Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

Southerner schreef: Wat gebeurt er als je de SSID ("wifipunt") van het hotel handmatig intypt via Hidden Network onder aan de lijst?
Dat heb ik bij het vorige hotel geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Nu weer geprobeerd (althans, dat hidden network optie kan ik niet vinden, maar wel via handmatig verbinden met een draadloos netwerk. is dat hetzelfde?) en dat haalt ook niks uit.

ik wordt er een beetje hopeloos van...en dat nog wel met een laptop van pas een paar maanden oud....
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door PSVwally »

Misschien is je netwerk kaart wel gewoon kapot?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door ONYX666 »

inderdaad mischien usb stick je kopen en wifi adapter in laptop uitschakelen
https://www.walmart.com/ip/TP-LINK-TL-W ... r/21553789
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door opvakantie »

Is het deze ? http://www.ultrabookreview.com/14614-as ... 53-review/
Daar wordt namelijk aangegeven dat de de netwerk kaart niet de beste is.
Misschien kun je het ook eens proberen met de driver van Asus zelf ipv de standaard Windows driver:
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Dri ... 1499762152
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door roelb »

moon29 schreef:Ik heb volledige netwerkadapters opnieuw geïnstalleerd dus sws zijn alle bekende WiFi adressen verwijderd.
Weet je dat zeker?

Begin eerst eens met het downloaden van de laatste versie van de website van Asus. Je hebt nu geen netwerk, dus je moet daarvoor even een omweg gebruiken. Bijvoorbeeld downloaden op je telefoon en met Bluetooth file transfer naar je PC. Of via een USB stick als je een USB->Micro USB kabeltje bij je hebt.

Volgens de specs die ik lees zou er een Intel AC-7265 in moeten zitten. De drivers daarvoor:

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Dri ... 1499761593

En anders moet je even kijken op deze pagina voor de Realtek of Qualcomm driver:

https://www.asus.com/us/Laptops/ROG-GL5 ... _Download/

Druk daarna op de start knop op je keyboard. Type: "device manager". Start deze op. (Nederlandse versie? Dan heet het volgens mij "apparaatbeheer".

Klik "Network adapters" open Zoek de Wireless network adapter (iets met Wireless ethernet controller oid) en klik daar op met de _rechtse_ muisknop. Kies voor "Uninstall".

In de dialog box die volgt kun je "Delete the drivers for this device" aanvinken. Doe dat. Druk daarna op Uninstall.

Nadat dit klaar is: PC opnieuw opstarten (voor de zekerheid, waarschijnlijk niet nodig). Na het opstarten installeer je de driver package die je hierboven op je PC hebt gezet.

Als het dan nog niet werkt dan kan ik niet anders bedenken dan dat de hardware defect is - of wellicht een antenne connector los van het kaartje oid.

Je kunt die conenctor in ieder geval even controleren. Als dat niet werkt kun je ook een nieuw kaartje kopen, bijvoorbeeld op Amazon en laten bezorgen. In dat geval heb je wel een schroevendraaier nodig, PZ0 of PH00.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door SuzieQ »

sanook schreef:
moon29 schreef:Zijn nu onderweg. Ga vanavond weer poging doen. Laptop echt nodig. Voor:
Backup foto's en film
Blog typen
Tekst en foto's op blog plaatsen
Tja, hoe mensen het in de jaren voor internet hebben gered is me een raadsel. Ze zeggen dat mensen toen ook gewoon op vakantie konden naar Amerika maar of dat echt zo is ?
:lol:

Wij hebben een tablet mee voor navigatie en mijn telefoon (met usa sim) en nog een reserve telefoon.
Mijn man laat zijn telefoon zelfs thuis.
Ik ga ook een blog maken maar die schrijf ik misschien eerst wel deels oldskool op papier.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

roelb schreef:
Begin eerst eens met het downloaden van de laatste versie van de website van Asus. Je hebt nu geen netwerk, dus je moet daarvoor even een omweg gebruiken. Bijvoorbeeld downloaden op je telefoon en met Bluetooth file transfer naar je PC. Of via een USB stick als je een USB->Micro USB kabeltje bij je hebt.

Volgens de specs die ik lees zou er een Intel AC-7265 in moeten zitten. De drivers daarvoor:

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Dri ... 1499761593

En anders moet je even kijken op deze pagina voor de Realtek of Qualcomm driver:

https://www.asus.com/us/Laptops/ROG-GL5 ... _Download/

Druk daarna op de start knop op je keyboard. Type: "device manager". Start deze op. (Nederlandse versie? Dan heet het volgens mij "apparaatbeheer".

Klik "Network adapters" open Zoek de Wireless network adapter (iets met Wireless ethernet controller oid) en klik daar op met de _rechtse_ muisknop. Kies voor "Uninstall".

In de dialog box die volgt kun je "Delete the drivers for this device" aanvinken. Doe dat. Druk daarna op Uninstall.

Nadat dit klaar is: PC opnieuw opstarten (voor de zekerheid, waarschijnlijk niet nodig). Na het opstarten installeer je de driver package die je hierboven op je PC hebt gezet.

A
Ik heb dit allemaal uitgevoerd en de bovenste driver geinstalleerd. Maar nog steeds geen enkel wifi netwerk....
Dan zou het toch iets hardware matigs moeten zijn dan. Ik heb nog garantie, maar daar schiet ik nu niets mee op.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door Njit »

Je zou kunnen proberen of je via je mobiele telefoon een USB of Bluetooth Tether op kunt zetten. Dan kun je met je mobiele telefoon verbinding maken met het hotelnetwerk en die doorlussen naar je laptop.

https://play.google.com/store/apps/deta ... ring&hl=nl
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door roelb »

Je weet wat de bandbreedte van Bluetooth is he? :-) De tam tam zal sneller zijn..

Maar misschien dat het zoiets simpels is as een antenneconnector die los is geraakt. Heb ik al wel vaker gezien. Dan zijn ze met de assemblage niet goed vastgeklikt maar maakt het wel net contact. Een keer een iets te harde beweging en hij schiet van zijn plek..

Even openschroeven en die twee connectoren controleren. Dat ziet er zo uit:
rp-sma.jpg
rp-sma.jpg (6.28 KiB) 2130 keer bekeken
Stekkertje precies vlak boven de connector houden aan het draadje en dan voorzichtig met je nagel duwen totdat je het vast voelt klikken.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door Njit »

USB Tether is wat sneller gelukkig :)

Met enkel een schroevendraaiertje ben je er bij moderne laptops helaas vaak nog niet. Vaak moet je ook een spudger oid gebruiken om de case te kunnen openen. Niet iets wat ik tijdens een vakantie kan aanraden :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door Inges »

Njit schreef:USB Tether is wat sneller gelukkig :)

Met enkel een schroevendraaiertje ben je er bij moderne laptops helaas vaak nog niet. Vaak moet je ook een spudger oid gebruiken om de case te kunnen openen. Niet iets wat ik tijdens een vakantie kan aanraden :)
Zeker niet als je nog garantie hebt.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

Nee dat schroeven ga ik liever niet doen aangezien ik nog vakantie heb. Gisteren hadden we sws geen wifi en geen bereik en nu aangekomen in Supai maar aangezien alle bagage voor 2 dagen in rugzakken moest worden meegedragen besloten mijn zware laptop niet mee te nemen. In eerstvolgende hotel (14 juli) ga ik USB tether proberen! :thumbup:
Southerner
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2017, 05:55
Locatie: Little Rock, Arkansas

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door Southerner »

moon29 schreef:
Southerner schreef: (althans, dat hidden network optie kan ik niet vinden, maar wel via handmatig verbinden met een draadloos netwerk. is dat hetzelfde?) en dat haalt ook niks uit.
Ja dat komt waarschijnlijk op hetzelfde neer maar via een andere route. Ik verwees naar Hidden network (Verborgen netwerk in NL Windows 10, neem ik aan) dat je kunt vinden onder aan de lijst van gedetecteerde wifipunten als je klikt op het netwerkpictogram in de Taakbalk (zie bijlage).

Maar wat gebeurt er als je handmatig probeert te verbinden door de SSID van het hotel in te voeren, en vervolgens het beveiligingstype en wachtwoord invoert? Krijg je een foutbericht? Heb je toevallig geprobeerd met een ethernetkabel, d.w.z. een wired verbinding? Sommige hotels hebben een ethernetstekkerdoos in de muur of in een bureautafel.
Bijlagen
wifpunten.png
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door babarage »

ik kan je helaas ook niet meer aan adapterinstellingen helpen want zit (en das dan weer niet helaas) laptoploos in Alaska :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

Southerner schreef: Ja dat komt waarschijnlijk op hetzelfde neer maar via een andere route. Ik verwees naar Hidden network (Verborgen netwerk in NL Windows 10, neem ik aan) dat je kunt vinden onder aan de lijst van gedetecteerde wifipunten als je klikt op het netwerkpictogram in de Taakbalk (zie bijlage).

Maar wat gebeurt er als je handmatig probeert te verbinden door de SSID van het hotel in te voeren, en vervolgens het beveiligingstype en wachtwoord invoert? Krijg je een foutbericht? Heb je toevallig geprobeerd met een ethernetkabel, d.w.z. een wired verbinding? Sommige hotels hebben een ethernetstekkerdoos in de muur of in een bureautafel.
Als ik in de lijst kijk staat er bij mij (NL) geen 'verborgen netwerk' of iets wat er op lijkt.
Handmatig verbinden door de SSID en wachtwoord invoeren heb ik ook geprobeerd in 2 hotels, maar ik kreeg volgens mij geen foutmelding, maar leverde ook geen verbinding op. Ik ga het morgenavond (in NL zaterdagochtend) weer proberen in het volgende hotel.
In 1 hotel was een ethernetstekkerdoos en heb ik bekabeld geprobeerd, maar die connector (of hoe heet dat ding wat je in de stekkerdoos steekt ook alweer..) was kapot, dus ik weet niet of het daardoor kwam dat het niet lukte.

Ik zit nu in Supai (zonder auto, met alleen hoognodige bagage wat we via 14 km hike hier naartoe hebben moeten dragen), dus ik heb mijn laptop hier nu niet. Vandaar dat ik morgen pas weer kan testen.

:offtopic: Het is hier overigens wel SCHITTEREND, mooier dan al wat ik ooit op onze reizen heb gezien!!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door PSVwally »

Volgens mij is het echt hardwaretechnisch
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door moon29 »

Misschien toch niet hardware technisch... Zit nu in Hampton Inn (helaas pas midden in de nacht hier gekomen door problemen Supai uit te komen) dus heb nu maar even om te proberen. Ik zie hier de 2 hotel wifi netwerken. Je moet hier vervolgens naar browser en dan kamernummer en naam invullen en dan moet je verbonden zijn. Leek helemaal zomaar goed te gaan. Maar zelfde als op laatste plaats waar ik paar seconden WiFi had: hij zegt verbonden en meteen is verbinding weer weg en lukt het ook niet meer om aan te melden bij WiFi (kan geen verbinding maken met dit netwerk) waardoor ik die gegevens in kan voeren.
Ik denk haast dat er iets heel simpels fout staat ingesteld, maar wat....
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door sanook »

Ik vind de tip van ONYX666 wel waardevol, zo'n usb stick kost niet veel en dan ben je voor nu in ieder geval geholpen. Kun je bij terugkomst in Nederland je verder richten op de oorzaak van het probleem (wat mij een hardware probleem lijkt)
ONYX666 schreef:inderdaad mischien usb stick je kopen en wifi adapter in laptop uitschakelen
https://www.walmart.com/ip/TP-LINK-TL-W ... r/21553789
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door RR2USA »

Misschien een gekke vraag: weet je zeker dat je WIFI IPV4 adapter op DHCP staat ingesteld? Het verschijnsel dat jij benoemt, gebeurt namelijk als je laptop geen IP-adres van de wifi router toegewezen kan krijgen.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Help! Na eerste hotel geen wifi meer op laptop.

Bericht door bigoak »

Ga naar Control Panel en dan device manager. Zoek hier je wireless adapter. Uninstall deze. Kies daarna Action (of actie) en zoek naar nieuwe hardware. Dan wordt de driver voor je wireless adapter opnieuw geïnstalleerd. Als het niet hardwarematig is, dan zou je weer wifi netwerken moeten zien.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer