Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen met diabetes 2

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bigroc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Reizen met diabetes 2

Bericht door bigroc »

Over een week vertrekken we voor 3 weken naar de noordoostkust.
Nu heeft mijn man sinds 3 weken diabetes 2, waarbij hij ook moet spuiten. We hebben al een verklaring van de dokter. We nemen een koelbox mee waar de insulinepennen in een tasje koel kunnen blijven voor onderweg. In de motels hebben we een koelkastje. Voor wandelingen nemen we een rugtas mee met de medicatie in een koeltasje, voldoende drinken en eten. Zijn er nog andere dingen waar we rekening mee moeten houden?
Onze vlucht vertrekt pas om 15:15 van Dusseldorf naar Boston en terug om 18:00 uur. We hebben bij Air Berlin een aparte maaltijd aangevraagd.
Heeft iemand nog tips voor tijdens de vlucht met prikken, spuiten en eten?

Alvast bedankt

Groetjes,
Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reizen met diabetes 2

Bericht door markro »

Forumlid nieuwenoord heeft ervaring met diabetes en heeft daar vaak aandacht aan besteed op het forum.
Als je via de zoekfunctie zoekt op "diabetes" met als auteur "nieuwenoord" krijg je 164 resultaten.
Ik zal de link plaatsen naar deze opsomming en hoop dat dat zo werkt, anders zelf even zoeken:
zie: search.php?keywords=diabetes&terms=all& ... ubmit=Zoek
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Je moet voorzichtig zijn met die koelkastjes in motels. In mijn ervaring is het vaak moeilijk om de thermostaat goed te regelen in die dingen, en je wil niet dat de insuline bevriest.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Als je weggooi naalden gebruikt, zorg dan dat je ze op de juiste manier weggooit. In veel openbare toiletten hangen speciale vuilnisbakjes voor die dingen. Als je ze in je hotel in het gewone afval weggooit, laat dan een duidelijk briefje achter voor house keeping.
Als je insuline in de koelkast legt, leg er dan ook een briefje bij met wat het is en dat het niet verplaatst mag worden.

Zoek van te voren uit wat hij kan eten of drinken als hij zich niet goed voelt. Frisdrank met zoetstof is niet goed, echte vruchtensap juist wel. Als je geen snacks bij je hebt kan je bij de meeste restaurants aangeven dat je zo snel mogelijk iets te eten of te drinken nodig hebt. Bij Denny's brengen ze dan bijv. een schaaltje fruit ofzo.

Oefen van te voren wat je moet zeggen als je om medische hulp moet vragen. Je wil niet in een woordenboek moeten zoeken als je man op de grond ligt. En stel dat hij naar het ziekenhuis moet: je kan om een tolk vragen. Voor Nederlands zal dat waarschijnlijk via de telefoon gaan i.p.v. persoonlijk.
Walgreens heeft een goed aanbod voor diabetici, en de apotheker kan vaak goed advies geven.

Hou je man extra goed in de gaten en spreek af dat jij beslist of het tijd is om 911 te bellen. Ik heb een vriend met diabetes en soms heeft hij zelf niet door dat het niet goed gaat. Meestal wel, hij heeft het al jaaaaaren. Maar als hij druk is kan het gebeuren dat hij de eerste signalen mist. Als jouw man pas 3 weken hiermee te maken heeft is het allemaal nog erg nieuw. En op reis kan het moeilijker zijn om je aan je schema te houden, je kan eerder moe zijn door alle drukte, je kan beroerd worden door de hitte, allemaal dingen die je stofwisselingen kunnen beinvloeden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Sorry, ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest en zie dat de vraagsteller al vertrokken is inmiddels. De adviezen van Little Phoenix zijn gewoon prima!

Ik hoop dat alles goed verlopen is tot zover. Ik zat precies in dezelfde situatie in 2002, 3 weken na diagnose onze eerste reis met het gezin naar de USA. Ging prima!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer