Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

Sinds 4 juli zijn wij aan het rondreizen in het mooie Amerika. De eerste 2 dagen in SF heb ik prima internet op laptop gehad en kunnen bloggen. Bij het 2e hotel had ik even internet op mijn laptop maar even later was het weg en zag ik heel dat wifi punt niet meer. En sindsdien zie ik bij ieder hotel 1 wifi punt maar dat is niet degene die ik moet hebben. En degene die ik wel moet hebben zie ik dus niet. En op telefoon zie ik bijvoorbeeld wel 6 wifi netwerken. En op onze telefoons en chromebook van mijn man's werk hebben we wel allemaal wifi verbinding.
Ik heb al vanalles geprobeerd en zelfs zojuist de netwerkadapters verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat heeft niet geholpen.

Iemand hier die raad weet? Ik hoop het zo.....
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door Bushmaster »

Heb je niet per ongeluk de wifi adapter uitgezet? (hardware matig met een schakelaar, schuifje of tip-toets o.i.d.?)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door Njit »

Dan zie je helemaal geen Wifi punt meer..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door SuzieQ »

Mischien is het wifi signaal niet sterk genoeg voor je laptop?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door vinceG »

Wat heb je voor laptop en wat is het besturingssyteem?
GO66
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 jan 2012, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 150

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door GO66 »

Verblijf je constant in dezelfde keten van hotels?

Ik zit altijd in hotels van de Hilton familie en dan heet het wifi netwerk in al die hotels hetzelfde. De computer slaat er dan één op en in de volgende wil hij niet zomaar wijzigen.
Bij netwerk instellingen gooi ik dan bekende adressen/wifi punten weg en dan vraagt hij weer opnieuw om gegevens.

Er zijn vast mensen die weten hoe dit precies werkt, maar bij mij komt dit geregeld voor en is het zo simpel op te lossen.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

Bedankt voor het meedenken!

WiFi adapter: is software matig en staat aan (anders zou ik idd geen enkel wifi punt zien)

We verblijven niet in zelfde ketens (B&B, lodge, hotel etc gehad afgelopen nachten)

Mijn laptop is een Asus GL553v. Met windows 10home als besturingssysteem.

Als ik hier nu kijk dan zie ik op mijn telefoon 5 wifi punten. Op mijn laptop maar 1 (waar ik niet op kan/mag en geen ww van heb) en dat is idd wel de sterkste van allemaal.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

GO66 schreef: Bij netwerk instellingen gooi ik dan bekende adressen/wifi punten weg en dan vraagt hij weer opnieuw om gegevens.

Er zijn vast mensen die weten hoe dit precies werkt, maar bij mij komt dit geregeld voor en is het zo simpel op te lossen.
Ik heb volledige netwerkadapters opnieuw geïnstalleerd dus sws zijn alle bekende WiFi adressen verwijderd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door sanook »

Heb je geen storende apparaten in de buurt van je laptop staan ? magnetron/bt devices om maar wat te noemen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door babarage »

kun je van je telefoon een access point maken en wil hij die dan wel zien? is er net een windows 10 update langs gekomen en zo ja kun je een systeemherstel naar voor die update doen? het lijkt haast of er een probleem met de adapterinstellingen is misschien iets met dat ie wel/niet 2.4 of 5 ghz wil zien maar dit is ergens wild gespeculeer zonder de laptop voor me. het is ws wel waar ik zou beginnen met zoeken.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door SuzieQ »

Heb je de laptop echt nodig?
Anders gewoon via foon verder gaan.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

Zijn nu onderweg. Ga vanavond weer poging doen. Laptop echt nodig. Voor:
Backup foto's en film
Blog typen
Tekst en foto's op blog plaatsen
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door Njit »

In het ergste geval zou ik een Wifi Dongle halen bij de Best Buy. Die werken altijd wel: https://goo.gl/8k1FHn .
Koop gewoon de goedkoopste. De meeste hotelwifi gaat toch niet sneller..
Kun je na de vakantie achterhalen waarom je interne modem het niet meer doet :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
gastxyz

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door gastxyz »

Virusscanner al erover heen gehaald?
Firewall per ongeluk aangepast (wat meer poorten dichtgezet?)
Wordt je wifi door de microsoft standaard of door een bloatware pakket van je laptopleverancier aangestuurd (dit zou je kunnen aanpassen)?
Windows Defender/Microsoft Malware Protection Center doet nog steeds zijn werk?
Wat zijn de settings van je netwerkadapter (b.v. van Wireless mode - 802.11a/b/g/n of staat dit per ongeluk alleen op 802.11/a)?
Idem in de settings iets van Transmit Power (Highest)
Mer de succesvolle wifi connectie, was dat met een beveiligde verbinding en/of een onbeveiligde (en wat daarna).
Wellicht wat windows updates geïnstalleerd bij de succesvolle pogingen (misschien 1 van je netwerk / wifi adapter)? -> system restore punt terugzetten of de update terugdraaien
n sindsdien zie ik bij ieder hotel 1 wifi punt maar dat is niet degene die ik moet hebben. -> hoe weet je dat? Hoe heet dat 'wifi punt' ? Waarschijnlijk bedoel je hiermee de SSID? Is dat SSID nu steeds hetzelfde?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door sanook »

moon29 schreef:Zijn nu onderweg. Ga vanavond weer poging doen. Laptop echt nodig. Voor:
Backup foto's en film
Blog typen
Tekst en foto's op blog plaatsen
Tja, hoe mensen het in de jaren voor internet hebben gered is me een raadsel. Ze zeggen dat mensen toen ook gewoon op vakantie konden naar Amerika maar of dat echt zo is ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat blog is jammer maar je kunt het toch eerst in word oid schrijven? Doen wij ook altijd, zeker als de verbinding slecht is.
En foto kun je toch opslaan zonder wifi?

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

sanook schreef:Heb je geen storende apparaten in de buurt van je laptop staan ? magnetron/bt devices om maar wat te noemen.

Nee, en na nu op dit moment in het 5e hotel te zijn waar het niet lukt is dat wel uitgesloten.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

babarage schreef:kun je van je telefoon een access point maken en wil hij die dan wel zien? is er net een windows 10 update langs gekomen en zo ja kun je een systeemherstel naar voor die update doen? het lijkt haast of er een probleem met de adapterinstellingen is misschien iets met dat ie wel/niet 2.4 of 5 ghz wil zien maar dit is ergens wild gespeculeer zonder de laptop voor me. het is ws wel waar ik zou beginnen met zoeken.

Ja! Als ik van mijn telefoon een hotspot maak ziet hij die wel bij de beschikbare wifi netwerken.
Alleen weet ik nu nog niet wat dit wil zeggen haha.
In het hotel waar ik nu ben, en waar ze super snel internet hebben ziet hij nu geen enkel wifi netwerk.

De laatste windows 10 update is van ruim een week geleden en toen waren we nog thuis. Daar kan het dus ook niet mee te maken hebben. Systeemherstel naar het punt daarvoor gaat niet meer zegt hij omdat de update te lang geleden is

Mocht je me een screenshot kunnen sturen hoe de adapterinstellingen horen te staan, dan kan ik dat wellicht checken....
Southerner
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2017, 05:55
Locatie: Little Rock, Arkansas

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door Southerner »

moon29 schreef:En sindsdien zie ik bij ieder hotel 1 wifi punt maar dat is niet degene die ik moet hebben. En degene die ik wel moet hebben zie ik dus niet.
Wat gebeurt er als je de SSID ("wifipunt") van het hotel handmatig intypt via Hidden Network onder aan de lijst?
Bijlagen
HiddenNetwork.png
HiddenNetwork.png (9.04 KiB) 2138 keer bekeken
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

Arno schreef:Virusscanner al erover heen gehaald?
Firewall per ongeluk aangepast (wat meer poorten dichtgezet?)
Wordt je wifi door de microsoft standaard of door een bloatware pakket van je laptopleverancier aangestuurd (dit zou je kunnen aanpassen)?
Windows Defender/Microsoft Malware Protection Center doet nog steeds zijn werk?
Wat zijn de settings van je netwerkadapter (b.v. van Wireless mode - 802.11a/b/g/n of staat dit per ongeluk alleen op 802.11/a)?
Idem in de settings iets van Transmit Power (Highest)
Mer de succesvolle wifi connectie, was dat met een beveiligde verbinding en/of een onbeveiligde (en wat daarna).
Wellicht wat windows updates geïnstalleerd bij de succesvolle pogingen (misschien 1 van je netwerk / wifi adapter)? -> system restore punt terugzetten of de update terugdraaien
n sindsdien zie ik bij ieder hotel 1 wifi punt maar dat is niet degene die ik moet hebben. -> hoe weet je dat? Hoe heet dat 'wifi punt' ? Waarschijnlijk bedoel je hiermee de SSID? Is dat SSID nu steeds hetzelfde?
Virusscanner gedraaid: ja
firewall: niet aangepast, maar voor de zekerheid getest door die even helemaar uit te zetten en ook dan worden er geen wifi netwerken gevonden
hoe mijn wifi wordt aangestuurd: ik denk door Microsoft standaard zo te zien.
Virusscanner (mcafee) en windows defender werken.
De succesvolle verbinding was beveiligd met een wachtwoord.
nee, er zijn geen windows updates uitgevoerd, laatste is van voor de reis.
Nu is er helemaal geen wifi netwerk vindbaar. En eerder was het niet steeds dezelfde. Maar nu dus helemaal niets meer terwijl dit hotel een zeer sterke en snel wifi netwerk heeft.
Wat de instellingen van mijn netwerkadapter betreft: dat kan ik zo niet precies terugvinden. Wat ik in tabblad geavanceerd vind bij eigenschappen is dat 802,11n kanaalbreedte voor 2,4 ghz en 802.11n kanaalbreedte 5.2 ghz op automatisch staan (waarde)

Wanneer ik de laptop zelf probleemoplossing laat doen zegt hij dat er een probleem is met de draadloze adapter of toegangspunt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer