Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kinderautostoel huren?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dreamer1005
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

kinderautostoel huren?

Bericht door Dreamer1005 »

wij vertrekken binnekort maar we nemen dus een kleintje mee en hebben dan een kinderstoel nodig voor in de auto.. Kan je deze ook gewoon huren waar je de auto boekt?
Gast

Re: kinderautostoel huren?

Bericht door Gast »

Zou ik niet doen, je weet nooit wat er met dat stoeltje is gebeurd. Beter is het om je eigen stoeltje mee te nemen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben het wel eens gedaan, was prima. Meenemen kan ook, maar let er op dat sommige staten nu eisen dat kinderen jonger dan 2 jaar achterwaarts zitten, en dat kan niet altijd in een Nederlandse stoel.
Ik zou het wel direct meeboeken met de auto, dan weet je zeker dat ze er eentje voor je hebben staan en zou me niets verbazen als dat goedkoper is.
Terug in Texas!
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Wij zitten met het zelfde dilemma.
Ik wilde ons eigen stoeltje meenemen maar doe het waarschijnlijk niet. Je moet in de luchthaven dan, naast de koffers en je kind nog gaan slepen met een kinderstoel.
Daarnaast weet ik niet zeker of onze eigen stoeltje wel gaat passen in de Amerikaanse auto (is met iso-fix systeem).
ohjajoh?
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ohjajoh? »

Kan je niet beter bij aankomst in de VS een stoeltje kopen bij Walmart?
Hetzelfde als met een tomtom? Huren betaal je iets van $10 per dag, als je 1 koopt kost het je $75.
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Daar heb ik aan gedacht maar dan moet ik het stuk van de luchthaven naar de Walmart met een kind los op de achterbank rijden.
En dat doe ik ook niet zo heeeel graag zeg maar.............
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Eerder is hier al het eea over geschreven:
Weliswaar dan weer in relatie tot campers, diverse staten, soorten gordels, maxi-cosi's en boosters maar links of rechtsom komt het steeds op zelfde neer: huren bij auto, ter plaatse kopen of meenemen van huis.

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... 1&start=20
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Hierboven was zoeken op "autostoel",
Bij zoeken op "autostoeltje" komen de volgende berichten nog tevoorschijn:

search.php?keywords=%2Bautostoeltje&ter ... ubmit=Zoek
Jagram
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Jagram »

Hoi de eerste keer dat wij met onze kleine naar Amerika gingen hij was toen 5 maanden hebben wij een stoel via Avis gehuurd. Behalve dat je hier veel te veel voor betaald en dat de kwaliteit om te huile is raden wij je dat dus af. Veel vliegtuigmaatschappijen geven je de mogelijkheid om een stoel mee te nemen. Dit hebben wij de tweede keer gedaan. Helaas een aantal flinke beschadigingen tijdens de vlucht terug. De volgende keer gaan we echter een stoel kopen via Mp en daar achterlaten. Bij het afgeven van je koffer kan je namelijk ook gelijk je stoel afgeven. Dus geen gezeul op het vliegveld. Ben je klaar met je trip dan laat je de stoel achter bij het verhuurbedrijf.
ohjajoh?
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ohjajoh? »

Sentinel schreef:Daar heb ik aan gedacht maar dan moet ik het stuk van de luchthaven naar de Walmart met een kind los op de achterbank rijden.
En dat doe ik ook niet zo heeeel graag zeg maar.............
Stoeltje huren voor 1 dag, 1 kopen en de gehuurde de dag erna terug brengen?
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Ik heb voor deze keuze al eerder gestaan. In principe heb je 4 keuzes.

1. Je neemt je stoeltje uit Nederland mee. Nadeel is dat je het niet bij iedere airline gratis mag inchecken naast je (opvouwbare) kinderwagen. Dus je moet bijbetalen of een koffer thuislaten. Een ander nadeel is dat je niet weet hoe men onderweg omgaat met jouw stoeltje. Ten derde is een Nederlands goedgekeurd stoeltje niet per se goedgekeurd in de USA en dat wil je wel i.v.m. veiligheid en je verzekering.

2. Je huurt een stoeltje bij bij de rental. Nadeel hierbij is dat je niet weer hoe schoon, smerig, oud of nieuw het stoeltje is. De vorige gebruiker kan deze ook alle kanten op geslingerd hebben waardoor deze inmiddels van binnen gescheurd is en allang niet meer veilig is.

3. Je koopt een stoeltje in de US, bijvoorbeeld bij de Wallmart. Je hebt al goedgekeurde stoeltjes voor 40-50 dollar. Let wel op dat je deze dan dus mee terug zult willen nemen naar NL. Daarnaast, als je kind onder de 2 jaar is, ben je in California verplicht om je kind rear-faced te vervoeren.
Vergeet ook niet dat iemand dus met je kind naar het eerste hotel of de Walmart zal moeten want je mag haar/hem natuurlijk niet op schoot vervoeren. Zou ik ook niet doen m.b.t. veiligheid.

Wij hebben dit jaar met ons 1 jaar oude dochter het volgende gedaan: Bij aankomst gevraagd om een stoeltje bij de rental maatschappij. Deze was dus gebruikt en naar ons idee vies en onbetrouwbaar. Echter, we hadden niks dus we moesten wel. De dag erna zijn we direct naar Walmart gereden en hebben het stoeltje teruggebracht. Achteraf is een zelf aangeschaft stoeltje vele malen goedkoper dan huren als je 3-4 weken op vakantie bent.

Komend jaar nemen wij ons stoeltje gewoon weer mee. Ook hier moet je dan weer opletten want soms mag je maar 1 kinderwagen OF autostoel en 1 koffer en 1 handbagage meenemen. Je mag wel handbagage, kinderwagen EN autostoel (dus geen koffer) meenemen. Een voorbeeld is Iberia.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Sentinel schreef:Wij zitten met het zelfde dilemma.
Ik wilde ons eigen stoeltje meenemen maar doe het waarschijnlijk niet. Je moet in de luchthaven dan, naast de koffers en je kind nog gaan slepen met een kinderstoel.
Daarnaast weet ik niet zeker of onze eigen stoeltje wel gaat passen in de Amerikaanse auto (is met iso-fix systeem).
Lijkt mij ook belangrijk om te weten of je verzekerd bent.
Het 'slepen op de luchthaven' snap ik nooit. Wij pakken (of meestal wordt het je aangereikt) gewoon een karretje, zetten alles erop, rijden naar de checkin en je dumpt alles weer. Handbagage hang je aan de kinderwagen en klaar is kees.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Jagram schreef:Hoi de eerste keer dat wij met onze kleine naar Amerika gingen hij was toen 5 maanden hebben wij een stoel via Avis gehuurd. Behalve dat je hier veel te veel voor betaald en dat de kwaliteit om te huile is raden wij je dat dus af. Veel vliegtuigmaatschappijen geven je de mogelijkheid om een stoel mee te nemen. Dit hebben wij de tweede keer gedaan. Helaas een aantal flinke beschadigingen tijdens de vlucht terug. De volgende keer gaan we echter een stoel kopen via Mp en daar achterlaten. Bij het afgeven van je koffer kan je namelijk ook gelijk je stoel afgeven. Dus geen gezeul op het vliegveld. Ben je klaar met je trip dan laat je de stoel achter bij het verhuurbedrijf.
Zoals ik al aangaf is dat niet bij iedere luchtvaartmaatschappij gratis. Bij Iberia betaal je 75 euro per vlucht. Dat wordt een dure stoel dan. In ons geval komend jaar (Florida) laten we gewoon een koffer thuis en verdelen we de spullen van de kleine over onze koffer.
En ook al eerder gezegd, leuk dat je je Nederlandse stoeltje mee wilt nemen, ook al is het hier de mooiste en duurste. Als hij geen keurmerk heeft voor de USA dan kun je problemen krijgen met je verzekering.
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

dirkmuis schreef:
Lijkt mij ook belangrijk om te weten of je verzekerd bent.
Het 'slepen op de luchthaven' snap ik nooit. Wij pakken (of meestal wordt het je aangereikt) gewoon een karretje, zetten alles erop, rijden naar de checkin en je dumpt alles weer. Handbagage hang je aan de kinderwagen en klaar is kees.
Het slepen is ook iets wat tussen mijn oren (kan) zitten. Het is waarschijnlijk meer het idee. wij slapen de nacht ervoor ook niet thuis (in het hotel bij de luchthaven) dus daar moet ik ook "slepen"

De punten die hier worden aangehaald over de veiligheid over een gehuurd stoeltje doet mij wel een beetje wankelen of ik hem wel wil huren.
Veel opties heb ik niet want ik kom 13.05 aan en rijd dan al een stukje richting het oosten. Ik kom de dag erna niet bij het verhuur station in de buurt.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Je kan toch een stoeltje huren, naar de Walmart / Target rijden en een kopen en dan even terug naar de rental om de stoel terug te brengen. Er zal er vast een vlakbij zitten.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik zou me niet te veel zorgen maken over het gebruik van een Europees stoeltje in de VS. Strikt genomen mag het idd niet, maar ik heb nog nooit een praktijkverhaal gehoord of gelezen waarbij het een probleem was. Politie zal er alleen op letten dat het kind in een op het oog geschikt stoeltje zit. In dat opzicht zou ik dus wel zorgen maken over de eis van het achterwaarts zitten, dat is duidelijk zichtbaar anders, en ik heb geen idee hoe strikt ze daar op controleren op dit moment (wet is pas dit jaar in gegaan), maar dat speelt dus alleen voor kinderen onder de 2 die hun Europese maxi-cosi zijn ontgroeid. Het verzekeringsverhaal snijdt volgens mij ook geen hout, de enige verzekering die hier mee te maken zou hebben is de ziektekostenverzekering van het kind, en dat is in dit geval de Nederlandse verzekering. Die zal echt wel uitbetalen als het kind in een Europees goedgekeurd stoeltje zit (volgens mij betalen die ook nog gewoon uit als het kind niet in een autostoel zou zitten).

Wij hebben persoonlijk prima ervaringen met het huren van een stoeltje (maar dat was een kind van (bijna) 3, kan voor jongere kinderen ook nog anders zijn), maar heb er ook slechte verhalen over gehoord. Het is ook duur voor een langere periode (bij ons was het telkens maar 1 week). Kan me dus voorstellen dat je dat niet wil. Ik zou zelf er dan voor kiezen een stoeltje mee te nemen (en daar dan evt. in NL een iets lichter stoeltje voor kopen als je zelf een hele zware hebt, en een reishoes). Tenzij je verwacht regelmatig naar de VS te gaan, in dat geval zou ik eenmalig even moeilijk doen (huren voor 1 dag, iemand stoeltje laten kopen terwijl rest op vliegveld wacht, kennis of familielid je laten ophalen op het vliegveld met autostoel) en dus een Amerikaanse stoel (en reishoes) kopen en daar voortaan mee op en neer vliegen.
Terug in Texas!
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Leuk verhaal hierboven maar zo kan ik nog wel 20 dingen bedenken die je dan niet zou hoeven doen omdat men er toch niet naar kijkt.
Maar goed, ieder zijn eigen keuze. Ik rij in NL met een NL gekeurd stoeltje en in de USA met een USA goedgekeurde.

Daarnaast was onze huurstoel we smerig en die van thuis ga ik niet vervoeren ivm zichtbare en onzichtbare schade.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

We nemen voor onze binnenlandse vluchten 2 car seats mee, beide van het merk Britax, behoorlijk zwaar en duur maar de veiligste volgens diverse onafhankelijke tests. We hebben een uitstekende ervaring met Delta Airlines en hebben niets te hoeven bijbetalen. Ooit overwogen om te huren maar idd vies, niet de veiligste etc.

Off-topic: wat ik zo geweldig vind in Amerika is de Curb Side Check-In en de service van het personeel buiten op straat naast de vertrekhal. Twee weken geleden vloog mijn vrouw alleen met de kids naar DC… ik had bij Curb Side Check-In de hele handel ingeleverd, een van de mannen liep zelfs naar de kofferbak om te helpen. Eenmaal in DC aangekomen had m’n vrouw een van de mannen die er, met de grote carts, rondlopen aangesproken… hij gooide de hele handel - 2 koffers, 2 car seats, kinderwagen - op de grote cart en liep mee tot de parkeerplaats en had de stoelen in de auto geplaatst en de rest in de kofferbak. Wel riant tippen natuurlijk maar het is zo relaxt om op deze manier alleen met 2 kids te reizen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

dirkmuis schreef:Leuk verhaal hierboven maar zo kan ik nog wel 20 dingen bedenken die je dan niet zou hoeven doen omdat men er toch niet naar kijkt.
Geef mij dan een goede reden waarom je dan wel perse een Amerikaans stoeltje moeten gebruiken. Het is natuurlijk niet zo dat een Amerikaans stoeltje (in de VS) veiliger is. Een Amerikaans stoeltje kost geld, en een stoel die je enkele keren gebruikt en dan weg doet is ook verspillend en vervuilend.
Terug in Texas!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Sentinel schreef: Daarnaast weet ik niet zeker of onze eigen stoeltje wel gaat passen in de Amerikaanse auto (is met iso-fix systeem).
Ik heb wel ervaring met de situatie andersom, toen we in Brazilie woonden gebruikten we onze Amerikaanse Britax stoel in een Europese Citroen met Isofix, dat was geen enkel probleem. Ik verwacht dat andersom ook kan, maar dat zou je even moeten googlen. Maar hoe dan ook, je kunt je stoel altijd nog gewoon met de gordel vastzetten.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer