Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke koeltas / box als handbagage of in de koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Welke koeltas / box als handbagage of in de koffer

Bericht door SuzieQ »

Vorig jaar een handige koelbox gekocht op wieltjes. Helaas was deze net te groot om als handbagage mee te nemen en hebben wij deze achtergelaten. Ik ben op zoek naar een koelbox / tas die wel mee kan als handbagage of in de koffer. Niet specifiek om geld te besparen maar omdat ik het gewoon zonde vindt om elke keer een nieuwe te kopen. Wie heeft hier ervaring mee en welke raden jullie aan?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Welke koeltas / box als handbagage of in de koffer

Bericht door Vito »

Toevallig kwamen wij pas met het inpakken voor Alpe d'Huzes 2 opvouwbare koeltassen tegen op zolder van het merk Arctic, waarvan we niet eens meer wisten dat we die nog hadden. We hebben ze ook direct meegenomen naar Frankrijk gevuld met spullen en tijdens onze 12-uur durende reis met temperaturen van 30 gr. bleef alles lekker koel.
Zal even zoeken of ik een linkje kan vinden.
Deze dus, in verschillende maten te krijgen en kun je opvouwen om in de koffer te stoppen.
https://www.walmart.com/ip/New-Deluxe-L ... p/37264213
Angelique67
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Angelique67 »

Wij hebben voor onze vakantie in Florida vorig jaar twee maten https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... /N-1iug167 van de Decathlon aangeschaft. Echt een extreem goede aankoop. Alles bleef heerlijk ijskoud (steeds met de zakjes ijs aangevuld uit de ijsmachines). Opvouwbaar prima mee te nemen in de koffer. Wij hadden het luxe, 1 grote achterin (36l) voor alle proviand en drank. Onderweg hadden de kinderen op de achterbank nog een kleinere uitvoering (16l) met drinken en snacks erin. Dit jaar gaan ze weer mee voor onze rondreis in het Westen. :thumbup:
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Tsja, wij hebben voor 25$ ongeveer een koelbox van Iglo gekocht bij de walmart op de eerste dag en die vrijdag achter gelaten in het laatste hotel met een briefje erbij. Ik zou nooit een koelbox meenemen. In deze box past een fles van ongeveer 1.5 liter rechtop in.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor de tips. Het liefst hebben wij 1 die achter de bijrijdersstoel past op de grond. Ik ga de linkjes eens bekijken.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Die van ons pastte daar ook, hij stond achter de chauffeursstoel, zodat de bijrijder er tijdens het rijden aan kan.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat past zeker met degene die ik gelinkt heb. Wij hebben dat zelf nl ook altijd, zodat je niet voor ieder koel drankje hoeft te stoppen.

Persoonlijk vind ik de flexibele toch fijner dan die harde koelboxen. Je kunt er net iets meer inproppen.
En weer mee naar huis nemen. Die harde laten wij ook achter .
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt.
Ik ga eens kijken of ik mijn man zo ver kan krijgen haha.
Vorig jaar vond hij de cooler op wieltjes erg handig.
Maar ik heb echt liever één die een aantal keer heen en weer kan (of in ieder geval mee terug).
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Kun je in die flexibele koeltassen ook losse ijsblokjes doen? Zijn deze waterdicht? Of moet je met koelelementen of afgesloten zakjes ijs koelen?
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Dat is wel iets om rekening mee te houden inderdaad. Vorig jaar gooiden wij de blokjes er los in en de producten in zakjes. Maar andersom kan ook. Mijn man geeft aan dat hij perse geen rits wil omdat dat lastig te openen is onder het rijden.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Wij hebben enkele jaren terug een Coleman https://www.walmart.com/ip/Coleman-28-Q ... r/23427946 gekocht. Die past perfect in onze bagagekoffer. We stoppen de koelbox vol met sokken, handdoeken......

Kost nog geen 20$ en samen met een zak ijs kan je er een redelijke voorraad in steken.
Koop aub niet van die isomo bakken. Die kosten 7$ maar breken heel gemakkelijk en zijn sowieso om in de vuilbak te kieperen na de reis.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt. Wij kopen sowieso geen wegwerp.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Als hij mee moet kunnen als handbagage, zoek je dus een niet al te grote. Wij hebben deze gekocht en mee terug genomen ipv een handbagage koffertje. We hebben de maten in de winkel gecontroleerd. https://www.walmart.com/ip/Coleman-16-Q ... d/23787585
Eerlijk gezegd hadden we deze voor thuis gekocht, dus niet voor gebruik in Amerika. De binnenmaat is l 30x b 20x h 30 cm. Past dus geen 1,5 literfles staand in. Wel schuin maar dat lijkt mij niet zo praktisch. Er passen een stuk of 14 blikjes in ( 2 lagen van 7) en dan is er bovenop eventueel nog wat ruimte over voor vleeswaren ed.
Volgens het plaatje zouden er 2 flessen in moeten passen. Misschien zijn de flessen in Amerika breder en lager? Ik had hier juist even in die van ons gepast, vandaar. En er staat 22 blikjes. Misschien liggend, ik heb ze staand gepast :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Koop aub niet van die isomo bakken. Die kosten 7$ maar breken heel gemakkelijk en zijn sowieso om in de vuilbak te kieperen na de reis.
Eigenlijk nooit geen probleem mee gehad. Gewoon een ijzak in een tas erin en werkt ook prima. 1x inderdaad op de laatste dag afgebroken en bij het vuilnis neer gezet. 1x aan een medewerker van het hotel meegegeven en 1x aan een zwerver gegeven die er wel raad mee wist (ook met de inhoud)...

Ik vind, zolang het maar koel blijft alles wel prima. Heb voor europese reizen zo'n box die ik in de auto aan kan sluiten en dat is ideaal, maar ik ga zo'n ding niet over de oceaan meesjouwen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik heb het ook niet op die polystyreen dingen. Gaan mij te snel stuk en ze lekken.

Wil je echt een goede koeltas waar je nog vele jaren plezier van kan hebben, koop dan deze:

Afbeelding

https://www.amazon.com/Bag-15x12x9-Insu ... ag-15x12x9

Kan ook gewoon met Amazon locker delivery worden afgeleverd, of in jehotel.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

butterfly schreef:Als hij mee moet kunnen als handbagage, zoek je dus een niet al te grote. Wij hebben deze gekocht en mee terug genomen ipv een handbagage koffertje. We hebben de maten in de winkel gecontroleerd. https://www.walmart.com/ip/Coleman-16-Q ... d/23787585
Eerlijk gezegd hadden we deze voor thuis gekocht, dus niet voor gebruik in Amerika. De binnenmaat is l 30x b 20x h 30 cm. Past dus geen 1,5 literfles staand in. Wel schuin maar dat lijkt mij niet zo praktisch. Er passen een stuk of 14 blikjes in ( 2 lagen van 7) en dan is er bovenop eventueel nog wat ruimte over voor vleeswaren ed.
Volgens het plaatje zouden er 2 flessen in moeten passen. Misschien zijn de flessen in Amerika breder en lager? Ik had hier juist even in die van ons gepast, vandaar. En er staat 22 blikjes. Misschien liggend, ik heb ze staand gepast :wink:
Ik dacht dat wij deze vorig jaar hadden en dus niet aan de eisen van (toen air canada) handbagage voldeed.
Ik twijfel nu of het deze was omdat je dat van die 1.5 liter schrijft en wij er 2 liter flessen in hadden.
Bedankt voor de moeite.

The maximum dimensions for a carry-on bag are 9 inches x 14 inches x 22 inches (22 cm x 35 cm x 56 cm), including handles and wheels.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Angelique67
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Angelique67 »

@Felicitas Wij gebruikten ziplockers gevuld met ijsblokjes. Ervaring was dat er wel condens vormde. Dit jaar doen we een theedoek onderin. Alle etenswaren en drank wordt flink koud, je hoeft geen koelelementen te gebruiken. In de praktijk lijkt me dat ook wat lastiger, er staan wel overal ijsmachines waar je ijs kunt tappen maar de koelelementen kun je daar vaak niet in kwijt was eerder onze ervaring. Daarbij, wij kamperen veel en ik denk niet dat een ijsmachine op elke camping tot de standaard voorzieningen behoort. :roll:
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Buitenmaat 41cm x 35 cmx 28 cm. ( incl handvat en wieltjes)
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Dat is dus inderdaad te groot :(
Bedankt, scheelt ons weer meten.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

We hebben een kleine Coleman gekocht die gewoon in de koffer past.
Deze: https://www.walmart.com/ip/Coleman-9-Qu ... s/19268345

Afbeelding

We hebben deze gebruikt om flesjes water koud te houden. Voor ons tweetjes groot genoeg.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer