Ik heb een geldig paspoort, een ESTA en een papier met toestemming van mijn ouders.
Zijn er verder nog dingen die ik moet regelen/weten/invullen?
Alvast bedankt

Ehm, dan is het maar goed dat je niet in hotels oid verblijft. Die zullen nooit toestaan dat je een credit card gebruikt van een ander.myrthevdheijkant schreef:Ik neem de creditcard van mijn moeder mee.
Dat zou ik niet doen, dat is vragen om problemen. Er staat niet voor niets een naam op de creditcard. Het gebruik ervan is strikt persoonlijk. behoudens wanneer je een code kan ingeven moet je een handtekening geven op het recu en dat kan je niet. Een andere handtekening of die van je moeder namaken is fraude.myrthevdheijkant schreef:Ik neem de creditcard van mijn moeder mee.
https://www.creditcardvergelijking.nl/v ... reditcard/roelb schreef:Je kunt bij ICS een extra kaart aanvragen voor wie dan ook, de kaart wordt zonder verdere vragen aangemaakt met de naam die je zelf opgeeft, of dat nu een bestaand persoon is of je alter ego. Ik zie dat ICS tegenwoordig ook om een geboortedatum vraagt (voorheen niet, wellicht tegenwoordig wettelijke eis), maar daar vind geen enkele controle op plaats. Nog steeds mogelijk dus om minderjarige kinderen op die manier een kaart op hun eigen naam te geven. Waarom ook niet? Jij blijft degene die verantwoordelijk is voor de uitgaven.
Overigens wordt de soep niet zo heet gegeten zoals @mtl laat doorschemeren. Kijk, zelfs als een kaart geblokkeerd zou worden omdat een winkelier fraude vermoed en dat doorgeeft aan de kaartverstrekker is een telefoontje van de kaarthouder (de ouders in dit geval) voldoende om die blokkade weer op te heffen.
Het is alleen belangrijk om je te realiseren dat een betaling met zo'n kaart dus geweigerd _kan_ worden. Als de acceptant (winkelier, hotel, etc) het niet vertrouwt en om legitimatie vraagt en die komt niet overeen met de naam op de kaart dan kunnen ze de transactie weigeren. Niet zo erg als dat in een winkel is en je het alsnog contant kunt afrekenen (of het produkt dat je wilde kopen laat liggen), maar wel bijzonder onhandig als je daardoor niet mag overnachten in een hotel. Maar dat laatste is hier niet van toepassing, dus maak je geen zorgen en fijna vakantie!
Leeftijdscriteria voor creditcards
Voor jongeren onder de 18 jaar is er alleen de 3V Cash-creditcard. Bent u ouder dan 65 jaar, dan kunt u gewoon online een creditcard aanvragen bij International Card Services (uitgever van Visa en Mastercard). Geniet u al pensioen, kies bij het invulvakje 'inkomsten' dan voor uw pensioeninkomen.
International Card Services (ICS) hanteert geen maximumleeftijd voor het hebben van een creditcard. Bij sommige andere creditcardaanbieders geldt er wel een maximale leeftijd. Uw creditcard vervalt dan zodra u deze leeftijdsgrens bereikt.
Het gaat hier om een creditcard, niet over immigratie. Je persoonlijke ervaringen met immigratie zijn overigens ook hoogst uitzonderlijk.stormbreaker schreef:En over dat de soep allemaal niet zo heet wordt gegeten, werd de soep ook niet zo heet gegeten toen ik zelf als (toen nog net) 23-jarige even bij secondary 100 vragen in een kamer moest beantwoorden? Dat ligt overigens wel aan mijn eigen persoonlijke achtergrond, en wellicht ook dat ik privacydeskundige ben en voor diverse organisaties in het privacyrecht heb gewerkt en mijn scriptie er ook over gaat. Maar de TS zal ws. niet naar secondary gaan maar de TS moet wel weten dat het bestaat en wat te doen als zij daar terecht komt. Dan kun je wel losjes blijven praten en zus zo maar dan bereid je een 16-jarige niet goed voor op een voor haar verre reis.