Dakschade aan de camper

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door ohjajoh? »

Vreemd hoor, ik kan me voorstellen dat het een behoorlijke schade is, maar $20.000?
En als ze er nu $40.000 van maken, moet je dan ook maar gewoon betalen?
Kan je een rekening of specificatie opvragen van de schade? Deze zou je kunnen laten nakijken door een schade herstelbedrijf hier.
Ze kunnen natuurlijk wel vanalles verzinnen.
Heb je een rechtsbijstand verzekering? Of anders misschien toch een goede advocaat inschakelen. Dat zou ik doen.
Zou toch waanzin zijn als je $10.000 moet betalen voor schade aan een camper, terwijl je ook nog een goede verzekering had.
Anonymous123

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Anonymous123 »

Anoukbo schreef:Klopt helemaal duidelijk. Vind het echter vreemd dat organisaties een dekking geven van 10.000 dollar ,terwijl bij (in mijn ogen) een geringe
schade (airco van dak) je al een schade op loopt van meer dan 20.000 dollar.
Een verzekering (welke verzekering dan ook) is bedoeld en sluit je af om schade te dekken die je zelf financieel niet kan dragen.
Zij zullen er ook geen rekening mee houden dat iemand een te lage tunnel wil nemen...Hoe hoger de verzekerde bedragen hoe duurder de verzekeringen ook zullen worden.
Ik denk dat zij dit ook niet veel meemaken dat iemand de airco van het dak af sloopt!

Ik zou een bedrijf zoeken in dezelfde staat en de foto's sturen en vragen wat het plusminus zou kosten om te laten maken! Misschien kunnen ze een prijs roepen als je duidelijke foto's hebt.
Anoukbo
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2017, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Anoukbo »

Bedankt voor jullie tips en reactie.

Anouk.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Bushmaster »

ik kan me voorstellen dat het een behoorlijke schade is, maar $20.000?
Vergeet ook de dagen niet dat de RV stilstaat voor reparatie, we weten allemaal wat een RV huren kost per dag.
Nieuw dakje op de RV "timmeren" zal toch minimaal 2-3 weken stand-still betekenen.
Anoukbo
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2017, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Anoukbo »

Ja schade is echt ruim 20 k...zelfs 24 k op precies te zijn. Het gebeurde stapvoets ca. 10-20 km per uur en echt alleen airco er af... men heeft een post van 11.000 dollar aan materiaal voor het vervangen van het gehele dak en 3000,- dollar aan uren voor het maken van het dak.
Verder is het vervangen van de binnen panelen ,bekabeling ,frame,nieuwe airco en de daarbij komende uren apart berekend, en zitten niet in dit bedrag.(dit is nog eens 10.000 dollar)
Als je mijn foto's ziet van de schade zie je ook aan de buitenzijde op het dak dat alleen de airco helemaal stuk en los gereden is, maar het gehele dak ?? geen idee.

De zero risk en no risk verzekeringen dekken maar 10.000 dollar. Maar bij verzekeren is ook niet mogelijk??
Het is volgens de reisorganisaties de meest zorgeloze verzekering die je bij ze kan afsluiten.
Je verzekert je toch niet voor niets, een verzekering is bedoeld om schades te kunnen betalen die je normaal zelf niet financieel kan dragen.

Ook gebeld met onze eigen verzekering: Aansprakelijkheid is bij huur voertuigen niet van toepassing idem voor je reisverzekering.

Je gaat ook geen huurovereenkomst aan met de Nederlandse reisorganisatie waar je je camper heb geboekt en betaald, maar met de verhuurmaatschappij in de USA waar je tekent voordat je de auto mee neemt.

Tja nu maar kijken hoe ik even 24 K op hoest.....pffff buikpijn.

Anouk
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door knaapje »

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering? Kan ook in je reisverzekering zitten.
Of contact opnemen met de verzekering die tot $ 10000 dekt, die zal ook heus niet zomaar op een papiertje afgaan, maar de schade willen bekijken en laten taxeren
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Pete.Z »

Het lijkt veel, maar een airco van het dak rijden betekent vaak heel veel vervolgschade, zo'n dak is wat piepschuim met steunbalkjes en een laagje aluminium, en als je daar met 20 km/ph een airco afrijdt sleurt die van alles mee en deukt het hele dak in. Dak moet dan helemaal open, binnen en buiten, om de structurele schade te bepalen en te kunnen repareren, 24.000 lijkt mij aan de ruime kant, maar ik ken natuurlijk niet de werkplaats tarieven in Amerika.
(ik heb 3 jaar gewerkt als werkplaatschef bij een caravan/camper dealer, en heb meer schades gezien die akelig duur waren)
Anoukbo
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2017, 20:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Anoukbo »

Knaapje en Pete.z dank jullie voor je reactie.

Ja hebben rechtsbijstandverzekering maar dat is ook bij de No risk/Zero risk ingesloten en zal onafhankelijk worden opgestart door de verzekeringsmaatschappij waar ook de No Risk/Zero Risk loopt.
We staan natuurlijk juridisch niet sterk want ook wij wisten de voorwaarden zoals max10 k die verzekerd is op het dak van één camper.

We voelen ons vervelender bij het feit dat we nooit beseft hebben dat we ondanks de meest uitgebreide verzekering zo zwaar onderverzekerd blijken te zijn, ofwel dat we nooit beseft hebben dat bij enige schade aan het dak dit zo hoog kan oplopen .

Mijn gevoel zegt ook dat onze reisagent zich hier niet bewust van is geweest... Na eerst contact en foto's van de schade gaven deze ook aan dat we ons zeer zeker niet ongerust hoefden te maken omdat dit zeker wel beneden de 10 k zou blijven.
Onze reisagent/organisatie is dus ook verrast. Toch één van de grootste van Nederland, dus morgen maar eens vragen of er andere casussen zijn zoals die van ons.

Tevens wil ik met de foto's bij een camperschade bedrijf of iemand terecht voor een objectief advies.
Denk echter dat het afstandsverschil Nederland -USA en de communicatie daarbij niet gaat helpen. Men zal vermoedelijk spijker hard zijn.

Wellicht heeft Pete.Z nog tips betreffende het laten bekijken van de schade op basis van foto's.
Is het soms nuttig om direct met iemand die reactie heeft gegeven in contact te treden betreffende advies ?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Pete.Z »

Aan de hand van foto's de schade bepalen is bijna niet te doen, pas als je gaat slopen kan je zien wat er aan vervolgschade is onderhuids.
Je moet je voorstellen dat een dakairco vast zit op, maar ook onder het dak, aan de binnenkant, rij je dus tegen een tunneldak, zal echt je hele dak ontzet zijn, het is echt niet een kwestie van unit vervangen en klaar.

Een bedrag van 24.000 lijkt mij nog steeds aan de hoge kant, maar een nieuw dak plaatsen is, los van de materiaalkosten, heel veel werk, dus de grootste kostenpost is vaak het arbeidsloon, en ik heb geen idee van de uurtarieven daar.
Ik heb zelf heel wat daken vervangen, maar dat was bijna allemaal met hagelschade, zodat de onderliggende structuur nog intact was, kwestie van een nieuw schilletje en wat gaten zagen voor luiken en dergelijke, en dan denk ik dat je rond de 5000 euro zit. Moet dus echt het hele dak opnieuw opgebouwd, zal het echt een stuk duurder zijn.
Maar voor een betere inschatting kan je beter een camperdealer met garage bellen denk ik.
En dan nog weet je alleen wat het hier zou kunnen kosten.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door chippie777 »

Echt een ontzettend vervelende situatie. Ik heb twee jaar geleden ook een camper gehuurd en daarbij ook de extra verzekering in Nederland afgesloten. Nu ik dit lees realiseer ik mij dat wij dus ook max 10000 euro hadden. Staat inderdaad op de site erbij. Maar goed je verwacht niet dat het schade bedrag hoger is voor alleen een dak, maar met de uitleg die hierboven staat begrijp ik nu wel dat het forse bedragen kunnen zijn. Vraag me eigenlijk af of je je überhaupt kunt indekken voor volledig schadeloos stelling bij camper schade?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Pepito »

Anoukbo schreef:...

De zero risk en no risk verzekeringen dekken maar 10.000 dollar. Maar bij verzekeren is ook niet mogelijk??
Het is volgens de reisorganisaties de meest zorgeloze verzekering die je bij ze kan afsluiten.
Je verzekert je toch niet voor niets, een verzekering is bedoeld om schades te kunnen betalen die je normaal zelf niet financieel kan dragen.

...

Anouk
Van de reisorganisatie mag je verwachten dat ze op de hoogte zijn van wat de reële risico's zijn die je loopt, en als ze je iets verkopen onder de noemer 'meest zorgeloze verzekering', is het raar dat je daarmee zo zwaar onderverzekerd bent.

Als consument heb je recht op een degelijk product dat aan de gestelde verwachtingen voldoet, en in dit geval is er een verzekering geleverd die niet aan de verwachtingen voldoet. Het lijkt me dat de reisorganisatie in deze zeker een verantwoordelijkheid heeft. Ze hebben zichzelf niet goed geïnformeerd over de mogelijke kosten bij schade aan dak, en hierdoor jou ook niet voldoende geïnformeerd. Aangezien zij in dit geval de expert zijn mag je dat als consument wel van ze verwachten.
Kan deze niet aansprakelijk gesteld worden, eventueel via of met hulp van een consumentenorganisatie als anwb of consumentenbond, misschien Kassa, Max of Radar?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door SuzieQ »

Ik snap ook niet dat veel mensen dan dus zo onderverzekerd zijn, dat is toch bizar?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Bushmaster »

Ik snap ook niet dat veel mensen dan dus zo onderverzekerd zijn, dat is toch bizar?
Dat is een beetje vreemde als je camper huurt bij bijvoorbeeld Jan Doets,
je moet goed uitkijken bij welke RV verhuurder Jan Doets je onder brengt,
en dan op de volgende pagina gaan zoeken welke verzekeringsvoorwaarden er gelden:
https://www.jandoets.nl/voorwaarden/

Cruise America heeft bijvoorbeeld een mandatory verzekering in de camperhuur opgenomen, waardoor je een maximaal eigen risico hebt van $1000,00 (ook voor dakschades)
Kijk je bij Apollo, dan ben je als het ware "niet verzekerd" en ben je overgeleverd aan de grappen en grollen van de Europeesche Zero risk

Edit: bij de volgende RV-verhuurders is de bij-de-huurprijs-inbegrepen-verzekering wel heel "mager" Apollo, Britz, Jucy, Star
Edit2: de voorwaarden voor 2017 zijn ook nog weer anders dan die van 2018

Edit3: usareisen.de heeft e.e.a. wel beter afgedekt, daar heb je ook bij Apollo, een eigen risico van €1500,00 (die werken dus niet met een maximum uit te keren bedrag)
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door SuzieQ »

Zeker als je via een reisorganisatie huurt moet je er van uit kunnen gaan dat alles klopt. Zelf geen cameperhuurder maar vind het echt vaag.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Gast »

Bushmaster schreef: usareisen.de heeft e.e.a. wel beter afgedekt
Geen leuk onderwerp, maar bij deze woordkeuze moest ik toch wel even gniffelen...
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door goState »

Een fout is nooit leuk bij een schade. Maar dat altijd de veroorzaker volledig schuld heeft is niet altijd eerlijk. Inderdaad de meeste mensen lezen pas de kleine letters als het al gebeurd is.
Een aantal vragen.
Is de verhuurder niet in gebreken geweest.
Heeft hij aangegeven hoe hoog de camper is bij de overdracht. (Kan schriftelijk of mondeling).
Is dat is de gemeten hoogte van de camper of hoogte camper met airco. Stond de hoogte van de brug goed en duidelijk aan gegeven.
Ook heeft de verhuurder in Nederland duidelijk aangegeven van de risico bij dakschade.
Heb ooit aanrijding gehad met viaduct. De eigenaar had aangegeven dat het voertuig incl lading 340 cm hoog was. Ik twijfelde en ging stapvoets onder viaduct van 380 cm. Verzekering heeft alles betaald ivm uitleg eigenaar.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door chippie777 »

Ik zie dat topic starter al een tijdje niet meer op dit forum is geweest. Ben toch wel benieuwd of er een goede oplossing is gevonden voor topic starter.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door ina »

Ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen. je bent dus eigenlijk maar heel slecht verzekerd met die extra verzekering. Hoe zit het als je in een storm of welke weersomstandigheid dan ook terecht komt.... Een beer die je camper openbreekt, of geld die 10.000 alleen voor het dak en is de rest wel goed verzekerd....?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door Bushmaster »

Apollo via Jan Doets met de zero risk zijn de maximale bedragen uit te keren door de verzekering:

Schade aan de camper door:
Glasschade inclusief de voorruit $10.000
Dakschade door laaghangende objecten $10.000
Onderzijde van het voertuig incl. banden/wielen $10.000
Schade door gebruik camper OFF ROAD $10.000
Schade ontstaan door achteruitrijden $10.000
Schade aan interieur $10.000
Schade ontstaan door bevriezing / oververhitting van leidingsystemen $10.000

Rij je, als voorbeeld, dus achterruit je gehele camper aan puin, dan krijg je van de zero risk verzekering $10.000 en de rest mag je zelf bij lappen.
Allemaal hier te lezen: https://www.jandoets.nl/voorwaarden/
zelf goed lezen dus, want Jan Doet(s) het niet voor je :D
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door jill1234 »

Ik ben heel benieuwd hoe het afgelopen is met de 24K dakschade van Anouk.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer