(Outlet) Shop newbie vragen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

(Outlet) Shop newbie vragen

Bericht door SuzieQ »

Ik heb nog nog een aantal vragen over het winkelen in Amerika.
Vorig jaar heb ik twee mooie tassen gekocht bij Macy`s in de uitverkoop.
Echter heb ik gelezen dat er ook een outlet Macy`s is en natuurlijk een outlet van het merk. Waar zou zo iets dan het goedkoopst zijn?

Wat zijn goede outlet prijzen. Stel ik wil een paar polo`s van Lacoste voor mijn man kopen. Wat zou dan een "goede" deal zijn? Wij hebben totaal geen verstand van outlet prijzen.

Maakt het nog uit in welke staat je iets koopt? (in ons geval zuidwesten) qua tax.

En als laatste, ik heb vorig jaar wat leuke zomerkleding gevonden.
Echter nauwelijks winterkleding zien hangen. Kan het zijn dat een winkel in San Francisco bijvoorbeeld wel winterkleding verkoopt (kleding met lange mouwen) en de zelfde winkel in Las Vegas niet? Of heeft dit met seizoenen te maken? En hoe zit het dan met Florida in de winter?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: (Outlet) Shop newbie vragen

Bericht door winterpark »

Mijn eigen ervaring is dat je in het zuiden van de VS nauwelijks winterkleding kunt vinden. Truien wel, en shirts met lange mouwen, maar jassen niet echt. Terwijl een Macy's in bijv. Rhode Island wél een enorme collectie aan winterjassen had toen ik daar in december was. Misschien dat sommige Forumleden andere ervaringen hebben. Hoe dat is voor het zuidwesten, weet ik niet.

Sommige staten hebben geen salestax, maar ik meen gelezen te hebben dat dit vooral staten in het Noordoosten zijn en Oregon.

Wat betreft outlets zijn mijn ervaringen dat dat per outlet kan verschillen. Soms zit er een winkel die eigenlijk normale prijzen hanteert. Dan moet je het hebben van hun eigen sale. Die kan heel diep gaan, maar dat geldt ook voor normale winkels. Ik ben in een Levi's geweest in een outletmall waar alles gewoon normaal geprijsd was, maar een dag eerder in een Levi's winkel in een andere outlet waar alles zowat werd weggegeven. Waar dat hem in zit, echt geen idee. Je moet er geluk mee hebben is mijn idee. Wel hebben outletwinkels vaker acties zoals 'tweede paar schoenen voor de halve prijs' ofzo.

Wat betreft Macy's: dat is geen merk, maar een warenhuis. Die vind je dus niet in een outlet mall. Zo had Macy's toen ik er was eind mei een sale van 70 procent, waardoor ik een hele mooie Tommy Hilfiger trui voor 10 dollar kan kopen - die was 80 dollar geweest. Maar die sale is er dus niet altijd. Wel staat er altijd wel een paar rekken met afgeprijsde kleding. Amerikaanse warenhuizen prijzen veel 'dieper' af dan Nederlandse.

Wat nog wel de moeite waard kan zijn is een bezoek brengen aan TJ Maxx of Marshalls. Daar hangt ook kleding van vorige seizoenen of kleding in overschot voor goedkopere prijzen. Het hangt op maat en op soort.
Laatst gewijzigd door winterpark op 08 jun 2017, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: (Outlet) Shop newbie vragen

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik dacht dat ik ergens een Macy`s tegen gekomen was op het bord van een outletmall, vandaar.
Ik vind het sowieso een fijne winkel haha.

Vorig jaar geen outletmall bezocht omdat we daar gewoon geen tijd voor hadden.
Dit jaar wil ik echt kijken.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
WimrEm
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2012, 09:13
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: (Outlet) Shop newbie vragen

Bericht door WimrEm »

Vergeet niet om bij het winkelen bij Macy's om je korting voor toerist te vragen. Was afgelopen jaren 10 procent. Overigens niet op alles.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: (Outlet) Shop newbie vragen

Bericht door SuzieQ »

Klopt, geloof op 1 tas wel en de andere niet :lol: .
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (Outlet) Shop newbie vragen

Bericht door Frasi »

En Levi's is ook vaak uitgesloten van korting. Maar bij Macy's altijd eerst bij de customer service naar een 10% kortingspas vragen voor international travellers.

Macy's outlet winkels ben ik nog niet tegen gekomen. Wel Neiman Marcus Last-Call, Off-Saks 5th en Bloomingdales Outlet.
Het lijkt wel of er continue sales zijn in de VS: bij Macy's is 20-30% korting of 3-for-2 bij kleding bijna standaard. En daar (maar ook wel bij JCPenny) vind ik veel meer modellen en maten Levi's en Dockers dan in de outlets (outlets hebben alleen de standaard maten en die zijn mij vaak te lang).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: (Outlet) Shop newbie vragen

Bericht door SuzieQ »

Ik zag dat er zelfs een outlet Torrid is.
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer