Geen beschadigde electronica naar de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Gast »

Let op als je binnenkort met een laptop, tablet of camera reist: http://nos.nl/artikel/2185473-beschadig ... ar-vs.html
Gast

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Gast »

Wat een dikke bullshit he? Of is er iemand op dit forum nog voorstel van een dergelijke onzin-regel?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Marcopstal »

Men heeft schrik dat er met elektronica geknoeid wordt om zo een bom aan boord te brengen. Liever een regel zoals deze dan een totaal verbod op laptops e.d. wat nog niet zo lang gelden bijna werd ingevoerd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Gast »

Ze slaan overal in door, toen ik bij de tweede controle bij het Statue of Liberty een zakdoek liet vallen voordat ik door het poortje ging begonnen ze ook tegen mij te snauwen, toen stonden de koppies daar helemaal op scherp. Is toch niet te geloven?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Marcopstal »

Al eens de gevolgen van een aanslag gezien? Ik anders wel. In de huidige maatschappij is het niet meer dan normaal dat men waakzaam en nerveus is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Bushmaster »

ga je aanslagen voorkomen door laptops te weigen waar een schroefje uit is?
volgens mij hebben de regelmakers zelf een schroefje los.

Ze kunnen die verdachte laptops toch gewoon extra scannen dan? of duwen we die dingen altijd voor jan-met-de-korte-achternaam door de scanner, en kunnen ze geen fuck zien op die schermpjes?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Marcopstal »

Je zou verwachten dat men dat inderdaad zou moeten kunnen zien. Geen idee waar men echt schrik van heeft. Het zou natuurlijk niet voor het eerst zijn dat men met losse componenten een bom samenstelt. In de elektronica zit alvast een batterij en misschien is er eenvoudig een ontstekingsmechanisme in weg te stoppen. Het rommelt al maanden rond die elektronica dus moet er wel ergens iets aan de hand zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Bushmaster »

[doom scenario:on]
dus als ik het even samenvat:
als er één terrorist is die het voor elkaar krijgt een laptop uit elkaar te schroeven,
en vervolgens weer als nieuw in elkaar te zetten, zijn we allemaal screwed?
[doom scenario:off]

Onderstaande bericht is veelzeggend over de kwaliteit van de security checks op airports lijkt me:
http://www.theblaze.com/news/2017/07/06 ... eck-tests/
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Marcopstal »

We kunnen het zoveel op flessen trekken als we willen. De angst zit erin en de gevolgen komen er bij. Ik ben er ook niet gelukkig mee, maar als het dit maar is ten opzichte van een totale ban van elektronica dan kan ik er nog mee leven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Inges »

Hmmm dat is jammer. Ik neem mijn oude (2009) MacBook altijd mee naar de USA. Maar hij is aan de achterkant weer in elkaar gelijmd (na een onfortuinlijke val). Het is niet heel duidelijk te zien maar als je goed kijkt zie je het wel. Je mag dan dus niet boarden. Of ik moet mijn macbook achter laten? Vast niet met de mogelijkheid om hem weer op te halen bij terugkomst. Ik zou er zo mee op reis zijn gegaan afgelopen week.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb dit liever dan helemaal geen laptop mee mogen nemen maar ik moet er wel even over nadenken of ik nu mijn oude beestje meeneem. Je kunt het helaas niet van te voren laten beoordelen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Roelarex
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jul 2017, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Roelarex »

Het frustrerende is vooral dat deze regels van tevoren niet worden aangekondigd (zoals te lezen in het nieuwsbericht). Het zou zoveel gezeik en irritatie bij de security schelen als iedereen van tevoren weet wat wel en niet mag.

Ik heb geen enkel probleem met zeer strenge controles, ook niet met (in mijn ogen) flauwekulregels, maar zorg er op z'n minst voor dat de regels bekend zijn zodat ik me er netjes aan kan houden. Je zal er toch staan met je laptop vol belangrijke bestanden...
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Bushmaster »

Ik heb geen enkel probleem met zeer strenge controles, ook niet met (in mijn ogen) flauwekulregels, maar zorg er op z'n minst voor dat de regels bekend zijn zodat ik me er netjes aan kan houden.
Ja en dan ook het liefst op alle vliegvelden hetzelfde:
- schoenen wel/niet uit
- laptop in de tas/uit de tas
- macbook in de sleeve/uit de sleeve
- riem wel/niet af
- rugzak wel in de plastick bak/los op de lopende band
......
Gast

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Gast »

@Inges: het gaat hier als ik het goed begrijp om handbagage, de laptop kun je denk ik nog wel meenemen in je koffer in het ruim.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Inges »

eoms schreef:@Inges: het gaat hier als ik het goed begrijp om handbagage, de laptop kun je denk ik nog wel meenemen in je koffer in het ruim.
En hoe ga ik die dan in mijn ruimbagage koffer krijgen als ik bij de controle sta? Dan is je koffer al lang en breed onderweg naar de opslagplaats onder schiphol. Zo wie zo heb ik liever mijn macbook niet in mijn koffer. Hij mag dan oud zijn, ik heb liever niet dat hij kapot gegooid wordt door bagage gooiers. Dan gooi ik hem toch liever zelf kapot ;-) Of dat hij uit mijn koffer verdwijnt onderweg naar SF. Bovendien zijn oude lithium batterijen niet echt veilig in het bagage ruim.

Nogmaals ik vind het geen probleem maar als ik afgelopen week bij de controle zou hebben gestaan had ik hem waarschijnlijk gewoon bij me gehad in mijn handbagage en er niet mee mogen boarden.... en dan...... dat is ook wat Roelarex zegt. Prima dat het niet meer mag (hoewel ik het wat onzin vind maar goed) maar maak het dan kenbaar. Ik laat mijn macbook nu thuis. Of neem in iedere geval een andere mee waar geen lijmsporen op zitten. ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Gast »

En hoe ga ik die dan in mijn ruimbagage koffer krijgen als ik bij de controle sta?
Gewoon thuis inpakken tussen genoeg kleren. :wink:
Gebruikersavatar
Roelarex
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jul 2017, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Roelarex »

Eoms, volgens mij mis je ons punt. Als je van tevoren weet dat iets niet mee mag in je handbagage, kun je zelf beslissen of je het in je ruimbagage stopt, of helemaal niet meeneemt. Geen probleem.

Het wordt anders wanneer je pas bij de gate te horen krijgt dat je laptop opeens niet mee mag, terwijl je dat onmogelijk van tevoren had kunnen weten. Gelukkig weten wij nu via dit nieuwsberichtje dat het blijkbaar niet meer mag, maar daar hebben de mensen die hiervoor al zijn tegengehouden bij de gate niks meer aan. Die mochten kiezen, óf hun laptop achterlaten, óf Amerika niet in.

Ik probeer er echt alles aan te doen om straks aan alle gekke handbagageregeltjes te voldoen, maar hoe kan iemand nou rekening houden met regels die niet bekend gemaakt zijn?
Gast

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Gast »

Ah, ik snap het nu :)
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door miccie »

Zoals ik in een eerder topic al heb aangegeven maakt het niet uit waar zich een eventuele bom zich bevindt, in de cabine of in het ruim. Met een smartphone kan je ook dingen aansturen.

Een al dan niet missend schroefje geeft nog niet aan dat dat er iets fouts in bv een laptop zit. In mijn laptop heb ik een grotere harde schijf gezet, en de schroefjes zitten er gewoon weer in. Daarom is er nog niks mis mee, ook niet als ik de schroefjes er niet in had gedraaid.

De huidige overheid in Amerika draait door is mijn mening.

Het zou inderdaad makkelijk zijn geweest als men zo'n maatregel van te voren had laten weten. Scheelt bij de douane extra werk en bij de reizigers frustratie.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Ruud2004 »

Bushmaster schreef:
Ik heb geen enkel probleem met zeer strenge controles, ook niet met (in mijn ogen) flauwekulregels, maar zorg er op z'n minst voor dat de regels bekend zijn zodat ik me er netjes aan kan houden.
Ja en dan ook het liefst op alle vliegvelden hetzelfde:
- schoenen wel/niet uit
- laptop in de tas/uit de tas
- macbook in de sleeve/uit de sleeve
- riem wel/niet af
- rugzak wel in de plastick bak/los op de lopende band
......
Eens, maar alle vliegvelden (wereldwijd) zie ik nooit gebeuren, wat meer eensgezindheid binnen de EU zou al heel wat zijn.

Vwb dat gedoe met die met die elektronica (laptops etc.), zolang de reden van deze maatregelen niet bekendmaakt, heeft deze discussie geen zin. Super irritant, maar is niet anders...

@Miccie: De Douane heeft hier niets mee te doen, securitycheck wel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Geen beschadigde electronica naar de VS

Bericht door Petticoat »

Lang leve het forum! Toch fijn om hier alvast een waarschuwing te krijgen, anders had ik over een paar weken mijn oude sony e-reader waarvan de zijkantjes zijn afgebroken, in kunnen leveren....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer