Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
A&A
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door A&A »

Wij gaan al een aantal jaren naar de USA op vakantie en halen na aankomst altijd eerst een "roomsaver" coupongids voor korting op hotels. Daarnaast hebben we een (gratis) klantenkaart van de REI en de Safeway en zijn we lid van de Dairy-Queen Blizzard fanclub en de IHOP. Die lidmaatschappen leveren op je verjaardag alrijd een "BOGO" op; buy one geg one free.
Al met al leveren dit soort zaken leuke kortingen of gratis dingen op.

Wie kent nog meer van dit soort lidmaatschappen, Apps of klantenkaarten die de moeite waard zijn?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door Pete.Z »

Wij hebben een klantenkaart van Safeway, Target en Cosco, en volgens mij ook van Walgreens.
Leveren toch altijd wat voordeeltjes op, en kosten niks.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door Dutchess »

De klantenkaart van REI is niet gratis hoor - die kost $20 (maar is wel levenslang geldig). Je krijgt er voor de meeste uitgaven ook niet direct korting mee, maar het volgende jaar krijg je er geld mee terug.

https://www.rei.com/membership/join
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
A&A
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door A&A »

Ik geloof dat wij er jaren geleden $ 10,- voor betaald hebben. Maar ik weet dat we meteen korting kregen bij de aankopen en daardoor de kaart gratis was (we kregen bv in totaal $ 35,- korting op onze aankopen als we 'm ter plekke aanschaften). Gratis zoals die van de Safeway is hij dus idd niet!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door Trails »

Pete.Z schreef:Wij hebben een klantenkaart van Safeway, Target en Cosco, en volgens mij ook van Walgreens.
Leveren toch altijd wat voordeeltjes op, en kosten niks.
Wat hebben jullie voor de Costco kaart betaald? Ik zie op hun website dat deze niet gratis is...
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door Dutchess »

A&A schreef:Ik geloof dat wij er jaren geleden $ 10,- voor betaald hebben.
Ik heb die REI kaart al zo lang geleden gekocht dat ie toen nog $5 was (wat ben ik oud hè? :D )
Trails schreef: Wat hebben jullie voor de Costco kaart betaald? Ik zie op hun website dat deze niet gratis is...
Ik geloof dat die prijs het afgelopen jaar omhoog is gegaan, dat kost nu $60 + tax zie ik.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
A&A
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door A&A »

Overgens heeft ook de Golden Corral een BOGO als je jarig bent en Souper!Salad heeft een gratis klantenkaart die je alleen ter plekke mee kunt nemen.
Daarnaast zijn er (gratis) Apps zoals Gasbuddy en Gasprices waarmee je kunt zien waar het dichtsbijzijnde tankstation is met de prijzen er bij zodat je de goedkoopste uit kunt kiezen. Hoewel de prijzen natuurlijk per gallon zijn kan dat toch best oplopen!
Gast

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door Gast »

Mijn advies? Voordat je iets koopt bij een winkel check even of er niet een app is, je kunt registreren voor een nieuwsbrief of kunt aanmelden als nieuwe klant via de website.

Tot nu toe (we zijn nu 1,5 week onderweg in de US) al bij een aantal winkels 20-25% korting opgeleverd, of om gelijk bij aanschaf $10-20 korting op onze aankoop te krijgen. Ditzelfde geldt ook voor restaurants en hotelketens... nu bv bij choice hotels bij 2 doordeweekse overnachtingen een kortingscoupon van $50 voor o.a. Applebees of Amazon.

We kregen in Austin in het centrum kortingscodes voor LYFT (probeer eens code DOATX voor $10 tegoed) en UBER die we gelijk maar ingewisseld hebben.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door SuzieQ »

Als Europeaan krijg je die giftcard niet maar dubbele punten.
Dit heb ik via fb gevraagd.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
A&A
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door A&A »

We kwamen er net achter dat, als je een (gratis) Wyndham kaart hebt en je de hotels van de Wyndham-groep boekt (en dat zijn best een hoop ketens; Super 8, Ramada, Baymont Inn, Howard Johnson etc, etc) dan spaar je twee keer tegelijk voor gratis nachten. Je krijgt bij Hotels.com na 10 nachten een gratis nacht maar ook bij Wyndham na zoveel punten. Best lucratief dus?
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door peeweetm »

ANWB
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door SuzieQ »

Hoe kan je dat dan koppelen? Vorig jaar in veel hotels er van gezeten :(.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door peeweetm »

Je krijgt overal het AAA-tarief. AAA is een zusterorganisatie van de ANWB.
Werkt bij veel hotels, bij sommige musea, bij Amtrak.
Google maar op 'ANWB ledenvoordeel buiten Europa'.
Niet altijd de voordeligste optie, maar soms wel!
Ik heb geen auto, maar ben speciaal voor de AAA-korting bij Amtrak lid geworden.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door SuzieQ »

Bedankt. Ik bedoelde wyndham haha.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
A&A
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door A&A »

Je vraagt gewoon een gratis Wyndham kaart aan en boekt via Hotels.com. Je kunt je kaart bij inchecken laten zien maar tot nu toe konden ze dat zelf ook al zien dat we lid zijn. Dus bij Hotels.com tellen je overnachtingen omdat je bij hun boekt en bij Wyndham tellen je punten omdat je er overnacht. Je hoeft nergens een koppeling te maken. Best lucratief toch?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door roelb »

Formeel krijg je bij de meeste hotel loyalty programma's geen punten (of andere voordelen) als je via een broker boekt. Het zou kunnen dat er een keer een doorheen glipt omdat een baliemedewerker de regels niet kent, hanteert of je wilt matsen, maar meestal doen ze het niet, ook niet als je status hebt. Met status vanaf een bepaald niveau (Hhonors Gold, SPG/Marriott Gold/Club Carlson gold) lukt het vaak wel om toch nog wat voordelen te krijgen (upgrade oid). Bij Kimpton hotels krijg je als Karma member wel de voordelen (raid the bar credit, wifi, etc), maar absoluut geen punten als je via een broker boekt.

Vaak is het met hotel loyalty status sowieso interessanter om de boeking direct te doen en een rate match te vragen onder het best rate guarantee / marriott look no further / etc programma.

Dan de bijzondere eend in de bijt: Choice hotels. Hun loyalty programma geeft vrij snel een gratis overnachting, zeker met double point acties oid, maar verder is het vrij waardeloos. Status levert niets op. Pas in de hoogste tier krijg je een keer upgrades aangeboden.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door sanook »

Voor zowel de Wyndham als Choice keten (en dat zijn er in totaal heel veel) krijg je goedkope tarieven én goede annuleringsvoorwaarden als je met de codes van ABNSAVE.com boekt, hier kun je gratis lid van worden. (al is dat niet nodig en kun je de codes ook uit flyertalk halen want niemand vraagt om je abnsave pasje)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door Pete.Z »

Trails schreef:
Pete.Z schreef:Wij hebben een klantenkaart van Safeway, Target en Cosco, en volgens mij ook van Walgreens.
Leveren toch altijd wat voordeeltjes op, en kosten niks.
Wat hebben jullie voor de Costco kaart betaald? Ik zie op hun website dat deze niet gratis is...
Sorry, zie nu pas je vraag.
Is inderdaad niet gratis,dacht dat het toen wij hem aanschaten rond de 50 dollar zat. (2014)
Is best handig, maar niet als je alleen twee weken met vakantie gaat, moet je echt wat vaker gebruik van maken.
Achteraf hadden we net zo goed de kaart van familie kunnen gebruiken, we zijn nog nooit ergens de Costco in gestapt buiten San Diego, en waarom we ooit zonodig zelf die kaart wilden weet ik eigenlijk niet meer..... :roll:
A&A
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door A&A »

roelb schreef:Formeel krijg je bij de meeste hotel loyalty programma's geen punten (of andere voordelen) als je via een broker boekt. Het zou kunnen dat er een keer een doorheen glipt omdat een baliemedewerker de regels niet kent, hanteert of je wilt matsen, maar meestal doen ze het niet, ook niet als je status hebt. Met status vanaf een bepaald niveau (Hhonors Gold, SPG/Marriott Gold/Club Carlson gold) lukt het vaak wel om toch nog wat voordelen te krijgen (upgrade oid). Bij Kimpton hotels krijg je als Karma member wel de voordelen (raid the bar credit, wifi, etc), maar absoluut geen punten als je via een broker boekt.

Vaak is het met hotel loyalty status sowieso interessanter om de boeking direct te doen en een rate match te vragen onder het best rate guarantee / marriott look no further / etc programma.

Dan de bijzondere eend in de bijt: Choice hotels. Hun loyalty programma geeft vrij snel een gratis overnachting, zeker met double point acties oid, maar verder is het vrij waardeloos. Status levert niets op. Pas in de hoogste tier krijg je een keer upgrades aangeboden.
We hebben het zelf nog niet kunnen controleren of ze ook de wyndham punten bijgeboekt hebben maar de baliemedewerker gaf het (zonder dat we daar naar vroegen) zelf aan. Toen we aangaven via Hotels.com geboekt te hebben zei hij "That doesnt matter".
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Klantenkaarten, lidmaatschap, Apps etc.

Bericht door Galapogos »

Ik heb onlangs een account aangemaakt op orbitz.com en middels dat account enkele overnachtingen in de VS en Canada geboekt. Op het eerste gezicht zijn de rates van orbitz.com identiek aan die van hotels.com. Echter bouw je bij orbitz.com bij iedere boeking een tegoed op, dat je vervolgens meteen kunt inzetten voor de volgende boeking. Boeken via orbitz.com heeft me (voor de overnachtingen waar ik het heb toegepast) lagere tarieven opgeleverd dan ik elders kon vinden. Hotels.com heeft kortingscodes van 10%, maar die kun je doorgaans niet inzetten voor hotels die onderdeel zijn van de grote ketens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer