Rondreis met tieners; hoe wat waar ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ? HELP!

Bericht door Sassya »

In Europa zie je vaak dat kinderen in een tentje slapen naast de caravan. Maar dat heb ik maar 1 keer gezien in Amerika. De meeste RV plekken lenen zich daar helaas niet voor.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ? HELP!

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Wij gaan dit jaar naar de USA met 2 kids van 12 en (bijna) 10 en ik heb veel gehad aan de volgende site met reisverhalen:
michelly.nl: dit gaat over een gezin met 3 kids dat sinds 2005 met enige regelmaat naar de USA gaat. Inmiddels zijn haar kids volwassen maar het leuke aan deze site is dat je ook ideeën op doet (vooral in de eerste verslagen) over wat je met kids/tieners allemaal kunt doen in Amerika! Elly is ook heel actief op het forum en je kunt haar via een pb-tje ook altijd om advies vragen! :thumbup:

Dan heeft Anneleen (zie 2 reacties terug) ook 2 leuke en interessante reisverslagen geschreven op de site: https://brusselmans6.wordpress.com/ van haar reizen met kids!

Manlief en ik zijn zonder kids al vaker in de USA geweest en wij huurden altijd een (grote) auto en namen kampeerspullen mee. In de nationale parken gingen we dan kamperen om zo dicht mogelijk bij het natuurschoon te zijn en maximaal te kunnen genieten van bv zonsopgang of ondergang bij de Grand Canyon of Bryce omdat we op de camping midden in het park stonden! Dit kun je ook doen door te slapen in een hotel midden in het park, maar dit is meestal (in onze ogen, alles is relatief) vrij kostbaar. Buiten de parken logeerden we dan in hotels om af en toe de luxe te hebben van een lekker bed, zwembad en douche. Die afwisseling vonden we heel leuk en gaan we nu ook toepassen met kinderen.
We gaan 24 nachten: 14 nachten kamperen in een tent, 5 nachten op een camping in een cabin en 5 nachten in een hotel.

Als je geen echte kampeerder bent dan kun je naast een hotel ook eens overnachten in een cabin op een camping. Deze zijn vaak te vinden op commerciele campings zoals KOA's en zijn er van heel eenvoudig tot vrij luxe met eigen badkamer.

De grote vraag is eigenlijk: zijn jullie meer kampeerders (= camper of tent) of meer hotello's? :wink:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ? HELP!

Bericht door michelly »

FamMandersGoesUSA schreef:Wij gaan dit jaar naar de USA met 2 kids van 12 en (bijna) 10 en ik heb veel gehad aan de volgende site met reisverhalen:
michelly.nl: dit gaat over een gezin met 3 kids dat sinds 2005 met enige regelmaat naar de USA gaat. Inmiddels zijn haar kids volwassen maar het leuke aan deze site is dat je ook ideeën op doet (vooral in de eerste verslagen) over wat je met kids/tieners allemaal kunt doen in Amerika! Elly is ook heel actief op het forum en je kunt haar via een pb-tje ook altijd om advies vragen! :thumbup:
Dankjewel voor het compliment :oops:
Fijn dat je veel gehad hebt aan onze verslagen :thumbup:
Ik vind dat ook DE manier om te kijken waar je interesses liggen: het lezen van reisverslagen. Zo kun je zien of de manier van reizen je aanspreekt.
Wij hebben dus vaak hotels/cabins/lodges/b&b's gecombineerd met kamperen in onze tent op campgrounds het liefst in het park. Dat is voor ons de ideale manier van reizen. Je hebt de luxe van een hotel, de privacy van je eigen tent en de mooie locaties van lodges of campgrounds.
Als je er nog niet uit bent zou ik zeggen, lezen, lezen, lezen.
Maar ja, daar moet je wel de tijd voor hebben, voor mij is het een beetje een uit de hand gelopen hobby :lol:
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ? HELP!

Bericht door Renée76 »

wij gaan dit jaar met twee tieners van 10 en 13. we rijden rond met auto en hebben overal hotelkamers geboekt. We slapen voornamelijk met zijn vieren op 1 kamer. twee kamers, 4 weken lang gaat ons budget echt te boven.
we gunnen kinderen af en toe wat rust en privacy denk ik door alleen te gaan wandelen of door alleen een korte wandeling te doen. kinderen zullen vast wel eens zonder ons gaan zwemmen. Dit gaan ons allemaal wat rust en eens een uurtje apart
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ? HELP!

Bericht door Inges »

Wij zijn met onze zonen (toen 16 en 14) 5 weken met de auto op reis geweest. We hebben veel kamers voor 4 personen geboekt en cabins. In Yellowstone, Glacier NP en Waterton (CA) hebben we in de tent geslapen. Niet alle hotels had ik van te voren geboekt (op echte reisdagen nam ik nog wel eens de gok dat zou ik in het zuid-westen niet doen) en bij aankomst in de middag vroeg ik dan of ze misschien een mooie suite en of appartement voor ons hadden (met aparte kamers en voor een last minute prijs) dat lukte soms en zodoende hadden we af en toe even rust van elkaar. Maar het is eigenlijk 5 weken lang prima gegaan. Zo prima dat ze in 2018 weer allebei mee willen (dan 20 en 18)

Het slapen in 1 kamer is geen probleem. Ook niet het in 1 bed slapen maar het slapen onder 1 dekbed is voor onze jongens geen genoegen. Dus nemen we altijd een slaapzak mee. Onze jongste draait zich daar helemaal in en de oudste heeft het dekbed. Dat werkt uitstekend.

Succes met plannen. Ik vind dat altijd een hele leuke tijd ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ? HELP!

Bericht door Anneleen »

FamMandersGoesUSA schreef:Dan heeft Anneleen (zie 2 reacties terug) ook 2 leuke en interessante reisverslagen geschreven op de site: https://brusselmans6.wordpress.com/ van haar reizen met kids!
Fijn om te lezen! Onze reisverslagen staan op 2 verschillende websites. Ik ben nog bezig om een soort overkoepelende website te construeren met linken naar alle reisverslagen, zoals je dat bijvoorbeeld bij Elly vindt, maar IT en technologie is niet mijn sterkste kant, dus dat kan nog wel even duren :wink:.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ? HELP!

Bericht door Martin & Marianne »

:offtopic: Anneleen, je kunt gewoon een nieuw blog aanmaken in bijvoorbeeld wordpress, en daarin een link naar je reisverslagen. Zo heb ik het gedaan in ons reisverslagenblog. Je kunt nog een korte beschrijving of een foto of routekaartje toevoegen.

En weer on topic: ook wij hebben reizen gemaakt met kinderen, zie daarvoor onze verslagen van 2002 t/m 2008.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ? HELP!

Bericht door Anneleen »

:offtopic: Ik weet het, Marianne, maar in mijn hoofd zit een idee over de lay-out die ik wil en dan vind ik dat niet meteen tussen de thema's in wordpress en dan begin ik te prutsen en te zoeken en veel tijd te verliezen :lol: .
GO66
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 jan 2012, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 150

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ? HELP!

Bericht door GO66 »

Het slapen in 1 kamer is geen probleem. Ook niet het in 1 bed slapen maar het slapen onder 1 dekbed is voor onze jongens geen genoegen. Dus nemen we altijd een slaapzak mee. Onze jongste draait zich daar helemaal in en de oudste heeft het dekbed. Dat werkt uitstekend.
Wat een simpel en goed idee!! Dat ik daar nou nooit op gekomen ben.
Onze jongste 2 kibbelen altijd over het dekbed. Bij het naar bed gaan slapen ze binnen 5 seconden wegens het tijdverschil, maar 's morgens is het gewoon niet leuk.....
Eerste beste Wallmart, slaapzak scoren en de rest van de vakantie klaar!!!!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ?

Bericht door Inges »

GO66 schreef:
Het slapen in 1 kamer is geen probleem. Ook niet het in 1 bed slapen maar het slapen onder 1 dekbed is voor onze jongens geen genoegen. Dus nemen we altijd een slaapzak mee. Onze jongste draait zich daar helemaal in en de oudste heeft het dekbed. Dat werkt uitstekend.
Wat een simpel en goed idee!! Dat ik daar nou nooit op gekomen ben.
Onze jongste 2 kibbelen altijd over het dekbed. Bij het naar bed gaan slapen ze binnen 5 seconden wegens het tijdverschil, maar 's morgens is het gewoon niet leuk.....
Eerste beste Wallmart, slaapzak scoren en de rest van de vakantie klaar!!!!
Wij hebben toen (ongeveer) deze gekocht: https://www.walmart.com/ip/Ktaxon-LW180 ... /106037127 Hij is mee terug gegaan naar NL (weegt bijna niets) en gaat in 2018 weer mee terug in de koffer. Het is overal zo warm dat je geen dure slaapzak tot -50 nodig hebt (liever niet zelfs volgens mijn zoon). Het scheelt echt heel veel gekibbel ;-) Dat is die slaapzak wel waard ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ?

Bericht door SuzieQ »

Ik kan het mij goed voorstellen.
Wij vinden één delen al een ramp.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ?

Bericht door Hans B »

Even terug naar de vragen waar topic starter graag een antwoord op wil.

1. Ja, ik boek alles zelf.
Maar boek niks voordat je zeker weet welke auto/camper route het gaat worden.
Welke stad is handig om heen te vliegen en vanaf welke terug.
Zeker in het hoogseizoen ook alle accomodaties, maar dus pas als je je route definitief bepaald hebt.

2. Het ligt er aan hoe lang je gaat, i.v.m. de kosten (camper/camping vs. auto/motel).
Zoals je hebt kunnen lezen is ieders mening anders i.v.m. privacy ouders / kinderen.
Wil je de ervaring meemaken van een camper vakantie of blijf je bij de vertrouwde auto / motel.

Dus nu al goed gaan nadenken wat je wil en bedenk : het is 2018 voor je het weet.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Ionnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 dec 2015, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ?

Bericht door Ionnie »

Wij vertrekken over twee dagen voor onze eerste Amerika rondreis. Met twee jongens van 17 en 15. Wij hebben het boeken van de camper en de vluchten over gelaten aan Tioga,gewoon uit gemak. Ook omdat we een tussenstop maken in New York.
We hebben gekozen voor een camper omdat ik dat wil. Ik moet er niet aan denken om van hotel naar hotel te moeten rijden en uit Mn auto te moeten leven. En wij zijn kampeerders, de jongens zijn gewend om samen met ons in de vouwwagen of in de camper te liggen. We zullen vast irritaties krijgen, maat dat hoort bij een gezin en als je een maand op vakantie gaat. Maar s avonds rond het kampvuur bij de camper, daar kan geen hotel tegenop. Twee jaar geleden zijn we naar Zweden geweest en de avonden daar rond het kampvuur, in de natuur, tot laat praten; dat is voor ons het ultieme familiegevoel.gelukkif zijn er genoemd gezinnen die voor hotels kiezen, anders zou het heel druk worden op de campings :D .
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ?

Bericht door Hans B »

Ionnie schreef:Wij vertrekken over twee dagen voor onze eerste Amerika rondreis. Met twee jongens van 17 en 15. Wij hebben het boeken van de camper en de vluchten over gelaten aan Tioga,gewoon uit gemak. Ook omdat we een tussenstop maken in New York.
We hebben gekozen voor een camper omdat ik dat wil. Ik moet er niet aan denken om van hotel naar hotel te moeten rijden en uit Mn auto te moeten leven. En wij zijn kampeerders, de jongens zijn gewend om samen met ons in de vouwwagen of in de camper te liggen. We zullen vast irritaties krijgen, maat dat hoort bij een gezin en als je een maand op vakantie gaat. Maar s avonds rond het kampvuur bij de camper, daar kan geen hotel tegenop. Twee jaar geleden zijn we naar Zweden geweest en de avonden daar rond het kampvuur, in de natuur, tot laat praten; dat is voor ons het ultieme familiegevoel.gelukkif zijn er genoemd gezinnen die voor hotels kiezen, anders zou het heel druk worden op de campings :D .
O, ik zie het al : 4e keer Amerika. Al verslaafd dus. :clap:

Met de camper op pad is een way of life. :thumbup:
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Rondreis met tieners; hoe wat waar ?

Bericht door Isis »

PinkyPie schreef:We hebben het plan om in de zomer (juli/augustus) van 2018 een rondreis van tussen de 20 en 25 dagen in West USA te maken.

Ik heb al veel gezocht op internet, maar blijf met vragen zitten, voordat ik überhaupt aan iets durf te denken..Het was al een verrassing dat je al ruim een jaar van tevoren alles moet regelen blijkbaar... Hopelijk kunnen jullie helpen...

Om te beginnen:

1) boeken jullie alles zelf via internet of ook (deels) via touroperators ? En wat boek je dan precies? Ook alle accommodaties al vooraf ?
2) camper of auto ? Wat is de beste optie met 2 kids van 12 en 14 ?
Wij reizen met camper en daarop zijn mijn antwoorden dus ook gebaseerd:
1) Wij vragen een paar offertes bij Travelhome, Tioga Tours en Doets. En doen daarnaast zelf onderzoek naar de hoogte van vliegtickets. Je kunt altijd los een ticket boeken en de rest bij een van de aanbieders. Er is dus van alles mogelijk.We hebben bij Travelhome al eens een lagere prijs gekregen omdat we zeiden dat bij Tioga lager was maar we graag bij Travelhome boeken...

2) Vier maal met kids geweest; vier maal met Camper. Dus ik kan niet zeggen hoe het met auto is. Wat ons zeer goed bevalt is dat je een keer alles in en uitpakt. en dan altijd maar dan ook altijd ALLES bij je hebt. Van ijsjes tot een oven voor pizza (uit de vriezer) en je bed voor een dutje onderweg of je zwempak om toch even een duik te nemen onderweg evenals een douche om je af te spoelen na vermoeiende wandeling in de wat grotere campers.
Ons gezin is redelijk harmonieus en we kunnen het (afgezien van wat puberale strubbelingen) het goed met elkaar vinden en dus kunnen we best 4 wk op elkaars lip zitten. Wij kiezen wel voor een grotere camper nu de kids groter zijn; ik zou voor 27 of 30 gaan met je pubers.
Zelf vind ik uit eten leuk maar dat hoeft niet elke dag.. en met camper kun je bbq-en, gewoon pasta eten of iets halen als je in de bewoonde wereld zit. Wij vinden het aanklooien op de campground heerlijk en gegeten van de plekken in de NP en op SP waar geen hotels zijn. Het buiten leven zonder dat het echt kamperen meer is. Als je weinig steden aandoet is het prima, wij hebben SF met OV gedaan dat was helemaal goed en ook Vancouver en Seattle. Denver deden we aan het einde met een auto.
Weet je elk zijn ding; wij kiezen voor Camper.
Vroegboekkortingen gelden tot ergens eind sept denk ik. dus ik zou mijn plan wel snel vastleggen.. :wink:

Wat betreft tentje; ja dat is niet altijd zo makkelijk toch kan het vaak wel. Echter dan moet je ook een slaapzak hebben en luchtbed enzo.. Onze kinderen slaapt er 1 in de cabover de ander op de uitschuifbank.
Hopelijk heb je hier wat aan. succes en veel plezier met plannen.
Overigens reserveer ik in het hoogseizoen de meeste campings (als ik mijn route klaar heb... ergens in oktober-november meestal haha... dat zou ik met hotels ook doen. Het voorkomt dat je moet zoeken en heel veel extra moet rijden (soms zijn campings schaars); het geeft ook rust...je plekje staat klaar voor die avond of je nu om 2 uur of pas tegen 7 er bent... je hebt een plek.
En ik zou kiezen voor een dag of 25... zie onze eerste reis in 2010 voor het 'standaard' rondje.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer