Hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken?

Bericht door fannykimpe »

Hallo,

wij zouden met camper eerste keer reizen, maar ik zit wel vol vragen.
Wat ik me afvraag: als jullie in een park, bv Yellowstone, op een camping staan, hoe doen jullie dan de verplaatsingen binnen het park om te gaan bezichtigen. Gebeurt dit met de camper (is dit gemakkelijk) of gebruiken jullie andere vervoermiddelen?

Misschien stomme vraag.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken

Bericht door michelly »

Yellowstone is zo'n groot park, daar zijn volgens mijn weten geen shuttles. Gewoon met de camper verplaatsen dus. Dat is ook helemaal geen probleem, de wegen zijn breed genoeg. Ik kan me voorstellen dat als het heel druk is het wat moeilijker is om een parkeerplek te vinden. Ik zou dus sowieso proberen om lekker vroeg op pad te gaan om zoveel mogelijk van de rustigere tijden van het park te profiteren.
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken

Bericht door Bertus »

Met de camper uiteraard de Amerikanen gaan soms zelfs met de camper naar de douche
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt weinig alternatieven. Er is een commerciële bus, maar dan ben je absoluut niet flexibel.
Er zijn mensen die een auto huren voor Yellowstone, maar nodig is dat niet.
Je zult wel eens tegen volle parkeerplaatsen aanlopen, maar dat heb je met de auto ook.
Lees je goed in - reisverslagen lezen van mensen die er met een camper zijn geweest is handig - en kijk ook welke campings gunstig liggen voor de dingen die jullie willen doen.
Voor algemene informatie en campings zie http://www.nps.gov/yell. Of kijk op www.ontdek-amerika.nl.
Voor reisverslagen zie dit topic. Je ziet per verslag of de reis met camper of auto was, en je kunt ook zien hoe de route was.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 jul 2017, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken

Bericht door Tipsy_1 »

wij hebben vaak gezien dat de auto plaatsen vol waren en de camperplaatsen niet op onze laatste reis.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken

Bericht door Inges »

Bertus schreef:Met de camper uiteraard de Amerikanen gaan soms zelfs met de camper naar de douche
Hahaha dat is waar! Op Canyon campground heb je zelfs speciale parkeerplekken voor campers bij de douches ;-)

Maar in Yellowstone zou ik gewoon met de camper rond rijden. Dat kan daar perfect. Er zijn echter enkele wegen die je met een camper niet mag nemen maar dat staat dan aangegeven. Alle grote plekken kun je prima bereiken met camper en er zijn vaak speciale parkeerplaatsen waar idd vaak meer plaats is dan op de auto parkeerplaatsen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken

Bericht door fannykimpe »

Dank jullie allen voor de antwoorden, ben ik weer wat wijzer. :D
Zijn er hulpmiddelen voor onderweg, waar we op voorhand kunnen zien waar we kunnen staan met de camper om te overnachten?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou de campings van te voren vastleggen, zeker in de parken.
Onderweg is dat misschien niet nodig. Ik zou wel van te voren kijken wat er op de route ligt en dan een lijstje maken met de mogelijkheden.

Marianne
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken?

Bericht door fannykimpe »

Dikke merci voor de reacties

Marianne,voor de grote parken ben ik wel van plan om de overnachtingen op tijd te reserveren,dit ben ik van plan te doen nu in september is dan nog een jaar.
Eerst mij nog inlezen via forum hoe alles moet gebeuren, wat zoals ik al aangaf ben ik een totale leek en daarom ben ik blij met jullie hulp en tips
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken?

Bericht door Anneleen »

Wij hebben vorige zomer een camperreis gemaakt en o.a. Yellowstone bezocht. Er zijn verschillende campings waar je vooraf een plaats kan reserveren.

Dat er vaak meer open parkeerplaatsen voor campers zijn dan voor auto's, hebben wij niet ondervonden. Integendeel zelfs. We hebben zelfs een paar keer meegemaakt dat mensen hun auto op de camperplaatsen parkeren en dan wordt het helemaal moeilijk om de camper kwijt te geraken. Onze oplossing was: vroeg vertrekken en ook tegen de avond nog eens rondrijden om een en ander te zien. Tegen de avond verlaten heel veel mensen het park en dan is het bijvoorbeeld rond de geisers veel rustiger.
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken?

Bericht door fannykimpe »

we gaan zeker op voorhand reserveren zeker Yellowstone en RMNP zou het voor de rest ook nodig zijn?
wij zijn normaal vroege vogels die op tijd vertrekken zodoende we in de late middag rustig kunnen genieten
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken?

Bericht door fannykimpe »

Anneleen,

Kunt u me campings in Yellowstone aanbevelen en wat is de prijs zo ongeveer daarover vind ik weinig terug.
Hoelang op voorhand best reserveren?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken?

Bericht door covri »

Kijk maar eens op deze site. Hier staat alle info. Als je op "maps" klikt zie je ook welke campgrounds er zijn. Kies er eentje beetje centraal zodat je elke dag een ander stuk van het park kunt rijden.
https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/campgrounds.htm

Hoe lang van te voren weet ik niet, maar het staat vast ergens of iemand kan je dat vertellen :wink:
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken?

Bericht door fannykimpe »

thanks covri
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: hoe doen jullie de verplaatsingen in de parken

Bericht door Galapogos »

Inges schreef:
Bertus schreef:Met de camper uiteraard de Amerikanen gaan soms zelfs met de camper naar de douche
Hahaha dat is waar! Op Canyon campground heb je zelfs speciale parkeerplekken voor campers bij de douches ;-)
Is het hele voordeel van een camper nou niet juist dat er een douche in zit? :?:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer