je de wereldpas ook ingesteld dat hij actief is in Amerika? Dat is namelijk niet standaard zo. Je kunt dit via de rabo app op je telefoon makkelijk aanzetten.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Hou er wel rekening mee dat je de credit card van je moeder niet kan gebruiken als ze om ID vragen. Gebeurt maar zelden, maar sommige winkels zijn er streng in.

Werkt je mobiel in Amerika? Ik neem aan dat die vrienden jullie van het vliegveld komen halen? Zorg dat je hun contactinfo ook op Whatsapp hebt zodat je ze kan contacten als er vertraging is en je mobiel misschien niet werkt. Meeste vliegvelden hebben wifi.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

myrthevdheijkant schreef:Ik neem de creditcard van mijn moeder mee.
Ehm, dan is het maar goed dat je niet in hotels oid verblijft. Die zullen nooit toestaan dat je een credit card gebruikt van een ander.

Het werkt wellicht wel voor kleine uitgaven. Maar pas er mee op, er wordt regelmatig om legitimatie gevraagd om credit card fraude tegen te gaan. Het was verstandiger geweest als je ouders gewoon een extra kaart hadden aangevraagad, die dan op jouw naam staat maar waarvoor zij verantwoordelijk zijn. Bij de meeste reguliere kaarten van Visa en Amex is dat gewoon zonder extra kosten mogelijk. Maar in drie dagen ga je dat niet meer halen, dat kost minimaal een week.

Aan de andere kant, als je bij vrienden verblijft dan heb je verder nergens kosten denk ik, dus dan zal het allemaal wel loslopen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

myrthevdheijkant schreef:Ik neem de creditcard van mijn moeder mee.
Dat zou ik niet doen, dat is vragen om problemen. Er staat niet voor niets een naam op de creditcard. Het gebruik ervan is strikt persoonlijk. behoudens wanneer je een code kan ingeven moet je een handtekening geven op het recu en dat kan je niet. Een andere handtekening of die van je moeder namaken is fraude.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je loopt de kans dat de creditcard ingetrokken wordt en dat dit gevolgen kan hebben, ook voor je moeder.
Gast

Bericht door Gast »

Creditcard mag nooit onder 18. Alle forumleden houd daar even rekening in m.b.t. advies! Alle NL creditcardmaatschappijen sluiten die voor minderjarigen geheel uit. In Amerika ligt het mogelijk anders, voor wat betreft Amerikaanse minderjarigen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je kunt bij ICS een extra kaart aanvragen voor wie dan ook, de kaart wordt zonder verdere vragen aangemaakt met de naam die je zelf opgeeft, of dat nu een bestaand persoon is of je alter ego. Ik zie dat ICS tegenwoordig ook om een geboortedatum vraagt (voorheen niet, wellicht tegenwoordig wettelijke eis), maar daar vind geen enkele controle op plaats. Nog steeds mogelijk dus om minderjarige kinderen op die manier een kaart op hun eigen naam te geven. Waarom ook niet? Jij blijft degene die verantwoordelijk is voor de uitgaven.

Overigens wordt de soep niet zo heet gegeten zoals @mtl laat doorschemeren. Kijk, zelfs als een kaart geblokkeerd zou worden omdat een winkelier fraude vermoed en dat doorgeeft aan de kaartverstrekker is een telefoontje van de kaarthouder (de ouders in dit geval) voldoende om die blokkade weer op te heffen.

Het is alleen belangrijk om je te realiseren dat een betaling met zo'n kaart dus geweigerd _kan_ worden. Als de acceptant (winkelier, hotel, etc) het niet vertrouwt en om legitimatie vraagt en die komt niet overeen met de naam op de kaart dan kunnen ze de transactie weigeren. Niet zo erg als dat in een winkel is en je het alsnog contant kunt afrekenen (of het produkt dat je wilde kopen laat liggen), maar wel bijzonder onhandig als je daardoor niet mag overnachten in een hotel. Maar dat laatste is hier niet van toepassing, dus maak je geen zorgen en fijna vakantie!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vraag me af waarom topicstarter eigenlijk een creditcard nodig heeft. Ze slaapt bij vrienden en ik neem aan dat ze geen auto huurt. Dan heb je aan een pinpas om geld op te nemen toch voldoende?
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Auto met 16? niet voor ons als Nederlanders lol. Waarchijnlijk gewoon om achter de hand te hebben voor onvoorzien. Altijd verstandig.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Twee 16 jarige meiden, ik snap het wel: shoppen! :-)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Bank of CC maatschappij die de kaart heeft uitgegeven aan moeder zal ook niet akkoord zijn. Verder denk ik enige voorbereiding op lastige vragen bij binnenkomst van de VS. Hoeft niet zo te zijn, maar zit er dik in.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Bericht door Gast »

roelb schreef:Je kunt bij ICS een extra kaart aanvragen voor wie dan ook, de kaart wordt zonder verdere vragen aangemaakt met de naam die je zelf opgeeft, of dat nu een bestaand persoon is of je alter ego. Ik zie dat ICS tegenwoordig ook om een geboortedatum vraagt (voorheen niet, wellicht tegenwoordig wettelijke eis), maar daar vind geen enkele controle op plaats. Nog steeds mogelijk dus om minderjarige kinderen op die manier een kaart op hun eigen naam te geven. Waarom ook niet? Jij blijft degene die verantwoordelijk is voor de uitgaven.

Overigens wordt de soep niet zo heet gegeten zoals @mtl laat doorschemeren. Kijk, zelfs als een kaart geblokkeerd zou worden omdat een winkelier fraude vermoed en dat doorgeeft aan de kaartverstrekker is een telefoontje van de kaarthouder (de ouders in dit geval) voldoende om die blokkade weer op te heffen.

Het is alleen belangrijk om je te realiseren dat een betaling met zo'n kaart dus geweigerd _kan_ worden. Als de acceptant (winkelier, hotel, etc) het niet vertrouwt en om legitimatie vraagt en die komt niet overeen met de naam op de kaart dan kunnen ze de transactie weigeren. Niet zo erg als dat in een winkel is en je het alsnog contant kunt afrekenen (of het produkt dat je wilde kopen laat liggen), maar wel bijzonder onhandig als je daardoor niet mag overnachten in een hotel. Maar dat laatste is hier niet van toepassing, dus maak je geen zorgen en fijna vakantie!
https://www.creditcardvergelijking.nl/v ... reditcard/
Leeftijdscriteria voor creditcards

Voor jongeren onder de 18 jaar is er alleen de 3V Cash-creditcard. Bent u ouder dan 65 jaar, dan kunt u gewoon online een creditcard aanvragen bij International Card Services (uitgever van Visa en Mastercard). Geniet u al pensioen, kies bij het invulvakje 'inkomsten' dan voor uw pensioeninkomen.

International Card Services (ICS) hanteert geen maximumleeftijd voor het hebben van een creditcard. Bij sommige andere creditcardaanbieders geldt er wel een maximale leeftijd. Uw creditcard vervalt dan zodra u deze leeftijdsgrens bereikt.
Gast

Bericht door Gast »

Ik vind dat Roel er dus te losjes mee omgaat, en over het valselijk opgeven van een geboortedatum bij ICS, nooit doen! Daar komen ze achter en dan kan je als je straks wel 18 bent en aan de overige inkomenseisen voldoet of je ouders borg willen stellen misschien wel geen kaart krijgen. En over dat de soep allemaal niet zo heet wordt gegeten, werd de soep ook niet zo heet gegeten toen ik zelf als (toen nog net) 23-jarige even bij secondary 100 vragen in een kamer moest beantwoorden? Dat ligt overigens wel aan mijn eigen persoonlijke achtergrond, en wellicht ook dat ik privacydeskundige ben en voor diverse organisaties in het privacyrecht heb gewerkt en mijn scriptie er ook over gaat. Maar de TS zal ws. niet naar secondary gaan maar de TS moet wel weten dat het bestaat en wat te doen als zij daar terecht komt. Dan kun je wel losjes blijven praten en zus zo maar dan bereid je een 16-jarige niet goed voor op een voor haar verre reis.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Wat een ophef zeg. Je hebt wellicht niet door dat ik het heb over een extra kaart binnen een bestaand kaartaccount. Daar worden geen eisen aan gesteld, sterker nog, die kun je aanvragen op naam van Pietje Puk als je dat wilt. Vrij normaal en gebruikelijk, dat je als ouders je kinderen een extra kaart geeft op hun naam. Je moet alleen goede afspraken maken over wat ze er mee doen natuurlijk :-).
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

stormbreaker schreef:En over dat de soep allemaal niet zo heet wordt gegeten, werd de soep ook niet zo heet gegeten toen ik zelf als (toen nog net) 23-jarige even bij secondary 100 vragen in een kamer moest beantwoorden? Dat ligt overigens wel aan mijn eigen persoonlijke achtergrond, en wellicht ook dat ik privacydeskundige ben en voor diverse organisaties in het privacyrecht heb gewerkt en mijn scriptie er ook over gaat. Maar de TS zal ws. niet naar secondary gaan maar de TS moet wel weten dat het bestaat en wat te doen als zij daar terecht komt. Dan kun je wel losjes blijven praten en zus zo maar dan bereid je een 16-jarige niet goed voor op een voor haar verre reis.
Het gaat hier om een creditcard, niet over immigratie. Je persoonlijke ervaringen met immigratie zijn overigens ook hoogst uitzonderlijk.

Voor de rest denk ik dat iedereen hier al heeft gezegd "niet doen" tegen TS. Ook "roelb".
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Bericht door Gast »

Hoogst uitzonderlijk? Ik ken mensen die dat ook is overkomen, ook een Rotterdamse studente van Twentse komaf die 30 minuten is vastgehouden in o.a. Canada. En zij zei tegen mij dat ik mij niet zo moest aanstellen, dat secondary normaal is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer